Feedback

Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri

Publicat Duminica, 27.10.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 22
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 1
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 2
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 3
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 4
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 5
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 6
Hamilton a câștigat cursa din Mexic! Vettel și Bottas urcă pe podium, Leclerc termină pe patru o strategie cu două opriri - Poza 7
Lewis Hamilton a câștigat cursa din Mexic în fața lui Sebastian Vettel și Valtteri Bottas, în timp ce Charles Leclerc a încheiat doar pe locul patru o strategie cu două opriri.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Verdictul final în privința numelui campionului mondial al sezonului 2019 se amână pentru etapa programată peste numai o săptămână în Statele Unite, după ce Mercedes a reușit să-și plaseze ambii piloți pe podium în cursă din Mexic, în ciuda faptului că Ferrari a ocupat prima linie a grilei de start.

Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton a plecat mai bine decât Sebastian Vettel, însă pilotul Scuderiei Ferrari i-a blocat calea spre locul doi. În acest context, Hamilton a fost nevoit să cedeze teren, iar de acest lucru a încercat să profite Max Verstappen, care a plecat doar de pe locul 4 după penalizarea suferită la finalul calificărilor.

Cei doi s-au acroșat ușor, au ieșit în decor, dar au continuat fără probleme cursa. Hamilton a coborât însă pe locul 5 în spatele lui Alexander Albon și Carlos Sainz, în timp ce Verstappen a coborât până pe locul 8, în spatele lui Lando Norris și Valtteri Bottas, ultimul cu un start slab.

În timp ce Leclerc și-a construit un avans de aproape două secunde în fața lui Vettel, Verstappen a avut o pană la pneul dreapta-spate în urma unui acroșaj ușor cu Bottas. Pilotul Red Bull a ajuns la boxe și a înlocuit cauciucurile medium cu cele hard, însă a revenit pe ultima poziție.

Leclerc și-a păstrat prima poziție după prima serie de opriri la boxe, în care a rămas cu pneuri medium, în timp ce Hamilton a optat pentru harduri și a progresat până pe locul doi, urmat la mică distanță de Albon. În absența unor dueluri spectaculoase pe circuit, următoarele permutări au avut loc de asemenea la standuri.

Leclerc a efectuat a doua oprire în turul 43, însă monegascul a întârziat revenirea pe circuit cu circa patru secunde, și a fost urmat în scurt timp de Albon, iar cei doi au revenit pe traseu pe locurile 4 și 5, în spatele lui Hamilton, Vettel și Bottas.

Hamilton a preluat astfel conducerea cursei în contextul în care nu era obligat să efectueze o nouă intrare la boxe, iar avansul sau față de Vettel era de circa două secunde. 

Finalul cursei a fost unul lipsit de peripeții, chiar dacă Vettel a încercat să se apropie cât mai mult de Hamilton, care a obținut astfel victoria în fața suporterilor mexicani.

Poziționarea lui Bottas pe locul trei amână însă verdictul final asupra titlului mondial, însă Hamilton va avea de îndeplinit o simplă fornalitate în Statele Unite pentru al șaselea trofeu.

Leclerc a încheiat doar pe locul patru o cursă începută din pole position și a fost urmat de Albon și Verstappen, ultimul reușind astfel să obțină locul 6 după o cursă de recuperare. Sergio Perez și Daniel Ricciardo au încheiat pe locurile 7 și 8, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost trecute în dreptul lui Daniil Kvyat și Pierre Gasly.

Mexic - Rezultate cursă:


Comentarii (22)

  • The Dot
    1 si 3 nu-i asa rau...poate data viitoare cand pune Adrian toate literele in text, castigati si voi....va pup!
    15 18
  • ZeroTime
    Cei de la Ferrari sunt cretini. Au plecat din prima linie si nici macar nu au castigat cursa cu o masina fie Vettel sau Leclerc. Cata prostie la echipa asta... toata cursa au mers pe burta, nu s-au uitat nici in stanga, nici in dreapta, mergem asa ca prostii... poate pica ceva. Au avut tot timpul avantajul, si l-au aruncat pe geam. Nu au pic de imaginatie, au schimbat cu 12 tururi mai tarziu, si la Leclerc au schimbat gresit... cata prostia tata...
    36 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • anonim
    Ferrari o echipa de pacalici.
    28 5
  • Bravo Ham!

    83
    23 7
  • Poate ar fi timpul ca Ferari sa-si faca strategia dupa Leclerc si nu dupa alcineva, poate asa ar avea sanse in fata celor de la MB!
    21 12
  • Precum in calarie, cand atat calul castigator cat si calaretul castigator primesc cate o medalie, a sosit timpul in F1 ca si masina castigatoare sa stea langa castigator, sa simta si ea stropii de sampanie !
    23 6
  • Ce echipa este Mercedes ce strategi au, ce piloti ,jos palaria,fara cuvinte.
    Ferrari sunt depasiti total,ei saboteaza pilotul cu cele mai mari sanse la victorie pe Leclerc in defavoare lu Vettel ca sa termine la sfarsitul sezonului cu mai multe puncte.
    Ferrari nici nu are cum fi numita o echipa,in urmatorii ani cu o asa abordare nu vor castiga nici un titlu.Pacat de Leclerc ca a sjuns la ei.Ferrari o dezamagire totala,dar isi merita soarta.
    26 8
  • @ZeroTime, @Joker, mi-e milă de Leclerc și mă întreb dacă în urma unei oferte venită din partea celor de la MB sau Red Bull nu ar fi în stare să cedeze locul de la Ferrari. Pentru ce să rămână aici? Așa cum spuneai @Joker, să fie sabotat? Sau cum spunea neamțul, să-l ajute pe Vettel să înțeleagă monopostul?
    11 4
  • Razvan Dumitrache
    Yuuuhuuuu!!! Bravo Lewis ai demonstrat inca o data ca esti un mare campion!!! Daca nu era fetel sa te scoata in decor erai primul in primul viraj! Pacat de contactul cu Verstapen!
    12 13
  • Felicitari Mercedes, din nou strategie impecabila si gestionare perfecta.

    Ferrari sa zica mersi pentru locul 2 ca daca nu patea Max ce a patit nu prindeau podiumul.

    Primul comentariu=primul retardat. Ceilalti macar discuta de Formula 1 nu de gramatica limbii romane.
    11 3
  • Mercedes F1
    Ferrari nu au ritmul de cursa egal cu cel al Mercedes. S-a vazut destul de clar. Sunt mai buni in calificari insa. Strategia Ferrari a fost pe masura masinii. Si a pilotilor care au performat destul de ok. N-as arunca cu pietre, echipa a pus la punct un monopost foarte bun, fata de ce aveau in anii trecuti. Poate la anul. Spun asta fiind un fan Mercedes. Lewis a fost imperial.
    13 3
  • Costel
    Costeluș, unde e Costeluș?
    4 8
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • A observat cineva ca Ferrari nu performeaza pe pneul hard? Sau comentam doar asa sa ne aflam in treaba
    12 4
  • Mai, eu am observat ca Verstappem a rulat 70 de tururi pe ele, sau nu am fost eu atent?
    Oricum, dupa cum am mai spus, este campionatul gumelor, atat!
    14 4
  • Costel
    @Sumi 7
    -verstappen 66 tururi pe hard

    nu is tocmai obtuz pentru a refuza in intregime initiativa ta dar parca ii necesar pentru ferrari sa tina cont si de niste cifre seci care mie-mi provoaca destula forfota in perspectiva sezonului urmator :

    - leclerc uzeaza excesiv pneurile , primele doua stinturi pe gumele medium insumand 43 de tururi , primul pit dupa doar 15 tururi , 28 in al doilea stint , inacceptabil din pozitia de lider al cursei cu toate avantajele arhicunoscute pentru cel care ruleaza primul , doar albon fiind cu un tur mai "destoinic" ca monegascul (turul 14 ) iar concluzia ii cat se poate de facil de enuntat : lipsa de experienta , pripa asociata indoielii fac din Arsenie Boca al F1 un pretendent la statutul de prim tenor al scuderiei si ulterior la titlul mondial al pilotilor abia peste trei , patru sezoane fiindca aceleasi cifre seci releva ca pilotii trecuti prin ciurul si darmonul marelui circ asortati cu aceleasi medium tyres au efectuat primul pit mult dupa turul 20 , pavianul in 23 , vettel in 37 iar finlandezu' depersonalizat de "anturajul" corigibil ,sper macar :-)) , in 36
    11 5
  • @Costel
    Da, ai si tu dreptate, insa parca numai am rabdare. Sa stai dupa un monopost MB vizibil avariat dupa contactul cu Verstappen, avand gume cu 14 tururi mai vechi si un plangacios care cere mai mereu "more power", te face sa nu te mai uiti la F1. Si atunci da, prefer sa-l vad pe Lecrerc sau un mad man Verstappen cum da cu ei de pamant iesind din tiparul mult dictat al gumelor safe.
    13 3
  • Sumi7, Verstappen este la Ferrari?
    Eu am spus că Ferrari uzează prematur acest tip de pneu, s-a văzut asta si la Vettel si la Leclerc.
    Vettel a stat jumatate de cursa pe pneul mediu si a performant fără probleme în fruntea cursei, cum a schimbat pe hard cum s-a văzut diferența. A iesit pe 2 și acolo a rămas, a mers la conservare.
    Leclerc în schimb, mai tânăr, vrea sa demonstreze...A tras tare la început pe pneul hard, l-a topit rapid, după cum spuneam, Ferrari uzează mai rapid acest tip de pneul decât pe cel mediu, apoi a rămas în spatele lui Bottas, nemaiputând să se apropie, chiar dacă avea pneuri mai noi.
    11 1
  • Costel
    @Sumi7

    pe transmisia TV in cel putin trei randuri oi auzit indemnul spre leclerc venit dinspre ing de cursa : "push" ; "push hard" iar cand ii verific etatea pe wiki acestui monegasc concluzionez ca abordarea sa precauta in cursa mexicana si nu numai ii intr-o antiteza cronica cu varsta sa (21 de ani ) , aparenta maturitate afisata de Arsenie Boca in protejarea pneurilor nu-i nimic altceva decat camuflarea perpetua si cu rezultate aflate la limita suportabilitatii a acelorasi carente pe care le-oi amintit de deja prea multe ori pana acum
    4 2
  • Nea Costelus lasa-ne..........
    Leclerc a fost sabotat clar de FIERARRIIIIIII in detrimentul vitelusului tau cabrat caruia pot sa ii spun (inspirat de tine) ARSENIE BOCA dar al FIERARIIII
    Sa le fie rusineeeeeeeee
    9 10
  • mobius
    Adevarul este ca Leclerc a fost sabotat de echipa de-a lungul intregului sezon, indiferent ce vor unii sa creada. In mod cert daca nu era asa, Leclerc ar mai fi avut, fara sa exagerez, inca 3 sau 4 victorii. Sincer, nu stiu ce se intampla la Ferrari si nu sunt fanul lor. Piloti de talent, piloti motivati, care ar fi putut sa le aduca titluri, au fost si sunt defavorizati pentru Vettel. De ce oare nu se intelege ca omul din treaba lui ce motive nu performeaza. Nu sunt fan Ferrari dar au reusit un monopost mai bun decat Mercedes si e pacat ca nu-l pot pune in valoare. Cred ca tehnicienii sunt frustrati de aberatiile strategilor echipei.
    7 11
  • Senna Fan
    O cursa interesanta.
    La finele primului tur as fi pariat pe o dubla Ferrari.
    Dar si Ferrari au pariat pe Vettel in detrimentul lui Leclerc. Din nou. Si din nou au pierdut.
    Este pacat ca ar fi putut fi o victorie frumoasa. Nu sunt fan Ferrari, dar aici chiar merita Leclerc Victoria.
    Hamilton a devenit un vulpoi experimentat (in sensul bun) care speculeaza orice oportunitate. Asa si trebuie sa fie un pilot.
    Bottas a prelungit "suspansul".

    Duel foarte frumos Sainz-Kvyat. Pacat de Norris.
    Rezultat bun Perez la el acasa.
    Torro-Roso si Renault cu ambii piloti in puncte.
    Haas si Alfa in continuare in cadere.....

    Pilotul cursei dupa parerea mea este Hamilton.
    25 3
  • Bai baieti ma uit pe comentarii si raman interzis.
    Cum a spus foarte bine Leo mai sus nu a observat nimeni ca Ferrari nu performeaza pe pneul hard? Ce va face sa credeti ca Leclerc facea mai mult? A observat cineva de cate ori a blocat rotile Lecrerc in cursa?
    Ferrari nu putea castiga aici cu nici un pilot pentru ca ritmul de cursa a fost sub asteptari.
    Nu mai pun la socoteala faptul ca Leclerc face pneurile praf mult mai repede decat Vettel lucru care este cunoscut si recunoscut chiar de el.
    Ahhhh ca in locul lui Vettel putea sa fie Leclerc aia este alta discutie dar ajungem iar la ce am spus mai sus, Leclerc nu cred ca putea ramane pe circuit cu acel set cat a stat Vettel.

    Mobius, care sunt alea 3-4 victorii "sigure" pentru Leclerc? Ca deja cu afirmatia asta il dai candidat la titlul mondial anul asta ceea ce seamana putin cu Stan si Bran. Pe langa sclipirile lui Leclerc nu vreti sa vorbim si despre Monaco, Germania, etc? Omul face o treaba exceptionala pentru primul sezon la Ferrari dar hai totusi sa nu exageram.
    Ferrari nu putea emite pretentii anul asta nici daca era PAPA in monopost, le-a luat jumatate de sezon sa rezolve problemele monopostului.
    Hai sa fim realisti si sa lasam hatereala deoparte....daca se poate.
    .
    11 10
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru