"Inghetarea motoarelor, un regres pentru Formula 1"

De Daniel Popescu
Publicat Miercuri, 22.07.2009
Fostul designer al motoarelor Mercedes-Benz sustine ca progresul tehnologic din Formula 1 a incetat aproape complet, in ciuda faptului ca bugetele echipelor au ramas identice.

Mario Illien a fost designerul de motoare al celor de la Merccedes Benz pana in 2005, contribuind din plin la titlurile mondiale cucerite de Mika Hakkinen in 1998 si 1999.

Elvetianul s-a reorientat cu patru ani in urma spre alte competitii ale sporturilor cu motor, precum NASCAR sau MotoGP, insa ezita sa revina in Formula 1, considerand ca regulamentul in privinta motoarelor a adus numeroase deservicii competitiei.

"Pentru mine Formula 1 nu mai este interesanta. Trebuie sa spun ca din anumite puncte de vedre ma bucur ca nu mai sunt acolo. Cel mai rau lucru este ca echipele cheltuie astazi exact aceeasi suma de bani ca in trecut, dar pentru un progres relativ mic", a declarat Illien in cadrul unui interviu acordat publicatiei online motorline.cc.

Elvetianul considera ca actualul regulament al motoarelor a "ucis" inovatia in acest domeniu, sustinand totodata ca este ca si cum Formula 1 ar beneficia de un motor standard. "Nimeni nu mai vorbeste despre motoare acum. Practic, in Formula 1 exista un motor standard cu prea multe reguli.

Foarte multi parametri de design sunt prestabiliti. Pasiunea mea in curse este dezvoltarea, iar aceasta nu mai este prezenta in F1", a explicat el motivul pentru care nu intentioneaza sa revina in lumea Marelui Circ.

La sfarsitul anilor '90, echipele nu aveau restrictii in privinta dezvoltarii motoarelor, iar team-urile bogate isi permiteau sa construiasca pana la 200 de unitati pe an. In prezent, pentru reducerea semnificativa a costurilor, FIA a introdus o serie de reglementari stricte, printre care si "inghetarea" dezvoltarii motoarelor cel putin pana in sezonul 2012. In plus, fiecare pilot are dreptul sa utilizeze cel mult 8 motoare pe an, in caz contrar urmand sa suporte penalizari pe grila de start a curselor.

Via | Motorsport

Taguri: motor, regulament

Comentarii (1)

  • Este principalul regres,dar nu singurul
    Pe langa "inghetarea" motoarelor, limitarea lor la maxim 18.000 RPM, folosirea a 8 motoare/sezon,reducerea capacitatii de la 3000cc la 2400cc au introdus si regulamentul aerodinamic de anul acesta care de asemenea este un regres.
    Plecarea celor de la Michelin , care produceau pneuri net superioare fata de Bridgestone a fost din nou un mare regres,pe langa faptul ca a disparut si concurenta avand un furnizor unic in momentul de fata.
    Singurul lucru pozitiv este introducerea slick-urilor.
    In rest, F1 este din 2005 pe o panta descendenta din punct de vedere tehnologic, lucru care se reflecta si in spectacolul de pe circuit din pacate...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru