Kovalainen explică actul de curaj din Singapore

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 28.09.2010
Heikki Kovalainen a explicat motivele pentru care a preferat să rămână într-un monopost în flăcări şi să stingă incendiul de unul singur în finalul Marelui Premiu al statului Singapore.

În momentul în care Fernando Alonso era aclamat în ultimul tur al cursei din Singapore pentru victoria pe care tocmai o obţinea, atenţia spectatorilor a fost atrasă ca un magnet de Heikki Kovalainen, al cărui monopost a luat foc. De obicei, în astfel de situaţii, pilotul coboară şi se îndepărtează de monopost pentru a permite comisarilor de cursă să stingă incendiul.

Situaţia a fost însă diametral opusă în Singapore, unde natura circuitului stradal a făcut dificilă prezenţa comisarilor în apropierea pistei. În plus, Kovalainen şi-a demonstrat naţionalitatea finlandeză prin curajul de care a dat dovadă în această situaţie.

Pilotul echipei Lotus a căutat un comisar de cursă şi, pentru că nu a văzut niciunul în apropiere, a preferat să rămână în monopost şi să piloteze. Ajuns la finalul unui tur de pistă, el a refuzat să intre la boxe pentru a evita ranirea unor persoane din paddock şi a oprit pe linia de start-sosire, unde a solicitat mecanicilor Williams un extinctor cu ajutorul căruia a stins incendiul de unul singur.

Imaginile transmise în direct au produs rumoare în rândul fanilor, însă Kovalainen a explicat ulterior că aceasta a fost cea mai bună soluţie pe care a găsit-o pentru a salva situaţia.

"Întotdeauna pare dramatic. Am văzut că maşina a luat foc chiar înainte de intrarea în pitlane şi m-am gândit că nu vreau să mă duc în pitlane cu un astfel de incendiu. Dacă maşina exploda acolo mulţi oameni ar fi fost răniţi. Nu am putut găsi niciun comisar, aşa că m-am oprit în faţa garajelor Williams şi am spus: 'Băieţi, vă rog, daţi-mi un extinctor pentru că acum (n.r - incendiul) a devenit o problemă'. Din fericire, l-am oprit destul de repede", a declarat pilotul echipei Lotus la finalul cursei din Singapore.

Chiar dacă incidentul se putea transforma cu uşurinţă într-o tragedie, Kovalainen nu şi-a pierdut simţul umorului. "Le-am spus lui Tony Fernandes (n.r - şeful Lotus Racing) şi Mike Gascoyne (n.r - directorul tehnic) că poate ar trebui să mă plătească mai bine, pentru că acum sunt şi pompier", a glumit finlandezul.

Via | Lotus Racing

Comentarii (6)

  • Kova
    Sincer mi-a placut gestul lui Keiki, si a arata ca este un finlandez cu inima buna. Ma gandeam cand apare frate cineva cu un stingator sa-l ajute. Lipsa de ajutor din partea comisarilor de cursa face ca acest circuit sa dispara din campionat, si numai din cauza comisarilor de cursa cu strategia lor tampita.
    10 4
  • Niculae
    Si ce puteau face comisarii in acel moment? Sa sara in mijlocul cursei printre monoposturi si sa fuga cu un stingator? Au reactionat foarte bine mai ales ca nu sunt asezati la fiecare 5 metri unul de celalalt. Plus ca este un circit... stradal? cu foarte putine spatii unde poti parca un monopost? Monopost care explodeaza? Nici nu cred ca este posibil asa ceva... practic a ars fara ca macar pneurile spate sa ia foc. Nu mai spun de cockpic si de restul monopostului care se pot refolosi (este totusi posibil sa nu fie cazul). Uita-te la film sa vezi ca nici macar eleronul spate nu este indoit...
    5 3
  • Este singurul circuit cu o strategie de interventie gresita. Singapore este un circuit stradal dar il pot compara cu Monaco, si iti recomand sa vezi exemple acolo de interventie.
    4 1
  • Niculae
    Du-te mah de aici. Singa GP este doar de 3 ani in Formula 1 si nu au exista probleme logistice.

    Mai au multe de invatat dar sincer... tu ai vazut cum arata circuitul? Ce iluminare are? Nu sunt becuri arse, nu palpaie, totul functioneaza perfect. Strategie de interventie gresita? Fii serios. Daca era vorba de asa ceva, dupa cursa FIA dadea un comunicat prin care investigau situatia "arzatoare". Inteleg ca nu-ti place circuitul dar scuze... tu ai vazut ce strazi suspendate au cei din Singapore? Strazi largi, macar 4 benzi deasupra circuitului. Si ce ordine este acolo? Cum poti sa spui ca asemenea prostii? Pe tipul din personalul circuitului l-ai vazut alergand cu un stingator? Iti spun eu... apare un pic mai tarziu, dupa ce Kovalainen incepuse sa stinga focul.
    7 0
  • singapore
    Sunt de acord cu NickM , comisarii se misca mult mai incet fata de Monaco mai ales la eliberarea masinilor avariate, faptul ca e circuit stradal nu ii scuza, la Monaco sunt o gramada de macarale gata sa ridice masinile de pe circuit dar la Singapore am observat ca au ridicat masinile si cu motoelevatoare(asa cred ca le spune)...
    4 1
  • Niculae
    Sincer nu ma cobor la stagiul tau de amator de f1. Sunt fan F1 din 93 si stiu foarte bine ce insemna un circuit COMPLET . Cuvantul complet spune multe printre care si o mare securitate de siguranta . De fiecare data cand postez ceva scriu din ceva experienta de f1, numai atunci cand mergi cu karting-ul simti pe un anumit circuit ca ai nevoie de siguranta totala pentru a fi competitiv. Asa ca numai bine, :) .
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru