Lotus îşi laudă noul monopost datorită datelor din tunelul de vânt şi a sistemului de răcire

de Daniel Popescu
Miercuri, 19.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus susţine că are un "super-monopost" pentru sezonul 2014 datorită datelor obţinute în tunelul de vânt şi a unui sistem de răcire performant.

Avem un super-monopost. Băieţilor nu le vine să creadă ce valori am obţinut în tunelul de vânt.

Gerard Lopez
Proprietar Lotus
Lotus a efectuat miercuri primele tururi pe circuit în regim obişnuit de rulare în cadrul primei zile din cea de-a doua sesiune de teste din această iarnă din Bahrain. Echipa nu a participat la sesiunea inaugurală de la Jerez din cauza problemelor financiare, iar perspectivele de viitor nu sunt încurajatoare în urma numeroaselor plecări din departamentul tehnic.

Cu toate acestea, Gerard Lopez, proprietarul Lotus şi şeful interimar după plecarea lui Eric Boullier, susţine că echipa deţine un "super-monopost" prin prisma datelor obţinute în tunelul de vânt.

"Avem un super-monopost. Băieţilor nu le vine să creadă ce valori am obţinut în tunelul de vânt. Dacă implementam pe circuit forţa de apăsare aerdinamică, monopostul merge foarte bine. Nu pot decât să sper că motorul Renault nu ne va produce probleme.

Totul depinde de Mercedes, Ferrari şi Renault", a declarat omul de afaceri luxemburghez, care evidenţiază astfel importanţa noilor motoare în rezultatele din acest campionat.

Totuşi, rezultatele din tunelul de vânt nu coincid întotdeauna cu cele de pe circuit, aşa cum s-a întâmplat în trecut şi în cazul Scuderiei Ferrari.

▶ Tehnologia din Formula 1: ce este tunelul de vânt?  

Elementele sistemului de răcire de pe toate monoposturile cu motoare Renault au venit de la noi.

Gerard Lopez
Proprietar Lotus
Lopez nu a intrat în detalii de natură tehnică despre "super-monopostul" pe care îl laudă, însă a precizat că unul dintre avantajele echipei în 2014 va fi sistemul de evacuare, despre care afirmă că a fost adoptat de toate echipele cu motorizare Renault.

"Avem un concept diferit pentru sistemul de răcire pe baza experienţei pe care am avut-o în trecut cu sistemul KERS. Elementele sistemului de răcire de pe toate monoposturile cu motoare Renault au venit de la noi.

Inginerul nostru şef lucrează acum la Viry (n.r - fabrica Renault de motoare din Franţa)", a adăugat el.

Declaraţiile sale vin însă în contradicţie cu numeroasele probleme înregistrate de Renault cu noile unităţi turbo V6 de 1.6 litri, unele dintre ele fiind legate tocmai de sistemul de răcire. Presa internaţională a speculat recent că Ferrari este echipa cu cel mai inovator sistemul de răcire pentru sezonul 2014, format din tuburi din micro-fibre de titan cu un diametru intern de numai 0.2 milimetri în locul tradiţionalelor prize de aer.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (20)

  • Fragment de text de pe Sky Sports

    "The teams are allowed to test 3 slick compounds hard, medium, soft as well as the winter compound but so far I've only seen Force India testing different compounds. Mercedes is in shape, but Ferrari seems lost in the desert."

    Cica "Ferrari seems lost in the deser" :))))))

    Rad pana pic de pe scaun :)))

    Fai ferr sa te vad :)))
    5 28
  • Alonso a facut timp de locul 2, dar pe soft in in timp ce Magnussen la o jumatate de secunda a facut timpul pe hard. Priviti ce s-a intamplat cu softul lui Alonso: " Hulkenberg, Magnussen and Sutil are all lapping around 1m41s-1m42s. Alonso is the odd one out - after that quick lap he has dropped his pace considerably, logging a 1m48s and a 1m44s."
    4 25
  • Repet timpul lui Alonso pe soft. Uitati ce comportament are pneurile lui Alonso
    1.47.255 pour Alonso, 1.41.866 pour Magnussen
    3 23
  • Mclaren e pe drumul bujn, seamana cu testele din 2013 :)))
    15 3
  • Ha,ha,ha...
    Mai termina ma cu puerilitatile astea,deja nu mai ai loc de tine?!Stai sa inceapa competitia,sa le facem dupa 2-3 curse "pontajul"!Si eu,si altii de pe aici suntem fani,dar nu ne scapam pe noi de emotie ca tine,ai o varsta...stiu ca prostia nu tine cont de asta,dar mai cenzureaza-te,esti penibil !
    P.S. sper ca s-a inteles pentru cine am scris,pt. cel cu primele 3 posturi :))) !
    9 1
  • @Mircea

    Bahrain Test Day One @ 14.25pm UK time

    1. Hulkenberg, Force India, 1:36.880, 73 laps;
    2. Alonso, Ferrari, 1:37.879, 63 laps;
    3. Hamilton, Mercedes, 1:37.908, 74 laps;
    4. Magnussen, McLaren, 1:38.295, 79 laps;
    5. Vettel, Red Bull, 1:40.224, 14 laps;
    6. Sutil, Sauber, 1:40.443, 77 laps;
    7. Frijns, Caterham, 1:42.590, 63 laps;
    8. Kvyat, Toro Rosso, 1:44.346, 5 laps;
    9. Grosjean, Lotus, 1:44.832, 7 laps;
    10. Massa, Williams, No time, 5 laps.
    11. Bianchi, Marussia, No time, 3 laps;
    8 1
  • BBC Andrew Benson

    "Fernando Alonso finally breaks the Mercedes hegemony at the top of the time sheets with a lap to put him second behind the soft-tyred Force India of Nico Hulkenberg. It's becoming clear that Mercedes and McLaren are both in very good shape but insiders find it difficult to read the Ferrari. The team have not done any long runs yet - and by this stage you would think they would if they could - but the car keeps on popping up close to or at the very top of the time sheets. And it clearly has a very small cooling requirement compared to, say, the Renault. Could this be the year Maranello finally gets it right again?"
    11 1
  • Ha,ha,ha...
    Nici macar nu am discutat subiectul acestui articol,nici unul dintre noi !!! Stam sa "diagnosticam" si/sau sa-i explicam lui McPraz ce si cum este cu F1...?!Cred ca ignoranta si voturile negative pentru aberatii si mai ales rautati bolnave sunt de ajuns ;) !
    7 2
  • E clar ca Ferrari lucreaza la setari, au un upgrade la motor, inca nu testeaza decat fiabilitatea ansamblului. Dar stau bine.
    8 2
  • pablo256r
    E o zicala: lauda de sine ... nu miroase a bine.
    Drept urmare acest super monopost Lotus a reusit sa parcurga impresionanta cifra de 8 ture obtinind si un timp fantastic pe un singur tur adica la mai putin de 8 secunde de cel mai rapid tur. Impresionant!
    8 2
  • @Soxy

    Sa stii ca Ferrari a scos fum azi si a stat ore bune in garaj. Oficial au spus ca e ceva minor, neoficial masina s-a supra incalzit in partea din spate datorita sistemului de racire prea agresiv. Mercedes de asemenea probleme la sistemul de franare, conform lui Tobias Gruner (de la AMUS) cauzate de ceva probleme pe partea electrica sau software nu au mai putut scoate masina pe circuit dupa ora 14:30-15:00. Mclaren in schimb a mers ca un metronom facand peste 80 de tuturi. Este remarcabil ca dupa ce nu au putut porni motorul in prima zi la Jerez, ulterior masina nu a mai avut absolut nici o problema. Sunt sigur ca motorul oferit de Mercedes este mult mai puternic decat cel Ferrari sau Renault, iar daca e ca Mclaren sa se lupte cu celelalte echipe motorizate de Mercedes sunt convins ca vor fi cei mai buni.
    1 20
  • @Mclaren_Mircea_1984, vad ca esti iubita cea de toate zilele a automarketilor, te protejeaza de parca ai fi fecioara maria cu curu cat pravalia! Toate posturile tale nu valorea nici cat un tomberon cu gunoi, sunt prostie in stare pura, nimicuri incomensurabile dar probabil ca "cine se aseamana se aduna" si de aia esti asa de iubit de automarketi! Eu unu nu vreau sa risc sa ma aseaman cu unu ca tine (un rahat de caine are valoare mai mare ca tine) asa ca voi spune pas fakemarketului si a iubitei lor galeti! Va conjur sa imi banati IP-ul pentru ca altfel de fiecare data cand voi intra va voi injura iubita!!!!!!!!! M-am saturat sa imi tot stergeti posturile da sa lasati elucubratiile lu asta!
    13 4
  • Automarket este un website serios si nu s-ar preta la asa ceva, sa protejeze pe cineva sau sa infunde pe altcineva in mod arbitrar si subiectiv. Din contra, de la inceput s-au dovedit a fi obiectivi si foarte seriosi in munca pe care o fac cu acest website. In limba romana sunt "la creme de la creme" in motor sport, nu doar in F1. Atitudinea administratorilor este una democratica si liberala, sterg doar obscenitati si injuraturi, dar lasa la atitudinea fiecarui cititor sa isi prezinte punctul de vedere chiar daca acel punct de vedere ar fi gresit. Si asta inseamna ca Daniel este profesionist si nu taie si spanzura pentru erori, sau chiar subiectivisme din partea noastra a fanilor, pentru ca aceasta este si menirea acestui forum, sa ne lase sa vorbim si sa nu intervina decat atunci cand depasesti o anumita limita de vulgaritate sau obraznicie. Aceasta atitudine a administratorilor este similara cu cea a lui Richard Leeds adminul f1technical.com (partea de forum) sau a forumului celor de la Autosport. Dar voi in Romania nu stiti sa apreciati acest stil de abordare mai "american" sa zicem asa, ci daca interlocutorul vostru nu se lasa si nu vrea sa accepte punctul de vedere ferraristi, si vedeti ca va tine piept, ati vrea ca Daniel sa le dea ban tuturor celor care nu fac pe desteptii pe acest site. Dar din fericire, nu intervine in disputele noastre referitor la o echipa sau un pilot cata vreme nu depasim un anumit limbaj, ca dovada sunt permise si ironiile daa nu sunt foarte jignitoare si foarte directe. Apreciez mult acest stil al adminilor de pe Automarket, si ii felicit pentru munca care o fac de a ne alimenta in limba romana cu stiri si un spatiu de discutie. Good job Automarket.
    4 16
  • *inca o dovada de obiectivitate a Automarket este faptul ca un comentariu este ascuns daca majoritatea celorlalti useri il considera negativ, sa nu mai fie vizibil decat cine chiar insista sa il citesca, dar in acelasi timp nu ingradeste dreptul cuiva de a posta chiar daca parerea celorlalti este negativa.
    Good job, automarket, si nu va lasati impresionati de turma de nemultumiti. Oamenii seriosi va apreciaza lealitatea si efortul ca in limba romana ati transformat automarketul in lumea Formulei 1 in Romania. Repet, ca toti oamenii mai fac si ei greseli minore cateodata, dar oricum raman de departe cei mai buni in motor sport in Romania.
    3 16
  • pablo256r
    Mai Mircea
    A fi fanul unei echipe nu inseamna sa spui ... gogosi
    Cum e ? "Ferrari a scos fum azi si a stat ore bune in garaj."
    Serios? Da tu la ce livetiming te-ai uitat?
    La cel de la Jerez?

    06:34 The timing screens are suggesting that Alonso has stopped in the first half of the lap.

    07:01 Alonso takes the Ferrari back out after causing that earlier red flag.

    Incidentul a fost (ca sa fiu si mai exact) la 06:32. Cate ore sint pana la 07:01? Sau tu esti unul din cei care nu au luat bacul in ultimii ani si tot profii sint de vina nu tu?
    12 1
  • Si la Jerez a mai stat odata in garaj pentru o problema, plus inca o cutie schimbata (pacat ca nu in timpul sezonului :(
    Mclaren dupa ce au pornit motorul Mercedes in noaptea de 28 spre 29 Ianuarie nu se mai opreste. Daca ar fi pornit motorul inca din prima zi ar avea de departe cea mai buna fiabilitate, peste Mercedes.
    3 18
  • mirel_f1
    bai mircea e vorba despreLotus Renault nu despre Mclaren si timpi scosi pe pneuri hard si soft si anul trecut tot despre asta sa discutat si Mclaren a avut cel mai prost an din istorie hai mai multa concentratie
    2 0
  • Un Fan Cat De Cat Obiectiv
    Sa zicem ca adminii Automarket nu prea fac greseli gramaticale si isi fac treaba cu aceste stiri. Problema este ca marea majoritate a comentariilor unui anumit fan, sunt discriminatorii, ceea ce nu cred ca isi are locul nicaieri sincer sa fiu. Este aberant ca cineva sa vina sa sa-ti spuna ca daca esti fanul nu stiu care echipe, o sa te jigneasa si o sa te injure doar pentru ca esti fanul unei alte echipe. Nu inteleg de ce adminii Automarket nu condamna aceasta atitudine, si mai ales aceste comentarii pline de discrimare la adresa unei mari categorii a fanilor Formulei 1. Fanii Ferrari, Mercedes si Red Bull sunt jigniti constant de aceste user care invoca nu stiu ce datorie divina (really?) si o fidelitate dusa la extreme fata de echipa lui favorita.

    Cateva exemple:
    - http://www.automarket.ro/formula1/honda-va-finaliza-in-iunie-unitatea-de-asamblare-a-motoarelor-din-marea-55109.html, comentariul nr. 5.
    - http://www.automarket.ro/formula1/ecclestone-a-dublat-punctele-pentru-ultima-cursa-pentru-a-ajuta-ferrari-55057.html, comentariul nr. 3.
    - http://www.automarket.ro/formula1/massa-incheie-sesiunea-de-teste-de-la-jerez-pe-primul-loc-55028.html, comentariul nr. 17.

    Si acestea sunt doar cateva exemple, in care acest fan, incita la discriminarea unor fani, pe motive de "pasiune". Le fel de bine putea sa fie culoare, religie sau tara de origine. Nu imi dau seama cu niste admini care "Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile" nu iau atitudin in previnta mesajelor cu tenta puternic discrimanatorie. Pe site-uri serioase nu exista astfel de mesaje sunt sterse intanstaneu + banarea userului. Ma gandesc totusi ca acesti admini sunt capabili de a intelege ce inseamna discriminarea si cat de violent este un astfel de personaj, daca nu are alte solutii decat a instiga la un limbaj violent si discriminatoriul. Cum putem spera ca acest site sa devina un loc de intalnire al pasionatilor, care sa poata purta discutii amicale despre Formula 1 atata timp cat "somnul ratiunii" acestor admini, da "nastere" unor astfel de personaje???
    3 1
  • Trecand peste afirmatiile lui Mircea care nu-si au rostul, caci e posibil ca intr-adevar Ferrari sa o ia in barba, cum la fel este posibil ca McLaren s-o ia unde vrea ea, dar numai de titluri sa nu se apropie. La fel ca oricare alta echipa. Si mai ales faptul ca mereu are ceva de comentat despre Ferrari. Incat incep sa cred ca e fan Ferrari...

    Lotus incearca sa...? Bine ca nu ne spun ca sunt campioni in urma rezultatelor din simulator :))
    5 0
  • @Dracu

    stai linsiti ca si mie mi se sterg coemneturile cand il "laud" pe Mircea ... mare lucru nu am zis ... cred ca l-am facut oligofren sau sociopat sau ambele ...

    nu-I problema ... continui sa postez si sa-l aduc motive de bucurie lui Mircea :)))))

    by the way ... @Mircea

    cum se face k Magnussen e scos timpul ... al ... 4-lea ... whatever

    McLaren anul acesta va culege ce va pica de pe masa celor de Ferrari si MB

    titlul anul acesta se va decide intre MB si Ferrai (sper!)

    Forza Rossa 2014!
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru