Max Verstappen este noul campion mondial din Formula 1

de Alexandru Monenciu
Duminica, 12.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Abu Dhabi și și-a trecut în cont primul titlul mondial din carieră. Podiumul etapei a fost completat de Lewis Hamilton și Carlos Sainz.

După etapa din Jeddah, când primii doi pretendenți la titlul mondial au ajuns la egalitate de puncte, toți ochii au fost ațintiți asupra ultimei etape din sezonul 2021. Pe circuitul Yas Marina din Abu Dhabi avea să se joace soarta campionatului mondial de Formula 1.

Max Verstappen a încheiat primul etapa de calificări, dar olandezul a ratat startul în cursă astfel că Lewis Hamilton a preluat conducerea. În ciuda unei încercări (care a încins liniile de comunicații dintre boxe și oficialii de cursă) de a reveni pe prima poziție, Verstappen și cei de la Red Bull Racing au fost nevoiți să se adapteze la noile condiții.

Dintre Verstappen și Hamilton, olandezul a mutat primul și a intrat la boxe pentru a schimba pe pneuri hard.

A urmat apoi britanicul, care a ieșit pe circuit, la fel, pe pneuri hard. Perez și-a jucat perfect rolul de locotenent, a rămas pe circuit, și, de pe prima poziție, l-a ținut în spate pe Hamilton până când Max Verstappen s-a apropiat la circa 2 secunde.

Cu numai câteva tururi rămase până la final, Nicholas Latifi a lovit parapetul, incident care forțat Safety Car-ul să iasă pe circuit.

Acesta a fost momentul care a schimbat soarta cursei, un moment de care Max Verstappen a profitat la maxim și a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri soft.

Hamilton a rămas pe circuit, pe aceleași pneuri hard, deja îmbătrânite. La revenirea Safety Car-ului la boxe, steagul verde a fost fluturat, astfel că Verstappen a avut la dispoziție un singur tur pentru a-l depăși pe Hamilton.

Lucru care s-a întâmplat în virajul cu numărul 5, o manevră care i-a adus olandezului primul titlu mondial în Formula 1.

Comentarii (108)

  • Nu sunt neaparat fan Verstappen, dar a meritat titlul mondial!. Fara el RB nu avea nici o sansa cu supersonicele MB.
    Dar ce ma bucura cel mai mult, este faptul ca recordul lui Michael Schumacher nu a fost depasit, desi ptr. mine el este si va ramane vesnicul si unicul cel mai bun in toate timpurile.
    64 14
  • cum sa cersesti titlul in ultima cursa asa pe fata wolf , auzi si tu nu baga masina de siguranta , in primul tur ham a zburat pur si simplu in treapta a 4 cand a iesit in decor , exista un dzeu pana la urma . Eu personal la final cand a parcat ham mergeam la el si ai spuneam " AI PIERDUT "
    7 7
  • Aurel Craciun
    Bine că s-au răzgândit comisarii de cursă legat de trecerea mașinilor întârziate pentru că ar fi fost mare scandal. Și așa l-au avantajat clar pe H în primul tur (pentru aceeași vină cursa trecută Max a fost penalizat).
    Măcar H a fost fair-play și și-a felicitat adversarul
    33 6
  • Felicitări. Deși după ce am vazut startul m-am resemnat și am spus că cel mai bun să câștige, pentru că mi s-a părut că Hamilton este mai bun. Dar se pare că m-am înșelat și avem un nou campion mondial care merită titlul cu adevărat.
    7 2
  • Pai tu ce crezi Aurel, de ce striga tata Wolf ca turbatul " No Mick no......................"?
    18 1
  • Hamilton a pățit același lucru ca Massa în 2008. Doar că acel sezon a fost singura oportunitate a brazilianului, de a deveni campion mondial. Verstappen a meritat titlul. Dacă nu erau incidentele de la Silverstone și Baku, olandezul ar fi câștigat campionatul mai devreme, cu toate că a avut la dispoziție al doilea monopost ca performanță. Pe de altă parte sunt fericit și pentru Alonso, care a terminat sezonul în fața lui Ocon. Poate în 2022 lupta la vârf va fi mai echilibrată.
    29 3
  • Aurel Craciun
    @Sumi7
    Cred că până la urmă H e mai fair-play decât Toto.
    Max trebuie să îi dea un sfert de titlu și râuri de șampanie colegului său Perez. Super defending
    28 2
  • @Aurel Craciun
    Ce vrei să spui prin "Max trebuie să îi dea un sfert de titlu și râuri de șampanie colegului său Perez"? Ce lucruri semnificative a făcut, Doamne iartă-mă, Perez în favoarea lui Max? I-a cedat poziții? A stat degeaba pe loc la boxe ca să treacă Max de el? A intrat în parapet în perioada de calificări astfel încât Hamilton să nu mai apuce un tur rapid? A încetinit adversarii lui Max? Măi omule...
    5 6
  • Prima umilință. Urmează altele anul următor. A ratat șansa de a se retrage campion, probabil din lăcomie. Va găsi alinare sub culorile curcubeului.
    13 10
  • petrush
    o aiureala.solutiile pentru incidentul din primul tur si ordinea inainte de ultimul tur sunt discutabile. fiecare a fost avantajat si desavantajat.
    felicitari max.
    12 0
  • sportul e corupt si pute,verstapanutz trebuie sa ii dea jumate lui perez ,care a dansat de nu stiu cate ori pe pista,,accident clar provocat din alta parte ,asa hodoronc tronc iti pleaca masina asa din scurt ,red bull masina cu motor al altuia ,cu frane al altuia si uite tot asa ,ferrari macar a terminat pe 3, desi si aia nu mai e masina de 20 de ani ,la anu vom vedea red bull cu ce motor vine ca honda nu ami poate oricum sa dezvolte ca nu are banii,si atunci discutam ,cumparati-va masini ale firmelor care au si motoarele lor
    3 13
  • La start m-am enervat și am închis televizorul. Nu am văzut cursa, eram convins ca Hamilton se va incorona a opta oara campion mondial, dar uite ca n-a fost sa fie asa. Verstappen a câștigat acest titlu pe merit, nu ar fi fost corect ca pilotul cu cele mai multe victorii intr-un sezon sa nu devina și campion mondial. Mercedes arata în momentele astea exact ca un animal rănit, nu vor sa accepte ca au pierdut. Oricum...nu cred ca vom mai vedea noi prea curând un titlu decis în ultimul tur.
    18 2
  • Aurel Craciun
    @ Petrush
    De când mă uit la F1 (din anii 90 când au fost primele transmisii F1 în România) la SC (nu cel virtual) mașinile întârziate sunt lăsate să treacă de SC. Nu este loc de discuții. Cât despre primul tur Witley (cel care din 2016 îl tot penalizează pe Max) a argumentat că Max l-a obligat pe Hamilton să taie șicana (deși se vede clar că Max intra în viraj primul).
    PS: am înțeles că Mercedes a înaintat 2 contestații
    10 2
  • Cu primul comentariu al lui Sumi7, sunt de acord 100%.
    8 0
  • Nici măcar în finală nu s-au putut abține, vezi incidentul de la start, același pentru care Max a fost penalizat cursa precedentă. Nu-i bai, s-a făcut dreptate până la urmă, într-un sezon plin de ghinioane, Baku, Silverstone, Budapesta, penalizări, de care altul a fost scutit în disprețul tuturor, a ieșit și soarele pe ulița lui, exact când trebuia. Bravo Max, ai reușit să învingi alianța FIA-Mercedes.
    Jale și durere pe Sky, Hill, Burton, Rosberg și ceilalți, sunt la înmormântare ...
    20 3
  • @Aurel Craciun
    F1 s-a transmis în România de la începutul anilor '70. Comenta Andrei Bacalu, același care a comentat și prima aselenizare.
    17 2
  • Aurel Craciun
    @ Dav
    Nu sunt chiar așa de bătrân. Eu m-am născut în 72 așa că ochii pentru F1 i-am deschis în 90
    My bed
    7 2
  • Cea mai tare faza a fost cand Max a ingenuncheat langa/pentru monopost! Bine ca nu era vopsit in negru!
    6 1
  • @Aurel Craciun
    Nici eu nu sunt chiar atât de bătrân, chestiile astea mi le-a spus tatăl meu, care avea și fotografii făcute în timpul aselenizării. De pe ecranului televizorului, bineînțeles. Apoi am căutat pe net și am găsit confirmarea.
    5 1
  • Rich Tomassy
    Uitati va pe bbc formula 1 sa vedeti comentarii impartiale :)) E absurd, rezultatul trebuie decis pe pista. Formula 1 inseamna riscuri, pe care Hamilton nu si le a asumat (n a schimbat pneurile) deci trebuie sa suporte consecintele si anume duel dezechilibrat cu Max pe softuri. Daca aceasta cursa s ar fi desfasurat in etapa 5, nu mai era nici o discutie. Asta e, trebuie sa facem o competitie dedicata unde sa castige intotdeauna Hamilton, ca sa fie unii fericiti.
    17 3
  • Eu am vazut unele curse in anii 70, comentate de Andrei Bacalu, v-am mai zis asta .Cursele erau foarte captivante atunci, cu nume mari si mai mult fair play decit in zilele actuale.Ai mei nu intelegeau de ce stau lipit de televizor, cu sonorul dat la maxim.
    6 2
  • Cotofana
    Marele circ s a transformat in Circul ieftin. Nu sunt fan Ham dar de ce au lasat sa treaca doar masinile intarziate dintre ei si nu si cele din spatele lui Max?
    7 7
  • The Dot
    Campionatul asta merita un final mai frumos, nu sa fie decis la masa verde. Decizia comisarilor in frunte cu Masi, pentru ultimul tur arata doar o incompetenta si inconsecventa a deciziilor lor, si nu ca Mercedes era in spatele acelor decizii, cum unii sustin, fara avea nimic cu ce sa demonstreze.
    Max a fost mai constant anul acesta, iar Lewis fara niste noroc nu se afla la egalitate de puncte cu olandezul in ultima cursa.
    Sper ca in anii urmatori FIA sa gaseasca pe cineva cu mai multe oua ca Masi si care sa ia decizii in mod egal vizavi de participanti.
    Primul protest oficial al celor de la Mercedes a fost respins desi masina lui Max a depasit-o pe cea a lui Hamilton sub masina de siguranta. Urmeaza al doilea protest, care e si cel mai important. Oricare ar fi decizia, va nemultumi o tabara si va pune o pata neagra pe istoria F1.
    5 9
  • @Aurel Craciun
    ....TOATE masinile intarziate sunt lasate, nu 5 ca astazi
    6 5
  • Cristi
    Doar destinul a făcut ca Verstappen să fie C.M.Astăzi a făcut o cursă slabă, vezi cel mai slab start din an,dar Red Bull a fost la înălțime!!PS.MULȚI NU VOR SĂ FIE DEPĂȘIT RECORDUL LUI SCHUMACHER!!!!RESPECT PT ENGLEZUL CARE TOT GENTLEMAN NR 1 VA RĂMÂNE!!!
    12 17
  • Aurel Craciun
    Când dați un răspuns folosiți un nume sau un nickname.
    Witley trebui scos din boardul comisarilor de cursă. Din cauza lui (presiunilor făcute de el împotriva lui Max) Massi a intrat într-un joc care nu îi face cinste. Normal trebuia să lase toate mașinile întârziate să treacă. A făcut asta doar când și-au dat seama la ce scandal se ajunge.
    11 1
  • https://sport.hotnews.ro/stiri-motor-25238320-lewis-hamilton-max-verstappen-formula1-abu-dhabi-contestatie-mercedes-respinsa-fia-redbull-ultima-etapa-titlul-mondial.htm
    4 0
  • BLACK FLAG
    Cursele de F1 le-am văzut prima dată în 1991 la TVR, apoi le-am putut viziona la ProTv(nu sunt sigur- 1996?) și în cele din urmă, parcă la sfârșitul anului 2010, cei de la RCS anunțau că preiau cursele de F1 începând cu 2011. Abia apoi am văzut curse și la Telekom. Alternative la F1 găseam pe RTL sau Rai, dar, cel puțin la nemți, erau enervante reclamele din timpul cursei.
    Alexandrescu îmi aduc aminte că era puțin defazat de unele întâmplări de pe parcursul curselor, dar odată ce transmisia a fost luată de cei de la Digi, primul lucru a fost să renunțe la el. Oricum, ca și comentatori, mi se par mai buni cei doi de la Telekom(unul din ei scrie articole în pitstops.ro), comparându-i cu cei doi de la Digi.
    6 2
  • Testarossa
    @Sumi7: si eu am aceeasi bucurie, recordul lui Schumi nu a fost depasit !!!!

    M-a cam deranjat ce a zis Horner dupa cursa: A concurat impotriva celui mai bun din toate timpurile. Du-te mah de-aici, ca furi curent.

    Schumi este cel mai bun din toate timpurile !!!! :)

    Ma bucur enorm pentru Max si Honda !! :)
    8 4
  • Marele circ s-a transformat in circul ieftin
    6 3
  • Felicitari Max! A meritat sa devina campion mondial, fara doar si poate!

    In schimb, Max rebuie sa mai lucreze la atitudinea in duelurile cu ceilalti piloti, pentru ca de multe ori se duce mult peste ceea ce ne place sa numim fair-racing - Hamilton a evitat, mai ales in ultimele curse, multe acrosaje cu Max, iar asta nu e ok. Au fost multe dueluri foarte faine in acest sezon, Lewis - Alonso, Alonso - Russell, Lewis - Sergio, in care a fost fair racing, si-au lasat spatii si unii si altii, si este absolut superb sa vezi astfel de dueluri, doar Max este cel care are atitudinea de "ori la bal, ori la spital".

    In cursa de ieri, echipa Mercedes nu a avut deloc aportul lui Bottas. Nu stiu din ce motive, dar incepand cu calificarile de sambata, Bottas a fost pe dinafara, considerand ca nu a reusit decat un loc 6 pe grila de start. Iar in timpul cursei nu a fost nicaieri, nu l-a putut ajuta pe Hamilton cu nimic, spre comparatie cu Checo, care a fost WOW, asta da team player. Mi-a convenit? In niciun caz, dar dpdv sportiv, astfel de momente pot schimba rezultatul final. Si cred ca fara atitudinea lui Checo, Max nu ar fi putut castiga, dar astea sunt acum doar speculatii.

    In acelasi timp, FIA trebuie sa isi clarifice modul in care evalueaza incidentele de cursa. De ex. incidentul din Brazilia cu Max si Lewis, nepenalizat, a dus la o reinterpretare a regulilor din partea pilotilor, iar apoi am vazut o adevarata mascarada a FIA in Jeddah.

    Pe de alta parte, FIA trebuie sa opreasca influenta managerilor echipelor in timpul curselor. Este aiurea sa ii auzi pe Toto si Christian Horner cum se lamenteaza si cer sa se aplice diferit regulamentul ca sa le fie avantajat pilotul. Cred ca astfel de linii de telefon directe au fost si inainte doar ca nu s-a stiut de ele, dar clar nu e ok sa se procedeze astfel.

    Ma bucura totusi ca Mercedes au reusit pentru a 8-a oara consecutiv sa fie cea mai buna echipa. Va fi foarte dificil ca o astfel de serie sa mai fie vreodata egalata, dar recordurile sunt facute ca sa fie doborate.

    Asteptam acum cu nerabdare testele din Barcelona cu noile monoposturi. Sunt foarte curios sa vad cum au abordat echipele schimbarile de regulament si care echipa si-a dezvoltat cel mai bine masina.

    Pana atunci, va doresc tuturor un Craciun Fericit si sa ramaneti sanatosi!
    21 2
  • Ha, ha, ha...
    Mă gândeam să pun și eu ceva "inteligent" pe aici, dar nu ai cu cine...
    Pe scurt: cu soarta de partea lui, de data asta, Max a învins neașteptat echipa FIA-Mercedes și o imensă propagandă ieftină din jurul lui Lewis, se mai întâmplă... ;)
    12 7
  • A murit regele, trăiască regele !
    Totuși rămâne impresia ca FIA a decis titlu, după mine nu este corect sa ridici Safety Car cu o tura înainte de final cand cel din spate are posibilitate DRS. Ok istoria va nota Max campion 2022 (după mine nemeritat)
    Una peste alta a fost un campionat foarte interesant.
    Eu sunt fan Renault de foarte mulți ani, dar acum sunt vai steaua lor, in plus fără viitor!
    6 17
  • Lewis Hamilton
    This is getting manipulated, man!
    3 8
  • Aurel Craciun
    Pentru a fi imparțiali prima măsură a celor de la FIA este să îl dea afară pe Witley deoarece acesta nu este imparțial deloc (pur și simplu îl vânează pe Max), iar comisia în frunte cu Massi sunt de multe ori prea slabi pentru a-l contrazice. În ultima cursă a fost circul erorilor pornind cu primul tur. Și au continuat pe final când inițial nu au dat voie mașinilor întârziate să nu treacă ceea ce a dus la altă eroarea de a lăsa doar mașinile dintre cei 2 să treacă. Totul a culminat cu nepenalizarea stilului defensiv a-l lui Hamilton care a frânat de mai multe ori doar pentru a-l forța pe Max să greșească (să îl depășească), din asta rezultând o altă greșeală, nepenalizarea lui Max pentru depășire.
    Singurul lucru bun (dacă se poate spune așa) este că au greșit în ambele direcții.
    (Astea au fost doar erorile grave).

    Am văzut comentarii în care se spune că Max nu a fost penalizat pentru stilul "agresiv ". Băieți ăsta e raceing nu plimbare. Atât timp cât a rămas pe trasa ideală (mă refer acum doar la faza din primul tur) el are prioritate. Nu există (așa cum am citit în alte publicații) ideea că, curba începe de unde începe frânarea (a cui frânare, a celui atacat, a celui care ataca) ci curba începe din momentul în care începe raza curbei (în ambele sensuri, practic se trasează un cerc, cei care știu geometrie știu la ce mă refer).
    Mulți interpretează regulile doar cum le convine. Dacă ar fi doar din partea suporterilor nu ar fi probleme, dar s-a ajuns ca la nivel de oficiali să devină un stil de viață.
    Mie personal mi-a plăcut pentru că am văzut raceing adevărat care ne-a lipsit mult timp.
    Nu sunt fan Max (din punctul meu subiectiv de vedere Alonso e cel mai bun pilot actual) dar ăsta e stil de pilotaj de campion. Să nu uităm că și Hamilton conduce la fel în momentul când are nevoie.
    10 4
  • Aurel Craciun
    Cu siguranță am făcut erori gramaticale. Vă rog să fiți înțelegători
    3 1
  • Aurel Craciun
    Am găsit pe site-ul oficial F1 un articol semnat David Tremayne "Fearless and magnificent". Este un articol despre stilul de pilotaj al lui Max. Din punctul meu de vedere este acest articol reflectă cel mai bine starea unui campion. Merită să citiți articolul.
    4 2
  • Aurel Craciun
    @ xxx
    DRS-ul nu se poate folosi decât începând cu al 3-lea tur după ieșirea SC-ului deci greșești, nimeni nu a avut DRS.
    La fel greșești și când spui că nu e ok să scoți SC-ul cu un tur înainte de final, SC-ul este folosit pentru siguranța piloților când există un pericol pe circuit, după dispariția pericolului este scos de pe circuit indiferent că se parcurge doar 1 singur tur (ultima dată a fost la Monaco, nu îmi aduc aminte anul dar e în era Hamilton). Înainte să comentați și să vă expuneți părerile personale e mai bine să vă informați despre ce sport e vorba. Aici e F1 nu fotbal
    12 0
  • Costel
    @Aurel,
    iti bati capu' de pomana....
    sunt cativa pe acest forum care-si doresc ca Max sa evolueze in lupta pentru titlul mondial precum a facut-o L'echec in disputa pentru primul loc in virajul Copse, atunci cand monegascul nu doar ca n-a schitat vreo manevra defensiva -inchiderea interiorului intre virajele Woodcote si Copse-, dar si-a permis sa degajeze intr-atat pe exteriorul din Copse incat s-a nascut urmatoarea intrebare printre consumatorii avizati de F1:
    "predestinatul" evolua pe Silverstone sau pe Donington Park in *duelul* purtat cu @44 din UK Grand Prix 2021?

    Max, felicitari pentru perseverenta!
    o depasire magistrala si un titlu colosal obtinut in dauna unui balaur precum Benz AMG....

    tin sa-l felicit si pe fasolar, cel care a decis sa se metamarfozeze intr-un canibal vreme de doua tururi pe Yas Marina....

    nu-nchei inainte sa-l amintesc pe Sainz cu al patrulea podium pentru Ferrari in sezonul de debut, Carlos certificand ca este pilotul in jurul caruia Maranello poate construi temeinic in anii ce vin...
    Carlos Sainz-best of the rest in 2021

    ............
    5-Carlos Sainz FERRARI 164.5
    6-Lando Norris MCLAREN 160
    7-Charles L'echec FERRARI 159
    ............
    10 2
  • Verstappen
    Pt.cei ce nu înțeleg de ce s-au lăsat doar mașinile din fața lui Max să treacă de Hamilton: pentru că anul ăsta, la câte decizii proaste au luat luat comisarii în avantajul lui Ham, peste 80% din fanii F1 ar fi crezut că folosesc acele monoposturi întârziate ca scuturi de protecție pentru a-l feri pe Ham de Max care venea rapit din spate cu pneurile supersoft. Astfel numai chiorii n-ar fi putut vedea că maFIA jucase anul ăsta în favoarea celor de la Mercedes și a britanicului.
    9 3
  • @Aurel Craciun
    Referitor la atacul din primul tur. Aia nu era trasa ideala. Trasa ideala a folosit-o max cand l-a depasit pe sainz.
    Iesirea din acel viraj este tot pe interior.
    3 0
  • Aurel Craciun
    @Costel
    Cine vrea să priceapă pricepe, cine nu oricum nu contează.
    Cât despre Leclerc e evident că Sainz e mai bun (la fel ca la Verstappen, Villneuve, etc are ceva genetic), dar nici atât de mult cât îl demonizezi tu.
    În această cursă nu mi-au plăcut Norris (a nu te baga în lupta dintre alții nu înseamnă a da bir cu fugiții așa cum a făcut el în primul tur) și declarația lui Russel de după cursă (va fi un Bottaș 2 cât timp va concura Hamilton).
    Mie nu îmi plac lașii și nici pupătorii
    10 2
  • @Costel dacă Sainz este mai bun decât Leclerc, iar Leclerc l-a făcut varză pe Vasilică, îți dai seama ce i-ar fi făcut Sainz lui Vasilică ?
    3 0
  • Din nou se creează polemici inutile. Sainz și Leclerc, sunt niște piloți de valoare apropiată. Amândoi sunt suficienți de buni încât să devină campioni mondiali pe un monopost potrivit. Monegascul e un pic mai rapid pe un tur de circuit, are uneori niște momente de sclipire extraordinare, însă comparativ cu Sainz e mai înclinat spre greșeli, spaniolul având întâietate și din punct de vedere al constantei rezultatelor. Cam astea sunt diferențele dintre ei. In loc să ne bucurăm că se schimbă regulamentul, că avem un campion nou după o perioadă de 5 ani, că a pierdut și Mercedes în sfârșit un titlu, stam și aruncam cu noroi... Pe de altă parte, și relația dintre ei este destul de buna până acum, iar Ferrari pare că este pe drumul cel bun. Esențial este la anul ca "teutonii", cum ar spune cineva, sa nu mai devină campioni, iar seria lor care datează din 2014, sa fie in sfârșit doborâtă. Cu atât mai bine, daca vor exista mai mult de 2 echipe care se vor lupta pentru titlurile de la constructori și piloți... Cred că asta își dorește orice fan obiectiv al F1.
    11 1
  • Florin
    Nu sunt fan Max si sigur nici Ham dar ma bucur ca a castigat Max.
    Cine judeca rezultatul doar dupa ce s-a intamplat in ultimile 2 tururi ale anului greseste: ori a vazut doar cursa asta ori e fan prea inrait al lui the Sir 44.
    Sa nu uitam ca Max a avut 2 abandonuri datorita direct pilotilor Mercedes,( Budapesta si Silverstone) deci si cu locuri 2 in acele curse ar fi fost campion mai devreme.
    Important este ca FIA sa inteleaga ceva din acest an si anume sa schimbe regulile care lasa loc de interpretare, dar mai ales sa nu se mai permita interventiile telefonice ale echipelor la stewarzi in timpul cursei.
    Sunt fan Alonso, as vrea sa il mai vad campion inca o data, merita, dar fara o masina de rangul RB macar, nu are sanse, poate doar cate un podium cand si cand. Teoretic, Alpine are trebui sa arate mai bine in 2022 tinand cont ca inca de la inceputul anului s-au concentrat pe noua masina.
    8 1
  • Driver 01
    Ar fi fost dragut sa fi scos Safety Car-ul mai devreme cu o tura-doua si sa-l fi depasit pe Ham si Sainz cu Tsunoda (daca ar fi schimbat pe soft) :D.

    Nu stiu cum s-a facut ca in acel viraj in care Ham a fost "fortat" sa iasa, ceilalti piloti care s-au "luptat" in acelasi loc au reusit sa incapa....
    5 4
  • Lasand la o parte mizeria lui Michael Massi din ultimele 2 curse cand pt o prostie a dat steag rosu la Jeddah si acum nu, ca suporter a lui Lewis recunosc ca per total Verstappen merita titlul. A fost mai consistent si nu a avut nici un weekend in care sa fie pe langa subiect, spre deosebire de Lewis care a avut astfel de black-out-uri la Monaci, la Baku si la Monza. Ce este dureros este ca recordul celui mai josnic pilot din istoria Formulei 1, adica Michael Schumacher a ramas in picioare. Mercedes ii este datoare lui Lewis. Trebuie sa faca ceva anul viitor sau in 2023 sa doboare odata recordul lui Schumacher. Dupa aceea, dupa ce in dreptul lui Hamilton sta scris 8 a celui pe a carui nici nu vreau sa ii pronunt numele sta scris 7 poate sa ia foc si planeta ca nu mai ma intereseaza. Vreau doar sa consemneze ca Hamilton este mai mare decat Schumacher. Oricum karma nu doarme she is a bitch si a stat de veghe in acea zi de decembrie 2013 (happy times)
    4 25
  • @McLaren-Mircea nu te dezminți, mizerabil ca întotdeauna.
    13 2
  • Seriff
    @Mclaren_Mircea_1984, eu inteleg ca nu ti-a placut Schumacher, e dreptul tau, multa lume nu l-a placut si da, a avut multe momente in care nu a fost fair play, dar de la asta la sa te bucuri de raul unui om, pana la urma ce a facut, a omorat pe cineva? Nu isi merita soarta in nici un caz, daca te bucuri de ce a patit ai probleme grave la mansarda.
    14 1
  • Cu tot respectul ptr. Mclaren, Mircea, trebuie sa-ti reamintesc un amanunt cat de simplu pe atat de real in contextul actualei situatii in care se afla F1.
    Pai mane, poti tu compara un Michael Schumacher care vine la un Ferrari dezastruos de fiabil de slab si necompetitiv, din care face un super monopost timp de 10 ani, cu un Hammilton care se instaleaza confortabil intr-un MB super rapid si fiabil ptr era hybrida? Fara sa fiu un fun Max Mad, dar ceea ce a facut acest pilot cu acest Red Bull nici macar Hammilton nu reusea. Te invit sa-ti faci un exercitiu de imagine si sa ti-l inchipui pe Max intr-un monopost MB. Cred ca trebuie sa fi lipsit de ipocrizie sa nu recunosti ca era vai si amar de pielea idolului tau colorat ( aici ma refer la culoarea hainelor pe care si le etaleaza inaintea fiecarei curse).
    12 4
  • @Aurel Craciun

    Înseamnă ca, comentatorii DIGI sunt mai stupizi ca mine, așa au comentat si eu nu am mai stat sa gândesc!
    Max este un pilot bun dar, impresia mea este ca FIA a dat un premiu de consolare lui Honda pentru sutele de milioane cheltuite. Nu este corect sa stabilești un campion doar cu o tura de circuit, de aceea am comentat.
    6 3
  • Costel
    @!!!,
    esti iresponsabil!
    ....tu, preocupat asiduu de trecutul Ferrari (Sebastian aducand 14 victorii la Maranello si ocupand postura de vicecampion mondial x 2), eu in schimb, ingrijindu-ma de prezent si manifestand atentie sporita in calibrarea optima a unui viitor cat mai fertil cu putinta pentru Scuderia!

    ....apropo, ti-au parvenit invitatiile pentru cele doua chermeze?

    ....urmeaza doua chefuri de neratat oferite de Maranello in 2022...

    1)- sapte luni ramase pana la aniversarea unui an de la ultima prezenta pe podiumul de premiere a lui L'echec....

    2)- noua luni ramase pana la aniversarea a trei ani de la ultima izbanda a lui L'echec....
    7 4
  • Sincer sa fiu, daca ii pun in balanta pe Schumi si pe Lewis, mai trebuie vreo 2 roci pe partea lui Lewis ca sa egalizeze balanta.
    Lewis cand il scotea din cursa pe Massa era frumos sau pe Max de l-a bagat in spital?
    Dupa cum se vede, Lewis a beneficiat in 2016-2019 de ajutorul puternic al lui Bottas pentru a lua titlurile.
    Acum i-au pus o racheta de motor mapat la 150% ca sa se bata singur cu RBR pentru ca Bottas si-a vazut de treaba, l-au trimis la cules ceapa asa ca a stat linistit in banca lui de ceva timp incoace.
    Nici titlul la constructori nu apartine Mercedes, cu cele 45 de puncte ale lui Max din Ungaria si UK, acum RBR erau castigatori.
    Si da, ce a facut Max aul acesta cu Rbr...
    10 4
  • Dar FIA nu a stabilit un campion cu un tur de circuit, ci cimpotriva, s-a incercat tot anul sa il scoata in fata pe Lewis.
    Si o spun eu care nu l-am suportat deloc pe Max pentru ca prea se acrosa cu pilotii Ferrari, scotandu-i din lupta pentru titlu doar pentru a se afirma el.
    Insa judecand impartial, anul asta asta si-a depasit conditia, pilotand la un nivel foarte bun si nu am cum sa tin cu Lewis cand vad jocurile de culise ale Mercedes. S-au dus frumos catre Mclaren in Ungaria, ruinandu-le cursa lui Max si lui Norris doar ca sa preia conducerea Lewis.
    Asta fix dupa ceea ce s-a intamplat cu o saptamana inainte in Silverstone si fix dupa declaratia lui ToNto!
    Mercedes sa zica mersi ca au luat titlul la constructori datorita acrosajului din penultima cursa a lui Perez si a punctelor pierdute de Max in Ungaria si UK.
    Da, pe final au avut ce mai puternic motor dar asta datorita faptului ca au mapat excesiv motorul doar pentru 2-3 curse in loc de 7-8.
    5 3
  • Vorbiti de jocuri de culise... Decizii tehnice contra lui Max si Lewis au fost pe tot sezonul... dar tot timpul Lewis a trebuit sa il fereasca... tot timpul Lewis sa ii faca loc pt a evita acrosajul... nu are sens sa povestim Spania Portugalia, Brazilia, Arabia acum si multe altele cand l-a lasat pe Max. Max nu a cedat niciodata. O singura data Lewis a spus stop nu mai poate continua asa. A fost la Silverstone cand intr-adevar el a fost mai mult de vina. Dar nu poti sa il las pe Max sa conduca ca si cum Lewis nici nu ar exista pe viraj. Nu aduc asta in discutie... este cu dus si intors ambii au facut prostii si au fost iertati.. dar la Arabia Saudita cand ai telemetria si iti arata cu cati bari sau g force sau naiba stie ce unitate de masura se vede ca franeaza intentionat pe mijlocul pistei aproape nu ai voie sa il lasi sa scape nedescalificat. Nu a fost ca a impins afara pe cineva ca provocat un acrosaj roata la roata. A facut ceva diabolic cu buna stiinta. rebuiau sa i se ia toate cele 18 puncte in Arabia Saudita. Referitor la Schumacher nu am nici o urma de empatie sau mila. Ziceti ce masina buna a avut Lewis. Dar Ferrari dupa ultimul campionat a lui Hakkinen a fost la fel de dominanta iar Bottas e Dumnezeu pe langa catelusul Barichello. Si in disputele cu Rosberg acesta a fost cel care a facut magariile mari, incepand cu calificari la Monaco. In schimb Lewis spre deosebire de Senna sau Schumacher, nu a tras niciodata stanga cu toata puterea pentru a provoca abandonul contra candidatului. Sper ca Mercedes sa mearga la CAS. Iar lui Schumacher nu ii plangeti de mila. Pentru ca Hamilton tot va dobori recordul pana la urma. Numarul 1 va fi Hamilton si Schumacher 2. Ideea este ca in anii urmatori Russel cu Leclerc sa castige si ei titluri pentru ca Max sa nu se apropie de recordul lui Lewis. Cred ca va avea concurenta. Sunt multi tineri foarte buni. Si Norris intra aici si Sainz. Nu cred ca va putea domina cum a facut Lewis sa ia 5 din 7.
    9 3
  • Costel
    @xxx,
    nu esti bleg deloc,
    doar putin influentabil,
    da' nu-i mare bai,
    e pan' la urma un minor neajuns,
    facil corectabil....

    ....."eruditie" similara pe care nu si-au refuzat-o si cei de pe LOOK, celebrul cunoscator / comentator a carei dictie lasa masiv de dorit, sustinea aceeasi nastrusnicie(DRS OPEN) dupa ce Max a plonjat pe interiorul T5 a ultimului tur....

    The tyre strategies for each driver:

    Stint 1 Stint 2 Stint 3 Stint 4
    Max Verstappen C5 (13) C3 (23) C3 (17) C5 (5)
    Lewis Hamilton C4 (14) C3 (44)

    ...a refuzat cineva celor de la Benz o a doua trecere pe la boxe pentru al doilea schimb de pneuri la monopostul44?
    mecanicii Benz erau pregatiti cu gume medii pentru @44, doar ca au facut cale intoarsa dupa ce le scosesera din preincalzitoare...

    ....musai ca toata culpa apartine celor din Brackley, au mizat pe o abordare pe cat de retrograda: REFUZUL de a ceda prima pozitie in ultimele 5 tururi daca Max nu proceda similar(al patrulea stint pe softuri pentru olandez), pe atat de parsiva in NONCOMBAT: incheierea cursei sub SC( vezi guitzatul prelung al celui care nu se sfia sa-l admolesteze pe Maylander ca nu ruleaza la vmax acel Aston Martin Vantage)....

    @xxx,
    n-am sa fiu niciodata de acord cu ceea ce sustin aceia care-au acces la microfonul televiziunilor de profil: urmaritorul muta intotdeauna primul, el se bucura de acest avantaj...
    NU, NICIDECUM, Benz a avut prima optiune chiar si dupa isprava lui Latifi, doar ca Benz a stabilit sa nu-si asume niciun fel de risc, mixtura de temeri&rigiditate care i-a costat!

    tokyvideo.com/video/2021-abu-dhabi-grand-prix-formula-1-full-race-22
    (urmareste de la 1:17.50)
    3 0
  • Aurel Craciun
    @Costel
    E clar că vina a aparținut în totalitate Mercedes. Dacă Lewis intra la boxe și Max rămânea pe circuit era situația inversă Lewis avea șansa să îl atace pe Max în ultimul tur.
    Problema lor a apărut datorită faptului că Masi nu percutat cum a dorit Toto Wolfe deși acesta inițial a încercat ( s-a dorit ca prin nepermiterea depășirii SC de mașinile întârziate să ofere un plus Mercedes). Masi (la presiunea celor de la RedBull) a realizat un pic cam târziu la ce scandal se expune (ar fi fost prea pe față susținerea pentru Mercedes). Masi dacă proceda corect deznodământul era același fără să mai existe nici o discuție pe această temă.

    PS: am văzut că unele persoane iau de bun 100% tot ce spun comentatorii tv. Asta înseamnă că ori nu urmăresc F1 de prea mult timp pentru a avea un bagaj de cunoștințe despre ce se întâmplă în acest sport ori sunt învățați să ia de bun orice li se spune de la oricine (nu comentez anumite cazuri de party-pri gen Costel cu ura sa față de Leclerc-deși câteodată are și el dreptate sau acel suporter MCLAREN care are o problemă cu stilul de pilotaj a lui Max).
    Dacă vă doriți să fiți imparțiali (măcar un pic) mergeți și citiți și alte opinii: PitStops, Site-ul F1, Eurosport (deși ei sunt un pic pe față pro Mercedes), etc.
    Eu unul citesc aceste opinii, mai ales cele de pe site-ul F1 deoarece acolo sunt găzduite păreri atât pro cât și contra, dar sunt păreri ale unor specialiști în domeniu (ziariști, foști piloți etc).
    5 2
  • Aurel Craciun
    By the way
    Asta înseamnă racing, nu cry-cry baby rules. Să împingi la limită.
    Și o spune un fan Alonso.
    Anul ăsta cel mai bun a fost Max. S-ar putea să încep să îl plac pentru stilul lui de pilotaj și mai ales pentru cel de luptător.
    5 1
  • Driver 01
    Eu zic ca la anul, Ferrari va avea un cuvant important de spus, si se va bate la varf, pentru ca are 2 din cei mai buni piloti la ora actuala....

    Astept cu nerabdare sezonul viitor, cu lupta dintre Hamilton si Russel....cred ca va fi foaarte distractiv, daca nu ii limiteaza masina lui Russel :D Oricum, nu cred ca Hamilton va mai sta in F1, mai departe de sezonul viitor....

    Mclaren_Mircea_1984, sa ai un copil si sa pateasca ce a patit Schumacher, iar tu sa stai langa patul lui neputincios...cum ar fi ? Fa un exercitiu de imaginatie, apoi gandeste-te ca altul ar putea la fel ca tine despre el....
    2 4
  • Costel
    @Aurel,
    sa tragem impreuna un ultim semnal de alarma:
    acest forum APARTINE exclusiv adevaratilor pasionati, semiprofesionistilor si profesionistilor, veneratorii competitiilor de badminton sa se indrepte taras-grabis spre alte orizonturi!

    am avut privilegiul sa citesc opinia celui care identificase solutia optima pentru ultimele 3-4 tururi de pe Yas Marina: steagul rosu!
    asa, si?!...are cineva certitudinea ca azi vorbeam de primul octoplu din F1 daca se demara pentru a doua oara din grila de start?...repet, CERTITUDINEA ca Max nu devenea astfel campion mondial....
    ..in presupuneri n-am de gand sa ma lansez, ii las pe altii s-o faca, tocmai fiindca reprezinta esenta tuturor incurcaturilor....

    ...inca un detaliu care-ar trebui sa-ti dea de gandit cu privire la capacitatea cilindrica a celor care se pretind formatori de opinie in media romaneasca de specialitate:
    comentatorul LOOK, cel care a oferit pe live un imens chix -DRS deschis pentru @44 imediat dupa depasirea lui Max din T5- este tocmai Valentin Raducan, asa-zisul expert de pe pitstops.....
    ...parca o astfel de desfasurare de forte&intensitate -last lap of the season- nu impunea sa-l prinda cu pantalonii in vine....:-))

    n-am cum sa nutresc pizma in ceea ce-l priveste pe L'echec, ci doar compasiune pentru "eficienta" oferita in curse de catre *predestinat* celor de la Ferrari, munitie din belsug fiindu-mi livrata saptamanal tocmai de monegasc, prin reprezentatiile fade din dupa-amiezele de duminica dar si prin declaratiile halucinante post grand-prix-uri...

    poate ca L'echec este un produs de marketing exceptional, aici n-am cum sa-i combat pe Binotto&Elkann, fuleul pe care-l etaleaza pe pistele de concurs insa, iata, lasa mult de dorit si dupa 3 ani si peste 60 de curse bifate pentru Scuderia, prognoza oferita inca din primavara -Sainz subordonandu-l pe L'echec- regasindu-se acolo unde conteaza cu adevarat, in clasamentul final....
    0 2
  • Au trecut 48 de ore din cele 96 si Mercedes inca n-a depus apelul. Pentru putina onoare ce le-a ramas, ar fi bine sa nici nu o mai faca, altfel vorba lui Bernie, vor parea niste sad losers.

    Titlul a fost castigat meritat de Max, fanaticii britanicului se plang necontenit ca hotie, cea mai mare din istorie, il ataca pe Verstappen si pentru ca a zis ca la anul vrea sa concureze cu nr.1.

    Cum vine asta? Daca idolul lor refuza nr.1 si prefera nr ales, atunci toti trebuie sa faca la fel? E incredibil cata influenta nefasta a adus Hamilton in ultimii ani, a politizat oribil acest sport.

    Acesta a fost unul din campionatele cu cel mai corect deznodamant din istorie, lasand la o parte dramele exagerate din culise, pacat ca diversele probleme ale lui Perez au impiedicat-o pe Red Bull sa castige si la constructori.

    Aud zvonuri ca Michael Masi va fi mai mult ca sigur schimbat, asta fiind decis de dinainte de finalul sezonului. Omul a gresit duminica doar cand nu le-a permis masinilor intarziate sa depaseasca mai devreme, cineva de pe langa el (probabil om al parvenitului de Toto) l-ar fi influentat, si nemaifiind timp, a luat acea decizie care sa permita un tur de lupta intre Lewis si Max. Ma intreb oare daca se mai dadea importanta deciziei, daca olandezul n-ar fi reusit depasirea, probabil fanii cocalarului tauat ar fi facut un show gretos si se uita repede. Cinste britanicului totusi, nu ca si-a felicitat adversarul, aia a fost de poza, ca si cu Rosberg in 2016, dar pentru ca a rezistat tentatiei de a provoca un accident pe a doua linie dreapta.
    2 1
  • Seriff
    @Mclaren Mircea, stai linistit ca nu mai pupa Hamilton vreun campionat, de-aia se si schimba masinile si motoarele, pentru a termina cu era Mercedes, cum a fost si cu era RedBull - Vettel, la anul Hamilton va fi pa, abia va avea timp sa se duca la prezentarile alea de moda pentru travestiti unde se duce.
    5 3
  • Aurel Craciun
    @Jarno
    Am citit acum câteva minute pe Eurosport. Practic Mercedes nu poate merge la TAS deoarece în regulamentul sportiv din F1 semnat de fiecare echipă există un paragraf în care o echipă poate merge la TAS doar cu acordul FIA altfel ar încălca regulamentul. Acest paragraf a fost găsit chiar de englezi așa că totul e jucat.
    Se știe cine e influența nefastă din comisia care judecă cazurile, e un englez Witley. Acest domn a făcute destule împotriva lui Max una dintre ele fiind acum 5 ani când după cursă fără să îi ceară nimeni a mers la echipa Mercedes după terminarea unui Gtand Prix și le-a spus să facă contestație împotriva lui Max (văzuse el ceva în neregulă). Tot el a fost tot sezonul cu gura mare toate penalizările primite de Max fiind pot spune prezidate și hotărâte de el (chiar dacă nu are această calitate).
    Lewis a fost sfătuit de tatăl său cum să se comporte, tatăl lui Hamilton felicitandul cu mult înainte de Lewis pe Max.
    7 2
  • MeLaren Mircea, Hamilton poate va fi nr. în statistici (deşi personal nu cred că va mai ieşi campion) dar ca şi valoare pe pistă, niciodată. Norocul lui s-a numit în primul rând Mercedes iar în al doilea rând Vettel ( un pilot cu un psihic foarte slab care a pierdut campionatul având un monopost mai bun decât Hamilton-vorbes despre era Arrivabene). Anul acesta Hamilton nu a fost în stare să câştige campionatul, deşi MB a câştigat la constructori, pentru că Max e un pilot mai bun decât el. Să vorbesc şi de duelurile sale cu Sergio? În ultima cursă chiar l-a umilit la greu pe "campion".

    În altă ordine de idei, nu am fost niciodată fan Schumacher, dar nici o secundă nu m-am bucurat de ce i s-a întâmplat, din contră. E clar că ai rămas cu niște frustrări de pe vremea când acesta concura, dar comportamentul tău nu face decât să arate că a fost un pilot foarte bun ( nu spun cel mai mare) dacă are încă acest efect asupra ta.
    8 2
  • Foarte bine punctat Nica. Desi initial nu am vrut sa vin cu un comm. la postarea lui McLaren Mircea din simplul motiv ca nickname-ul sau ii tradeaza frustrarea vis a vis de calutul cabrat, ceea ce este si normal avand in vedere umilintele pe care le-a suportat in era legendarului Michael Schumacher.
    3 0
  • Lucrul care ma deranjeaza cel mai mult e ca nu s-a permis tuturor pilotilor intarziati sa depaseasca inainte sa iasa SC de pe circuit. Acolo a fost o decizie idioata si clar l-a favorizat pe Verstappen. Au fortat o cursa care nu a fost cursa, ci din circ.
    Ham nu putea sa intre la boxe sa schimbe pneurile pentru ca era primul si ar fi pierdut prima pozitie. Si Ver si Perez erau la vreo 10 sec. Deci Ham iesea pe 3, iar sa depasesti doua RBR intr-un singur tur e foarte dificil, mai ales ca Perez avea un stil foarte agresiv si periculos. Probabil Perez s-ar fi aruncat in fata lui Ham si l-ar fi scos din cursa. Sau poate Ver ar fi facut asta. Deci singurul care putea risca era Ver si a schimbat pneurile.
    Dar Masi doar a dat la o parte masinile dintre Ver si Ham, lasandu-i cale libera olandezului. Daca le permitea tuturor pilotilor intarziati sa depaseasca, atunci cursa s-ar fi terminat sub SC. Plus ca circuitul nici macar nu era curatat cum trebuie. Nu au mai contat masurile de securitate, ca voia Masi sa castige Ver. Sa ne amintim ca in Arabia Saudita a dat red flag pt ca parapetii nu erau frumosi si nu se vedea sponsorul. Acum in 3 tururi au scos si masina, au curatat si zona aia, au verificat si parapetii. Mare performanta.
    Ar fi fost mai frumos ca Masi sa fi dat red flag cand a fost incidentul, sa schimbe pneurile toti pilotii si sa avem 5 tururi pline de depasiri si tensiune. Abia atunci ar fi fost cu adevarat racing. Poate castiga Sainz sau Ocon din nou, cine stie. Dar mi se pare cea mai buna solutie pentru toata lumea, in acea situatie.
    Hamilton merita sa castige. A recuperat puncte, a fost rapid toata cursa, a mers fara greseala, doar ca Masi a avut alte planuri. Nu inteleg de ce FIA nu i-a decizii neutre si mereu sfarseste in scandalurile astea. Probabil ca asta vor americanii. Scandalul atrage si persoane care nu inteleg F1, scandalul vinde bilete, scandalul creste audienta.
    6 14
  • Seriff
    A luat o decizie pro RedBull, ca a fost intentionat sau nu, cine stie, dar tot sezonul au luat o gramada de decizii pro Lulu, asa ca se poate spune ca asta a fost karma, nu poate sa te favorizeze Fia la nesfarsit, oricum nu merita Hamilton sa castige, abia a fost in stare sa treaca de Perez carea avea anvelope uzate, in Ungaria abia a trecut de Alonso care are 40 de ani si o masina slaba, Verst l-a batut in duel roata la roata de multe ori, asa ca de ce sa ia campionatul?
    4 2
  • Costel
    ....nu trebuie pus mare pret pe afirmatiile lui Ecclestone, cunoscuta fiindu-i relatia cu @44, departe de a fi cordiala:
    "MERCEDES BAD LOSERS"

    doar ca atitudinea celor din Brackley de 72h incoace contribuie la solidificarea concluziei nonagenarului....

    "Mercedes decline to participate in FIA champions photoshoot as appeal wait goes on"
    (racefans)
    0 2
  • Of topic
    Eu îmi aduc aminte de o cursa, cred ca era in Brazilia 2018 (daca greșesc cursa si anul îmi cer scuze), cand Ocon a vrut sa-l depășească pe Max care era locul 4 sau 5 in momentul acela. Olandezul pur si simplu l-a blocat pe Ocon, in plus a mai sărit si la bătaie la garaj. Nu contest ca Max nu ar fi un super pilot, dar caracterul lui este dubios, pentru ca faze din acestea s-au tot repetat (mai mult decât la alții)
    Nu sunt fan Hamilton, cu o super mașină s-a ținut doar de volan mulți ani, F1 devenise ceva plicticos.
    Rămân totuși surprins de poziția extrem de pasiva după cursa a lui Hamilton si Mercedes, in fine si-au luat partea leului, la constructori unde sunt banii cei mai mulți.
    1 1
  • Seriff
    @xxx in Brazilia 2018 a fost faza cu Ocon, ai dreptate, dar acolo Ocon era cu un tur in urma si a incercat sa treaca de Verst mult prea agresiv, doar din orgoliu, oricum era cu un tur in spate, Vers s-a enervat, e normal, daca nu te lupti pentru pozitie la ce mai ataci asa? Ca ramanea in spatele lui Verst sau nu, tot cu un tur in urma era practic, nu stiu, mie imi place Verst, el, Perez si Alonso sunt singurii care au tupeul sa se bata la dueluri, restul nu au curaj, le e frica de penalizari sau sunt pe sistemul timpul trece, leafa merge, F1 oricum e boring rau, daca nu era Verst ar fi fost iar un sezon dominat clar de Lulu si Toto, sper pe viitor sa mai vad piloti gen Verst care sar la bataie pe circuit si cateodata si la boxe:))
    4 2
  • De ce semnezi ferr1, când tu ești un leșinat de „hamiltonist”? Și dom COSTEL cum explici faptul că Vettel și fiul lui Schumacher s-au repezit să-l consoleze pe Hamilton, fără să-l felicite pe Max? Mare prietenie pentru „marii campioni”. „Mare Ferrarist” a fost. A ținut ocupat locul la echipă degeaba și la fel a luat banii! O fi avut legături „sentimentale” cu Mercedes! Întreb că ești fan Vettel și probabil că știi. Pe mine m-a scârbit gestul. Așteptam să vină Botas, Noris, Russel, britanici, dar a apărut Vettel și Schumacher, niște lingăi!
    3 4
  • Aurel Craciun
    @Seriff și Ferr1
    Decizia greșită a fost cea inițială de a nu lăsa nici o mașină întârziată să treacă. De aici a derivat decizia de a lăsa doar 5 mașini și această decizie a venit la presiunea (normală) a celor de la RedBull. Când vă exprimați o părere care se vrea a fi imparțiala spuneți adevărul de la un capăt la altul altfel cădeți în ridicol.
    @Ferr1
    Analiza ta este greșită
    Inițial Max era la 11 secunde, iar Perez era la o distanță mult mai mare. Pe SC se pierd în jur de 14-15 secunde deci Perez nu avea cum să fie pe 3. Apoi decizia corectă de a permite mașinilor întârziate să depășească făcea ca Lewis să fie fix în spatele lui Max având și mașină mai puternică și cauciucuri mai proaspete.
    Dar Mercedes a mizat totul pe nereluarea cursei în ritm normal, au crezut că Masi percuteaza la tot ce vor ei. Masi inițial a percutat nevrând să lase mașinile întârziate să treacă de SC și apoi s-a răzgândit.
    Toate deciziile lui Masi în acest Grand Prix au fost greșite, excepție făcând cea de la VSC (dar și acolo deși decizia era logică Toto a încercat să pună presiune cerând aberant să nu fie SC) acest lucru datorându-se influenței lui Witley (comisarul englez din comisia ce hotărăște penalizările din și de după un Grand Prix).
    Cu un lucru sunt de acord cu tine Masi trebuie să plece (împreună cu Witley) din cauza slăbiciunilor de leadership.
    Asta înseamnă să relatezi corect , nu doar din prisma unei idei.
    6 1
  • Cristi
    Am citit prin comentariile de mai sus o opinie, la care m-am gandit si eu: STEAG ROSU la momentul accidentului cu pricina.
    Nu ca ar mai conta acum dar, de dragul discutiei, daca stiti careva, din regulament, pe steag rosu masinile intarziate intra pe linia boxelor in ordinea din clasamentul momentului, sau alea 4-5 masini depasite de Hamilton intra intre Hamilton si Verstapen?
    Pentru ca daca intarziatele raman intre H si V, aproape sigur H ar fi fost azi C.M.
    0 1
  • Aurel Craciun
    @Cristi
    După steag roșu, la reluarea cursei se pleacă în ordinea clasării adică locul1, urmat de locul2, locul 3 etc. Ăsta este și motivul pentru care pe SC se permite mașinilor întârziate să depășească. Doar că pe steag roșu fiecare poate schimba cauciucurile cum dorește fără a se pierde timp (ca în cazul SC).
    3 0
  • Costel
    @^,
    evident, n-ai de gand sa faci progrese....

    Vettel: Schumacher still the greatest even if Hamilton breaks his championships record.
    (racefans)

    chiar asa, ce sa caute Vettel(34 de ani) langa @44(36 de ani)....
    nu care cumva fac parte din aceeasi generatie?....
    unde-l vrei pe Sebastian?....in preajma lui Tsunoda?!

    ce-i aiuritor dupa trei zile, un detaliu pe care tu l-ai omis voluntar, dar care, ce sa zic, mi-a captat mie niscaiva atentie...

    L'echec, Charles L'echec, la putin peste 20 de primaveri, facandu-i marcaj strans unui @44 eviscerat de-a dreptul de faptul ca Toto nu reuseste inca sa modeleze chiar tot regulamentul dupa bunul sau plac....

    ...tinea mortis *predestinatul* sa-l consoleze pe unchiasul de jais?!
    L'echec empatizeaza intr-atat cu tragedia care a pus stapanire pe Brackley?!
    ....a identificat L'echec faptul ca terapia Angelei nu-i indestulatoare si tre' sa puna si el umarul la recapatarea echilibrului psihic al celui care a fost depasit de un olandez sosit parca din Kuweit la ultima parcurgere a T5?!?

    ....parca ne-ntelesesem cu L'echec ca face prioritate zero din salvarea Scuderiei si pe urma, in masura amplelor resurse ale unui *predestinat*, o sa salveze ce-a mai ramas de salvat prin motorsport si nu numai...
    3 1
  • Ganditorul din Medgidia
    E un comentariu undeva mai sus foarte nostim, care spune ceva despre cum Verstappen a invins "alianta FIA-Mercedes". Deci, Masi si comisarii care sunt reprezentantii FIA au hotarat ca ultimul tur sa se desfasoare fara SC, desi foarte bine puteau sa termine cursa sub SC, si astfel Max iese campion, dar cumva Max a invins aceasta alianta. :)
    3 0
  • Seriff
    @Cristi, in caz de steag rosu in mod normal, se da restart de pe grila in ordinea clasamentului din ultimul tur, adica masinile alea intarziate ar fi plecat de pa ultimele 5 locuri, iar Ham pe 1, Verst pe 2, ar fi fost acelasi lucru, tot l-ar fi depasit Verst, acum daca Ham schimba si iesea la restart cu anvelope noi, atunci probabil ar fi fost o problema pentru Verst, nu vom sti niciodata, ce mai conteaza, s-a jucat.
    2 2
  • https://sport.hotnews.ro/stiri-motor-25242411-max-verstappen-lewis-hamilton-formula1-modificare-regula-important-ross-brawn-fia.htm
    5 0
  • @Ganditorul din ... Băi intelighenție, tot anul l-au executat pe Max și au dat la rupere în RBR, tot anul au tras din greu cu blm-istul și Mercedes, chiar și la începutul cursei au "judecat" exact pe dos decât cu o cursă în urmă și ție ți se pare nostim ? Ești penibil omule ! FIA protejează Mercedes cel puțin din 2017, orice plângere a lor executată instant, împotriva oricui, orice plângere împotriva lor, "da, interzicem, da' de la anul ..." ! Permanent li s-a creat și acceptat un avans tehnologic in fața celorlalți, avans cel puțin dubios, uneori, dpdv regulamentar ! Așa că las-o jos că măcăne !
    7 2
  • Costel
    Mercedes will not appeal Abu Dhabi GP result, Verstappen to be confirmed as champion

    The official FIA prize giving ceremony is due to take place today.
    -----------------------------------------------------
    si acu', savurati pe indelete....


    Mercedes statement in full

    Dear Formula 1 community and fans,

    We left Abu Dhabi in disbelief of what we had just witnessed. Of course, it’s part of the game to lose a race, but it’s something different when you lose faith in racing.

    Together with Lewis, we have deliberated carefully over how to respond to the events at the Formula 1 season finale. We have always been guided by our love of this sport and we believe that every competition should be won on merit. In the race on Sunday many felt, us included, that the way things unfolded was not right.

    The reason we protested the race result on Sunday was because the Safety Car regulations were applied in a new way that affected the race result, after Lewis had been in a commanding lead and on course to win the world championship.

    We appealed in the interest of sporting fairness, and we have since been in a constructive dialogue with the FIA and Formula 1 to create clarity for the future, so that all competitors know the rules under which they are racing, and how they will be enforced. Thus, we welcome the decision by the FIA to install a commission to thoroughly analyse what happened in Abu Dhabi and to improve the robustness of rules, governance and decision making in Formula 1. We also welcome that they have invited the teams and drivers to take part.

    The Mercedes-AMG Petronas team will actively work with this commission to build a better Formula 1 – for every team and every fan who loves this sport as much as we do. We will hold the FIA accountable for this process and we hereby withdraw our appeal.

    To Max Verstappen and Red Bull Racing: we would like to express our sincere respect for your achievements this season. You made this Formula 1 championship title fight truly epic. Max, we congratulate you and your entire team. We look forward to taking the fight to you on the track next season.

    And lastly, even though this drivers’ championship did not end the way we hoped, we could not be prouder of our team.

    Lewis, you are the greatest racer in the history of Formula 1 and you drove your heart out for every lap of this incredible season. You’re a flawless sportsman on and off the track and you delivered a faultless performance. As a pure competitor and as a role model for millions around the world, we salute you.

    Valtteri, you have been such an important part of this team, delivering five Constructors’ Championships in five seasons. Thank you for your remarkable contribution to our motorsport history. Kiitos, Valtteri.

    Finally, to every one of the skilled and passionate women and men of the Mercedes-AMG Petronas F1 Team in Brackley and High Performance Powertrains in Brixworth: you’ve written an historic chapter in the Silver Arrow story by winning the eighth constructors’ championship – in a row. This is an unprecedented achievement. In simple words: it’s awesome. You are awesome.
    1 0
  • Măcar au înțeles că, pentru blazonul lor, nu trebuie să fie penibili până la sfârșit, așa cum sunt unii dintre fanii lor și ai blm-istul !
    3 4
  • "blm-istului", predicția telefonului joacă feste.
    2 3
  • Costel
    @!!!,
    cata ingaduinta sa mai generez la adresa ta?
    ....spune-mi, de cata clementa sa mai dau dovada dupa un sezon istovitor?
    ...din nou te-am prins cu temele rezolvate doar partial, iar faptul ca suntem in vacanta nu-i o scuza, nu-nseamna ca tre' sa ne lasam pe tanjala....

    baiu' este altu', chiar si dupa tardiva capitulare a celor din Brackley:
    prezenta inca incerta a unchiasului de jais in amurg la Paris!

    P.S.inexplicabila si de-a dreptul stranie atitudinea celui de-al doilea septuplu, in toti anii astia mi-a lasat impresia ca-i ahtiat dupa trofee....
    0 0
  • Și-au dat seama că exagerează și vor pierde. Eu am greșit întrebând pe Costel de Vettel. Probabil Vettel este un bun creștin și dacă timp de 5 ani Hamilton la scuipat pe obraz acum s-a dus să-l scuipe și pe celălalt obraz. Așa-i cu religia creștină. Eu nefiind religios am crezut că are „Demnitate și Onoare”. Este unul dintre cei „Îngenuncheați”?
    3 0
  • @Costel ce ai mă, iar ai luat-o pe arătură, iar n-ai avut bani de rețetă și ai intrat în sevraj ? Ce îngăduință, ce teme rezolvate parțial ??? Bați câmpii rău de tot băi nene !
    1 0
  • Ganditorul din Medgidia
    @!!! Eu inteleg ca tie iti dau multe lucruri cu virgula pentru ca asa se intampla cand gandirea are multe unghiuri drepte, si sunt convins ca esti toba de cunostinte cand vine vorba de regulamentul din F1, dar daca ar fi fost o alianta intre unii si altii cu atat mai mult ar fi functionat la Abu Dhabi in ultimele ture.
    2 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=0MVbz9WEU0o
    2 0
  • @Ganditorul ... tu rezumi tot sezonul la ultimele tururi și vorbești de gândiri în unghiuri drepte ? Tu vorbești despre regulamente, dar te faci că nu vezi mizeriile pro Mercedes ale unui întreg sezon ? Mda, jos pălăria, "te invidiez" pentru gândirea ta ...
    1 1
  • Continuă circul de doi bani made Hamilton și Mercedes, bietul Toto nu știe dacă-l poate scoate din depresie pe șampionul șampionilor. Păi să nu-l mai scoată, că o să-i dea Max de n-o s-o mai poată duce ! Of, ieftin și penibil show, deloc potrivit cu imaginea mărcii pe care o "reprezintă" indivizii ăștia doi !
    5 1
  • Cursa completa aici:
    https://f1full.com/race-f1-2021-abu-dhabi-grand-prix_f32cec564.html
    5 0
  • Costel
    @!!!,
    esti alergic la competenta....
    identifica un alergolog destoinic si implora-l sa te ajute, pan' la debutul noului sezon e timp berechet....

    ...absenta lui @44 de la FIA Gala ar trebui sanctionata drastic, mai ales ca prezenta primilor trei clasati din fiecare disciplina este obligatorie...

    iata, la 36 ani, deci aflat in ultimul sfert al carierei sportive, ilustrul44 nu si-a insusit o regula elementara:
    in orice competitie te-ntalnesti si cu infrangerea la un moment dat!

    ....si ca sa n-ai nicio urma de indoiala ca te confrunti cu alergie la competenta, ofera-ti raspuns la urmatoarea intrebare:
    s-a mai intamplat vreodata ca unul dintre primii trei clasati(F1) sa lipseasca de la Gala FIA?
    daca da, cand?
    daca nu, parca-i cel mai oportun moment ca lui @44 sa-i fie inmanat trofeul:
    *mitocanul absolut x 8*....
    7 0
  • Toto Wolff
    Guten Tag.

    „Hamilton a avut un avans important în Abu Dhabi inca de la început.
    A câștigat startul și nu a mai cedat niciodată conducerea.
    Jefuirea lui în ultimul tur al cursei este inacceptabilă.
    Deciziile care au fost luate în ultimele patru minute ale acestei curse l-au răpit pe Lewis Hamilton de un meritat campionat mondial.”

    Auf Wiedersehen.
    0 4
  • Noul președinte al FIA...
    https://www.motorsport.com/general/news/mohammed-ben-sulayem-elected-new-fia-president/6886372/
    3 0
  • Ganditorul din Medgidia
    @!!! ....si de fiecare data cand apar teoriile astea conspirationiste, "dovezile" le au numai Gigei ca tine, aici sau pe alte forumuri si niciodata RB sau Ferrari sau alta echipa angrenata in F1 si interesata de cum decurge competitia.
    1 0
  • Driver 01
    Hamilton a aruncat orice urma de "gentleman"...cred ca depresia il face sa se retraga, oricum ar fi avut zile ceva mai grele langa Russel si i-ar fi self-esteem-ul prea mult....

    Marea lui suparare e ca nu s-a retras neinvins.
    Ca sa ne mai facem o idee despre cate de bun este Verstappen, se observa din faptul ca RBR e singura echipa in care, timpii din calificari au diferente foarte mari intre cei doi piloti, comparativ cu celelalte echipe.

    https://www.motorsport.com/f1/news/verstappen-no-reason-for-disillusioned-hamilton-to-quit-f1/6886440/
    5 2
  • A Dreamer
    Ultima cursa din acest sezon a fost sincer sa fiu si o mare dezamagire pentru ca in loc sa ignore accidentul lui Latifi, au trimis SC-ul pe pista. Asta dupa ce la un accident precedent... Wolff se ruga de comisari sa nu trimita SC-ul pe pista. Cursa a fost cum a fost dar problema mea ramane declaratia lui Hamilton inainte de cursa din Anglia (Silverstone adica) ca Verstappen trebuie oprit cu orice pret. Hamilton il scoate pe acesta din cursa, din ura si nu din alte motive, dupa care numai o cursa mai tarziu, Bottas scoate trei monoposturi din cursa, adica Perez, Verstappen si Norris pentru ca saracul nu stia sa conduca pe un circuit UD. In acel moment mi-am dat seama ca Hamilton va pierde cumva acest titlul si nu pentru ca vreau eu ci pentru ca altcineva nu il doreste campion. Hamilton se poate retrage linistit, viitorul lui in F1 este irelevant din acest moment. Verstappen a pilotat bine/rau/irelevant, dar mai asteptam ca in ultimele 10 tururi Hamilton sa fie oprit de cineva, nu conteaza cine acel cineva ar fi fost.
    Ca fan al Formulei 1 sincer as fi fost dezamagit ca Hamilton sa castige titlul dupa cursele din Anglia si Ungaria. Si sa nu uitam ca numai Verstappen a fost penalizat in acest sezon pentru chestii minore in timp ce Hamilton a fost iertat cam de orice. Ne vedem la anul!
    6 1
  • bobita
    Unii au o anumită părere
    Michael Masi a fost, fără voia sa, unul dintre protagoniștii celui mai încins final de sezon de Formual 1 din ultimii ani. Australianul a avut misiunea ingrată de a lua decizii importante în cursa care a decis campionul mondial și a sfârșit prin a fi acuzat de încălcarea regulamentului de către cei de la Mercedes.
    Evident, indiferent ce hotărâri ar fi luat, controversele ar fi fost la fel de mari, dat fiind ceea ce s-a întâmplat pe circuit. Masi părea că va scăpa cu bine de povară, dar accidentul lui Latifi din turul 54 (din 58) i-a dat liniștea peste cap și l-a pus într-o situație dificilă.
    Intrarea safety car-ului pe pistă l-a determinat pe Verstappen să intre la boxe pentru a schimba pneurile, dar la revenirea pe circuit, între olandez și Hamilton se interpuseseră 5 monoposturi, care erau întârziate cu un tur. Masi a decis inițial că poziția acestora va rămâne aceeași când mașina de siguranță va ieși de pe pistă, ceea ce i-ar fi îngreunat misiunea lui Verstappen de a se apropia de Hamilton în ultimul tur, care urma să fie parcurs sub steag verde.
    Contractul nemaiîntâlnit pregătit de Red Bull pentru Max VerstappenContractul nemaiîntâlnit pregătit de Red Bull pentru Max Verstappen
    Chiar dacă cei 5 piloți întârziați erau obligați să-și cedeze poziția, Hamilton ar fi avut timp suficient să se îndepărteze decisiv și să nu mai poată fi ajuns din urmă până al finish sau, în orice caz, să nu fie nevoit să se apere în fața lui Verstappen pe întreg parcursul turului, ci doar în ultimele viraje.
    Cei de la Red Bull au protestat vehement față de prima decizie a lui Masi, iar acesta și-a schimbat brusc hotărârea, anunțând că cele 5 monoposturi întârziate îl pot depăși pe Hamilton și safety car-ul și ajunge ulterior în coada plutonului. Acest lucru l-a adus pe Verstappen în roata lui Hamilton, iar olandezul a profitat din plin la ieșirea mașinii de siguranță de pe circuit, depășindu-și rivalul fără probleme grație pneurilor proaspete și obținând titlul de campion mondial.
    Părerea mea - a fost furt evident
    1 5
  • bobita
    Eliminaţi din citat chestia cu fabulosul contract - tb să fiu atent
    0 0
  • Cristi
    @Aurel, @Seriff
    Multam fain pt lamuriri. Asa stiam si eu, doar nu eram sigur.
    0 0
  • @Toto Wolf
    Oricate favoruri sau defavoruri s-ar fi facut unui pilot sau altul de-a lungul sezonului, Hmilton a plecat primul in ultimul tur dupa SC si daca nu lasa loc de depasire in viraj, Max n-ar fi trecut. De fapt, Hamilton stia ca Max ataca pe interiorul virajului (cum a facut in destule curse) si vina e doar a lui ca n-a fost atent ca Max vine tare din spate.
    9 1
  • Costel
    Toto sa mearga pan' la capat cu mascarada si infamia si sa transforme Brackley in 2021 intr-un al doilea Waco '93!!!

    de ce ?...ce-i cutremurator pentru Toto & Benz AMG & @44 abia acum urmeaza:

    dupa analize suficient de aprofundate s-a demonstrat faptul ca @44 putea trece nestingherit la gume medii (a doua sa oprire la boxe -lap53) si reveni pe pista INAINTEA!!! lui Max, chiar in situatia in care olandezul decidea sa RAMANA pe pista cu hardurile imbatranite de 20 de tururi (fara al 4-lea stint pe softuri pentru Max)....

    fascinant, nu-i asa?

    ...tocmai asta-i tragedia pe care tot incearca sa o mascheze Toto in fel si chip, @44 lasat in fundul gol in ultimii km ai sezonului(cu harduri imbatranite de 40 de tururi)!

    aici e diletantantismul impardonabil al mintilor luminate din Brackley, cei care, dintr-o incomensurabila trufie generata de intrarea prematura in vacanta, au fost prinsi cu totii pe calcaie cu cca 20km inainte de coborarea cortinei...

    Ocon, involuntar, din cauza respectarii unui DeltaTime mult inferior pretendentilor la titlu, si, interpus intamplator intre Max si @44, a reusit sa creasca distanta din Max si @44 dupa aparitia steagurilor galbene, de la 12 sec in T9 pana la peste 18 secunde pe final de tur 53, informatiile privind timpul necesar pentru efectuarea unui pit sub SC fiind de cca 14 secunde, timp berechet pentru ca @44 sa beneficieze de gume medii suficient de proaspete in fata unei strategii cutezatoare dar falimentare a lui Max(ramas cu harduri uzate de 20 tururi)...

    ...sa presupunem ca Max nu se abatea de la softuri pe final, era tot al doilea in ultimul tur dar avand in fata rivalul care benefecia de gume medii, nicidecum harduri obosite vreme de cca 40 de tururi...

    cine vrea sa inregistreze progrese majore la hochparter tre' sa-si ofere doar 10 minute pentru explicatiile aflate mai jos, merita cu prisosinta...

    https://youtu.be/bMBaWZK6h7Q
    3 0
  • bobiță, părerea ta este de fapt dorința ta. F1 are un regulament (care în ultimi ani a fost ocolit în favoarea cuplului Mercedes-Hamilton) pe care oficiali trebuie să-l respecte și care prevede că piloții întârziați TREBUIE să depășească SC. Locul tău este alături de Toto și „multiplul super campionul nevrotic”.
    6 0
  • Costel
    @bobita,
    asculta cu atentie afirmatia lui Bono din turul 54, primul tur sub SC, asta numai ca sa-ntelegi un amanunt simplu da' definitoriu:
    Bono cunostea foarte bine regulamentul, asta inainte ca Benz AMG&Toto sa-ncerce sa mistifice randuirea monoposturilor la reluarea cursei din turul 58.....

    https://youtu.be/ApXOy12cs4k?t=671
    1 0
  • bobita
    @^ Mă bucur ca eşti de partea celor ca mine, care cred că regulile tb respectate: TOŢI pilotii întârziati tb sa depăşeasca SC, nu doar câţiva, aşa cum s-a întâmplat la ultima cursă. In plus, acelaşi regulament spune că SC se retrage la un tur după ce toţi piloţii l-au depăşit, aşadar finalul cursei ar fi fost sub SC.
    0 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=6ZQbQVQFh4Y
    6 0
  • Costel
    @Radu,
    am remarcat -din toate unghiurile- un aspect care-ar trebui sever sanctionat de institutiile abilitate: expunerea indecenta!

    ...nimeni n-are ce sa caute, inclusiv al doilea septuplu, cu popoul neacoperit in spatiul public intr-un interval orar care nu ingaduie depravarea (lap 58 -16:00 CET -17:00 EET), mai ales atunci cand printre spectatorii de pe Yas Marina /telespectatorii aflati in fata micilor ecrane sunt si multi minori!

    ...daca Benz AMG Petronas are impresia ca poa' sa propovaduiasca desfraul oricand, atunci evident ca se-nseala amarnic, iata, angajatorul avand o mare surpriza oferita tocmai de cel mai destoinic dintre angajati, cel care a admolestat caraghioslacul oferit de propria nuditate posterioara in modul cel mai elocvent cu putinta: refuzul categoric de a lua parte la urmatorul eveniment de tinuta rezervat intrecerilor pe patru roti, Gala FIA....

    ....slava tie @44!
    ramai un mamifer exceptional a carui principii merita sa te propulseze acolo unde-si doreste oricare dintre argatii vatafului Toto in conditiile date:

    angajatul lunii cadourilor la Brackley!
    0 4
  • Si tatal lui Max a castigat o cursa in ultimul tur.
    https://www.youtube.com/watch?v=yuKiQsL3xik
    7 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=zJjiz8yXf0E
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru