Mercedes a dominat antrenamentele de la Suzuka: Hamilton, cel mai bun timp. Ferrari, la aproape o secundă în urmă

de Daniel Popescu
Vineri, 05.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de antrenamente libere din Japonia, în timp ce Sebastian Vettel a fost cu aproximativ o secundă mai lent.

Mercedes a început în forță Marele Premiu al Japoniei prin performanțele obținute în cele două sesiuni de antrenamente libere programate vineri.

În prima sesiune, Lewis Hamilton a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:28.691 și a fost urmat de coechipierul său Valtteri Bottas al aproape o jumătate de secundă.

Daniel Ricciardo s-a infiltrat pe locul 3 pentru Red Bull Racing, în timp ce Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel au fost cu aproape o secundă mai lenți și au terminat pe locurile 4 și 5, cu Max Verstappen în urma lor.

Rezultatele sunt cu atât mai concludente cu cât Hamilton și Bottas au mizat pe pneuri soft, în timp ce rivalii lor au concurat cu pneuri supersoft, semnificativ mai rapide.

În a doua sesiune, piloții Mercedes au utilizat la rândul lor cauciucurile supersoft, însă acest lucru nu a avut un impact major asupra rezultatelor. Hamilton a fost din nou cel mai rapid, de data aceasta cu 1:28.217, în timp ce Bottas s-a poziționat încă o dată pe locul doi la o jumătate de secundă în spate.

Vettel a înregistrat un ușor progres pe locul 3, însă a fost din nou la aproape o secundă de lider, cu Verstappen și Raikkonen în spatele său.

Ricciardo a completat topul primilor 6 piloți pentru Red Bull.

Calificările pentru Marele Premiu al Japoniei sunt programate sâmbătă la ora 09:00, în timp ce cursa va avea loc duminică la ora 08:10.

Japonia - Rezultate Antrenamente 1:

Japonia - Rezultate Antrenamente 2:

Comentarii (21)

  • Hammertime
    Se impute gluma la fierari....
    9 1
  • Zvonurile zic ca FIA ar fi instalat un al doilea senzor care sa monitorizeze comportamentul bateriei la Ferrari, pentru ca timpii lor de doua curse nu numai ca sunt departe de Mercedes (lucru ce poate fi atribuit si updaturilor aduse de germani dupa Spa), dar sunt langa RBR ca si performanta.
    13 0
  • Eu zic ca FIA sa dea inca pe de acuma titlurile lui T Wolf, sa stea linistit si sa plece cu totii in vacanta. Oricum dupa cum vad toti ii pupa in fund pe cei de la MB, pe cand pe cei de la Ferrari ii tin sub lupa.
    Cum au inceput sa aiba concurenti cei de la MB au si inceput reclamatiile. Nu au decat sa concureze singuri , intre ei.
    28 19
  • Cei de la Ferrari confirma ce-a spus Vitelul Cabrat mai putin faptul ca lipsa de performanta ar avea legatura cu acest senzor
    5 2
  • Mercedes F1
    Cat de mult conteaza gafele championului de la Ferari!! Succesuri!!!
    12 11
  • Testarossa
    Bineinteles ca Mercedes domina in ultima parte a campionatului.
    Eu persona, cred ca Charlie Whiting si FIA ii favorizeaza la greu pe cei de la Mercedes, si totodata isi taie craca de sub picioare si pot spune si de ce:

    1. FIA a taiat superioaritatea solutiei tehnice Ferrari, este foarte clar explicat aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=8Q1gGmU40zA

    2. De ani buni F1 e cam boring pentru ca domina Mercedes, Ferrari este "singura" echipa care acum cateva curse i-a depasit indiscutabil pe MB. Cat de prosti trebuie sa fie FIA si Whiting sa taie "solutia" Ferrari care avea sanse sa aduca echilibru si spectacol in F1: adica dueluri Ferrari - Mercedes. Cititi bine ce va spun eu: "SINGURA ECHIPA capabila sa surclaseze Mercedes ESTE SI VA FI FERRARI" =Respect.

    3. Eu cred ca Mercedes a bagat bani "cu carca" la FIA, ori se doreste in toata conducerea F1 ca Lewis sa aiba in viitor o gramada de titluri.

    4. De la punctele 1,2,3 de mai sus consider ca, conducerea F1 nu merita sa aiba in F1 o echipa cu o "aura" ca Ferrari, la urma urmei o firmulita mica plina de ambitie care a pus acum cateva curse "piciorul pe gatul Daimler" o firma mult mai mare la nivel mondial, si care daca doreste poate sa injecteze resurse in F1 la care Ferrari nu poate visa.

    5. Sigur MB s-au dus si pe langa bani, au plans la conducerea F1 si FIA dupa ce plangaciosul Lewis a fost spulberat de masina Ferrari in Belgia.

    Greselile lui Vettel:

    In afara de iesirea in decor pe ploaie si pierederea primului loc consider ca celelalte greseli au fost "greseli fortate"
    De ce? Pentru ca Ferrari a au stiut ca au pierdup dupa Belgia avansul dinamic fatza de MB. Si atunci Vettel a trebuit sa forteze nota la multe starturi de cursa. Mai pe romaneste sa forteze imposibilul pentru ca MB ar fi, odata depasiti in cursa si greu de tinut in spate de Ferrari. Sunt aproape sigur ca multi piloti ar fi procedat asemanator cu Vettel daca li s-ar fi taiat performanta masinii si isi jucau titlul.

    Numai bine.
    26 13
  • @Testarossa - Ferrari a picat la fel si anul trecut dupa pauza de vara.Si Vettel a mai gresit de cateva ori nefortat..O data cand l-a ciupit pe Bottas din spate si la Monza cand n-a stiut sa cedeze in duezul cu Hamilton
    10 10
  • * duelul cu Hamilton
    3 1
  • Claudiu
    Ferrari au imprumutat o mica mapare folosita in WRC si WRX, foloseau putina putere pentru a pastra turbo-ul sa se roteasca la turatii foarte mari tot timpul, chiar si cand masina decelera, pentru ca in clipa cand urma acceleratia sa poata livra mai multa putere si cuplu instant. In acelasi timp, energia suplimentara generata de acest turbo era folosita mai departe in sistemul hibrid la accelerare. Aceasta mapare nu este interzisa in regulament, iar FIA a permis acest comportament pana acum 2 curse, cand brusc s-au "razgandit" si i-au "rugat" pe cei de la Ferrari sa renunte la sistem. Prin urmare, Ferrari se afla acum la peste 0.5 sec de Mercedes in calificari.

    Hamilton este cel mai protejat pilot de pe grila de catre Charlie Whiting. Anii trecuti nu era penalizat cand "subvira" si il scotea in afara pe Rosberg sau cand a taiat sicana in Mexic la start pentru a nu pierde mai multe pozitii. Anul acesta cand de 2 ori in cursa a calcat linia de intrare la boxe, desi alti piloti au fost penalizati in trecut pentru acelasi lucru. Mai are rost sa amintesc incidentul cu Rosberg de la Barcelona cand ar fi trebuit penalizat pentru acea tentativa de depasire?

    Cu sau fara greselile lui Vettel, FIA si Charlie Whiting au facut anul acesta tot posibilul pentru a-i face din nou campioni pe cei de la Mercedes. FIA mi se pare penibila anul acesta, in 2014 au incercat sa pastreze suspansul pana in ultima etapa acordand puncte duble, iar acum incearca sa ofere titlurile celor de la Mercedes macar cu vreo 2 etape mai repede.

    Este foarte trist unde a ajuns Formula1, doar 2-3 echipe au sanse la victorii si aproape ca monopolizeaza podiumul cursa de cursa. Cu 1-2 exceptii pe an mai vedem un Williams sau Force India in top3 :( Era mult mai bine in anii 80-90 si perioada 2005 - 2013 cand motoarele aveau performante relativ apropiate iar diferenta se facea prin sasiu. Tot ce mai lipsea atunci era sa se introduca balast suplimentar pentru masinile mai performante in functie de rezultatele din cursa pentru a ajuta sa se egalizeze.

    Acum putem sta linistiti, urmeaza inca 5 victorii Mercedes. Sper macar sa-l lase si pe Bottas sa castige ultimele etape dupa ce Hamilton devine matematic campion.
    22 12
  • Testarossa
    @ZZZ

    Corect.

    Doar ca, si e UN MARE DOAR CA, anul asta solutia de performanta gasita de Ferrari ii bagau literlamente IN MORMANT pe cei de la Mercedes.

    Anu' asta le-a fost mult mai frica celor de la MB, de fapt nu, cred ca "doar" anul asta le-a fost frica. Anul trecut cred ca emotiile MB au fost asa doar un "fas"
    7 4
  • Ca de obicei, Ferrari se pregateste pentru anul viitor.
    7 4
  • doare fabule spuneti.....
    7 8
  • Gilles
    Vetel un Gafeur de succes. Bafta la ferari.
    5 5
  • Bugetul Mercedes pe 2017 a fost mai mare cu aproximativ 30 milioane lire sterline decat cel al Ferrari.
    Formula1 e relativ plictisitoare de pe la inceputul anilor '90. De atunci in fata a fost o echipa cel mult doua care s-au batut pentru suprematie, iar pentru restul a ramas locul 3. Au fost in fata si au dominat autoritar McLaren, Williams, McLaren/Ferrari, Ferrari, RBR si mai nou Mercedes. Tot la inceputul anilor '90 componentele electronice au inceput sa-si faca simtita prezenta, iar cu ajutorul lor diferite echipe s-au situat in partea gri a regulamentului. Regretatul Senna a murit cu convingerea ca Benettonul lui Schumacher nu era tocmai regulamentar.
    Si acum unii dintre noi, de dragul spectacolului, li se pare normal ca la o echipa sau alta sa i se permita anumite artificii care nu sunt tocmai legale. Dar in tot "favorizatul" asta al Mercedesului de ce nu va puneti spre exemplu intrebarea asta: de ce nu i-a penalizat FIA pe Ferrari pentru ce aveau in neregula la masina? Pentru ca este evidenta diferenta de putere a Ferrari in linie dreapta acum fata de ce s-a intamplat cu precadere incepand cu cursa din Canada, cum foarte bine este explicat in linkul pes de Testarossa mai sus.
    As vrea sa va intreb in perioada '79-'00 ce gigant i-a impiedicat pe Ferrari sa nu castige nimic la constructori? Dar cand castiga Vettel si RBR?
    Intr-un interviu dat de Ecclestone acum vreo doua saptamani celor de la Motorsport, daca nu ma insel, acesta a spus ca Ferrari a revenit la era pre Todt-Brawn, era in care partea de F1 era strict delimitata de restul companiei, si cand rezultatele au fost altele.
    Va place sa nu vedeti padurea de copaci. Problema e la Ferrari, ca va place sau nu.
    12 6
  • @ TestaRossa -Ai dreptate.anul asta Ferrari pana-n pauza de vara au reusit sa le puna mari probleme celor de la Mercedes.Si o spun eu care sunt un fan Mclaren si unul care nu suporta echipa Ferrari
    4 0
  • @VitelulCabrat
    "Bugetul Mercedes pe 2017 a fost mai mare cu aproximativ 30 milioane lire sterline decat cel al Ferrari."
    Cand am spus acum cateva zile ca, cei de la Ferrari trebuiau sa-l aduca pe Perez in locul lui Raikkonen, nu pe Leclerc, pt ca mexicanul aducea cu el si sponsori, si in plus este mai experimentat decat pustiul, multi au zis ca Ferrari n-are nevoie de banii lui Carlos Slim... dar se dovedeste ca Ferrari nu prea e atat de bogat, pe cat considera unii.
    0 0
  • @Claudiu
    1. "Aceasta mapare nu este interzisa in regulament, iar FIA a permis acest comportament pana acum 2 curse, cand brusc s-au "razgandit" si i-au "rugat" pe cei de la Ferrari sa renunte la sistem."
    Daca aceasta mapare nu este interzisa in regulament, iar FIA i-au rugat pe cei de la Ferrari sa renunte la sistem, atunci vreau sa te intreb, de ce Ferrari nu i-au dat in judecata pe cei de la FIA atata timp cat este legal??
    Daca este legal si nu i-au dat in judecata pt interzicerea acelui sistem, inseamna ca cei de la Ferrari sunt niste lasi.

    2. "Mai are rost sa amintesc incidentul cu Rosberg de la Barcelona cand ar fi trebuit penalizat pentru acea tentativa de depasire?"
    Gresesti! La faza respectiva Rosberg trebuia penalizat, el l-a impins pe Hamilton afara de pe circuit pe iarba, iar pe iarba Hamilton a pierdut controlul, si s-a izbit de Rosberg. Acolo a fost greseala nematului, in niciun caz greseala lui Hamilton.
    N-am auzit nicaieri, si este prima data cand aud asa ceva, cum ca trebuia penalizat pt tentativa de depasire...
    Cum sa penalizezi un pilot pt tentativa de depasire, pai nu asta e scopul acestui sport, sa-l depasesti adversarul??
    1 1
  • * greseala neamtului
    0 0
  • The Dot
    FIA cu presedintele ei Jean Todt, fost in conducerea Ferrari, om care cand apare la vreo cursa e la boxe la Ferrari vor sa-i faca pe Mercedes campioni.
    Sunteti simpatici.
    8 0
  • @the dot
    Omul se mai schimba dupa bani...
    0 2
  • @VJ Ia vezi ce salarii au pilotii la Mercedes si cat au cei de la Ferrari. Merita ultimii doi banii respectivi? Ca de acolo vine diferenta la sfarsitul anului in privinta bugetelor celor doua echipe din frunte
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru