Pirelli anunţă modificarea pneurilor începând cu cursa de la Silverstone

de Daniel Popescu
Luni, 13.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a confirmat că va modifica pneurile începând cu Marele Premiu al Marii Britanii pentru a limita numărul de opriri la boxe.

Esential 82 de opriri la boxe au avut loc in cursa de la Barcelona
Numeroşi piloţi au fost nevoiţi să adopte strategii cu nu mai puţin de patru opriri la boxe pe parcursul Marelui Premiu al Spaniei, astfel că numărul total de pitstop-uri a ajuns la 82.

Situaţia a creat numeroase confuzii printre echipe şi fani, care consideră că astfel de strategii au un efect negativ asupra spectacolului. Pirelli a reacţionat însă rapid la critici şi a anunţat deja că analizează cu seriozitate posibilitatea de a modifica pneurile începând de la Marele Premiu al Marii Britanii din 30 iunie.

Ştim că sportul este dificil de urmărit cu patru opriri la boxe, aşa că vom face schimbări.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
"Obiectivul nostru este două-trei opriri pe cursă. Duminică au fost prea multe, am greşit, am fost prea agresivi. Vom face schimbări, probabil de la Silverstone.
Nu este întotdeauna uşor, monoposturile evoluează, iar noi nu putem testa cu actualele monoposturi şi nu avem teste în timpul sezonului. Ni s-a cerut să replicăm situaţia din Canada 2010 şi să avem două-trei opriri"
, a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

El a adăugat că Pirelli nu este încă decisă dacă schimbările vor afecta compoziţia sau structura pneurilor, însă insistă că vor exista modificări.

"Ştim că sportul este dificil de urmărit cu patru opriri la boxe, aşa că vom face schimbări. Vom discuta în această săptămână dacă vom face schimbări în privinţa compoziţiilor sau a structurii pneurilor pentru ca aceastea să fie mai puţin agresive", a adăugat el.

Nu cred că Pirelli va schimba ceva. Li s-a cerut să construiască pneuri care să reziste 20 de tururi şi asta au făcut.

Eric Boullier
Sef Lotus
Red Bull Racing a fost cel mai mare critic al pneurilor Pirelli, iar Mercedes are de asemenea probleme majore în ritm de cursă.
Nu la fel de încântaţi de schimbare vor fi cei de la Lotus, care s-au evidenţiat în acest debut de sezon cu strategii cu o oprire mai puţin decât rivalii.

"În anumite privinţe nu cred că este corect (n.r - să se schimbe pneurile), dar ne vom descurca, aşa cum am făcut întotdeauna. Toată lumea are aceleaşi pneuri. Problema nu este la pneuri. Noi am făcut ceva care a permis monopostului să gestioneze corect pneurile. Este acelaşi lucru pentru toată lumea. Aici a existat o uşoară schimbare (n.r - o nouă compoziţie pentru pneurile hard) pentru a mulţumiţi şi cel mai mare critic (n.r - Red Bull). Dar nu cred că Pirelli va schimba ceva. Li s-a cerut să construiască pneuri care să reziste 20 de tururi şi asta au făcut", a precizat Eric Boullier, şeful Lotus.

Via SkySports, Autosport

Comentarii (17)

  • Mda...
    Deci pe cine avantajeaza FIA? Cum au inceput sa scartaie dozatoarele cum Pirelli se conformeaza. Boulier are perfecta dreptate! Toti au la dispozitie aceleasi pneuri! Iar pneul face parte din monopost.
    30 4
  • Desi au avut cel mai mult de pierdut Mercedes nu dau imediat vina pe pneuri. A se vedea articolul din Autosport de azi.
    21 3
  • eu_ferrari
    Degeaba schimba Pirelli compozitia, Lotus si Ferrari vor fi in avantaj,
    cu toate ca numarul pit-stopurilor vor fi egale, ei vor fi mai rapizi pe pneurile pirelli asa k RBR trebuie sa schimbe ceva si nu Pirelli

    Dc cineva mai acuza Ferrari de "interventii" sa se uite prima data la RBR ...
    19 6
  • Plange (iar) protejatul?!
    Normal,s a invatat rau,cum nu mai castiga sau simte ca pierde teren,plange...tipic,dar cat ii merge,dc nu?E Marko pe acolo,nici Bernie nu sta departe...s a invatat prea in puf,e timpul sa coboare de pe norisorul roz si sa mai si munceasca,nu sa astepte favoruri !Chiar sper sa nu li se permita sau sa i faciliteze vre o magarie....iar !!!
    11 5
  • Pneuri
    Va umileste Vettel de 3 ani incoace si o sa va umileasca inca 10 ani de acum inainte. Din fericire pentru voi dupa ce il pensioneaza astia pe martoaga de Fernando o sa vina la Ferrari si o sa mai castige si Ferrari trofee. Sunt curios cum o sa il pupati in ... atunci pe neamt.
    10 15
  • @pneuri
    Fara "potenta" lui Newey Vitzelushul "nemtasc" nu mai umileste pe nimeni decat pe sine insusi. De pupat il pupati voi de-acu' incolo ca, se vede treaba, tare va place.
    10 8
  • Vetelchamp
    Daca Alonso e martoaga inseamna ca vetel este o doza de energizant rasuflata peste care primul a trecut cu copitele sanatos!
    13 7
  • @Cauciuc
    Faci o confuzie,De "umilit" a umilit Schumaker in vremea lui,asta nu face decat sa planga si sa se considere cel mai bun cu o masina de cele mai multe ori in afara regulamentului,dar banul dicteaza si probabil astia il dau unde trebuie sa inchida FIA ochii !!! Asa ca...bucurati va de cartonul vostru,uite l cum e cand nu are avans de 1 sec...!Cand va scoate din a 3a sau a 4a masina de pe grila ce a scos Alonso anul trecut,sa mai vorbeasca,si voi la fel !!!
    9 7
  • Alonso e un anonim de cand a venit la Ferrari. Vettl e cel mai tanar triplu campion mondial consecutiv. Nu ii poate lua nimeni asta, asa ca mergeti si cantati la alta masa. O sa il bata si anul asta pe repetentul Alonso cum il bate de il usuca de 3 ani incoace.
    5 9
  • Schumi
    @cauciuc Scumi l-a umilit doar pe Rubens cand il obliga sa ii cedeze locul 1 in cursa. In rest Mika sa traiasca.
    8 2
  • iubitor de vetel
    Vettel e singurul si primul triplu campion despre care oamenii din sport au dubii majore. Bine, fanii romanesti ai energizantelor vor avea o alta opinie iar asta chiar nu surprinde pe nimeni.
    3 2
  • nu vrei sa-i porti si copii lui Vettel?
    tare indragostit esti ...
    2 2
  • SIIGUR. cum sa nu ...
    O cursa pirelli omoara pe Lotus (cu pneuri dure) iar cealalta pe RBR (cu pneuri moi). Cum ferrari se descurca bine in ambele situatii scapa de concurenta respectiv din doua in doua curse. Alta era situatia cand ar fi avut un singur concurent puternic (fie Lotus fie rbr) cursa de cursa.

    Pirelli .... astora le-ar trebui un concurent. Dar se pare ca FIA a gasit solutia magica de a manipula mai bine ce se intampla in F1 cu pneurile
    2 0
  • cum spune cn cv de schumi,cum apare cate un ofticos sa arunce cu venin.ce-mi place CUM MOR TOTI DE CIUDA
    0 0
  • alonso
    poate a venit si vremea sa mai ia alonso cate ceva ca e pe sec de mult. Cam de cand a castigat TOT din cauza pneurilor, ca el a avut iar altu nu. Acum cand intra iar in discutie pneurile (NU gestionarea pneurilor de catre pilot ci de catre masina, deci meritul pilotului e 0) are si alonsita o sansa la titlu. Cand toti sunt lenti ca asa cere situatia poate parea si alonso mai rapid ca masina lui nu haleste pneurile. Deci e"rapid" cand nu merg altii la capacitate maxima.
    1 1
  • Desi nu-l agreez absolut deloc pe Alonso, sa nu uitam ca a concurat pentru cele mai importante echipe din F1: McLaren si Ferrari. Cand ai doua titluri mondiale,si pierzi inca trei la mustata, nu poti sa fi o nulitate ca pilot. Dar...hai sa fim un pic obiectivi si sa recunoastem ca absolut toti piloti,incepand cu Ascari si terminand cu Vettel, au castigat titluri mondiale datorita masinilor. Oricat ar fi fost ei de talentati,nu ieseau campioni mondiali fara o masina competitiva,asa ca sa n-o mai dam de gard ca Vettel castiga datorita masinii,iar Alonso datorita talentului.Ce, di Resta sau Bianchi n-ar putea sa se bata cu Alonso, Vettel sau Raikkonen daca ar avea aceeasi masina? Diferenta o face masina,mai putin pilotul...
    1 0
  • chipicao
    diferenta poate fi facuta de masina sau de pilot. Cand masinile sunt foarte apropiate pilotul conteaza mult pentru ca poate face diferenta. Daca masina e e foarte buna un pilot bun are un avantaj clar in fata altor piloti buni si poate castiga.

    Ca alonso a concurat pentru ....
    e doar un joc de consecinte. A avut mare noroc in 2005 si 2006 (sau ma rog, au avut altii ghinion). Si dupa ce ai un background poti sa concurezi la echipe mari fara probleme si fara sa fii foarte valoros. Pur si simplu echipa mare mizeaza pe tine pana confirmi sau pana se satura de tine ...

    Ca alonso a pierdut la mustata
    IN realitate si atunci a avut o mare sansa la titlu. Conflictul intern dintre pilotii rbr in 2010 plus ghinioanele lor plus massa care livra puncte coechipierului, ordinele de echipa. Asta l-au adus pe alonso aproape de titlu dar nu a fost suficient de mare pilot sa profite de sansa. Trebuia doar sa fie mai incisiv cu Petrov dar el a preferat sa astepte sa-i moara masina lui Vettel.
    In 2011 intr-adevar Vettel si RBR au fost singuri pe pista ...
    In 2012 alonso pierde iar din cauza lipsei sale de competitivitate din ultimele curse. A avut si ghinioane dar nu a avut numai el.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru