Pirelli, dispusă să mărească lăţimea pneurilor pentru îmbunătăţirea şanselor de depăşire

de Daniel Popescu
Marti, 03.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că este pregătită să mărească lăţimea pneurilor concomitent cu o reducere a forţei de apăsare aerodinamică a monoposturilor, care ar echiva cu o îmbunătăţire a şanselor de depăşire.

Esential 305 milimetri este latimea maxima a pneurilor de pe puntea fata
348 de milimetri este latimea maximna permisa a cauciucurilor de pe puntea spate
Felipe Massa, unul dintre piloţii echipei Williams, a generat o nouă discuţie cu privire la modalitatea prin care Formula 1 poate îmbunătăţi spectacolul pe circuit, după ce a afirmat că o creştere a lăţimii pneurilor concomitent cu o reducere a forţei de apăsare aerodinamică a monoposturilor ar genera mai multe oportunităţi de depăşire.

În replică, Paul Hembery, directorul departamentului de motorsport al Pirelli, afirmă că producătorul italian a propus o astfel de soluţie pentru acest sezon, care a fost însă refuzată de echipe.

"A fost unul dintre lucrurile pe care le-am discutat anul trecut când am văzut noul regulament, să avem o forţă de apăsare aerodinamică mai scăzută şi pneuri mai late.

La momentul respectiv, echipele nu au simţit că asta este necesar şi au vrut să păstrăm dimensiunile la fel, aşa că nu am putut impune asta. Dar vom face orice va dori sportul. Dacă sportul vrea să mergem pe principiul vechi al pneurilor super-late, vom face asta: 15", 20", doar să ne spună ce vrea şi o vom face", a declarat britanicul.

În prezent, pneurile de pe puntea faţă au o lăţime de 12" (304.8 mm) şi de 13.7" (348 mm) pe puntea spate, cu o eroare maximă admisă de 0.5 mm. O creştere a lăţimii la 15" ar genera o lăţime de 381 mm, cu 76.2 mm mai mult pe puntea faţă şi cu 31 mm mai mult pe puntea spate decât în prezent.

Cel mai probabil, echipele au refuzat propunerea Pirelli în contextul în care regulamentul a inclus numeroase schimbări de natură tehnică.

În plus, Hembery consideră că cele patru compoziţii în acest sezon asigură un grad scăzut de predicţie pentru curse, în ciuda criticilor ca noile cauciucuri sunt prea dure.

"Din perspectiva pneurilor, există patru compoziţii.

În unele situaţii există compromisuri (n.r - la algerea celor două variante pentru un Mare Premii), iar în altele ai parte de soluţia ideală. Dar probabil că variaţia contribuie la gradul de imprevizibilitate al curselor", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru