Pirelli solicită negocieri cu privire la schimbarea duratei de viaţa a pneurilor

de Daniel Popescu
Marti, 08.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli intenţionează să discute cu echipele şi piloţii o posibilă schimbare a duratei de viaţă a cauciucurilor, însă consideră că utilizarea unor pneuri durabile ar micşora semnificativ numărul depăşirilor.

Exploziile de pneuri suferite de Nico Rosberg şi Sebastian Vettel au readus în discuţie varianta reintroducerii unor cauciucuri cu o durată de viaţă mai mare, pentru a evita astfel de situaţii şi pentru a permite piloţilor să concureze la capacitate maximă, fără a mai menaja pneurile.

Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, consideră că trebuie să existe o discuţie clară pe marginea acestui subiect, întrucât echipele sunt cele care au solicitat pneuri care să se degradeze mai rapid.

"Nu are niciun sens dacă unii piloţi vor ceva, sportul altceva, iar publicul cu totul altceva. Trebuie să existe o discuţie deschisă  în care să stabilim ce se va întâmpla în 2017", a declarat britanicul.

Urmareste Automarket
Hembery susţine însă ca trecerea la pneuri durabile ar avea un efect negativ asupra curselor: chiar dacă piloţii vor putea forţa mai mult, numărul depăşirilor va scădea, întrucât diferenţele dintre piloţi vor fi mai mici fără menajarea cauciucurilor.

"Dacă revenim la ceea ce făceam înainte, cum ar fi sesiuni de calificări în timpul curselor şi opriri la boxe pentru realimentare, pneurile ar dura 15 tururi la capacitate maximă.

Putem să facem pneuri cu care să facem 15 tururi, să le schimba şi să facem alte 15 tururi. Dar apoi vom avea comentarii ca a fost cel mai plictisitor sezon, cu numai două depăşiri pe cursă", a adăugat el.

Via BBC Sport

Comentarii (6)

  • Mai bine sa vedem depasiri mai putine decat piloti care 70% din timp menajeaza rotile sau consumul. Sa nu mai vorbim de miraculoasele cauciucuri care explodeaza la 300+ km/h....
    13 3
  • In conditiile in care monoposturile ar fi total identice ar fi asa, cu 15 ture de calificari toti la acelasi timp. Dar actual ele functioneaza la acelasi nivel, nivelul dictat de rezistenta cauciucului, egala cu cea a unui pr....ativ de proasta calitate. Fiecare monopost poarta semnatura unica a echipei de ingineri care a proiectat-o, si care ar trebui lasat sa se dezlantuie la maxima potenta timp de 99-100% din cursa. Azi avem startul, 2-3 ture de asezare a ordinii in pluton, si apoi trenulet la 2-3 secunde diferenta ca sa protejam cauciucurile, apoi vin schimburile de cauciucuri unde eventual se mai poate schimba cate ceva marunt, si apoi vin ultimele 3-4 ture cand cu ramasita de cauciucuri poate mai risti un atac pentru o depasire, evident daca nu iei o pana.
    Si luand ideea in continuare, acum, cu aceste cauciucuri foarte performante, chiar avem multe depasiri. Uite de exemplu Vettel de pe 2 a ajuns pe ultimul loc in 1 tura. Toti pilotii au avut cate o depasire intr-un singur tur !
    12 0
  • Nu i se pare nimanui dubioasa chestia asta? Mai ales dupa incidentele de la Spa?

    Adica, nu sunt vinovati de nimic, dar imediat dupa asta vor sa faca modificari... mie mi se pare cam treaba italieneasca...
    3 0
  • Ha,ha,ha...
    Problema cu "spectacolul" in curse se datoreaza diferentelor de performante dintre monoposturi. Asta in primul rand din idiotenia cu blocarea dezvoltarii motoarelor,si nu in ultimul rand prin interzicerea testelor,sau ma rog,prin limitarea lor aproape de zero !
    La urma urmei toti folosesc aceleasi pneuri,insa diferenta de performanta nu o poti recupera schimband doar compozitia acestora,crezand ca astfel vor depasii mai mult...sa fim seriosi,daca pui cele mai bune cauciucuri pe un Logan din 2015 si te astepti sa depasesti in performanta un Audi din acelasi an echipat cu cauciucuri ieftine...inseamna ca esti optimist incurabil,probabil vor fii diferente,dar Loganul nu poate egala sau depasii performanta Audi doar pentru ca are pneuri mai...performante !
    P.S. scuze pentru exemplu,nu vreau sa ofensez pe nimeni.
    3 0
  • @ha,ha,ha: Pune cauciucuri de vara uzate pana la sarma pe acelasi audi, acelasi logan si mai pune si un porsche la bataie cu aceleasi cauciucuri si da-le drumul pe un circuit total pe gheata. Timpii vor fi aproximativ aceiasi la toate cele trei masinile, pentru ca limita va fi aderenta rotii si nu performanta masinii. Asta e problema.
    1 0
  • Ha,ha,ha...
    @jumbo1974ro
    Nu pun nici un cauciuc uzat pana la "sarma" pe nici un circuit total acoperit cu gheata,nu asta era ideea !
    Cine vrea sa inteleaga ceea ce am scris mai sus,bine,cine vrea sa fabuleze cu gheata sau alte situatii ce nu au legatura cu ceea ce am expus eu...asta e !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru