PREVIEW: Ghidul primei sesiuni de teste de la Valencia

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 31.01.2011
Automarket vă prezintă ghidul sesiunii de teste de la Valencia: configuraţia circuitului, piloţii care urcă în cockpit şi modul în care Automarket va acoperi evenimentul.

Prima zi a lunii februarie marchează startul neoficial al noului sezon de Formula 1, odată cu începerea sesiunilor de teste din această iarnă.

Prima dintre cele patru sesiuni de evaluare programate în lunile februarie şi martie va avea loc în perioada 1-3 februarie pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia, care nu trebuie confundat cu circuitul stradal din acelaşi oraş care găzduieşte Marele Premiu al Europei.

Automarket vă oferă un ghid complet al acestei sesiuni de teste, care începe cu prezentarea circuitului Ricardo Tormo şi a timpilor obţinuţi aici în anii anteriori şi continuă cu lista completă a piloţilor care vor urca în monoposturi. În încheiere, vă vom prezenta câteva aspecte de care trebuie să ţineţi cont atunci când urmăriţi testele, dar şi informaţii despre modul în care Automarket va acoperi evenimentul.

CIRCUITUL RICARDO TORMO DIN VALENCIA

Circuitul a fost construit în 1999 şi este utilizat în mod tradiţional de echipele de Formula 1 pentru testele din timpul iernii, datorită climei favorabile din această perioadă a anului. Cu tribune ce pot adăposti 120.000 de spectatori, circuitul poartă numele unui fost motociclist spaniol care a decedat la sfârşitul anului 1998.

În configuraţia utilizată pentru echipele de Formula 1, circuitul are o lungime de 4.005 km şi 11 viraje şi oferă numeroase avantaje, întrucât prezintă o gamă variată de viraje. Linia dreaptă de start-sosire măsoară aproape 1000 metri şi este urmată de o secvenţă de viraje lente şi de mare viteză, oferind piloţilor oportunitatea de a testa diverse caracterisitici ale monoposturilor. De asemenea, secţiunea dintre virajele 10 şi 11 este specială, având o formă curbă care permite atingerea unor viteze superioare înainte de intrarea pe linia dreaptă de start-sosire.

 

 

În anii precedenţi, cei mai buni timpi realizaţi anual în teste au variat de la 1:11.470 (Fernnado Alonso - Ferrari - 2010) la 1:11.000 (Heikki Kovalainen - McLaren - 2008) şi 1:11.120 (Lewis Hamilton - McLaren - 2007).

În 2009, singura echipă care a testat aici a fost BMW-Sauber, fără ca team-ul să dezvăluie timpii realizaţi.

LISTA PILOŢILOR CARE TESTEAZĂ LA VALENCIA

În cea mai mare parte, echipele au stabilit programul complet al sesiunii de la Valencia, cu excepţia celor de la Mercedes GP şi Hispania Racing. Iată lista completă a piloţilor care vor urca în cockpit, cu menţiunea că programul poate suferi modificări de ultimă oră:

 Echipa  Monopost  1 februarie
 2 februarie
 3 februarie
 Red Bull
 RB7  Sebastian Vettel
 Vettel / Webber
 Mark Webber
 Ferrari  F150  Fernando Alonso
 Fernando Alonso
 Felipe Massa
 Mercedes GP
 W02  Rosberg / Schumacher
 TBC  TBC
 Renault  R31  Vitaly Petrov
 Robert Kubica
 Robert Kubica
 Williams  FW33  Rubens Barrichello
 Barrichello / Maldonado
 Pastor Maldonado
 Sauber  C30  Kamui Kobayashi
 Sergio Perez
 Sergio Perez
 Toro Rosso
 STR6  Jaime Alguersuari
 Alguersuari / Buemi
 Sebastien Buemi
 Lotus  T128  nu participa
 Heikki Kovalainen
 Jarno Trulli
 McLaren  MP4-25  Gary Paffett  Lewis Hamilton
 Jenson Button
 Force India
 VJM03  Hulkenberg / di Resta
 Paul di Resta
 Adrian Sutil
 Hispania
 F110  TBC  TBC  TBC
 Virgin  VR-01  Jerome D'Ambrosio
 Jerome D'Ambrosio  Timo Glock


DE REŢINUT

Entuziasmul fanilor Formulei 1 pentru sesiunile de teste este evident după cele două luni şi jumătate care au trecut de la ultima cursă a sezonului precedent. Cu toate acestea, există câteva elemente pe care trebuie să le luaţi în considerare atunci când urmăriţi aceste sesiuni de evaluare:

  • doar 8 dintre cele 12 echipe vor utiliza monoposturile pentru sezonul 2011 la Valencia. În ordinea clasamentului constructorilor din sezonul 2010, acestea sunt Red Bull Racing, Ferrari, Mercedes GP, Renault, Williams, Sauber, Toro Rosso şi Lotus.
    În schimb, McLaren, Force India, Hispania şi Virgin Racing vor utiliza monoposturile din sezonul precedent.
  • timpii nu sunt reprezentativi. În special în prima sesiune de evaluare, principalul obiectiv al echipelor este fiabilitatea. Necesitatea de a parcurge cât mai multe tururi este şi mai importantă în prezent, datorită utilizării noilor pneuri Pirelli şi a introducerii unor noutăţi în regulamentul tehnic. De asemenea, cantitatea de combustibil utilizată de piloţi nu poate fi aproximată şi reprezintă unul dintre factorii decisivi în stabilirea timpilor.
  • noutăţile regulamentului tehnic: printre punctele de atracţie ale sesiunii se număra modul în care echipele se vor adapta la noile pneuri Pirelli, modul în care va fi utilizată aripa spate ajustabilă şi implicaţiile pe care le are reintroducerea sistemului KERS.

LIVE TEXT PE AUTOMARKET

Pentru prima oară, Automarket vă va oferi posibilitatea să urmăriţi sesiunea de teste în format LIVE TEXT în cadrul unui articol prin intermediul căruia veţi fi la curent cu timpii realizaţi de piloţi şi cu cele mai importante evenimente de pe circuit. Actualizarea informaţiilor se va face la un interval variabil de timp, în funcţie de natura evenimentelor.

Comentarii (5)

  • transmisii tv
    salutare.
    stiti careva daca se vor transmite aceste teste live pe internet?
    daca da, va rog sa precizati sursa.
    multumesc.
    4 0
  • teste
    Deobicei La Sexta difuzeaza cateva imagine dar in rest nu existe transmisie live in privinta testelor de iarna.
    4 1
  • Cel mai lung circuit :)
    Se pare ca acesta este cel mai lung circuit :)
    "...circuitul are o lungime de 4.005 km şi 11 viraje"
    2 1
  • adi1618
    multumim!
    Pana acuma cei de la autosport aveau live text gratis pentru sesiunile de teste. Dar acum au pus-o pe bani. O idee foarte buna de la Automarket pentru a ne da cateva informatii din aceste sesiuni. Cel putin eu, va voi urmari cu mare interes.
    2 0
  • @
    anul trecut ma uitam pe www.f1today.nl pt. a vedea timpii din teste . Si anul asta presupun ca va fi la fel .
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru