Propunerile drastice pentru reducerea costurilor au fost refuzate de Comisia Formulei 1

de Daniel Popescu
Joi, 19.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formatul unui weekend de cursă va rămâne neschimbat, iar testele din timpul sezonului vor fi permise într-un număr limitat, după ce Comisia Formulei 1 a respins o serie de măsuri drastice propuse pentru reducerea costurilor.

Esential 2 este numarul sesiunilor de teste care vor avea loc in timpul sezonului incepand din 2015
4 sesiuni de teste vor avea loc inaintea unui sezon competitional
12 este numarul zilelor de teste pe care le vor avea la dispozitie echipele inaintea unui sezon
Grupul de Strategie al Formulei 1, din care fac parte numai cele mai puternice şase echipe de pe grila start, a propus recent o serie de măsuri controversate pentru reducerea costurilor în competiţie începând din sezonul 2015.

Cea mai importantă dintre acestea prevedea renunţarea la prima sesiune de antrenamente libere de vineri şi mutarea celei de-a două sesiuni spre seară. Reunită joi la Londra, Comisia Formulei 1 a respins însă această propunere, după ce promoterii Marilor Premii au votat împotrivă de teamă că fanii nu vor mai veni la circuit în zilele de vineri.

De asemenea, Grupul de Strategie a propus şi interzicerea testelor în timpul sezonului, însă în cele din urmă s-a ajuns la un compromis: în locul celor patru sesiuni de câte două zile din acest sezon, de anul viitor vor fi doar două sesiuni.

Înainte de startul sezonului vor avea loc trei sesiuni de teste de câte patru zile, însă acestea vor trebui să aibă loc numai în Europa, pentru a evita cheltuielile suplimentare generate de deplasările în Orientul Mijlociu.

În plus, Comisia Formulei 1 a renunţat la interzicerea huselor de încălzire pentru pneuri, întrucât Pirelli a argumentat că nu poate asigura siguranţa cauciucurilor. Totuşi, costurile cu aceste huse au fost practic eliminate, întrucât preţul plătit de echipe va fi mai mic prin afişarea logo-ului Pirelli pe huse.

Alte noutăţi sunt reducerea numărului de angajaţi ai unei echipe la curse şi extinderea regulamentului parc ferme cu privire la permisiunea de a lucra la monoposturi intre sesiuni. Pentru a intra în vigoare în sezonul 2015, schimbările adoptate de Comisia Formulei 1 trebuie aprobate formal şi de Consiliul Mondial al FIA, care se reuneşte săptămâna viitoare la Munchen.

Via Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru