Red Bull: "Formula 1 a devenit o competiţie pentru gestionarea pneurilor"

de Daniel Popescu
Luni, 13.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dietrich Mateschitz consideră că Formula 1 s-a transformat într-o competiţie în care contează doar gestionarea pneurilor şi spune că Red Bull ar avea nevoie de 10 opriri la boxe dacă monopostul ar rula la capacitate maximă.

Formula 1 nu mai are nicio legătură cu cursele propriu-zise, aceasta este o competiţie pentru gestionarea pneurilor.

Dietrich Mateschitz
Proprietar Red Bull
Red Bull Racing continuă să fie principalul critic al noilor pneuri furnizate de Pirelli în acest sezon, iar acuzaţiile au luat amploare după ce piloţii au efectuat câte patru opriri la boxe pe parcursul Marelui Premiu al Spaniei.

Proprietarul Dietrich Mateschitz consideră că, în condiţiile în care toate comunicatele radio dintre piloţi şi echipe se bazează pe gestionarea pneurilor, Formula 1 nu mai este un sport propriu-zis, ci doar o competiţie în care contează modul în care ai grijă de cauciucuri.

"Toată lumea ştie ce se întâmplă aici. Nu mai are nicio legătură cu cursele propriu-zise, aceasta este o competiţie pentru gestionarea pneurilor. Adevăratele curse de maşini arată altfel. În circumstanţele actuale, nici noi şi nici piloţii noştri nu pot obţine ce este mai bun de la monoposturi", a declarat austriacul.

Dacă am scoate tot ce este mai bun din monopostul nostru ar trebui să oprim la boxe de opt sau 10 ori într-o cursă, în funcţie de circuit.

Dietrich Mateschitz
Proprietar Red Bull
Mateschitz a reiterat faptul că inginerii Red Bull Racing au fost nevoiţi să scadă în mod artificial performantele monopostului RB9, pentru ca în caz contrar Sebastian Vettel şi Mark Webber ar fi efectuat până la 10 opriri la boxe pe parcursul unei curse.

"Nu mai există calificări şi lupte adevărate pentru pole position, pentru că toată lumea încearcă să salveze pneuri pentru cursă.

Dacă am scoate tot ce este mai bun din monopostul nostru ar trebui să oprim la boxe de opt sau 10 ori într-o cursă, în funcţie de circuit", a mai precizat el.

Via ESPNF1

Comentarii (18)

  • Ba, da cum de nu v-am auzit gura despre `gume` in ultimii 3 ani? oare dc? akm dati vina pe orice chestie. sunteti gata... asa cum ati fost intotdeauna, si o sa fiti.
    24 13
  • O fi zis Jean Todt : gata va ajunge, acum este randu Ferari sa atace titlul :)).
    11 16
  • "Ferrari"
    4 7
  • praf in ochii suporterilor
    Asta e o explicatie pentru novici si fanii proprii. Pai daca sunt rapizi sa intre de 10 ori la boxe, Ferrari au intrat de 4 ori! Sa-si faca un monopost care sa fie si rapid si usor in pneuri!
    12 13
  • bbrunes
    Si Ferrari nu au fost mai rapizi decat cei de la Lotus. Kimi nu mai are probleme cu pneurile, nici Alonso..ei se lupta pentru pole, fac depasiri in cursa,cu aceleasi pneuri..cum au o problema, incearca sa gaseasca o scuza..e patetic, dupa parerea mea. Deja s-a anuntat schimbarea pneurilor...totul in favoarea lor
    12 6
  • seby9626
    Cand castiga Vettel nu spun nimic de pneuri,pac cum castiga Alonso sau altcineva,pneurile sunt de vina.Macar au schimbat scuza,anul trecut dadeau vina pe alternatoarele de la Renault.
    19 8
  • Daca si la Monaco Alonso termina in fata lui Vettel cred ca va fi frustrat rau baiatul :)
    12 4
  • Nu zau ?!
    Acum nu va mai plac cursele castigate de altii?!Cand aveati voi monoposturile in afara regulamentului si va pasuia FIA pana luati avans,atunci avea legarura cu cursele?!S au gasit hotii sa comenteze,in locul lor spuneam merci si penrtu atat!Dar fac ei o "ilegala" si pana se va lamurii....iar vor avea puncte luate cu "marele geniu in pilotaj"....cartonel ;).....
    11 6
  • Pai mai bine sa punem senile in loc de pneuri. Asa nu o sa-si mai faca nimeni probleme. Si in loc de Formula 1 sa se numeasca Panzer One.

    Problema pneurilor va exista mereu. Baietii astia de la Red Bull isi inchipuie ca din 2013 au pus pneuri pe monopost? Si daca nu sunt in stare sa aiba grija de ele, ce-mi pasa mie? Ma plateste pe mine cu 15 mil pe sezon ca sa am grija de pneuri? E problema lor. Rezolvati-o, baieti. Pentru mine Formula 1 la fel de frumoasa si fara Red Bull castigatoare(ba chiar cea mai frumoasa cu Ferrari in fata). Le doresc sa-si rezolve problemele cu pneuri cand va mai fi bunica fata mare. :))
    12 7
  • cand esti in varf si cazi este greu sa te ridici si automat trebuie sa gasit un vinovat, de preferat unul care nu se poate apara(pneurile in cazul nostru pentru ca nu gura) si pe masina automat ca nu dau vina
    10 7
  • Adrian
    Nu ca as fi de acord cu degradarea actuala a pneurilor dar la fel sunt pentru toti. Acum sunt cam acrii strugurii la care nu pot sa ajunga cei de la RedBull. In cursa din Spania nu am auzit repetand in mod obsesiv comunicate de genul "ai grija de pneul stanga" la Alonso, Raikkonen sau Sauber, Force India. Ce, aia nu au aceleasi pneuri? Asa ca ciocu mic Red Bull sau mergeti pe varfuri cu "taurasul" vostru sa nu consumati pneurile.
    4 3
  • E valabil pentru toti !
    De parca ceilanti piloteaza la maxim,si doar ei sunt "obligati" sa mearga mai incet ! E valabil pentru toti,nu exista echipa sau pilot sa "traga" de monopost cat ar duce,sa fim seriosi,nu au inventat ei apa calda.... !
    7 6
  • Cutiuta cu energizant se goleste incet, aici e marea problema. Pana si asociatii lor, Lotus-Renault, au o alta parere. Sa bata closca(newey) pana produce oua aurii!
    5 3
  • Perfect adevarat ce zice asta, cu pneurile. 2-3 opriri sunt suficiente. In Bahrain unii au oprit de 5-6 ori.
    5 2
  • daniboy
    Mai este Racing? Mai conduc pilotii la limita, punandu-si la incercare reflexele? Nu mai avem motoare sparte, nu mai avem iesiri in decor... Daca stati bine sa va ganditi, au disparut multe elemente definitorii pentru MOTORSPORT. Nu vreau depasiri de genul: lasa-l sa treaca, vede el mai tarziu cu pneurile, tu fa-ti timpii. NU ASTA VREAU SA VAD!
    Avem 4-5 opriri la boxe in conditiile in care pilotii au grija de pneuri. Altfel...
    4 3
  • Flav unde ai vazut tu ca a trecut pe la boxe vre-un pilot de sase ori in Bahrain ? Unul singur a fost de 5 ori (Giedo van der Garde/ Caterham-Renault). Cativa de patru ori majoritatea de 3 ori.
    Verifica aici rezultate oficiale
    http://www.formula1.com/results/season/2013/896/7209/pit_stop_summary.html
    Am mai sus-o si la alta stire. Ceea ce sustin cei de la RBR e o mare minciuna. Nu sint mai lente monoposturile de anul acesta fata de cele de anul trecut.
    Verificati rezultatele oficiale si nu va mai uitati in gura celor de la RBR. Ei critica pneurile pentru ca nu le pot gestiona. Dar aceleasi pneuri sint si pe monoposturile Ferrari sau Lotus. Si ei nu au nimic impotriva lor.
    Timpii din calficari sau timpii in care se parcurge o cursa nu s-au inrautatit cu toate ca se efectueaza o oprire in plus la boxe.
    Cum poti sa fii la fel de rapid per total cu o putere scazuta la motor la 80% si sa mai pierzi 18-22 de secunde cu un pitstop ? Raspuns logic ... dati-l voi.
    Ia uitati aici:
    - calificari Spania 2012 (rezultat Q1/Q2/Q3)
    1.Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:22.583 1:22.465 1:21.707
    - calificari Spania 2013 (rezultat Q1/Q2/Q3)
    1.Nico Rosberg Mercedes 1:21.913 1:21.776 1:20.718
    - cursa Spania 2012
    castigator: Pastor Maldonado Williams-Renault timp total 1:39:09.145
    - cursa Spania 2012
    castigator: Fernando Alonso Ferrari timp total 1:39:16.596
    Cel mai rapid tur in cursa:
    -2012 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 1:26.250
    -2013 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 1:26.217
    Aceleasi rezultate le veti avea si daca alegeti oricare alta cursa de pana acum ! De ce anul trecut pneurile au fost in ordine iar acum unele echipe le critica si le indica ca si vinovate ca nu pot castiga?
    4 2
  • daniboy
    @pablo256r Tu compari mere cu pere! Poti sa te duci pana in era turbo, cu puteri net superioara la motor. E surprinzator ca avem timpi mai buni acum? Aerodinamica se imbunatateste substantial de la an la an. Iar pneurile... pneurile... cu cat sunt mai moi, cu atat ai rezultate mai bune in calificari. Dar in cursa...
    Verifica ce a spus D. Coulthard cand comenta pentru BBC MP al Malaeziei. Turul 3: Surprinzator ca nu a intrat nimeni la boxe. In turul 4 vuia linia boxelor. Nu uita: 4 schimburi inseamna 5 seturi de pneuri, nu tot 4.
    0 0
  • daniboy in Malayesia nu cumva s-a pornit in cursa cu pneuri de ploaie intermediare pentru ca circuitul era inca ud ? Inainte de a da cu parul te rog sa verifici ? Nu de alta dar in cursa amintita NIMENI nu a schimbat pneuri in turul 4.Doi piloti au schimbat in turul 5 restul in turul 6 si 7. Schimburile de pneuri au fost pentru ca circuitul se usca si se putea renunta la pneurile de ploaie.
    Poti verifica aici:
    http://www.formula1.com/results/season/2013/894/7197/pit_stop_summary.html
    Eu nu am comparat mere cu pere! Am comparat date din cursa de pe acelasi circuit din 2012 cu cele din 2013. Anul trecut nimeni nu se plingea de pneuri anul acesta sint cateva echipe care nu mai pot castiga din cauza pneurilor. Cel putin asa spun. Eu cred ca e fals, problema lor este altundeva. Monoposturile RBR si Mercedes nu functioneaza pe pneuri hard. Problema asta a avut-o si Ferrari acum doi ani si nu au putut sa o rezolve tot sezonul.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru