Schumacher exclude revenirea in Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 24.08.2009
Michael Schumacher a exclus posibilitatea de a reveni in Formula 1, insa Ferrari se gandeste la oportunitatea de a-l inlocui pe Luca Badoer dupa Marele Premiu al Belgiei.

Schumacher a fost nevoit sa abandoneze planurile pentru revenirea in Formula 1 cu ocazia Marelui Premiu al Europei din cauza problemelor medicale, insa presa a speculat intens ca germanul ar putea reveni in cockpit spre finalul anului.

Informatiile au fost in cele din urma infirmate de septuplul campion mondial cu ocazia cursei din acest weekend de la Valencia. "Nu ma mai gandesc sa particip la curse. Viata mea este ok", a declarat germanul citat de postul britanic de televiziune BBC.

Ferrari a intarit declaratiile lui Schumacher, oficialii Scuderiei confirmand ca acesta nu va fi vazut in monopostul F60. "Sunt bucuros ca se antreneaza, insa ce pot sa exclud categoric este ca Schumacher se poate intoarce in acest an ca pilot de curse", a declarat Stefano Domenicali, seful Scuderiei.

Pentru Marele Premiu al Europei, accidentatul Felipe Massa a fost inlocuit de Luca badoer, iar italianul va concura pentru Ferrari si in cursa de la Spa-Francorchamp de la finalul acestei saptamani. Badoer a avut insa o prestatie mediocra pe circuitul de la Valencia, fiind cel mai lent pilot in calificari si gresind de mai multe ori pe parcursul cursei.

In contextul in care Ferrari lupta pentru locul 3 in clasamentul constructorilor, Domenicali a admis ca Badoer ar putea fi la randul sau inlocuit dupa Marele Premiu al Belgiei, insa italianul a refuzat sa nominalizeze potentialii candidati.

In plus, o decizie clara in acest sens depinde si de recuperarea lui Felipe Massa, fiind de asteptat ca Badoer sa fie inlocuit daca brazilianul nu va putea reveni pe circuit in acest an.

In prezent, presa internationala speculeaza ca cel putin cinci piloti se afla pe lista de asteptare a Scuderiei Ferrari, acestia fiind Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Sebastien Bourdais, Nelson Piquet si Nico Hulkenberg. Dintre acestia, Fisichella concureaza in prezent pentru Force India, Hulkenberg este pilotul de teste al echipei Williams, iar ceilalalti trei sunt fosti piloti de Formula 1.

Ferrari are nevoie rapid de un pilot care sa fie capabil sa castige puncte constant, intrucat misiunea lui Kimi Raikkonen de a obtine locul 3 in clasamentul constructorilor pentru Scuderie tinde sa devina imposibila in contextul revenirii spectaculoase a celor de la McLaren. In prezent, Ferrari ocupa locul 3 in clasament cu 46 de puncte, in timp ce McLaren a urcat pe locul 4 cu 41 de puncte.

Via | BBC Sport | Autosport

Comentarii (24)

  • Badoer,
    imi pare rau pentru tine, dar si pentru alti piloti exceptionali care nici macar nu vor da un tur cu o masina de F1. Se pare ca esti una din prolemele de la Ferrari. Cum sa testezi si sa dai niste date corecte cind esti la cel putin doua secunde de limita masinii. Astia de la ferrari sub "domnia" lui Montezemolo sint prea sentimentalisti ca sa mai fie si competitivi. Daca il lasa si la Spa....
    0 0
  • manolachef
    Badoer a fost in pozitia dea a nu testa niciodata F60 practic 0 km parcursi din cauza regulamentului de a interzice testarile practic el a testatmasina la marele premiu al EU de la Valensia
    0 0
  • ...
    ferrari trebuie sa aleaga urgent intre piquet si bourdais
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Luca
    Ferrari s-au revansat fata de Luca si cum se spune bravo lor. Dar pentru locul 3 le trebuie un pilot rapid si poate, Nelson Piquet este singura solutie. Sebastian... este mult mult prea incet, iar restul sunt o comedie. Anthony Davidson... nu prea are ce sa caute, Nico Hulkenberg nici el, singura solutie buna este Nelson. Probabil dupa Spa, o sa fie anuntat ca pilot in locul lui Luca.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @manolachef
    Este la 2 secunde de limita masinii? Este la 2 secunde de nivelul normal al masinii si vreo 3.5s de limita ei :)
    0 0
  • dupa miky alexandrescu
    ar trebui sa-l ia pe mihai marinescu =))
    0 0
  • fisico
    Cel mai rapid e fisico
    0 0
  • nico hulkenberg
    NeoGalaxy.........ce stie despre Nico?E cel mai tare pilot la ora actuala.E cea mai buna solutie.A castigat la unguri si la valencia in GP2 si cei de la Ferrari......il plimba pe Badoer.Daca vedeati curse cu Hulkenberg.......vedeati ca e cel mai bun...pacat ca e tine de williams
    0 0
  • pentru NeoGalaxy
    Ce intelegi tu prin "nivelul normal" si ce intelegi prin "limita ei" ??? Si nu am spus 2 sec. ci "cel putin doua secunde" considerind ca Kimi se apropie REZONABIL de limita ei (ca un pilot de top ce este capabil sa se apropie de limita masinii , sa se apropie, repet; nimeni nu o atinge) . Ce inseamna rezonabil ? Dupa specialistii in telemetrie cam undeva (L, L+0,5 sec] unde L este limita masinii, L>0, pozitiv. Dupa cum zici tu, si Kimi s-ar afla la 1,5 sec de L; ENORM !!! si neadevarat. Telemetria spune cam pe unde este acest L.
    Fie T = timpul lui Kimi. Cum am spus, L
    0 0
  • stai ca nu s-a incarcat tot
    trimit din nou; fi atent mai jos :
    0 0
  • deci tot pentru NeoGalaxy
    Ce intelegi tu prin "nivelul normal" si ce intelegi prin "limita ei" ??? Si nu am spus 2 sec. ci "cel putin doua secunde" considerind ca Kimi se apropie REZONABIL de limita ei (ca un pilot de top ce este capabil sa se apropie de limita masinii , sa se apropie, repet; nimeni nu o atinge) . Ce inseamna rezonabil ? Dupa specialistii in telemetrie cam undeva (L, L+0,5 sec] unde L este limita masinii, L>0, pozitiv. Dupa cum zici tu, si Kimi s-ar afla la 1,5 sec de L; ENORM !!! si neadevarat. Telemetria spune cam pe unde este acest L.
    Fie T = timpul lui Kimi. Cum am spus, L
    0 0
  • Ce dreaq are de nu se incarca tot; stai ca bag direct continuarea
    Cum am spus, L
    0 0
  • cred ca da eroare in CGI, din PHP
    din cauza caracterelor folosite de mine cum ar fi (mai mic decit), si de aceea nu-l incarca; o sa modific si o sa postez din nou. Dar deja m-am plictisit.
    0 0
  • Tot pentru NeoGalaxy , am scimbat cu StrictMaiMic ; acu' tre' sa mearga
    Ce intelegi tu prin "nivelul normal" si ce intelegi prin "limita ei" ??? Si nu am spus 2 sec. ci "cel putin doua secunde" considerind ca Kimi se apropie REZONABIL de limita ei (ca un pilot de top ce este capabil sa se apropie de limita masinii , sa se apropie, repet; nimeni nu o atinge) . Ce inseamna rezonabil ? Dupa specialistii in telemetrie cam undeva (L, L+0,5 sec] unde L este limita masinii, L>0, pozitiv. Dupa cum zici tu, si Kimi s-ar afla la 1,5 sec de L; ENORM !!! si neadevarat. Telemetria spune cam pe unde este acest L.
    Fie T = timpul lui Kimi.
    Cum am spus,(( L StrictMaiMic T StrictMaiMic L+0,5 sec)). Fie B = timpul lui Badoer; B = T + 2 sec, aproximativ. (( L StrictMaiMic T StrictMaiMic L + 0,5 sec StrictMaiMic T+ 2 sec = B )) Deci B este la "Cel putin" 2 sec de L, si cel mult 2,5 sec, Considerind ca Kimi este la cel mult 0,5 sec de limita masinii, anume L. Te-ai prins ? Daca vrei sa-ti bagi nasul in chestii tehnice. Esti la scoala ? Ce clasa esti ? Cum stai cu metematica ?
    0 0
  • pentru panavali
    Badoer a testat F 60 . Cind ? De cind a fost gata pina la inceputul sezonului. E pilot de teste la Ferrari. Pilotii de teste la ce folosesc ? Bine, n-a mai mers de mult cu F 60, dar 2 sec. intre coechipieri este enorm si de nescuzat, indiferent de formula, cu atit mai mult in F1.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @madalinilinca
    Nu te mai grabi. Deci nu se poate ca Nico sa piloteze o masina Ferrari chiar daca este cel mai rapid pilot din lume. De ce? Simplu pentru ca nu este un pilot liber si nu a pilotat nici o masina de Formula 1 din 2009. Daca tot vrei sa spui tampenii -----> www.libertatea.ro este site-ul unde te poti desfasura liber.

    Cel mai bun pilot pentru Ferrari este Nelson Piquet jr pentru doar 2 motive, a pilotat o masina de Formula 1 2009 si mai ales este liber de contract. Adica este alegerea perfecta. Sebastian... il scoatem din calcul pentru ca la Toro Rosso nu a facut chiar nimic in ciudat faptului ca este de 4 ori campion champ bla bla bla bla.
    0 0
  • NeoGalaxy
    @manolachef
    Deci masina Ferrari folosita de Kimi merge ceva mai slab pentru ca Kimi nu foloseste Kers-ul, a si declarat ca nu-l intereseaza, doar Felipe era fan al acestui sistem. Iar Kimi nu foloseste masina la limita pentru ca nu poate nu ca nu ar vrea. Masina are niste probleme si se vede. Deci Luca merge cu 2s mai incet decat puterea normala a masinii si cu 3s mai incet decat puterea absoluta utila a masinii.

    Luca nu a mers niciodata cu F60. In testele din iarna nici un pilot de teste nu a testat aceasta masina. Nici Gene si nici Badoer nu au testat niciodata masina F60. Nici macar la prezentare unde au fost Felipe si Kimi. Regulamentul asta, v-ati stresat vreodata sa-l cititi????????????
    0 0
  • ferrari
    de ce dreacu mai este platit daca nu il foloseste pe Badoer?Sau il foloseste ca manechin in testele de tunel aerodinamic?Chiar nu a testat in iarna deloc?De aceea au mers asa de bine.Ati fost voi in masina cu Kimi si ati vazut ca nu foloseste KERSul?Sau pe asta il foloseste doar ,,baietii inteligenti "ca HAM SI MASA ,(IQ>0,5) ?Sa nu vorbim ce nu stim.
    0 0
  • pentru Neogalaxy
    dar tu l-ai citit ? Sint interzise testele din intersezon ! Nu ai cum sa construiesti o masina fara sa o testezi. Poate ne trimiti si noua regulamentul. In rest, L = limita masini - TIMP - in secunde ( numar rational strict pozitiv).De exemplu L=93,566 sec, adica 1 min 33 sec si 566 miimi. L este "timpul pe care il scoate un monopost pe un anumit circuit intr-un tur perfect". Pe telemetrie se vede unde este acest L. Si un pilot de top nu are voie sa fie mult peste o jumatate de secunda de aceste timp. Nu am considerat acest L "puterea masinii". Bineinteles ca un monopost poate avea L diferit de la un tur la altul. Sint multi factori: greutate, temperatura ..... Fii mai atent daca vrei sa pot continua astfel de discutii cu tine. Sau pate ca nu vrei. Cind in timpul cursei i se spune unui pilot sa impinga mai mult este pentru ca: 1) situatia din cursa o cere: SI 2) pe telemetrie se vede ca SE POATE.
    0 0
  • pentru hasu
    Asta spun si eu. La ce mai foloseste Badoer ? Dar nu prea foloseste. La doua secunde de Kimi nici ca pilot de teste nu e bun. Nu in conditiile in care sint atiti piloti mai rapizi care ar vrea sa faca aceasta treaba pe bani mult mai putini. Oricum anticipez ca va pleca de la Ferrari curind...
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Teste
    In testele aerodinamice se foloseste un monopost la scara 1:2 adica exact jumatate din cel real. Cel putin asa am vazut pe net si merge exact ca unul real. Oricum testele astea sunt si ele limitate deci... alta problema. Pilotii de teste nu prea folosesc la nimic, in testele din pre-sezon nu sunt folositi decat rar si oricum nu i-am vazut anul acesta inca folositi. Deci... un mare semn de intrebare aici. Kimi a spus de multe ori ca nu este impresionat de Kers si in multe dintre imaginile oferite de TV nu a a aparut ca-l foloseste vreodata, dar il are montat si poate chiar il foloseste. Poate este si politica Ferrari pentru ca ei l-au dezvoltat in-house si este poate cel mai bun si mai compact. Asta si pentru ca deja a fost adaptat pentru Ferrari'le de strada desi un Ferrari cu Kers... chiar nu-mi pot imagina :)
    0 0
  • KERS
    Kimi nu foloseste KERS-ul ? Si atunci cum se explica faptul ca la fiecare start castiga 3- 4 pozitii ? Totusi KERS-ul cel mai reusit este la McLaren.
    0 0
  • kers
    Nu stiu daca il foloseste sau nu (la kers si la Kimi fac referire) dar mi se pare inutil sa fie montat si sa nu il foloseasca in spacial din cauza greutatii. Cred ca lucrurile stau cam asa: ori il are montat si il foloseste; ori nu il are montat si nu-l foloseste. Sa fie montat si sa nu-l foloseasca nu prea cred. Daca n-ai un Kers bun nu-l folosesti ca sa nu-ti ingreunezi inutil masina. Unele echipe au renuntat la el din acest motiv. Dar au mai renuntat si sa il dezvolte sparind ca va fi respectata intelegerea "verbala" a echipelor. Dar McLaren are deja unul foarte bun si in curind kers-ul va fi un plus ce nu poate fi neglijat. Personal sint si nu sint de acord cu kers-ul in F1. Sint pentru ca F1 este un adevarat laborator de cercetare. Multe din tehnoologiile dezvoltate aici in trecut le gasim acum si la masini de strada. Nu sint de acord cu el pentru ca daca un pilot vrea sa faca o depasire si foloseste pentru citeva momente un plus considerabil de putere atunci depasirea nu se prea mai datoreaza pilotajului pur. Dar tocmai de aceea s-a recurs la asa ceva - depasiri mai multe. Cred totusi ca e un pret prea mare si ne departam de pilotajul adevarat. Vreau sa cistige cine are un stil mai eficient de pilotaj, nu cine are o masina mai "bengoasa" chiar si numai pentru citeva momente. Ca doar nu sintem in spatele blocului cu Logan sau mai stiu eu ce "pina la ghena de gunoi si inapoi". Nu-mi spuneti ca cu kers sau fara conditiile sint aceleasi pentru toti. Eu vreau sa vad pilotaj, nu cine administreaza mai eficient kers-ul in cursa. Sper sa am macar citiva de partea mea in acest sens. Daca nu pe acest site, cu siguranta in lume sint muuuuulti, pasionati ai curselor "adevarate". F1 a ajuns sa faca ceea ce critica in Champ Car mai demult: un plus de putere momentan pentru a facilita depasirea. Bine in Champ Car nu recupera energie din frinare dar tot aiurea este si kers-ul.
    0 0
  • ///
    testele din tunelul aerodinamic sint "ceva" iar testele cu monopostul "altceva". Badoer este folosit in testele pe circuit. In tunel nu prea este in elementul lui (bine nici pe circuit nu prea este in elementul lui, sau macar nu suficient). He, He, glumesc; nu spun ca ar face cineva confuzie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru