Testul Ferrari cu Pirelli ar putea încălca de asemenea regulamentul sportiv

de Daniel Popescu
Luni, 03.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a solicitat Scuderiei Ferrari informaţii suplimentare despre testul efectuat cu Pirelli, întrucât există suspiciuni că şi acesta ar putea încălca regulamentul sportiv.

Se consideră test pe circuit orice parcurs al unui circuit cu monoposturi care corespund substanţial cu actualul Regulament Tehnic al Formulei 1.

Articolul 22.1
Regulament Sportiv FIA
Mercedes a ţinut capul de afiş în ultima săptămână prin prisma dezvăluirilor făcute cu privire la testul efectuat cu pneuri Pirelli în perioada 15-17 mai cu monopostul din acest sezon, însă Scuderia Ferrari începe de asemenea să aibă probleme similare.

Echipa italiană a efectuat un test asemănător, însă a utilizat un monopost din sezonul 2011, ceea ce teoretic este regulamentar, întrucât astfel de evaluări sunt interzise doar cu monopostul curent şi cel din sezonul precedent.

Cu toate acestea, articolul 22.1 din Regulamentul Sportiv este suficient de ambiguu pentru a declanşa ipoteza că şi testul Scuderiei este unul ilegal.

"Se consideră test pe circuit orice parcurs al unui circuit care nu este inclus într-un Mare Premiu şi care este efectuat de un competitor din campionat cu monoposturi care corespund substanţial cu actualul Regulament Tehnic al Formulei 1, pe lângă cele din sezonul curent şi precedent", arată articolul 22.1.

FIA a solicitat echipelor Mercedes şi Ferrari care au luat parte la teste de pneuri în sezonul 2013 să răspundă la o solicitare disciplinară.

FIA
Comunicat de presa
Cu alte cuvinte, dacă FIA consideră că monopostul din 2011 utilizat de Ferrari nu este substanţial diferit de cel actual, atunci testul realizat cu Pirelli încalcă Regulamentul Sportiv.
Pentru moment, FIA s-a limitat să solicite informaţii suplimentare din partea echipei şi a celor de la Mercedes pe acest subiect.

"FIA a solicitat echipelor Mercedes şi Ferrari care au luat parte la teste de pneuri în sezonul 2013 să răspundă la o solicitare disciplinară. Această solicitare reprezintă o informaţie suplimentară solicitată de FIA în lumina răspunsurilor primite de la Pirelli, de la care am cerut clarificări joi, 28 mai", a precizat FIA într-un comunicat de presă.

Testul realizat de Ferrari cu pneuri Pirelli a fost organizat de Corse Clienti, divizia de maşini de client a constructorului italian, iar echipa de Formula 1 nu a avut acces la datele obţinute de producătorul italian. Testul a avut loc cu două săptămâni înainte de testul efectuat de Mercedes.

FIA va decide ulterior dacă cele două cazuri vor ajunge la Tribunalul Internaţional, caz în care pedeapsa maximă este excluderea din campionatul constructorilor.

Via FIA, Autosport

Comentarii (8)

  • nu se poate! nu-i adevarat ! doar RBR sunt niste trisori
    8 16
  • Ptiu ce chestie! I-au prins pe calutzi pe circuit si nu aveau copitele lustruite! Deci se poate rastalmaci oricand regulamentul daca interesele o cer. In primul rand regulamentul din 2013 a fost modificat fata de cel din 2011. Pai dupa insistentele astea s-ar putea ca si Ferd si Barney din familia Flinstone sa fi incalcat regulamentul. De ce ? Ca masinuta lor nu avea motor si CV. Mda, dar avea patru roti si un volan.
    Mai degraba cred ca FIA vrea sa compare cele doua raspunsuri ca sa stie cum sa procedeze. Deocamdata e o contradictie referitoare la testul Mercedes: Pirelli spune ca Mercedes a spus ca cere acordul FIA sa teseteze monopostul din 2013 iar FIA spune ca nu stia nimic. Cineva minte. Dar cine ?
    15 2
  • Este penibil ce se intampla la ora actuala in F1. Interzicerea testelor in timpul sezonului are astfel de repercusiuni.
    17 0
  • bbrunes
    Pirelli a platit acest test, folosirea acestei masini, in timp ce echipa de f1 nu numai ca nu a avut nicio legatura cu testul, dar nici nu au primit datele rezultate ulterior, motiv pentru care nu au de ce sa ii pedepseasca..nu au beneficiat cu nimic de pe urma testului
    8 4
  • Toate aceste prostii sunt din cauza ca in timpul sezonului de F1 nu ai voie sa testezi... cum poti vedea performantele monopostului... testand...
    6 0
  • sa fim seriosi
    Monopostul din 2011 chiar ca e radical diferit fata de cel din 2013. E o diversiune ca sa poate fi scosi cei de la Mercedes! Daca Ferrari testau cu monopostul din 2012 mai ziceam ca pot fi asemenari dar, dupa cum bine se stie italienii au venit in 2011 cu un monopost radical, nu cu o evolutie a celui din 2011!
    4 1
  • "substantial" prin substantial ce inseamna? 50%, 30%, 100%?
    Asta e un joc de cuvinte care n-are nicio valoare.
    Substantial e un cuvant mult prea general ca sa poata fi aplicat si sa urmeze o sanctiune. Difera de la individ la individ, de la un mod de a intelege la altul. De exemplu pentru mine poate insemna 80%, iar altcineva considera ca fiind substantial si un 40%. Care versiune e corecta? E ca in faza aia: si tu ai dreptate, si tu ai dreptate si tu ai dreptate.

    Apoi cu monoposturile vechi cred ca echipele fac ce vor. NU e problema FIA. Ok. Am inteles ca nu ai voie sa testezi, dar daca eu vreau sa ma plimb cu un monopost vechi, cine ma opreste? Ca anumite piese au fost testate pe acel monopost... E alta treaba. Scrie ca nu ai voie sa parcurgi tururi cu un monopost.

    Ce aberatii mai poate scoate FIA din cauza lui Bernie. Caci daca s-ar legaliza testele, echipele ca Marussia sau Caterham s-ar retrage din F1 si atunci Bernie pierde bani... Mosul naibii senil.
    6 0
  • Deja este prea mult... Nimeni nu vrea sa testeze dar cativa o fac, regulamentul este din ce in ce mai complex, proportia dintre elementele de performata ale masinii este anapoda (motor vs aerodinamica vs anvelope)... iar daca adaugam acestori factori introducerea circuitelor fara spectacol ajungem la prea multa politica si prea putin sport....
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru