Un nou sezon, aceleași probleme: doar 5 depășiri au avut loc pe circuit în cursa de la Melbourne

de Daniel Popescu
Marti, 27.03.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prima cursă a noului sezon de Formula 1 a avut numai 5 depășiri pe circuit cu excepția celor înregistrate în primul tur, iar Ross Brawn admite că în prezent nu există nicio soluție pentru această problemă.

Noul sezon al Formulei 1 a debutat duminică cu Marele Premiu al Australiei, care a propus fanilor o atmosferă mai relaxată și o grafică nouă în timpul transmisiunilor TV.

În plus, FIA a încercat să sporească artificial spectacolul prin introducerea unei a treia zone DRS, însă acest lucru nu a avut un efect notabil: cu excepția primului tur, în cursă au avut loc doar 5 depășiri, element remarcat inclusiv de directorul sportiv al Formulei 1, Ross Brawn.

"A lipsit un ingredient vital, și anume depășirile, întrucât au fost cu adevărat foarte puține depășiri în prima cursă. Este vital ca monoposturile să se apropie unul de altul și să concureze roată la roată. Când diferența dintre două monoposturi este prea mică, este imposibil pentru cel care vine din urmă să se apropie suficient pentru a iniția un atac", a declarat el.

În plus, Brawn a admis că în prezent nu există nicio soluție miraculoasă care să rezolve această problemă. Singura speranță este introducerea unui nou regulament pentru sezonul 2021, pe care Brawn îl va prezenta în stadiu incipient în cadrul unei întâlniri cu șefii echipelor care va avea loc cu ocazia Marelui Premiu al statului Bahrain din 6 aprilie.

"Nu vom face niciun progres până când nu vom adopta o abordare legată de structura problemei.

Unul dintre obiectivele noastre pentru 2021 este că vrem că piloții să se lupte cu adevărat pe circuit", a adăugat el.

Via SkySports

Comentarii (26)

  • sa mareasca rezervorul!
    11 10
  • Masinile sunt mult prea dependente de aerodinamica si prin urmare orice perturbare cum ar fi siajul masinii din fata le afecteaza enorm aderenta.
    Unica solutie este limitatrea serioasa a apasarii aerodinamice.
    15 11
  • In principal problema majora este aripa fata... creaza foarte multe turbulente. Nu cred ca vor renunta la acest pachet aerodinamic pentru ca Merceces si Red Bull n-ar mai avea acelasi avantaj.
    12 11
  • O analizata detaliata a primei curse din acest sezon, facuta de niste profesionisti, evident nu de niste habarnisti ca @Strategia SC, @Chul, @ZZZ, si altii.

    "https://www.motorsport.com/f1/news/strategy-report-how-hamilton-lost-the-australian-gp-to-vettel-1019566/"
    10 11
  • "analiza"
    3 8
  • cel mai simplu ingredient este eliminarea restrictiilor.
    1. numar nelimitat de motoare si alte elemente ce tin de propulsie
    2. fara limita la combustibil (si alimenatarea in timpul cursei)
    3. fara limitari la tipul de anvelopa folosit
    Nimeni nu o calca la maxim pentru ca strica motorul, ba ca va ramane fara combustibil.
    Si sa mai elimine din electronica, sa vedem si noi valoarea reala a unui pilot. (are volanul ala mai multe butoane decat tastatura mea)
    26 9
  • ba boilor, si aici ma referla aia de la FIA, cum ati vrea voi sa fie depasiri cand pilotul ala vine sa faca un sezon cu 3 motoare, are un nr limitat de pneuri, n-are voie sa realimenteze? Pai cand se realimenta si opririle la boxe variau, unii stateau 7sec, altii 10-12. Puteai fii mai rapid decat ala din fata ta, tu avand mai putin carburant in rezervor, aveai dreptul sa testezi tot timpul anului. Acum...nu credeti ca toate aceste limitari duc la o reducere a spectacolului? Tind sa cred ca nici costurile n-au fost reduse. Hai sa vedem cu cat vinde Cosworth un motor lui Minardi si sa vedem cu cat il vine Mercedes lui Force India.
    22 9
  • Ar mai trebui sa fie scoase circuitele unde nu se pot face depasiri si inlocuite cu altele decat sa vad cum se plimba uni dupa alti eu as scoate chiar si Monaco in rest in ultimi ani in timpul cursei prind cate un somn de 45-60 de minute foarte rar este o cursa la care sa nu te ia somnu
    15 11
  • @ Popa - observ ca ai ramas marcat dupa discutia de duminica :))
    2 11
  • Se vede clar ca FIA nu tine cont de ce isi doresc fanii acestui sport! Toate lucrurile care s-au spus mai sus,au fost repetate de o gramada de ori si nu doar pe acest site,fara nici un rezultat din partea FIA. Din pacate!
    9 7
  • @adig01
    Si eu sunt de acord cu punctele tale, si anume:
    - numar nelimitat de motoare si alte elemente ce tin de propulsie;
    - fara limitari la tipul de anvelopa folosit.
    Insa n-as fi de acord cu, fara limita la combustibil (si alimenatarea in timpul cursei), pt ca in anii trecuti cand se alimenta in timpul cursei, s-au produs uneori niste greseli umane din graba, care se puteau transforma in mari incidente, in a lua foc masina sau sa sara in aer boxele...
    Este destul de periculoasa alimentarea in timpul cursei, tocmai de aceea au si scos din regulament, pt a creste siguranta.
    7 12
  • Sa vedem cine rade la urma urmei inteligentule! Ca ai mai ras si anul trecut pe vremea asta si ti apoi ai avut un nod in gatlej.
    4 11
  • @VJ, nu pot sa te contrazic in legatura cu sistemul de alimentare... imi amintesc cazuri in care au plecat cu furtunul dupa ei, sau din graba au dat drumul combustibilului mai devreme si printr-o scanteie o flacara imensa a inghitit pe toti cei de acolo din fata boxelor...totusi stii cum e vorba aia: "risti si castigi"; asa cum dupa cazul socant a lui Bianchi s-au luat masuri de siguranta asa si-n cazul sistemului de alimentare trebuiesc gandite bine masuri care sa impiedice repetarea acelor greseli. Sa renunti asa usor de la ceva essential seamana cu a inchide laptop-ul fiindca se misca greu si nu mai ai rabdare, sau a te arunca de la etaj ca nu-ti mai merg lucrurile bine intr-o afacere. Nu asa trebuie procedat, trebuie gandit si rezolvat.
    5 8
  • Eu sunt FOST Fan F1 din pacate . Dar ma uitam pe stirea asta si nu-mi vine sa cred, astia sunt cazuti in cap rau de tot , sau fac pe prostii ? Parca ma uit la o stire cu Dragnea@co , regulamente si modificari de regulamente in fiecare an si pt. care este clar ca duc intr-un final catre exact opusul a ceea ce reclama ei ca fiind obiectiv final- adica ca pilotii sa se lupte cu adevarat pe circuit . Din pacate, asa cum mai spunea cineva pe-aici, nu am mai reusit de mult sa ma uit la o cursa intreaga, ma trosneste un somn sublim dupa ce incepe cursa... Ma mai trezesc cand ii aud : DRS-ul, uite drs-ul , a deschis drs-ul ..doaaamne ..ce-am ajuns..sa avem emotii cand dechid aia flapsul . Si toata cursa sa auzi numai de mega/giga/ultra/super Softuri ,incaltate de ala ,nu stiu cate ture mai poate duce pe ele, emotii mari dom'le sa urmaresti cate ture face X cu ultramegasupersofturile . Unde esti tu Senna Doamne , unde esti tu Nigel , trezeste-te Schumi sa vezi ce-au ajuns..!!
    14 11
  • Atunci poate e mai bine sa ne ascundem si sa nu spunem nimic, sau sa (ne) mintim... gen Kovesi&co ? Daca tot o dam in politica/social... ;)
    4 2
  • Formula 1 a ajuns un campinat de anduranta din pacate. Pilotii nu mai concureaza direct intre ei. De vina este desigur FIA, dar la fel de mult si echipele fruntase care nu vor o schimbare adevarata.

    off-topic ...discutia dintre Kimi si boxele Ferrari, sau cum sa-i dam la picioare finlandezului, si pe urma se mira de ce nu castiga campionate.

    https://www.youtube.com/watch?v=5caK1PSDBlo
    19 5
  • @VitelulCabrat: Trist ca echipa ii cere sa mearga mai rapid si Raikkonen nu putea. Bine ca l-au bagat la boxe altfel pierdeau si locul 3...
    2 19
  • Avea 3 secunde in fata lui Vettel, nu mai abera lol.
    16 5
  • VitelulCabrat...alt decapat mintal care crede ca votkanen este facut la boxe...tin sa-i amintesc boului ca acest votkanen dupa fiecare schimb de pneuri nu mai face nimic in pista-el merge bine de la start pina in maxim 10-15 ture si dupa este de nivelul masinilor Mclada-nu il ajuta nici pe Vet macar-anul trecut a reusit un loc doi cind avea VET defect la masina si dupa insistentele inginerilor a reusit sa tina trenuletul...boul vroia sa-l depaseasca pe Vet de parca el conta in clasament
    2 20
  • "voia"
    0 15
  • @. Degeaba avea trei secunde, dupa ce a schimbat a pierdut de tot ritmul. Raikkonen era in aer liber, il putea ajunge pe Hamilton daca era capabil, dar cu fiecare cursa se vede ca are un ritm de cursa foarte slab.
    4 14
  • Vettel va trebui sa confirme in Bahrain daca succesul din Australia a fost "norocos". E cazul sa se termine cu scuze patetice gen "calculatorul e de vina" sau "strategie SC".
    11 4
  • Nu am vazut sa remarce nimeni ca doar o masina a fost depasita cu un tur! Acum un an doar cinci monoposturi au terminat in tur cu invingatorul. Nu retin daca a fost SC si anul trecut dar avand in vedere ca SC-ul a fost in prima jumatate a cursei tot este remarcabila compactarea plutonului. Hass a abandonat si anul trecut cu ambii piloti!
    7 1
  • Clar toate aceste restrictii si limitari duc la lipsa depasirilor si atacurilor decizisive. S-a vazut si in aceasta cursa. A atacat Ham cat a putut. A consumat prea mult combustibil si a trebuit sa reduca ritmul pana la final.
    FIA ar putea incerca o cursa-test, in care sa nu fie limita pentru motor, combustibil, pneuri... Sa vedem ce sa intampla. Cu toate ca ar fi foarte greu, fiind un monopost dezvoltat special in jurul acestor restrictii.
    4 0
  • vad o "revolta" a fanilor pentru limitarile impuse la motoare ,combustibil etc.Eu cred ca aceste limitari sunt pozitive! Constructorii prezenti in f1 pe langa expunere si notorietate dezvolta tehnologii avansate care vor fi folosite in productie- cine ar vrea pe masina motoare care sa reziste 2000km?Sau sa consume nelimitat?In campionat avem doar 4 constructori si inca 6 echipe care asigura spectacolul. De unde sa gaseasca acele 6 echipe bani sa cumpere 4 sau 6 motore pt fiecare cursa cum si-ar permite constructorii? Ce campionat ar fi?
    2 6
  • @ion1,iti convine sa dai cateva sute de euro ca sa mergi la cursa si sa nu vezi aproape nici o depasire,ci doar mers in coloana?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru