Ungaria ar putea renunţa la cursa de Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 20.01.2012
Devalorizarea forintului şi a monedei unice europene în raport cu dolarul american ar putea determina Ungaria să renunţe la cursa de Formula 1.

Ungaria are contract cu Bernie Ecclestone până la sfârşitul anului 2016 pentru găzduirea unei curse anuale de Formula 1, însă climatul economic nefavorabil ar putea determina ţara să renunţe la Marele Circ.

Principalul motiv este că forintul, moneda naţională a Ungariei, s-a depreciat cu aproximativ 20% în raport cu moneda unică europeană, iar aceasta s-a depreciat la rândul ei cu aproximativ 15% în raport cu dolarul american.

În condiţiile în care moneda utilizată de Ecclestone în toate tranzacţiile din Formula 1 este dolarul american, taxa de participare pe care Ungaria trebuie să o plătească anual pentru Formula 1, în valoare de 26 de milioane de dolari, creşte practic cu aproximativ 35% atunci când este exprimată în forinţi.

O creştere a taxei de o asemenea anvergură va atrage inevitabil discuţii privind avantajele şi dezavantajele de a găzdui o cursă de Formula 1, mai ales că situaţia economică este dificilă, iar Ungaria a demarat deja negocieri cu Fondul Monetar Internaţional pentru un împrumut de 17-20 de miliarde de euro.

Singura necunoscută este clauza stipulată în contract în cazul în care Ungaria va dori să rezilieze înţelegerea cu Ecclestone.

Ungaria nu este singura ţară europeană aflată în pericol să părăsească Formula 1. Cu numai câteva zile în urmă, reprezentaţii circuitului de la Nurburgring au anunţat concedierea a încă 100 de angajaţi, iar mesajul potrivit căruia "speră să poată găzdui cursa programată în 2013" este departe de a fi unul liniştitor.

Cele două curse găzduite de Spania la Barcelona şi Valencia sunt de asemenea în pericol, iar organizatorii Marelui premiu al Europei au confirmat deja că vor să renegocieze contractul cu Ecclestone. Pe lista neagră se adaugă şi Spa-Francorchamps, care cel mai probabil va găzdui curse doar o dată la doi ani în alternanta cu Marele Premiu al Franţei, care va reveni în calendar în 2013 fie la Paul Ricard, fie la Magny Cours.

Via | Autosport (neccesita inregistrare)

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru