Vettel a câștigat cu greu cursa din Ungaria în fața lui Raikkonen. Hamilton, locul 4 în spatele lui Bottas

de Daniel Popescu
Duminica, 30.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obținut victoria în Ungaria în fața lui Kimi Raikkonen în ciuda unor probleme persistente la direcție, în timp ce Lewis Hamilton i-a cedat la final poziția a treia lui Bottas pentru a-i întoarce un serviciu similar oferit anterior.

Marele Premiu al Ungariei și-a respectat din plin statutul de circuit dificil pentru depășiri, astfel că piloții au oferit în general o cursă lipsită de spectacol, în care principala miză a fost reprezentată de unică intrare la boxe pentru înlocuirea pneurilor.

Sebastian Vettel a plecat bine din pole position și l-a blocat pe Kimi Raikkonen, în timp ce Max Verstappen a țâșnit de pe grilă și a fost foarte aproape de a-i depăși pe ambii piloți Mercedes. Totuși, pilotul Red Bull a frânat puternic pentru a evita un contact cu Raikkonen și a ieșit ușor în decor, iar în virajul următor a ajuns roată la roată cu Daniel Ricciardo. De data aceasta, Verstappen a comis o greșeală și, în loc să vireze în mod corespunzător, l-a lovit pe Ricciardo, iar australianul a fost nevoit să abandoneze cu o pană și o scurgere de ulei pe circuit.

Mașina de siguranță a intrat pe circuit până în turul 7 ca urmare a petelor de ulei, cu Vettel în fața lui Raikkonen, Bottas, Verstappen și Hamilton. La reluarea cursei, diferențele dintre piloți au crescut simțitor într-un timp scurt, iar Hamilton a încercat fără succes să treacă de Verstappen, care a primit și o penalizare de 10 secunde pentru coliziunea cu Ricciardo.

Pe parcursul următoarelor tururi, Vettel a construit un avans de circa două secunde, însă a raportat probleme la direcție, în timp ce Bottas a rămas la peste 6 secunde în spatele piloților Ferrari. Unica intrare la boxe a piloților a avut loc începând cu turul 31, iar Vettel a rămas în fața lui Raikkonen, însă finlandezul a acuzat că a fost chemat la standuri prea devreme.

Bottas și Hamilton au ieșit în aceeași ordine, însă după numai câteva secunde cei doi s-au apropiat semnificativ de Raikkonen, în timp ce Verstappen a revenit pe locul 5 după ce a staționat încă 10 secunde la boxe că penalizare pentru incidentul cu Ricciardo de la start.

În contextul în care Vettel bloca întregul pluton, iar Verstappen era cu peste o secundă mai rapid, Mercedes a apelat la ordine de echipă, iar Hamilton a trecut cu lejeritate de Bottas în turul 46 pentru a urca pe locul 3. Totuși, britanicul nu a fost capabil să inițieze un atac la adresa lui Raikkonen, iar cu 10 tururi înainte de final a propus chiar echipei să-i cedeze înapoi poziția lui Bottas. Acest lucru s-a întâmplat de altfel în ultimul tur, chiar înainte de a trece linia de sosire.

Astfel, prin victoria obținută în Ungaria, Vettel și-a extins avansul în fruntea clasamentului general la 14 puncte, în condițiile în care Raikkonen a ocupat locul doi, iar Hamilton și-a trecut în cont doar 12 puncte pentru locul 4.

Bottas a terminat pe poziția a treia în fața lui Hamilton si a unui Verstappen care s-a apropiat amenințător pe final, fără însă să inițieze un atac decisiv la adresa finlandezului.

Natura circuitului și abandonul lui Ricciardo i-au permis lui Fernando Alonso să termine cursa pe locul 6, acesta fiind de altfel și cel mai bun rezultat al său din acest sezon. Spaniolul a terminat în fața lui Carlos Sainz, Sergio Perez și Esteban Ocon, în timp ce coechipierul său Stoffel Vandoorne și-a trecut în cont ultimul punct pus în joc. 

Ungaria - Rezultate Cursa:

Comentarii (94)

  • neeee, schimbati titlul, Hamilton NU face podium

    prostie sau fair play incredibil in F1 din partea Mercedes?
    oare ii va costa titlul la final?
    11 7
  • Anonim
    Hamilton s-a lasat depasit de Bottas chiar in ultimul tur...
    19 3
  • Hamilton l-a lasat pe Botas sa treaca.Rectificati !
    13 12
  • Sper ca Mercedes sa decida pe cine lasa sa fie chalenger-ul lui Vetel in caz contrar vor avea de pierdut.
    9 15
  • Asta nu a inteles niciodata Alonso cat a fost coechipier cu Hamilton: ca trebuie sa fie mai bun pe bune sau daca nu sa se recunoasca invins.
    10 18
  • challenger-ul*
    1 11
  • pe posium 2 - 1 pentru Finlanda
    3 11
  • Ham cel mai tare! Felicitari pt fairplay. Fetita se bucura pentru ultima oara in acest sezon!
    22 36
  • Fetel sa multumesca echipei ca nu l.a lasat pe kimi sa treaca de el
    39 26
  • E ... simplu de inteles ce se intampla la Mercedes. Rosberg pleaca si vine un alt pilot indelung cautat de Mercedes - Bottas. Apoi Hamilton in loc sa il atace pe Bottas face o intelegere in echipa .... hmmm

    Dupa incidentele de pe pista Hamilton - Rosberg, Mercedes a facut 'ordine' in echipa. Cocosul Rosberg se retrage din F1 iar Hamilton si Bottas nu se ataca pe pista.
    10 12
  • Precum in Monaco, Kimi care putea in mod normal si corect sa castige cursa a fost blocat pentru ca cel mai lent pilot din primii 6 sa treaca linia de sosire primul. Strategie in mod deliberat anti Kimi, apoi timp de 30 de tururi desi era mai rapid a stat in plasa championului de plastic. Rusinos Ferrari!!
    30 36
  • Hasta la vista, baby!

    Cu toate problemele lui Vettel dupa intrarea la boxe, e bine ca a fost dubla Ferrari!
    Faptul ca Ham s-a lasat depasit in ultima curba de coechipier a mai spalat din inganfarea lui, un punct rosu !
    Fortza Ferrari!
    Mircea ai avut dreptate cu Verstapen, numai ca de data asta victima a fost chiar coechipierul sau, pacat.
    26 13
  • Desi nu sunt fan il felicit pe Lewis pentru gestul pentru care ar putea sa fie numit pilotul fair-play al anului!! Respect!! Felicitari si lui Alonso pentru performanta cu cel mai slab motor din competitie!
    37 9
  • chiar acum Hamilton e certat de echipa....

    acum chiar ca are Alonso sanse sa vina la Mercedes.... e... 'ce trebuie', nu are scrupule



    dar felicitari pentru Hamilton, poate fapta sa le mai ia unora din greata provocata de manarelile din F1 .... unii ce sunt fani Alonso .... LOL
    7 19
  • Am exagerat cu podiumul lui Alonso , dar locul 6 , cel mai rapid tur si imaginile cu el " în vacanță " fac toți bani. Cursa a fost o afacere Ferrari cu Raikkonen pierzator din păcate . Mă miră fair-playul lui Hamilton , nu stiu daca vom mai vedea așa ceva vreodată din partea lui .
    33 7
  • Bernie
    Jenant Ferrari!! Penibil pentru Kimi, care se lasa calarit in halul asta, penibil pentru echipa care, asa cum ne-a obisnuit inca din era Schumacher duce ordinele de echipa la cel mai jenant nivel!
    17 32
  • un fleac ...
    .... i-a ciuruit
    9 16
  • Eu nu inteleg cum se pot bucura uni dupa o victorie ca asta si-n acelasi sa mai poata gcritica si gestul lui Hamilton .sper ca la final Mercedes sa castige ambele titluri fie si pentru a sanctiona gesturile astea facute de Ferari
    12 31
  • unii*
    2 20
  • un fleac...
    Il puteati vedea pe fetel depasit de Kimi in ultimul tur? Asa cum a facut-o Lewis?
    16 21
  • Hasdalapisda, baby!
    5 21
  • Fani rosii care nu au scrupule. Le convine F1 doar cand iese ca azi. Sper sa fie mandri de victoria de azi. Va intra in analele lor.
    8 28
  • Max, un infantil, foarte bine a procedat Ricci, direct peste Helmut Marko!
    Kimi a declarat ca va face tot posibilul sa il ajute pe Vettel in lipsa pt campionatul mondial, a facut un gest fair-play, dar trebuie sa ii recunoastem meritul, l-a tinut in spate pe Lewis, nu a fost un lucru usor deloc! Macar de ar fi atat de rapid Kimi in fiecare cursa...
    Lewis, ma mir ca i-a dat inapoi pozitia lui Bottas, adevarul ca Mercedes i-a acordat suplimentar inca 5 tururi desi intelegerea fusese alta. Felicitari!
    Stau si ma gandesc la ce diferenta de puncte era Vettel acum fata de Lewis fara acea problema de la SIlverstone, poate avea o sansa cu diferenta de 40 puncte desi tot n-as crede, Mercedes este mai rapida. Lewis i-a dat pozitia inapoi lui Bottas pentru ca stie ca in cursele viitoare, Mercedes ii mananca cu fulgi cu tot pe Ferrari.
    Afara cu Max, sa vina Sainz, sa procedeze intocmai ca si cu Kvyat, alta popicar pe traseu!
    49 4
  • GrosJan
    Oare unde ar fi terminat Verstappen fara penalizare? Acum sunt 13 secunde in spatele liderului.
    11 17
  • Fernando Alonso e pilotul cursei. In rest....teatru si...Red Bull tragedy.
    28 8
  • iarasi critica habarnistii,mclarenistii si hamiltonistii echipa FERRARI...pai ce vroiati ma,sa-l lase pe KIMI sa-l depaseasca pe VET...pai kimi se bate pentru titlu?ba habarnistilor nu va mai uitati la F1 ca nu este de voi
    38 24
  • Andrei
    Din pacate fanii F1 nu pot sa se bucure de asemenea reprezentatie. O cursa in care cel mai bun racer nu castiga, strategii aiuristice si atacuri fratricide.
    14 18
  • hai sa nu ne imbatam cu apa chioara
    masina nu mai e ata de slaba pe cat era, altfel ... ce drku a facut Alonso pana acum daca se putea mai bine!?
    8 7
  • @grosjan
    La ce a facut Max merita suspendat din cursa. Imagineaza-ti, daca poti, unde era Red Bull daca avea ambii piloti in cursa.
    30 6
  • Vettel chiar a multumit echipei si lui kimi-strategie perfecta pentru Ferrari la cistigarea titlului la piloti si de ce nu chiar la echipa
    p.s.nu-l mai plingeti pe kimi,nu se bate la nimic inafara de salariu
    35 14
  • Pole si cursa. Asa se castiga campionatele. Restul e can can. Ne vedem cursa urmatoare.
    22 12
  • Incepe sa se duca vopseaua rosie de pe plasticul championului....ultima lui victorie in 2017...e dupa chipul si asemanarea lui.
    11 31
  • Oare cate puncte ii mai trebuie lui Verstapen pana la suspendare? Macar o cursa sa se auto suspende. Azi, Kimi merita sa gastige, dar cred ca pana la urma s-a terminat bine pentru echipa. Cel mai tare moment, de departe , cel cu Alonso, de la sfarsit. Felicitari pentru el si pentru cursa foarte buna, facuta.
    14 2
  • GrosJan
    Ulciorul nu merge de multe ori la apa ... Max a facut poc si a luat o penalizare. Dar eu ma refeream la pace, a fost in acelasi pace cu Ferrari.
    5 6
  • Ce aveti ma? Ce ar fi trebuit sa faca Vettel? A auzit cumva 'Fernando is faster than you' si nu s-a dat la o parte? Ce tot behaiti acolo, spuneti concret care e baiul, ati auzit vreo convorbire radio suspecta sau ce?

    Unghia in gat in tacere, daca carcotiti doar va faceti de ras.
    27 12
  • Raikkonen ar mai fi stat saracul pe circuit, dar....era prea rapid pentru pacaliciul de vetel...asa ca l-au suntat corespunzator. L-au mai suntat si dupa cand era mult mai rapid pe softuri...personal mi-am pierdut respectul pentru el. A ajuns mai jos ca Massa.
    14 34
  • apropo,chiar trebuie felicitat kimi...este prima cursa de cind a revenit la Ferrari cin chiar ajuta echipa...in rest a facut figuratie pe bani multi
    25 14
  • Liniste......probabil 90 % din haterii Ferrari isi cauta pastilele, aveti grija ce inghititi, am auzit ca Distonocalm-ul nu se mai fabrica de ceva timp......restul de 10% vad ca sunt prezenti totusi sunteti cam de bun simt in declaratii unde sunt mistourile de autobaza si injuraturile la adresa Ferrari, italienilor, culoarea rosie, etc????? Mai nou vad ca si pe Hamilton il luati in barci......
    Frumoasa cursa bazata pe munca de echipa fiecare avand alt interes......avand in vedere ce li s-a comunicat ambilor piloti Mercedes era foarte urat din partea lor sa nu respecte intelegerea........au fost ordine de echipa de ambele parti doar ca la Mercedes a fost mai evident. A fost frumos sa vad 2 Ferrari si 2 Mercedes la o diferenta asa mica ......
    Concluziile mele:
    - Raikkonen a dovedit ca este un pilot de echipa si ca merita sa fie in Formula 1 si la Ferrari, este intr-o vizibila crestere de forma trebuie doar sa continue seria rezultatelor pozitive. Sper sa il vad si la anul la Ferrari.
    - unde este "specialistul ala" care spunea ca Verstappen este cel mai in forma si cel mai bun pilot? Cand am spus ca mai are de mancat paine pana sa ajunga la o echipa mare si sa se bata pentru titlul mondial se facea misto, uite ca nu a trecut mult si caracterul jegos a iesit la iveala din nou, nu este de ajuns ca a stricat atatea curse s-a gandit ca singurul lucru care nu l-a facut era sa ii strice cursa coechipierului...am impresia ca se strica relatiile si pe acolo. Pacat de talent....
    - ma bucur pentru Alonso si pentru Mclaren ca au luat o gura de oxigen.....imaginea cu Alonso de dupa cursa a fost cireasa de pe tort.
    - gest de gentlemani la Mercedes, probabil au invatat cum sa isi tina pilotii in frau. Hamilton se pare ca a realizat ca Bottas nu este Rosberg si ca este bine sa pastreze relatiile calde.

    Urmeaza Spa si Monza unde Mercedes clar sunt favoriti.
    9 6
  • Daca ai vazut cursa aia cu Massal si acel celebru deja "fernando is faster"....ei bine, atunci Alonso chiar era mai rapid....acum, n-am auzit nimic decat pe Kimi cu baiguia ca ar mai fi stat pe circuit...
    9 11
  • Vettel a avut probleme cu sist. de directie, faptul ca cei de la Mercedes au recuperat 13 secunde avans nu a fost intamplator, insa diferenta celor 86 de puncte intre pilotii Ferraristi isi spune cuvantul si decide prioritatiile echipei.
    Eu mi-as face probleme (daca ar fi cazul) cu cei doi piloti de la Mercedes, unde nu se mai poate pune problema de pilot nr. 1, pentru ca intre Ham si Bottas sunt "doar" 19 puncte.
    Cred ca T. Wolf o sa aiba la ce gandii in vacanta care urmeaza.
    32 7
  • @sumi7
    Asta cu sistemul de directie e un fel de " fastest" dar mai inteligent spusa de echipa. Cei care trebuie sa isi faca probleme nu sunt cei de la Mercedes, pentru cursele care urmeaza.
    2 19
  • Bah, daca ziceti ca pe Kimi nu l-a lasat echipa sa-l depaseasca pe Vettel, atunci Hamilton de ce nu i-a depasit pe nici unul ? L-a lasat si Bottas sa treaca, a avut si masina mai rapida, a avut si cam 20 tururi la dispozitie, iar el a stat ca mortul in spatele lor un sfert de cursa si n-a miscat in front ! Vai de capul vostru ...
    34 10
  • @lol
    Îl susții sau nu îl susții pe Vettel ? Comentariile tale se bat cap în cap .
    9 6
  • Da un rezultat asteptat dar in prima parte cel putin prima parte nu am avut ce vedea înafara de momentele lui Max.Contactul cu colegul sau si duelul cu Lewis.Nu ca apoi a fost ceva super dar au fost momente de suspans.Frumos gestul lui Lewis dar mi s-a parut un lucru normal pana la urma.De buna voie sau nu la ordinul echipei si poate si pentru a nu da din nou ochii cu Vettel.Oricum urmeaza curse pe circuite adevarate unde nu va mai fi atat de ,,rosie,,situatia.Imi pare rau de Kimi.Incep sa cred ca nu va castiga vre-o cursa anul asta.Oricum pana in Belgia astept cu nerabdare sa vad ce face Robert Kubica si sper sa-i ia locul lui Palmer începând cu etapa de la Spa.Cat despre Mercedes nu am emotii ca nu va fii anul lor.Cu mult timp in urma nu m-a deranjat dominatia Scuderiei asta datorita numai lui Schumacher care da avea cea mai buna masina si si un coleg pe post de ajutor conform politicii Ferarri dar omul asta chiar a fost cel mai bun la vremea lui cu excepitia lui Mika Hakkinen care a fost cel putin tot asa de bun.Caci da Schumacher este idolul meu in F1 dupa Senna.Dar acum un campionat al Ferarri m-ar enerva si supara pentru o buna perioada de timp.Nici nu vreau sa ma gândesc dar anul asta chiar nu se va intampla.
    9 22
  • @McLaren_Mircea_1985 si Chull.Va multumesc ca existati pe acest forum si ne impartasiti din dosarul dumneavoastra de cunostinte ale motorsportului.Acum puteti pleca.
    6 13
  • of of of ... alea erau presupunerile tale succesive, eu doar eram ironic; zici ca nu si nu dar uite cum dai mereu dovada ... si mai esti si fudul (cum altfel...)
    2 9
  • razvan
    Max,inca o data,un dobitoc.Nu iese niciodata campion mondial din asta.
    16 6
  • Bogdan
    Verstappen seamana cu Ham Ham: mult talent pe care il contrabalanseaza cu o lipsa acuta de creier!
    16 5
  • bai tontalailor
    Hamilton nu a facut nimic bai,doar a intors pozitia care ceva mai devreme a cedato Botas ! gata ,nu e erou ,ia dat voie ,hai incearca,de nu intorci pozitia,de multe ori se intimpla asta in echipe!
    si 2 : Aducetiva aminte,cite curse,Vettel a pierdut timp in spatele lui Raikonen ,atunci nu sarea nimeni ca de ce la tinut si nustiu ce.Azi Raikonen a ratat ritm,cursa viitoare din nou va arata "forma" sa adevarata
    pentru orice eventualitate,sustin si sunt fan Alonso.
    13 9
  • @bai tontalailor
    Vezi să nu se ia lol de tine. El urăște fanii lui Alonso. Îți spun că eu sunt pățit cu el.
    9 2
  • parerea mea
    O cursa interesanta mai ales din motive ce nu tin neaparat de competitia in sine.
    Max a dovedit din nou ca este un pericol pentru competitori. M-am uitat la reluari si nu am reusit s avad macar intentia de a vira, a intrat de-a dreptul in Ricci! Daca Vettel a fost penalizat pentru incidentul cu Hamilton sub SC, atunci Max ca a intrat cu viteza in Daniel in cursa ce penalizare ar trebui sa ia? Cele 10 secunde stop&go mi se par o gluma proasta fata de pericolul pe care il reprezinta individul asta pentru colegi.
    Pe langa pericolul in sine, ne-a privat si de un duel real RBR -Mercedes, avand in vedere ca Hamilton ar fi trebuit sa treaca de 2 piloti ai echipei austriece. si nu-I prima data cand strica cursa unor competitor valorosi. si eu cred ca RBR ar trebui sa-l trimit ala Torro Rosso o vreme, poate se mai racoreste.
    Ar mai fi de remarcat faptul ca de data aceasta Ferrari a ales strategia corecta. Eu nu as condamna asa tare strategia lor de a-l tine in spate pe Kimi. Pana la urma de ce aceasta strategie este de condamnat in timp ce faptul ca Botas I-a cedat deliberat locul lui Hamilton este de apreciat?
    In cazul Ferrari un pilot rapid a fost tinut in spatele celui mai lent, iar Mercedes I-a cerut pilotului care se afla in fata, decimai rapid, sa se lase depasit.
    Gestul lui Hamilton de a returna pozitia este de apreciat, dar mie mi se pare ca a fost o metoda de a limita pagubele de imagine. Botas l-a lasat sa treaca si britanicul s-a straduit 20 de ture sa se apropie de Ferrari, timp in care a schitat doar un singur atac, foarte anemic de altfel. Practic, asa cum multi anticipau, Ferrari a fost echipa mai buna in aceasta cursa, incercarile lui Hamilton fiind doar o dovada in acest sens.
    Merita felicitat si Alonso, poate ca va reveni mai motivat dupa vacanta avand in vedere rezultatul de astazi!
    PS: @Daniel Popescu, in ce cursa ai vazut tu ca Max era "roata la roata" cu Ricci in curba in care olandezul l-a lovit? Se vede pe toate reluarile ca inainte de viraj Max era depasit cu o lungime de monopost.
    33 2
  • sa vezi ce o sa rad daca pierde Hamilton titlul la final pe care l-ar fi castigat daca iesea astazi pe 3
    14 6
  • va salut pe toti care mai scrieti pe aici! eu n am mai comentat de ceva vreme! legat de ac.cursa,intr adevar , kimi a fost mai rapid decat vettel doar at cand germanul a anuntat ca are probleme la directie! in acel moment avea peste 3 sec fata de kimi si vreo 10 in raport cu bottas! la 14 sec hamilton! ac diferenta a fost facuta in aprox 13-14 tururi! poate sunt si subiectiv ,sunt fan ferrari-vettel,dar fara acele prob la directie,vettel ar fi avut la final multe sec in fata lui kimi,mai ales fata de pilotii mercedes! kimi e normal sa fie putin frustrat,dar sa fie mai rapid in cond normale,nu cand altii au probleme! daca a fost o ,,stratagema ,, ferrari,eu ii inteleg ,pt ca e in joc un titlu mondial la piloti! sanse mici la constructori! pe ac circuit,red bull era o nuca tare,in special pt mercedes!
    11 1
  • @parerea mea
    Exista o mica diferenta intre ceea ce au facut Ferrari si ce au facut Mercedes. Mercedes au avantajat pilotul mai rapid, Ham era mai rapid decat Bottas. Ferrari au avantajat pilotul mai lent, stim cine a fost ala.
    10 20
  • rusine pt vetel si ham!! rusine ferrori!

    cursa e pt spectatori nu pt echipe. echipele nu ar exista daca nu ar f nimeni in tribune si la tv sa se uite la ei. deci echipele trebuie luate la palme, fara strategii pt campioni de carton.
    7 17
  • Bai mai terminati cu lamentatul asta aiurea despre Ferrari si despre Vettel! Voua nu vi se pare normal ca echipa sa sprijine pilotul cu cele mai multe puncte, cine a tinut Ferrari pana acum? Kimi desi un pilot foarte bun, nu este mereu la acest nivel, ori buseste masina, ori este busit, ori merge incet, acum forteaza pentru ca stie ca daca nu face asta, anul viitor zboara. Sa nu uitam, Kimi zbura de acum 2 ani, dupa acel 2014 dezastruos, chiar daca motorul era praf in 2014, macar Alonso a avut dublu punctelor lui Kimi, a ramas la echipa doar datorita lui Vettel, se inteleg bine, se stie de prin 2012, de cand Kimi vroia la Rbr!
    Pana una alta, este normal ca echipa sa sprijine pilotul de referinta care le aduce cele mai multe puncte. Kimi, pana una alta are un pic mai multe decat jumatatea punctelor acumulate de Bottas, are myult de recuperat daca se vrea ca Ferrari sa deapseasca Mercedes, bine, acum sa fim seriosi, nu au nicio sansa, motorul Mercedes este inca cel mai puterncic, vin cursele rapide. Daca ar fi asa, Ferrari ar mai avea o singura sansa de castig, la Singapore, desi anul trecut, Mercedes a scastiat acolo, nu cred ca mai reusesc Ferrari ceva acolo, dar vedem.
    17 3
  • felicitari lui mircea84,prima performanta mclada prin Alonso
    6 4
  • daca ar avea fiecare echipa un singur pilot in cursa nu ar mai putea avantaja pe un pilot in detrimentul celuilalt, sau 3 piloti,atunci unu ajuta pe ceilalti doi sau invers!
    4 4
  • parerea mea
    @ @parerea mea,
    Ceea ce afirmi este o presupunere. Dar ea nu este sustinuta de fapte. Daca Hamilton era mai rapid decat Botas, de ce a fost nevoie ca acesta sa-i cedeze locul? Il depasea fluierand, asa cum a mai facut-o si in alte ocazii si la sfarsit era pe podium fara a fi nevoit sa-i cedeze lui Botas locul 3.
    Eu cred ca Botas, pentru aceasta cursa care nu favorizeaza Mercedes, era multumit cu locul 3, recupera fata de Hamilton -principalul lui competitor- si nu s-ar fi aruncat la bataie cu Ferrari. Lewis era insa mult mai motivat si mai determinat sa depaseasca si pentru a-i face pe plac s-a negociat aceasta "rocada", intai 5 ture si apoi inca 5. Din pacate pentru el s-a dovedit ca nu a fost mai rapid decat Ferrari, de aceea prin turul 65 sau 66 a si renuntat, risca sa-si crape pneurile si sa repete episodul Ferrari de la Silverstone.
    De aceea imi mentin opinia ca strategia Mercedes este la fel de (ne)condamnabila ca si cea Ferrari.
    7 2
  • GrosJan
    Am prezis sambata dupa calificari ca Ferrari castiga intr-o cursa normala, fara evenimente care sa dea peste cap strategiile. Ei bine, iata. Ferrari sta mai bine pe viraje, Mercedes inca are motorul mai bun.
    7 1
  • @parerea mea
    Ham a fost mai rapid. Vezi timpii pe tur. Putea sa treaca de Bottas dar asta ar fi insemnat o lupta in plus si timp pierdut. Cred ca realizezi si singur asta.
    3 11
  • Daca ne uitam si in alta directie e trist sa vezi ca numai 6 piloti sunt in acelasi tur Sauber fiind chiar la +2 tururi si Alonso si el la aproape +1tur.
    Desi monoposturile sunt evident mai rapide ca anii anteriori limitarile de unitati impun curse si strategii de conservare. Pracitc intr-o cursa fascinant e momentul startului, pit-ul si cate o eventuala sicanare soldata cu SC sau VSC. In rest avem mai putine depasiri ca anul trecut.
    Trebuie uniformizate anumite aspecte pentru a mai egaliza monoposturile in special unde cercetarea si evolutia nu se poate transpune in productia de serie. Aici vad ca exemplu aerodinamica si sasiul.
    Am inteles ca sunt echipe interesate ca Aston Martin, Porsche care si-au manifestat intentia de a intra in F1 doar daca se vor limita anumite aspecte. F1 la liber poate fi sac fara fund si nu-si permit decat 2-3 echipe.
    Din tot ce a fost F1 vreodata a mai ramas sunetul motoarelor si acela doar un ragusit in 6 pistoane.
    Mlute echipe se duc catre Formula E unde dezvoltarea electricelor chiar se poate transpune in productia de serie. Deja sunt Renault, Audi, Mahindra etc si urmeaza Porsche, Mercedes si BMW. Ferrari au anuntat ca vin ori cu Maserati ori Alfa Romeo. Placut e ca in FE nu castiga mereu acelasi pilot sau echipa.
    7 2
  • Are treaba multa Ferrari in vacanta de vara, daca pe circuitele de viteza care urmeaza, vrea rezultate.
    6 1
  • @kpk1: Ai inteles gresit, Porsche nu vine in F1 pentru ca nu-si permite asa ceva, iar Aston Martin ar vrea sa dezvolte un motor... pentru F1, in timp ce ei nu dezvolta motoare nici pentru masinile pe care le produc si de abia anul acesta au reusit sa aiba un mic profit.

    Formula E este dorita de multi pentru ca ii costa putin, bateriile si alte parti sunt deja dezvoltate de altii, si nu exista nici un fel de dezvoltare de-alungul unei sezon. De fapt nu se dezvolta nimic in FE, asa ca este ok. ca buget.
    3 6
  • Porsche e interesata de o intoarcere in F1, nu neaparat ca echipa intreaga si numai ca motorist eventual - http://www.autobild.de/artikel/le-mans-nach-porsche-sieg-11761475.html
    VAG e in perioada in care e obligat sa se dezica de diesel si isi muta diviziile sport Audi si Porsche in alta zona, evident electrificata puternic.
    F1 e interesant pentru ca e hibrid.
    La ultima intalnire a motoristilor F1 a participat inclusiv Porsche - http://insideracing.com/index.php/formula-1/item/1195-interest-increasing-as-more-manufacturers-attend-f1-engine-meeting
    Cred ca multi iau drept exemplu si esecul Honda si de aici Ross Brawn are ceva de facut, cum sa mentina Honda dar sa si aduca alti motoristi in F1 pentru ca regina curselor devine tot mai sterila.
    S-a mai umblat pe la mici detalii ce tin de spectacol in afara pistei dar pe circuit e plictiseala si pace.
    6 3
  • "Faceti-mi loc sa trec, faceti-mi loc sa trec, sunt cel mai bun, sunt cei mai tare, sunt cel mai rapid, sunt cel mai cocalar, dati-va din fata mea ca altfel va parasc la Toto" ! Bah hamiltonistilor, mai stiti sa numarati de cate ori l-a lasat Bottas sa treaca pe cocalar, anul asta ?
    14 3
  • A dat Toto cu pumnul in masa ? Nu-mi amintesc.
    3 1
  • @kpk1: Vise si nimic altceva. Daca Porsche, Audi sau VW doreau sa intre in F1 o faceau de mult, ca dovada ca nu s-a intamplat acest lucru. Si la ultima intalnire a motoristilor nu a participat nici un Porsche, ci reprezentanti ai grupului VW care este cam altceva nu crezi? Au intrat in Le Mans pentru ca acolo aveau tehnologia necesara si fara concurenta serioasa, in F1 n-au nici o sansa fara investitii majore de aia nici nu fac asa ceva. Intra in FE pentru ca costa 15 milioane si nu dezvolta nimic.

    Cat despre F1, spui ca este plictis, te inteleg daca nu castiga Alonso, sau poate esti fan Mercedes si te oftica cand castiga o cursa cei de la Ferrari, dar plictisi nu este, avem parte de multa actiune doar ca pentru fiecare inseamna altceva.

    Nu spun nimis despre esecul Honda pentru ca am o idee diferita de a ta, eu cred ca ei au intrat nepregatiti in F1, au fost fraieriti de Dennis cu "size zero" si care probabil le-a zis ca daca intra si dezvolta nu stiu ce vor castiga cand realitatea a fost alta. Sa nu uitam ca au avut doi a ani de dezvoltare si totusi la prima sesiune de antrenamente... motorul Honda a fost praf, ca si in sezonul urmator sau actual.
    4 4
  • L-a avantajat circuitul pe Alonso, pe circuitele de viteza in Belgia sau Italia, mare lucru daca ajunge in Q3. Oricum, vacanta placuta, Alonso !
    5 3
  • VAG nu e diferit de Porsche. Porsche a fost inghitit cu totul de VAG. E doar un brand in portofoliul VAG, alaturi de Bugatti, Lamborghini, Audi, Seat, Skoda etc. Dar isi pastreaza identitatea de marca din punct de vedere al marketingului si solutiilor tehnice.
    In F1, regina curselor auto, ma gandesc ca nu ar promova Skoda astfel ca inevitabil daca vor intra va fi cu brandul de Porsche.
    Acum depinde cum vrei sa privesti problema daca reprezentantii VAG sunt si Porsche sau nu. In cele din urma e o divizie si umbla pe unde are treaba si isi pun ce brand doresc in functie de interese.
    De dorit multi isi doresc in F1 dar decizia e buna numai in anumite momente.
    Cum VAG e proprietar peste Porsche de doar cativa ani ma gandesc ca prioritatile sunt reevaluate.
    Sper din 2021 sa vedem ori Red Bull Porsche ori McLaren Porsche si altii.
    Cred ca asta urmaresc cei de la VAG(Porsche) - motoare hibride si buget limitat.

    Statistic vorbind, pe cifre, sunt mai putine depasiri ca anul trecut, sezon tot plictisitor animat din cand in cand de lupta interna Mercedes.
    Cum trece faza de start toata lumea se incoloneaza si tine 1-2 secunde distanta pana la primul pit.
    Se mai intersecteaza unul cu altul cand au strategii diferite.
    Cu cateva mici exceptii cand cei puternici au plecat mai din spate din grila nu am vazut racing. Numai duminica la Hungaroring toti 3 Ferrari, Mercedes, RB mergeau incolonati. Da, (n-)au depasit, la ordinele de echipa.
    Cuvantul de ordine in F1 este management: tyre management, engine management, race management etc.
    Nu e vina constructorilor. Asa a decis managementul. E Formula "contabililor".
    Banuiesc ca nu-s asa de scumpe gumele alea. Ca sa cresti spectacolul ia sa-i oblige cu 2-3 pituri obligatorii pe cursa.

    Ma astept in partea a doua a sezonului hazardul sa vina de la epuizarea stocului de unitati si aplicarea penalizarilor pe grila.
    6 2
  • Turbulentele aerodinamice nu prea te lasa sa depasesti. Pierzi apasarea aero pe aripa fata si masina subvireaza. Au facut experimentul cu aerodinamica mai putina si oamenilor tot nu le-a placut. Trebuie sa tai masiv din aerodinamica pentru depasirile de altadat dar asta inseamna masini mult mai lente, in special in viraje si atunci lumea o sa miorlaie ca GP2 si alte formule sunt mai rapide.
    0 0
  • pentru cei care arunca pareri in aer uitati-va la tabela cu puncte

    Kimi nu este in lupta pentru titlu
    dc ii iseseau diferit primele 5 curse era altceva
    a fost LOGIC ca Ferrari sa-l favorizeze oe Vettel sa ia 7 PUNCTE in plus pt lupta la titlu

    desemenea a fost LOGIC ca hamilton sa-l lase pe Bottas sa treaca
    HEY a castigat 2 curse in acest sezon si este in lupta pt titlu ...
    Dc la sfarsitul sezoinului lui Bottas ii plisea cele 3 puncte si nu lui Ham ... atunci?

    MB a facut ceea ce trebuie nu l-au defavorizat pe Bottas fiindca e in lupta pt titlu

    Presa ii plin de amabilitatea lui Ham de parca l-a depasit pe Bottas in conditii de cursa

    cu amabailitatea lui Bottas cum ramane?
    Hungaroring e un circuit difcil si de regula cu curse plictisotoare (cum a fost si acesta,, am fodt acolo cu o gasca de prienteniu si jumatatea cursei am stat la zona de catering la umbra si la bere )

    bv lui Bottas ca i-a dat o sansa lui Ham ca poate poate ...

    nu a fost sa fie

    in rest stiti ce

    BV Vettel si Kimi

    Forza Ferrari!!!!

    P.S.

    Kimi prin aceasta cursa si-a semnat contractul pt 2018
    12 2
  • cateva cuvinte despre Verstappen

    Prima regula in F1

    "nu ai voie sa-l scoti din cursa pe coechipierul tau!"

    nu tare i-a iesit ... cum a spus cineva mai sus ... mai are de invatzat

    la sf de 2018 la Riccardo ii expira contractul cu RBR
    nu m-as mira sa fie in combinezon rosu incepand cu 2019 ...
    9 2
  • @kpk1: Sper sa nu te superi pe mine dar cred ca esti confuz, Porsche detine VW si nu invers. Porsche este nu doar o companie de masini dar si o corporatie (PAH) care detine si alte companii printre care si cele amintite de tine, adica grupul VW. Cei de la Porsche nu au spus ca sunt interesati sa intre in F1 ci doar ca au fost invitati la discutii...

    Daca cursele sunt asa de plictisitoare cine te opreste sa uiti la altceva? La TV sunt monotone rau, urmareste o cursa de pe circuit, probabil o sa-ti schimbi parerea, nu de alta dar cred ca te-au tampit comentatorii de la DIGI cu comentariul lor, o dejectie.
    1 5
  • Dupa FP, ma gandeam sa vezi ca cei de la Mercedes vor pleca din grila super bine si vor conduce cursa din primul tur... bine ca nu s-a intamplat asa. Primul lucru pe care l-am remarcat pe circuit a fost... ca sunt multi fani Ferrari si multi fani cu steaguri finlandeze, dar am fost surprins sa vad cat de bine se intelege lumea chiar daca suntem fani ai altor echipe. Plus se bea multa bere :P

    Am avut o discutie cu cativa prieteni despre sunetul motoarelor si cat de bine se aude de pe circuit si cat de slab pare la TV, dar si ca este mai usor pentru copii (si nu ma refer doar la ai mei) sa vada FP si cursa fara sa fie nevoie de casti sau dopuri, pur si simplu este foarte ok pentru orice fan. Evident sunetul motoarelor se aude mai bine pe circuit decat la TV :P

    Dar sa revin la cursa, startul a fost mai bun decat mai asteptam pentru pilotii Ferrari, si surpriza a venit cand Verstappen l-a lovit pe Ricciardo si din pacate acesta din urma a abandonat... pur si simplu le-a facut o favoare celor de la Mercedes... dar asta este, pacat de incident, un pic cam mare penalizarea totusi.

    Cei de la Ferrari au mers foarte bine, pana cand Vettel a inceput sa aiba probleme serioase cu volanul, dar nu m-as fi asteptat niciodata sa fie atat ce atent si concentrat pe ceea ce trebuie sa faca in fiecare tur, plus am fost uimit sa vad ca Raikkonen isi face treaba foarte bine si apara interesele echipei, bravo lor! Amandoi s-au descurcat foarte bine, mult mai bine dacat ma asteptam. Fimiu era entuziasmat pentru ca am fost la sesiunea de autografe si a primit un autograf de la Vettel :P Dar am fost si la alte echipe pentru autografe :P Suntem fani Ferrari dar respectam si concurenta :P

    Finalul cursei, ce pot sa zic, dubla Ferrari! Vettel a condus foarte bine, neasteptat de bine, Raikkonen la fel, bravo lor si echipei!

    M-a bucurat ca Hamilton i-a dat locul lui Bottas inapoi, a fost corect dar ma asteptam s-o faca cu cateva tururi inainte de final, nu in ultimul tur...

    Urmeaza o pauza de cateva saptamani si cred ca cei de la Ferrari au mult de munca, si multe probleme de rezolvat pana la urmatoarea cursa. Multa bafta in continuare :P

    Un mare plus pentru Alonso si Honda, era o cursa in care aveau mari sanse la puncte si cred ca este o reusita in sine ca au terminat cursa, dar nu pareau atat de bucurosi...

    Sa vedem testele de maine, se anunta interesante, mai ales ca o sa-l vedem pe Kubica intr-un monopost actual :P

    In rest, multa sanatate si bafta in continuare :P
    8 3
  • Interesant comportamentul lui Hamilton sa se lase depășit in ultimul viraj, Nu am văzut cursa, calificări, nimic, dar din câte am văzut pe rezumatul digi, raikkonen a fost din nou dezavantajat când a fost chemat la boxe pe un tur super rapid, probabil ieșea înaintea lui vettel. Oricum, felicitări Ferrari, dar nu cred ca ies campioni.
    4 7
  • Si pe rezumatul Digi nu ai vazut si cat de "interesant" a fost comportamentul lui "Hami" cand a fost lasat sa treaca moca de Bottas ? Sau chestia asta nu prezinta interes ?
    3 4
  • Bogdan
    Pfa ... mult mai decente comentariile dupa cursa asta. Cred ca multi tineri sunt la mare :)).
    Te salut cu caldura Soxy. Si pe tine GTS. Soxy a pus punctul pe i in problemele acestei curse: dubla rocada a pilotilor Mercedes, strategia si deciziile celor de la Ferrari, situatia de la RBR ...

    O singura chestiune mai am eu de adaugat, pentru ca pe problemele de mai sus nu mai nimic de zis avand in vedere ca sunt intru totul de acord cu punctele de vedere exprimate: ma bucur pentru Perez ca a reusit sa termine in fata lui Occon.
    Si chiar daca pe vremea lui Schumi l'am detestat sincer si pur pe Alonso acum ma bucur pentru el si cred ca daca ar avea cu ce ar mai putea inca sa predea lectii de pilotaj.
    6 0
  • . Dacă Hamilton va câștiga titlul la un punct diferența fata de orice alt pilot, va fi un campionat câștigat strict prin meritul sau. Așa ca, comentariul tău ma lasă rece și asta pentru ca aberezi și fata de tine, nu îmi pierd timpul pe aici, las un comentariu doua, după fiecare cursa și cam atat. Și tot pentru tine: Sa nu uitam vremurile cand Barrichello frâna violent înaintea liniei de finish sa câștige nu stiu cine. Cam așa a făcut Ferrari un mare campion cu nu stiu câte titluri. Dar nu asta e problema, dintotdeauna marii campioni au avut un anumit comportament arogant prin prisma unor monoposturi extraordinare și stii de ce, pentru ca altfel nu poți fi campion,
    4 8
  • @Login
    Din cateva cautari superficiale gasesc ca Volkswagen AG detine toate subsidiarele mentionate, inclusiv Porsche.
    Inteleg ca prima incercare nereusita de preluare a avut-o Porsche asupra VW dupa care i-au inghitit VW AG definitiv.
    Colaborarea fiind foarte stransa intre cele doua branduri, fiind pe undeva o afacere de familie e greu sa spui cine e in spate defapt.

    Cat despre curse, as putea ajunge cel mult la una pe an pe circuit dar restul tot la TV le urmaresc.
    Daca faci o pasiune pentru ceva chiar daca acel ceva dezamageste pasiunea tot ramane.
    Urmaresc F1 de mai bine de 20 ani, din vremea cand Ferrari pierdea piese din masina pe circuit. Cum as putea sa renunt acum...?
    7 1
  • hami,tu ce consumi?coca sau iarba?
    2 4
  • @kpk1: Omule... te rog... da-o in puii mei, o cautare simpla si ajungi aici: https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_SE. Ce-i asa de greu de inteles?
    3 7
  • Soxy si GTS au punctat exact ce trebuia.
    Chiar daca sunt ei fani Ferrari. Si eu sunt. Dar Vettel merita locul 1. Sa conduci mai mult de jumatate de cursa cu volanul "stramb". Si nu fiecare tur la fel, cum a precizat si el. A trebuit sa se adapteze din mers. La vitezele acelea si pe un circuit asa virajat nu e usor.
    Ferrari, ce rezolva daca il lasa pe Kimi sa treaca de Vettel. ramanea pe 1. Si Vettel pierdea sigur 2-3 locuri. Asa si-au asigurat o dubla. Au nevoie de puncte la echipa. Kimi e departe de lupta pt locul 1 la piloti.
    4 3
  • @Login, calm domnule.
    Din linkul tau am extras doua citate
    "Volkswagen AG announced a deal with Porsche SE, resulting in VW's full ownership of Porsche AG on 1 August 2012." fiind ceea ce stiam.
    " In June 2013, Qatar Holdings, through the Qatar Investment Authority, sold its 10% holding in Porsche SE back to the founding family, giving them 100% voting rights in the holding company.[38] Porsche SE currently owns 50.73% of the voting rights in Volkswagen AG as the largest (controlling) shareholder." este ceea ce nu stiam eu.

    Aceeasi sursa https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group
    "Volkswagen AG purchased the remaining stake in Porsche AG equaling 100% of the shares in Porsche Zwischenholding GmbH, effectively becoming its parent company as of 1 August 2012.[36]"

    Ideea e ca-i o imbarligatura de famile la varf.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche
    VW AG detine Porsche AG. Porsche AG e parte a holdingului Porsche SE care si ei la randul lor detin 50,73% din VW AG.

    In final iti dau dreptate numai in parte. Dupa cum se vede nici VW nici Porsche nu detin 100% ceva dar in termeni contractuali fiecare are cate o bucata mare din celalalt.
    Salutari!
    6 3
  • ce tot se vorbeste de echipa in formula1,doar nu e fotbal, rugby sau orice altceva in care sunt implicati mult mai multi jucatori.Cred ca fiecare tine cu un singur pilot,indiferent ca sunt doi piloti cu masini identice!
    2 1
  • Bietul fetel, a condus cu volanul stramb....saracul, un erou, ce mai
    3 7
  • Volan stramb sau drept, Hungaroring uzeaza cauciucurile cel mai agresiv din tot calendarul.
    2 1
  • Ferrari president Sergio Marchionne says it is too early to be considering a move for Mercedes driver Lewis Hamilton.

    The Scuderia are expected to announce an unchanged driver line-up for 2018 at the Italian GP with Sebastian Vettel and Kimi Raikkonen set to sign contract extensions.

    Hamilton's contract with Mercedes runs out at the end of next season and the Briton has been linked with a switch to Ferrari before he ends his Formula 1 career.

    "Ending his career with Ferrari would be a privilege, but until now we did not go very far with Lewis," Marchionne told Motorsport.com.

    "I will not talk about the future. And then we have two great drivers in the house and do not want to talk about alternatives."


    Auziti ce zice individul asta :((( Nu :(( Acuma nu mai pot sta linistit vacanta de vara pana nu stiu sigur ca is confirmati pilotii Ferrari. Lewis nu poate merge la Ferrari nu cred.
    8 0
  • Hehe Mircea, welcome in red team mate :P.
    Va fi o onoare sa te am fan Ferrari :) ! Dealtfel cele mai obiective informatii despre team de la tine le aflu :) !
    8 0
  • Terminati bai cu Lewis la Ferrari, ala e prost sa renunte la Mercedes? Sa stea apoi sa vada cum Bottas castiga ana de an campionatele? Ce naiba, ce sa caute la Ferrari, sa isi faca nervi cand nu mai dezvolta astia bine monopostul?
    3 4
  • Ha,ha,ha...
    La cate modificari i-au supus FIA pe cei de la Ferrari, anul asta se descurca bine. Si argumentez cat mai pe scurt, podeaua in configuratia initiala si conductele de frana din fata cu rol aero masiv. Reclamatiile au venit cel mai probabil de la James Allison...ce sa vezi, cartita plecata de la Ferrari. In timpul asta Mercedes continua dezvoltarile la limita sau chiar incalcand regulamentul, castigand curse sau puncte importante...pana vor reusii ceilanti sa-i demaste, sau nu. Asa ca mai usor cu Ferrari "avantajata" de FIA sau ca nu pot dezvolta monoposturile, cei de la Mercedes au informatii importante din interiorul Ferrari, si nu e putin lucru cand performantele sunt apropiate. Gasiti informatiile in detaliu pe net, nu le-am inventat eu ;)
    5 1
  • Vettel a mai avut probleme cu volanul in cursul acestui an, parca la Baku... :).. Oricum s-a descurcat bine in fiecare situatie...

    Felicitari Ferrari, Vet, Rai si Bot.
    Ferrari respira un pic mai usor acum in vacanta dar dupa pauza cred ca se va incinge din nou atmosfera.
    Si sa nu uitam de Alonso care a "stricat" ceremoneia de premiere.

    Vacanta faina.
    2 1
  • Ca fapt divers,
    https://www.youtube.com/watch?v=IOnbUNRGlZc
    1 2
  • S-au calmat spiritele probabil medicamentele si-au facut intr-un final efectul.:)))))))
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru