Vettel critică dur penalizarea de la Montreal care l-a costat victoria: "Trebuie să fii orb să crezi că puteam controla monopostul"

de Daniel Popescu
Luni, 10.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a criticat în termeni duri penalizarea de 5 secunde din cursa de la Montreal în urma căreia a pierdut victoria în favoarea lui Lewis Hamilton.

Sebastian Vettel a trecut primul linia de sosire în Marele Premiu al Canadei, însă a pierdut victoria din cauza unei penalizări de 5 secunde pe care a primit-o în urma unui incident cu Lewis Hamilton.

În urma unei greșeli de pilotaj, Vettel a ieșit pe iarbă și a frevenit chiar lângă Hamilton, care a fost forțat să iasă ușor pe bordură pentru a evita un acroșaj. Pilotul Scuderiei Ferrari a răbufnit în momentul în care a aflat ce pedeapsă va primi.

"Trebuie să fii orb să crezi că poți să treci prin iarbă și apoi să controlezi monopostul. Am fost norocos că nu am atins zidul. Unde trebuia să mă duc? Este o lume greșită. Nu este corect", a precizat el prin radio.

Imediat după cursă, Vettel a plecat direct în garaj, fără să participe la interviurile obligatorii de după cursă. Ulterior, în momentul în care s-a îndreptat spre podium, a luat parcarta care indica poziția numărul 1 pentru Hamilton și a mutat-o în locul în care ar fi trebuit să fie monopostul său Ferrari.

De asemenea, pe podiumul de premiere, Vettel a urcat pentru câteva secunde pe prima treaptă a podiumui, apoi a rămas cu unul dintre picioare pe aceasta.

Ferrari a anunțat ulterior că va face apel la decizia comisarilor, în ciuda faptului că regulamentul precizează că penalizările de timp primite în timpul cursie curse nu pot fi contestate.

În mod bizar, Vettel a fost la un pas să piardă și locul doi. Coechipierul său Charles Leclerc putea termina la mai puțin de 5 secunde de german, întrucât echipa nu l-a informat că Vettel a fost penalizat.

"Nu i-am spus, a fost o greșeală din partea noastră. Cred că eram foarte ocupați în pitwall și pur și simplu am uitat. Trebuie să-l anunțăm, dar nu am făcut-o", a precizat șeful Mattia Binotto.

Via Motorsport, EPSNF1, Motorsport

Comentarii (30)

  • Numai un vitel orb si prost se duce sa pasca iarba.Si mai prosti sunt cei care s-au luat mereu dupa vitel si-au dat cu noroi de-a lungul timpului in FIA, Webber, Alonso, Hamilton, Massa, Kvyat, Ricciardo, Verstappen si lista poate continua.
    Daca vettel nu-i in stare sa controleze masina mai bine s-ar retrage.De scuze ieftine si lamentari ne-am saturat.

    Singurul lucru scandalos de ieri a fost ca ferrari si-au batut joc de Leclerc.Mai intai il cheama tarziu la boxe, apoi nu-l anunta ca vettel a fost penalizat ca nu cumva tanarul sa forteze si sa ajunga pe 2 iar la final nu-l lasa sa sarbatorasca pe podium.Leclerc este mereu pedepsit de echipa de dragul vitelului irositor.Penibil pentru ferrari!!
    37 72
  • Costel
    cu deosebita consideratie D-le Daniel Popescu , nu credeti ca is suficiente cele 5 secunde penalizare pentru vettel si nu 5 pozitii penalizare asa cum ii eronat precizat ,sper macar , in debutul articolului?

    inchei cu speranta ca scuderia ferrari sa aiba parte de respectul cuvenit macar pe AM , fiindca FIA nu face altceva decat sa marteleze sistematic prin decizii tendentioase cel mai important brand auto al marelui circ ale caror repercursiuni asupra fanilor is din ce in ce mai dificil de gestionat dupa ghilotina pseudoregulamentara indurata cu atata stoicism de sebastian vettel la montreal
    30 31
  • circuitul f1 este pe partea deilmitata asfaltata, betonata, cum o fi ea. pentru curse pe iarba si scurtcicuitari viraje poate participa la alte competitii, cretinul asta trebuia pedepsit inclusiv pentru cursa urmatoare. cu ce drept scimba el placuta cu nr 1 si face atatea circ ieftin. are un monopost rapid si incurca pe altii, in plus se mai si manifesta ca un retard.
    27 45
  • THE SPINNING GERMAN
    Adevarul e ca individul asta nu prea mai controleaza niciun monopost....e cam greu fara Newey.
    28 40
  • eu vad ca a blocat intentionat. iar ferori clar il saboteaza pe leclerc ca si pe kimi.

    ham-ham era viteaz pe radio dar in fata lu vetelu a mieunat..era mai misto sa se paruiasca pe podium.
    20 29
  • @kimi, in cursa, mai intervine si adrenalina, e normal sa te manifesti mai mult, apoi de marketing, se facea ca il intelege pe Vettel.
    26 5
  • Lucian
    @Fetel Cu dreptul unui multiplu campion mondial pe care fie ca-ti place sau nu trebuie sa-l respecti daca iubesti intr-adevar sportul asta (am zis sportul, nu vreun pilot sau vreo echipa).

    In ceea ce ma priveste, personaje precum Alonso, Hamilton, nu mi-au fost niciodata simpatice, desi meritele le au, si trebuie recunoscute.
    6 11
  • Ascultati aici parerea fostului campion mondial, Nico Rosberg:
    https://www.youtube.com/watch?v=_gykAh22nbM
    Dupa cum zice si el, faptul ca Vettel avea rotile murdare cu rahat e problema lui.
    10 13
  • De-o fi una, de-o fi alta, Mercedes si-a trecut in palmares inca o victorie. C. Horner a readus in discuție modificarea pneurilor Pirelli, aducandu-ne aminte ca, in urma cu 1an, dupa primele 3 curse, Mercedes nu castigase nicio cursa. Pirelli a decis sa aduca incepand cu a 4-a cursa, in Spania, pneuri cu banda de rulare subţiată ce avea ca scop final reducerea temperaturilor la nivelul benzii de rulare, dar mai important la nivelul “miezului” cu 10 grade. Decizia producatorului de a subtia banda de rulare cu 0,4mm a readus avantaj deodată numai pentru Mercedes, cea mai gurmandă masina la început de an cu pneurile. Mercedes, din acel moment a început sa domine tot mai mult F1. Se propune acum de către RB, prin vocea lui Horner sa se revina la vechea specificatie pentru a reda diversitatea in F1. Ajung acum la întrebarea pe care o adresez tuturor: cate echipe trebuie sa fie de acord in asa fel încât sa oblige FIA si producatorul de pneuri sa revina la vechea specificatie pe care o solicita RB? PS: rog a se lasa patima si vorbele urate undeva in spate, rog admin sa penalizeze orice derapaj.
    22 6
  • Sunt fan Ferrari , iar decizia a fost corecta din mai multe puncte de vedere . Uitati aici ....Potrivit imaginilor din maşină, Vettel a corectat mai întâi un comportament supravirator al monopostului şi a revenit pe pistă, făcând o mişcare spre dreapta cu volanul său. Apoi, a început să vireze stânga pentru a urma direcţia pistei. În acel moment, comisarii FIA au stabilit că pilotul Ferrari controla monopostul său. Dar, o fracţiune de secundă mai târziu, Vettel a mişcat volanul şi maşina Ferrari s-a îndreptat spre dreapta, jenând Mercedesul lui Hamilton, care încreca să se strecoare prin spaţiul rămas între Ferrari şi marginea dreaptă a circuitului. Imaginile unei camere de supraveghere, netransmise la TV, au arătat o mişcare a capului pilotului german, care a privit în oglina retrovizoare să vadă unde e Hamilton.
    22 6
  • Asa cum deja ne-a obisnuit, Vettel tipa ca din gura de sarpe, de parca Hamilton l-ar fi impins pe iarba! Asa a facut si la Baku, cand a intrat in difuzorul lui Lewis ca mai apoi sa il loveasca lateral cu INTENTIE!! Atunci a fost iertat desi trebuia sa fie eliminat din cursa. M-am saturat sa vad acest pilot gresind ca mai apoi sa dea vina pe altii. Inainte il injura pe Whiting....jenant si penibil. Asta e scoala RBR, de plangaciosi. Ferrari au gresit cand l-au adus la echipa.
    17 7
  • Domnule Popescu, cineva urmareste activitatea aici? Sau este la liber?
    0 4
  • hazard
    daca nu frana Hamilton intr-o fractiune de secunda (manevra de adevarat campion) nici macar nu termina cursa.
    Vettel=loser.
    16 17
  • Vettel a greșit dar a terminat primul cursa. Nu cred că a fost o greșeală intenționată și nu cred că a avut timp să gândescă . Dar dacă EI pot să facă o mânărie care să apropie F1 de WRESTLING de ce să nu o facă. Oricum la sumele manipulate în sport nu cred că poate fi lăsat LIBERUL ARBITRU să acționeze pentru că ar fi păcat de surpirzele care pot apărea la pariuri.
    7 7
  • Vettel a gresit atunci cand a pierdut controlul si a iesit pe iarba. Cand a revenit pe pista a facut exact ce trebuia sa faca, voit sau nu!
    Daca nu are c0aie e fetita,daca este ceva mai agresiv incalca regulamentul fetitelor ;)
    In spiritul competitiei si a-l spectacolului, Vettel trebuia lasat sa termina pe locul 1
    23 11
  • Adrian24
    Nu va nai faceti iluzii. Daca Vetel nu era penalizat, Hamilton forta si il depasea pe pista si Vetel tot pe 2 era.
    12 18
  • Honey B.
    Un pilot adevarat trebuie sa isi apere sansele cu orice pret. In cazul de fata, pretul a fost 5 sec. penalizare. Ar trebui sa se linisteasca apele si sa se accepte situatia asa cum este.
    PS: ma bucura revenirea de forma a echipei Renault (si a pilotilor, in special a lui RICCI, care avea nevoie de o clasare buna, alfel cred ca il apuca depresia); sper sa o tina tot asa sau chiar mai bine.
    12 3
  • Adrian 24, exact pentru asta trebuia lasat sa concureze, sa vedem o lupta pe pista, nu in culise. Daca il depasea sau nu Hamilton nu mai avem acum de unde sa stim
    8 5
  • https://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/ferrari-appeal-sebastian-vettels-canadian-16493067
    6 3
  • Costel
    @SPQR

    voturile a 7/10 echipe is necesare pentru revenirea la gumele 2018
    18 3
  • Iaca cum championul a gasit singur solutia la castigarea titlului cu Ferrari. Schimba tabla cu pozitia si gata.
    6 4
  • daniel
    Ia mai uitati-va odata la inregistrarea incidentului
    https://www.youtube.com/watch?v=gqhX-ZzPhzo

    Se vede foarte clar din onboard.
    Seb s-a comportat execrabil. Chiar si dupa cursa .... pana unde poate merge nesimtirea unui pilot de carton?
    Incontinuu favorizat si tot degeaba.
    Pacat de Leclerc!
    6 12
  • Mulțumesc de raspuns Costel. Asadar, daca RB va cere FIA sa se revina la pneurile de anul trecut, mai are nevoie ca inca 6 constructori sa se ralieze ideii. Acum, ținând cont ca MB furnizeaza motoare pentru inca doua echipe, Racing si Williams, vot fi la limita, nemaifiind posibilitate de neutralitate. Clar ca MB nu vor dori asta. Destul de greu pentru ceilalți. In afara de asta, toți se gândesc/pregatesc pentru înlocuire a jantelor de 13 inch cu 18 inch începând din 2021.
    OZ Racing, cel ce produce jante pentru F1, DTM, WRC si aproape toate pietele auto a scos pe piata inca din 2015 roti concepute special pentru F1 de 18 inch.
    5 1
  • vor *
    1 1
  • @Daniel
    Asa este mare dreptate ai mai ales ca Vettel a fost mai rapid decat Lecrerc pana acum atat in calificari cat si in cursa, exceptand Bahrain si sa zicem cu semn de intrebare Baku. Si mai ales cand Leclerc avea pole-ul in mana si a lovit parapetul la Baku sau cand s-a bagat ca berbecul la Monaco unde in loc sa puncteze chiar si putin a preferat sa nu puncteze deloc.
    Nici mie nu imi este simpatic neamtul si imi place pustiul enorm dar hai sa fim realisti.
    Nu v-ati saturat de aceleasi conspiratii ca echipa il saboteaza pe Leclerc cursa de cursa? Ce echipa vrea sa piarda puncte cum au pierdut la Monaco ca nu au fost in stare sa il trimita la timp pe circuit pe Lecrerc? Sunt prosti gramada ei.
    3 7
  • @Daniel
    Din contra, din filmulet reiese ca Vettel a facut eforturi sa tina masina sub control. Ca Hamilton era fix in spatele lui si nu i-a iesit oportunitatea sa-l depaseasca, e problema lui. Totusi, meritul lui Hamilton e ca a franat la timp, altfel ajungea intre Vettel si perete si era mai rau.
    10 5
  • Mr. Gii
    Ca sa vezi, Ferrari nu va face apel la decizia FIA. Si ce comportament penibil a avut Vettel, absolut patetic
    5 5
  • Daca nu face apel, Ferrari va avea de pierdut pe viitor - asta e. Daca mai era Arrivabene, sigur se facea apel.
    4 5
  • Mercedes F1
    Ferrari nu face apel pentru ca sunt noi dovezi din care reiese ca Vettel intentionat a virat dreapta ca sa-l obstructioneze pe Hamilton. E simplu. Comisarii au judecat corect. Vettel ar trebui penalizat pentru comportamentul de la festivitatea de premiere. Mereu e cel care tipa ca mai apoi sa isi ceara scuze. Probabil la fel va face si acum.
    7 5
  • Iauzi la desteptul ala de mai sus care este scandalizat si strateg pe deasupra. Ferrari nu l-a lasat pe Leclerc sa se bucure pe podium. Ce pastile luati?
    Nu stiu la ce cursa te-ai uitat tu dar Vettel era in pole, dupa primul viraj era primul, s-a distantat si s-a luptat cu Hamilton toata cursa, si-au batut joc de Leclerc cum? Ca toata cursa a fost sters, de pe locul 3 logic ca avea alta strategie.
    Din 6 curse cine a mai fost mai rapid intre Vettel si Leclerc? Atat in calificari cat si in cursa? Exceptand Baku unde a gresit. In Monaco ce a facut in cursa? Bine echipa amatoare l-a privat de calificari dar mai departe? S-a vazut lipsa de experienta.
    Nu imi este simpatic neamtul iar Lecrerc imi place enorm dar sunt realist si obiectiv mai ales, mai are de mancat paine pana sa ajunga la nivelul lui Vettel, asa amator cum este el.
    Faceti o favoare sportului si mutati la sah sau biliard.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru