1500 de kilometri cu Porsche. Ziua întâi: 3 ore pe Istanbul Park

de Mircea Meșter
Marti, 24.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Călătoria noastră de la Istanbul la Budapesta - via Bulgaria și România - cu Porsche Panamera a început cu o surpriză din partea organizatorilor: o zi de teste pe circuit cu întreaga gamă sportivă Porsche: 911, Boxster și Panamera.

Până acum un an, pe lângă boxele circuitului de la Istanbul treceau monoposturile de Formula 1. Alonso, Hamilton, Vettel și Schumacher își încordau mușchii pe pistă, iar tribunele multicolore care reprezintă una dintre atracțiile vizuale ale circuitului din Turcia se umpleau cu fani ai celui mai urmărit dintre sporturile cu motor. Acum, după ce Bernie Ecclestone a refuzat să continue contractul cu organizatorii cursei de pe Istanbul Park, din fosta cursă de Formula 1 au rămas doar boxele care încă poartă numele piloților de top din regina curselor pe circuit și unul dintre cele mai rapide și interesante circuite de pe Glob. Linii drepte rapide, viraje sofisticate și un loc în care orice fan al mașinilor cu adevărat sportive și-ar dori să ajungă măcar o dată.

Aici, pe Istanbul Park, a început aventura noastră cu Porsche. Dacă de marți începem drumul cu Panamera diesel încercând să scoatem un consum excelent și totodată timpi perfecți pe traseul Istanbul-Varna-București-Sibiu-Budapesta, lunea ne-a fost rezervată de organizatori pentru 3 ore de fascinație Porsche pe circuit. În program: noul Boxster, noul 911 și Panamera. 

CU PORSCHE PE URMELE CELOR DIN FORMULA 1

Subvirarea e când vezi copacul pe care îl lovești. Supravirarea e când auzi că ai lovit copacul.

Stefan
Instructorul nostru pe circuit
A fost o zi pe care n-o s-o uit foarte repede. Un circuit rapid, fascinant, pe care se aleargă în sens invers acelor de ceasornic.
Desenat de celebrul Hermann Tilke, creatorul celor mai cunoscute și apreciate circuite din lume, Istanbul Park te fascinează prin înșiruirea de viraje extrem de rapide și șicane interesante și largi, de linii drepte combinate cu o parabolica ceva mai angulară: celebrul viraj 8 de la Istanbul, cel pe care piloții de Formula 1 îl poreclesc "Diabolica"
. Iar dacă în peisaj incluzi și șase tururi cu 911, șase tururi cu Boxster și alte trei cu Panamera, lucrurile merg și mai departe. 

Dar pentru că vorbele nu fac cât fotografiile, mai jos aveți o serie de imagini de astăzi. Mâine începem provocarea: 10 echipe (a câte patru oameni) din 8 țări (România și Turcia au câte două echipaje) se vor bate pentru a stabili cea mai eficientă echipă de jurnaliști și pasionați Porsche. 1500 de kilometri, cu plecare din Istanbul spre Varna. Ne urăm drum bun și cât mai puține întâlniri cu poliția bulgară. Vom fi monitorizați live, deci dacă vreți să vedeți cum stăm în fiecare moment al încercărilor noastre eco, ne găsiți pe Performance-Drive.porsche.com

O dimineață de luni cu adevărat frumoasă: câteva zeci de Porsche 911, Boxster și Panamera ne așteaptă în paddock.

Porsche Panamera diesel ne va duce de la Istanbul la Budapesta, via București. Aceasta este una dintre mașinile care reprezintă Turcia.

Dovezile că pe aici au trecut nume mari. Fiecare cu boxa sa. Am bătut, dar nu ne-a răspuns nimeni.

Mașinile testate pe Istanbul Park au fost de producție, fără modificări.
De exemplu, acesta este interiorul unui Boxster pe care l-am înnebunit pe circuit.

Una dintre puținele fotografii care n-au ieșit mișcate. Alergătură, viraje strânse, conuri ca indicatoare pentru punctele de frânare, virare și accelerare.

Între tururile de aproape 6 kilometri, mașinile s-au odihnit. Chiar și sportivii de performanță au nevoie de odihnă.

Până acum un an, pe aici treceau cu 300 de kilometri pe oră monoposturile de Formula 1.

Între tururile pe circuit, organizatorii ne-au pregătit un circuit de manevrabilitate în imensa parcare a paddock-ului.

Spatele noului 911 îți atrage atenția chiar și la al treilea test cu mașina, la aproape un an de la lansarea sa.

Un colaj al zilei întâi. Porsche și circuitul se înțeleg de minune. Aviz celor care își doresc și una, și alta în România.

În V-ul ăla foarte larg din zona opusă liniei drepte mergi cu pedala la podea și simți lucruri pe care nu le-ai mai simțit până acum. Cum ar fi un viraj luat la 200 km/h (cifrele din fotografie sunt pentru F1). Puțin mai devreme, ai celebrul viraj 8 de la Istanbul (mașina încercuită din dreapta). Supranumit "Diabolica".

Pneuri civilizate transformate după 180 de minute în slick-uri. Viață grea.

Comentarii (3)

  • Cosmin19
    Mare distractie pe capul vostru. Nici nu se poate numi munca:D.
    Faceti cumva angajari?(tare mi-ar placea o astfel de slujba.)
    18 0
  • Vasilica
    Ati avut zile mai frumoase ca acestea?
    15 0
  • Andrei
    Nimic nu se compara cu senzatiile oferite de Porsche. Am avut ocazia sa conduc unul si pot spune ca am ramas foarte uimit.

    Cred ca le-a placut maxim, mai ales pe viraje :D

    Cand mai mergeti, luati-ne si pe noi. Sigur nu v-om spune nu :D
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru