25 de echipaje au concurat în competiția dedicată mașinilor electrice la Transylvania Classic 2020: Alex Filip și Andreea Arsine au câștigat cu un Renault Zoe

de Cornel Șocariciu, Foto: Marooni
Luni, 24.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipajul format din Alex Filip și Andreea Arsine a câștigat competiția dedicată mașinilor electrice din cadrul Transylvania Classic 2020 la volanul unui Renault Zoe.

Transylvania Classic, competiția de regularitate dedicată mașinilor clasice, s-a desfășurat weekend-ul trecut în județul Sibiu. La fel ca în ultimii doi ani, concursul a avut și o componentă dedicată mașinilor electrice.

63 de echipaje au luat startul în Transylvania Classic, iar 25 dintre acestea au concurat cu mașini electrice. Anul acesta, mașinile istorice au avut de parcurs peste 400 de kilometri, în timp ce pentru echipajele care au luat startul cu mașini electrice, traseul raliului de regularitate a măsurat aproape 300 de kilometri.

În prima zi, concurenții au rulat pe drumurile din Mărginimea Sibiului și au trecut prin zone precum Șura Mică, Ocna Sibiului, Ludoș, Apoldu de Jos, Miercurea Sibiului, Dobârca, Poiana Sibiului și Rășinari. A doua zi de concurs a avut ca punct de referință urcarea pe Transfăgărășan, până la Bâlea Lac, la o altitudine de 2.043 metri.

Competiția dedicată vechiulelor electrice a fost câștigată de Alexandru Filip și Andreea Arsine, echipaj care a concurat cu un Renault Zoe.

Astfel, Alexandru Filip repetă performanța din 2019 când s-a impus alături de Cristiana Oprea, tot cu un Renault Zoe.

"Au fost două zile fără fum și fără zgomot cu un Renault Zoe pe drumurile spectaculoase din Sibiu. Sunt bucuros că am reușit să repet performanța de anul trecut împreună cu Andreea Arsine, copilotul meu, care este la prima participare într-o astfel de competiție, mai ales că anul acesta au fost mult mai multe echipaje la start", a declarat Alexandru Filip la finalul competiției.

Și în 2020, competiția dedicată mașinilor electrice s-a desfășurat în memoria jurnalistului George Botezatu, câștigătorul primei ediții, iar învingătorii au primit un trofeu special care îi poartă numele.

Echipajul format din Robert Apostolescu și Elena Apostolescu a încheiat pe locul al doilea cu un BMW i3, în timp ce echipajul format din Adrian Damoc și Alina-Maria Damoc (Jaguar I-Pace) a obținut ultimul loc pe podium.

Printre celelalte mașini electrice aliniate la strat s-au numărat și Tesla Model S, Kia Soul EV, Volkswagen e-Golf, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE și Porsche Taycan Turbo.

Competiția dedicată vehiculelor istorice a fost câștigată de echipajul format din sibienii Gabriel Cotârlea și Darius Borș (Volkswagen 1300 din 1970).

Pe locul secund a încheiat echipajul Bogdan Iancu Cristina Iancu, în timp ce pe ultima treaptă a podiumului au urcat Cristian Hiver și Aurelia Hiver.

Comentarii (6)

  • La orice cursa sunt si dube de interventie pentru orice eventualitatea,astea oare ce aveau in ele in caz de pana,generatoare de curent pe benzina?:))
    3 1
  • Felicitări evenimentului, organizatorilor, participanţilor !
    2 1
  • Electropatie
    Cât de penibil să fii să ai cursă cu mașini clasice de 400 de km iar cu alea mai noi (electrice) doar 300. Și mai îți pui în denumirea concursului și classic. În engleză, că româna pute.
    4 1
  • @AM Cine a condus Porsche-ul??! Nu sunt fan al masinilor electrice dar nu pot sa cred ca un Zoe ar castiga vreun raliu, indiferent de natura lui. Cred ca i-ati facut o farsa celui care a condus Taycan-ul si l-ati anuntat ca raliul incepe cand ala cu Zoe era deja plecat de o ora:)) in afara faptului ca Taycan are o autonomie mai mare e si mult mai rapid. Ma bucur ca nu a participat vreo Lancia Integrale sau vreun Audi S1 quattro ca le facea varza Zoe pe Transfagarasan si intra Walter Rohl in depresie. Din respect pentru pilotii de geniu care au participat la raliuri adevarate va rog nu mai numiti acest eveniment raliu.
    2 0
  • Diabeticul
    Sunt toti platiti sa faca reclama la bezeaua asta electrica de zoe?! Ca nu inteleg de ce e impins produsul asta in fata mereu, zic produs ca masina mai greu de spus.
    1 1
  • @dan.sv7
    Raliurile de regularitate sunt competiții asemănătoare cu raliurile de viteză, dar în cadrul cărora nu câștigă cel mai rapid, ci cel care ajunge la finișul probelor după un timp stabilit pe baza unor viteze medii. Acest tip de competiție se desfășoară în trafic deschis, iar vitezele medii impuse de organizatori nu depășesc niciodată vitezele maxime de pe tronsonul de drum cronometrat. Iar Transylvania Classic este o competiție de regularitate. Altfel spus, nu prea contează resursele mașinii cu care concurenzi.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru