Aceasta este noua Alfa Romeo Milano, primul model electric al mărcii

de Tiberiu Safta
Miercuri, 10.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo a dezvăluit oficial noul Milano, un crossover de dimensiuni compacte. Noul model propune un limbaj de design complet nou și radical pentru marca italiană, iar acesta primește o versiune hibridă, precum și două versiuni electrice cu până la 240 de cai putere.

Alfa Romeo debutează oficial în segmentul mașinilor electrice cu cel mai nou model al său, Milano. Inițial, numele său trebuia să fie Brennero, însă acesta a fost rebotezat după al doilea cel mai mare oraș din Italia în timpul campaniei de promovare. Înainte să intrăm în detalii, află că noul Alfa Romeo Milano propune un limbaj de design complet nou, iar acesta este disponibil într-o versiune hibridă, precum și în două versiuni electrice cu puteri diferite.

UN NOU LIMBAJ DE DESIGN RADICAL

La prima vedere, aspectul exterior al noului crossover italian poate fi descris ca fiind radical și îndrăzneț. Asta pentru că Alfa Romeo Milano vine cu un limbaj de design nou, care va fi prezent și la viitoarele modele ale mărcii. Partea din față este caracterizată de o configurație atipică a farurilor. Acestea sunt montate pe 3 niveluri, deoarece luminile principale sunt înconjurate de LED-urile pentru luminile de zi atât în partea superioară, cât și în cea inferioară.

De asemenea, grila triunghiulară iese puternic în evidență și este desenată diferit în funcție de versiunea aleasă. Astfel, grila poate avea inscripția Alfa Romeo scrisă cu litere de mână sau poate avea sculptată cele două simboluri tradiționale ale orașului Milano: steagul cu dungi roșii și șarpele vechii familii regale Visconti. Partea frontală este completată de o bară puternic sculptată cu o priză de aer mare și cu alte două inserții verticale în margini.

Părțile laterale prezintă o suprafață netedă, cu portiere foarte ușor sculptate. Aici remarcăm absența mânerelor tradiționale pentru portierele din spate, acestea fiind montate direct în spatele geamurilor laterale. De asemenea, aici putem vedea jante de 18 inch cu un design nou, precum și elemente de protecție din plastic în zona aripilor. Plafonul și capacele oglinzilor pot fi vopsite în negru.

Partea din spate este la fel de spectaculoasă ca cea din față. Față de alte modele Alfa Romeo, noul Milano se distinge puternic, datorită unui nou aspect al stopurilor LED, desenate sub forma unei benzi care se curbează în margini. În locul siglei Alfa Romeo este vizibilă doar inscripția cu numele mărcii.

De asemenea, remarcăm aici și aspectul trunchiat al hayonului, inspirat de vechiul model Giulia TZ din anii '60.

Ca dimensiuni, noua Alfa Romeo Milano măsoară 4.17 metri în lungime, 1.78 metri în lățime și 1.5 metri în înălțime.

INTERIOR PROIECTAT ÎN JURUL ȘOFERULUI

Același limbaj de design radical se regăsește și în habitaclul noului Milano. Planșa de bord este proiectată special pentru ca această să fie cât mai îndreptată către șofer, acest lucru fiind vizibil în special în consola centrală. Noul crossover italian este adus la zi cu toate dotările obișnuite unei mașini din prezent. Avem aici un instrumentar digital de 10.25 de inch, precum și un ecran central, tot de 10.25 de inch, pentru sistemul multimedia.

Un alt detaliu vizual interesant este reprezentat de aeratoarele din marginile bordului, care sunt desenate sub forma unui trifoi cu 4 foi. Sau quadrifoglio, cum spun italienii. Aici mai avem și scaune sport Sabelt, pedale cu fețe din aluminiu și iluminare ambientală.

Portbagajul noii Alfa Romeo Milano oferă o capacitate de 400 de litri, iar aici avem și un compartiment special pentru cablul de încărcare, în cazul versiunilor electrice.

VERSIUNE HIBRIDĂ CU MOTOR ÎN CICLUL MILLER

Așa cum am menționat mai devreme, noua Alfa Romeo Milano este disponibilă într-o singură versiune hibridă și în două versiuni electrice. Astfel, versiunea cu motor hibrid, botezată Ibrida, primește un motor pe benzină, în ciclul Miller, de 1.2 litri cu 3 cilindri, de 136 de cai putere și cu un turbocompresor cu geometrie variabilă. Acest motor funcționează împreună un motor electric de 28.5 cai putere integrat în cutia automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. Motorul electric este alimentat de o baterie de 48 de volți.

O astfel de configurație permite ca 50% din condusul în regim urban să fie realizat exclusiv electric. Pentru moment, Alfa Romeo nu a dezvăluit performanțele acestei versiuni, însă cunoaștem că viteza maximă în modul electric este de 150 de km/h.

Mai mult, versiunea hibridă a lui Alfa Romeo Milano poate avea tracțiune față sau tracțiune integrală, prin sistemul Q4. Acest sistem integrează și un control electronic al punții din spate.

DOUĂ VERSIUNI ELECTRICE: AUTONOMIE DE 410 KM

Celelalte două versiuni sunt electrice și sunt botezate Elettrica, respectiv Veloce.

În cazul primei versiuni, aceasta primește un motor electric de 156 de cai putere. Propulsorul este alimentat de o baterie de 54 de kWh, ceea ce permite o autonomie de 410 kilometri în regim WLTP, sau 590 de kilometri în regim urban. Din păcate, Alfa Romeo nu a dezvăluit performanțele noului model.

Cea mai puternică versiune se numește Veloce și primește un propulsor de 240 de cai putere. Bateria are aceeași capacitate. Noul model poate trage un curent de până la 100 de kW, ceea ce înseamnă că încărcarea bateriei de la 10% la 80% durează mai puțin de 30 de minute. Cele două versiuni electrice primesc doar tracțiune pe puntea din față.

CHATGPT INTEGRAT

Lista de dotări a noii Alfa Romeo Milano este una generoasă în ceea ce privește sistemele de asistență. Astfel, noul model vine echipat cu: faruri LED Matrix adaptive, sistem de conducere autonomă de nivel 2, senzori de parcare cu vedere de 360 de grade, camere video pentru marșarier cu vedere de 180 de grade, acces fără cheie, controlarea funcțiilor mașinii de la distanță și asistentul virtual Hey Alfa cu ChatGPT integrat.

EDIȚIE SPECIALĂ DE LANSARE

La momentul lansării, Alfa Romeo pune la dispoziție și o ediție specială de lansare, numită Speciale. Aceasta poate fi configurată cu motorul hibrid de 136 de cai putere sau cu motorul electric de 156 de cai putere și aduce câteva exclusivități, printre care amintim de: grila Progresso, accente mate, vopsea roșie Brera, jante Petali de 18 inch, interior îmbrăcat în vinilin Spiga, volan îmbrăcat în piele, scaun șofer reglabil electric și cu masaj, iluminare ambientală cu 8 culori, încărcător onboard trifazat de 11 kW și sistemele de asistență menționate anterior.

Pentru echipările obișnuite, Alfa Romeo pune la dispoziție 3 pachete: Techno, Premium și Sport.

Deocamdată, Alfa Romeo nu a anunțat prețurile noului model.

via Alfa Romeo

Comentarii (17)

  • Andrei
    Partea din față a fost desenată de un nepot al lui Bacovia într-o zi foarte ploioasă și gri. Când au văzut ce-a ieșit nu l-au mai lăsat sa deseneze și restul.
    8 16
  • Johnny
    Design original si destul de reusit as zice, mai ales in partea din spate. Daca ar venii cu un pret acceptabil, ar putea face cava vanzari. Pacat ca nu vine cu optiuni mai interesante gen plafon de sticla sau versiune cabrio...m- ar fi facut sa strang bani....
    9 2
  • Omu’
    Din spate se numește Alfa Romeo Corvette.
    1 7
  • Alpha in general produc mașini cu personalitate… în acest caz mergea o grilă ceva mai mare, în rest totul pare bine integrat.
    3 12
  • La fel de frumoasă ca orice Alfa de până acum, chiar dacă este un alt limbaj de design, precum anunță. Profilul aduce a Toyota CH-R
    6 0
  • Nu arata rau, dar seamana cu Renault. Interiorul e v nice
    5 2
  • @putz suge dutza
    Alpha ?
    12 2
  • Diana Șosoacă
    Dutz
    Tu, ca rafinat și veritabil Mascul Alpha în automotive, ai tot dreptul să scrii așa cum dorești.
    Noi, ceilalţi, capabilii de compromis, rămânem ancorați în decizia de a folosi doar doua consoane.
    16 0
  • Eu scriu și "deșii" pentru că îmi plac literele în plus, focilor spălate pe creier.
    11 2
  • @Dutz ciclu de gaina-n vantul
    Alpha in general produc mașini.
    Dutz in general produc imbecilitati.
    12 1
  • Foarte curioasa decizia cu privire la blocurile optice față, sunt mult prea inspirate de la Renault , nu face cinste unui producător ca Alfa. La fel de suspecta și poziționarea display multimedia , nu sunt deloc fan al celor cocoțate pe bord , dar nici sa il pui în halul asta de coborât, e o prostie enorma și totodată extrem de periculos. Arata bine per total, nu ca ar fi o surpriză asta , dar parca prea se focuseaza doar pe asta producătorul, par ușor cam prea " forțat pictate" ultimele modele , prea artistice. Le urez succes, deși nu prea îl vad sa rupă gura târgului în vanzari în afara cizmei .
    5 1
  • schumi
    Acest model nou Alfa nu se adreseaza alfistilor/iubitorilor de masini, ci celorlalti participanti la trafic.
    1 2
  • Seriff
    Arata fix ca un Captur, dar cu emblema de alfa, motorul e aceeasi mizerie de pe Peugeot pus si pe orice model Opel, sunt curios, altceva in afara de mini suv-uri urate cu spume mai se fac si altfel de masini? A luat-o razna toata lumea cu hidoseniile astea care nu exceleaza la nimic, spatiul interior ca la Ford Fiesta, performante slabe, pret imens, design hidos.
    4 8
  • @Seriff
    Hopa, a luat serifa o pisica de TikTok.
    11 1
  • Seriff
    @10:43 te-a bagat cineva in seama?
    0 6
  • @Seriff
    Mă bag singur în seamă. Ce, îmi trebuie aprobarea ta?
    7 1
  • George Simion
    pacat ca e cross...toata lumea suspenda aiurea..neaparat conduse cu gleznuta goala.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru