Am găsit soluţia pentru instalarea prizelor de încărcare pentru maşini electrice în România: îl chemăm pe Obama în vizită

de Mircea Meşter
Joi, 03.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nu e o glumă. Cu ocazia summit-ului la nivel înalt pe teme de mediu care are loc timp de două săptămâni la Paris, Renault-Nissan a instalat 90 de prize de încărcare în capitala Franţei. Ceea ce ne dă idei.

Ştim deja că suntem la pământ la capitolul puncte de încărcare pentru maşini electrice, în principiu pentru că autorităţile de la noi au alte priorităţi, iar instalarea unor prize e considerată o chestiune mai complicată decât fizica cuantică. De altfel, pentru a documenta corect situaţia prizelor din Bucureşti am realizat recent un tur al punctelor de încărcare în urma căruia am bifat un motiv serios pentru care maşinile electrice din România sunt, în mare, fie modele Tesla cumpărate de milionari, fie maşini de test ale mărcilor auto. 

Francezii au găsit însă o metodă foarte bună pentru a monta câtorva zeci de puncte de încărcare în termen record. Tot ce trebuie să facem este să organizăm un summit de nivel înalt pe teme de mediu ale cărui maşini de protocol să fie pur electrice

Esential 10.000 de puncte de încărcare pentru maşini electrice funcţionează la această oră în Franţa, din care 4000 în Paris.
14 puncte de încărcare publice există în Bucureşti.
Din acestea, poţi folosi efectiv doar 3.
Probabil că aţi auzit sau aţi văzut pe la ştiri faptul că marii lideri ai lumii, implicit Barrack Obama, Vladimir Putin, Francois Hollande şi Angela Merkel s-au adunat la Paris pentru COP21, o întâlnire între şefii de state care durează două săptămâni la Paris şi în care se discută probleme vitale legate de viitorul Planetei. Ei bine, alianţa Renault-Nissan şi autorităţile din Paris au montat cu această ocazie 90 de prize de încărcare pentru cele 200 de maşini electrice folosite pentru transportul demnitarilor prezenţi în capitala Franţei. 

Pe lângă faptul că o parte dintre staţiile de încărcare au fost donate de Schneider Electric, care cu această ocazie promovează capacitatea de a monta acest tip de prize, ele folosesc energie electrică provenită în mare parte din surse regenerabile (eoliene, celule solare, hidrocentrale), scopul fiind limitarea amprentei de carbon la nivelul Parisului. 

Între cele 80 de staţii de încărcare care au răsărit în timp record în Paris se numără şi câteva încărcătoare rapide care pot umple bateriile unei maşini electrice la nivelul de 80% în doar 30 de minute. În România există un singur astfel de punct de încărcare, şi acela semi-public, în curtea sediului Porsche România din Pipera.

Franţa a adunat până acum 10.000 de puncte de încărcare, 4000 dintre acestea aflându-se în Paris.

Comentarii (7)

  • Sa va mance ciuma pe astia care vreti masini electrice!
    5 17
  • @Sam93 iti dau dreptate.
    4 14
  • Ma uitam la parada de 1 Decembrie, fum ca la balamuc, de la vechiturile astea de tabla care le spun ei armament. Si unii vb de masini electrice, care stai cu orele la incarcat, Sunt ca o picatura de apa intr-o piscina. Da, in oras sunt foarte bune, dar la drum lung, lasa-ma frate. Am mai vazut odata la semafor un Prius hibrid langa o bulgaroaica care scotea fum la ralanti, iti dai seama. Unde e utilitatea electricilor sau hibrizilor, daca unii nu tin cont nui-i intereseaza. Ori mergem toti pe ecologic ori o lasam balta!
    4 2
  • @Sam93 De ce esti ....?
    8 1
  • @AM

    din ce stiti voi, adica poate voi stiti, poate aveti informatii "mai"de la sursa: care ar fi motivul PRINCIPAL al vanzarilor nu prea bune de electrice in Romania?
    - mentalitate
    - pret
    - retea de alimentare
    5 0
  • mircea
    @vianu
    Aceleaşi motive ca peste tot în jur: preţ de achiziţie încă ridicat şi infrastructură în dezvoltare sau lipsă.
    5 1
  • @mircea

    multumesc, inseamna ca "fenomenele" ca cel de mai de sus nu e chiar o regula
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru