Am văzut pe viu noul Renault Master: 5 lucruri pe care trebuie să le știi

de Silvian Irimia
Luni, 04.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Renault Master a fost lansat la salonul Solutrans din Lyon. Acesta are un design redesenat, foarte eficient din punct de vedere aerodinamic, plus multe alte lucruri noi. În același timp, Master va fi disponibil în trei versiuni diferite: termic, electric și hidrogen.

Renault a profitat de salonul de automobile comerciale Solutrans, desfășurat la Lyon, pentru a prezenta noua generație a modelului Renault Master. Un utilitar care ocupă o poziție foarte importantă în gama producătorului din Hexagon. De fapt, de la lansarea sa în 1980, Renault a vândut mai mult de 3 milioane de unități. Pentru a patra generație, acesta a fost complet regândit. Renault i-a conferit un nou design, echipamente noi și un interior high-tech.

Noua generație Renault Master se bazează și pe o nouă platformă, oferind versiuni diesel sau electrice. În viitor, va fi disponibilă și o versiune pe hidrogen. Pentru vechea generație Master, Renault apela la o firmă parteneră numită Hyvia, Aceasta se ocupa de conversia pe hidrogen a modelului utilitar. Cu noul Master, Renault îsi va crea versiunile pe hidrogen în propria curte. Mai mult, în aceeași fabrică vor fi create și versiunile termice și electrice.

Să discutăm despre versiunile pe care le cunoaștem. Motoarele diesel variază între puteri de 105, 130, 150 și 170 de cai putere, acompaniate de transmisii manuale cu 6 trepte sau automate cu 9 trepte. Performanțele au fost aduse la un nivel superior, cu un consum redus de motorină, în medie cu 1,5 l/100 km mai mic. Emisiile de CO2 nu mai depășesc acum pragul de 200 g/km. 

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI RENAULT MASTER, ÎN DIRECT DE LA LYON

1. MODEL ELECTRIC PERFORMANT

În ceea ce privește versiunile electrice, ne așteptăm, momentan, la două opțiuni. Prima dispune de un motor de 130 de cai putere și o baterie de 40 kWh, asigurând o autonomie WLTP de 180 km, fiind recomandat, mai degrabă, transportului de marfă în oraș. A doua variantă, echipată cu un motor de 143 de cai și o baterie de 87 kWh, oferă cu o autonomie ce depășește 410 km și se pretează mai mult livrărilor pe distanțe extraurbane, adică între orașe.

Procesul de încărcare la o priză de tip AC se face cu 22 kW, în timp ce la o priză rapidă cu până la 130 kW. Asta înseamnă că, în doar 30 de minute, șoferul va avea o autonomie de 229 de kilometri. Mai mult, încărcătorul bidirecțional permite noului Renault Master electric să ofere energie în rețea.

2. DESIGN INSPIRAT DE CAMIOANE

Renault a revizuit în mod semnificativ designul modelului Master, încercând să îi confere o personalitate puternică și încrezătoare. Amintind de lumea camioanelor, partea frontală masivă contribuie la oferirea unei impresii de robustețe și siguranță.

Se remarcă prin grila sa impunătoare, care include noua identitate de marcă și noul logo. Farurile LED sunt orizontale, iar semnătura sa luminoasă, devenită clasică deja, are forma literei C. Renault a pus la dispoziție pentru clienți o paletă cu 7 culori. Totuși, dacă nu sunt mulțumiți, aceștia pot comanda una dintre cele 300 de nuanțe speciale.

În plus, Renault a lucrat mult la aerodinamică pentru a-i oferi noului Master cea mai bună eficiență din segment. Mai ales că acum vorbim și despre o versiune electrică. Astfel, a redus coeficientul de frecare cu peste 20%, ajustându-i forma în cele mai mici detalii. Acest lucru se reflectă într-o capotă mai scurtă, un parbriz avansat și înclinat, dar și o parte din spate îngustată.

Doar din aerodinamica ameliorată, francezii au reușit să scadă emisiile versiunilor diesel, în medie, cu 39 g/km și consumul celor electrice cu 20%.

3. INTERIOR APROPIAT DE CEL AL UNEI MAȘINI DE PASAGERI

Pentru noul Master, Renault propune un interior care a crescut din punct de vedere al calității și este apropiat de cel al mașinilor de pasageri. Digitalizarea se regăsește sub forma unui panou de bord cu ecran tactil de 10 inch, care ascunde în spatele său un sistem multimedia intuitiv, denumit OpenR Link.

Este ceea ce vedem și pe noile modele Renault de pasageri, adică Megane electric și Austral. Sistemul este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay. Dincolo de asta, peste 50 de aplicații pot fi instalate în sistemul de multimedia, care se bazează pe un software dezvoltat împreună cu Google.

Momentan, pentru versiunile diesel este disponibil doar un instrumentar de bord analog, dar în viitor va exista și unul digital de 7 inch.

De asemenea, noul Renault Master se transformă cu ușurință într-un adevărat birou mobil. Pentru acest lucru, spătarul scaunului central se rabatează pentru a forma o masă de lucru. Prizele USB-C permit alimentarea dispozitivelor electronice. În plus, Renault nu a neglijat aspectul practic, multiplicând spațiile de depozitare. Volumul lor a crescut cu 25% față de generația anterioară Master. Renault Master afișează valori importante pentru acest segment. Mai exact, mașina poate avea o încărcătură utilă de până la 1.625 kg și o capacitate de remorcare de 2.5 tone. 

Pentru a satisface toate nevoile profesioniștilor, Renault va oferi aproximativ 20 de variante cu volume de încărcare cuprinse între 11 și 22 de metri cubi.

Aceste versiuni vor fi produse în continuare în Franța, la Batilly, aproape de Metz, și vor fi disponibile începând cu primăvara anului 2024.

4. 20 DE SISTEME DE SIGURANȚĂ

Pentru a oferi o siguranță maximă pasagerilor săi, Renault a dotat noul Master cu aproximativ 20 de sisteme de asistență la conducere. Asistentul de stabilizare laterală, frânarea automată de urgență sau asistentul pentru conducerea cu o remorcă atașată consolidează securitatea activă. De asemenea, un sistem de frânare dinamic inovator oferă o eficiență sporită, indiferent de încărcătura transportată. În același timp, avem un timp de reacție redus la jumătate pentru sistemul de frânare.

5. SERVICII PENTRU GESTIONAREA FLOTEI

Dar Renault nu se oprește doar la performanțe tehnice, ci integrează și servicii inovatoare în pachet. Sistemul multimedia OpenR poate fi comandat vocal prin intermediul Google Assistant, anticipând nevoile șoferului și oferind recomandări personalizate. Ecranul devine o fereastră către o lume digitală, unde poți gestiona totul, de la mail-uri și site-uri până la documente Excel și Word, transformând interiorul mașinii într-o adevărată tabletă mobilă.

Cu aplicația EasyPark, Renault facilitează parcarea, gestionând plata în mod autonom și activându-se automat la oprirea vehiculului. Sistemul include deja Waze, pregătit să vă ghideze în călătoriile urbane. Aplicația My Renault oferă control total la distanță, de la aprinderea luminilor și activarea claxonului la gestionarea întreținerii și primirea alertelor de securitate.

Pentru posesorii de Master electric, detaliile despre baterie, încărcare și climat pot fi gestionate de la distanță, aducând un nivel suplimentar de comoditate. Pentru companii, gama de servicii Mobilize aduce facilități suplimentare. Instalarea de stații de încărcare la sediu sau acasă, ajustarea automată a primei de asigurare în funcție de stilul de condus, precum și centralizarea și prelucrarea datelor de consum și geolocație pentru întreaga flotă, reprezintă doar câteva exemple ale modului în care Renault redefinește experiența de gestiune a flotelor în secolul XXI. 

Comentarii (3)

  • Hmm de aici a luat Duster-ul nou display-ul si tableta
    3 0
  • In articol se zice că emisiile nu depășesc 200g/km.Un sofer gospodar dacă face vreo 500km pe zi , e fabrică de cărbune.
    0 3
  • Faptul ca spătarul scaunului central se rabatează pentru a forma o masă de lucru nu este vreo noutate. Facilitatea asta exista de mult timp si la Renault si la Opel si la Fiat.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru