Asul din mâneca Renault: noua platformă CMF-EV poate duce autonomia electricelor la peste 600 de kilometri

de Mircea Meşter
Luni, 19.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea versiune de serie a showcar-ului Megane eVision va fi prima mașină construită de Renault pe noua platformă CMF-EV, dedicată modelelor cu emisii zero. Platforma promite însă o familie de modele electrice cu autonomii-record.

Renault este considerată una dintre mărcile care au marcat pionieratul constructorilor auto în noua eră a alectricelor. Cu modelul Zoe vârf de lance și cu strategia Alianței în brațe, Renault a reușit să-și construiască imaginea unei mărci care nu face rabat la capitolul resurse pentru a-și face loc în vârful brandurilor electrice europene.

Renault speră însă că marea lovitură la nivelul pieței va veni în 2021, când va ieși pe piață versiunea de serie a show car-ului Megane e-Vision, prezentat la sfârșitul săptămânii trecute la Paris. Cu un design compact și care duce liniile actualei game Renault în viitor, modelul promite o autonomie de 450 de kilometri grație unei baterii cu capacitatea de 60 de kWh.

Marele secret al celor de la Renault nu este însă neapărat modelul în sine, ci platforma pe care acesta va fi construit.

Dezvăluită în cadrul aceluiași eveniment de la Paris, noua platformă - denumită CMF-EV - este scalabilă, flexibilă, și va sta la baza tuturor modelelor electrice pe care Renault le va construi în următorii ani. 

Conform declarațiilor oficialilor francezi, pe platforma CMF-EV vor putea fi construite mașini electrice cu un motor electric și roți motrice față sau cu două motoare electrice și tracțiune integrală. În versiunea cu un singur motor electric, demonstrată prin viitorul Megane electric, mașinile vor beneficia de o putere maximă de 160 de kW (218 CP) și de un cuplu de 300 Nm. 

BATERII DE PÂNĂ LA 87 KWH

Secretul platformei este integrarea pachetului de baterii. Conceput pentru a face parte integrantă din structura de rezistență a mașinii și amplasat în podea, acesta are o grosime de doar 11 centimetri, fiind cel mai subțire bloc de baterii existent în industria auto actuală.

Efectul direct: acest lucru le oferă designerilor și inginerilor o libertate mai mare când vine vorba de spațiul interior dedicat pasagerilor și determină o înălțime mai mică a mașinii decât în cazul electricelor asemănătoare din segment.

Cea mai interesantă informație legată de flexibilitatea noii platforme CMF-EV este legată de caracterul său scalabil. Astfel, pachetul de baterii poate crește până la o capacitate maximă de 87 de kWh, ceea ce ar putea duce modelele viitoare construite pe această bază tehnică la autonomii care vor atinge și chiar depăși 600 de kilometri autonomie.

Comentarii (1)

  • Fasul din maneca Renault. Iarasi cuvinte multe si masini scumpe.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru