Feedback

Au fost anunțați cei șapte finaliști pentru titlul de „Mașina Anului 2015 în Europa”

Publicat Marti, 16.12.2014
de Bogdan Mirică
Comenteaza 24
Au fost anunțați cei șapte finaliști pentru titlul de „Mașina Anului 2015 în Europa” - Poza 1
Cei 58 de membri ai juriului Mașina Anului în Europa au desemnat cei șapte finaliști pentru ediția 2015. Volkswagen Passat, Ford Mondeo și Nissan Qashqai se numără printre cei nominalizați.

Esential 7 mașini au intrat în final European Car of the Year 2015.
33 de mașini au fost selectate inițial de juriu.
58 de jurnaliști alcătuiesc juriul European Car of the Year 2015.
Deși nu se numără printre cele mai mari piețe auto din lume, Europa rămâne o provocare pentru toți constructorii auto, publicul de pe Bătrânul Continent fiind întotdeauna cel mai exigent atunci când vine vorba de achiziția unei mașini noi.

În aceste condiții, e normal ca producătorii să se lupte acerb pentru aprecierea clienților de pe continent. Iar ediția anuală a „European Car of the Year” este una din posibilitățile de a demonstra popularitatea și calitatea mașinilor aflate pe piață.

În vara acestui an au fost alese cele 33 de mașini participante la competiție, iar luna decembrie ne-a adus deja și numele celor șapte finaliști. Bătălia finală se va da în lunile următoare, până la începutul lui martie. Juriul „Mașina Anului în Europa” va profita și în acest an de prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva pentru a anunța câștigătorului titlului.

În cadrul salonului elvețian vom vedea Mașina Anului 2015 în Europa, o distincție pe care producătorul o va folosi mai apoi pentru a se promova pe Bătrânul Continent, așa cum a făcut-o și câștigătorul de anul trecut, Peugeot 308, dar și cei din anii anteriori.

Ediţie COTY Marcă şi model
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf 7
2012 Opel Ampera/Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
2004 Fiat Panda
2003 Renault Megane
2002 Peugeot 307
2001 Alfa Romeo 147
2000 Toyota Yaris
1999 Ford Focus
1998 Alfa Romeo 156
1997 Renault Megane Scenic
1996 Fiat Bravo/Brava
1995 Fiat Punto
1994 Ford Mondeo
1993 Nissan Micra
1992 Volkswagen Golf
1991 Renault Clio
1990 Citroen XM

Urmareste Automarket
Revenind asupra listei celor nominalizați pentru titlul din 2015, trebuie să trecem în revistă nume mari din segment, care se bucură deja de popularitate pe piața din Europa. Este vorba despre BMW Seria 2 Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes-Benz Clasa C, Nissan Qashqai, Renault Twingo și Volkswagen Passat.

Pare evident că lupta se va da între două modele care își dispută intens clienții din segmentul mediu, Passat și Mondeo, însă și noul Nissan Qashqai a făcut deja o impresie foarte bună presei de specialitate și publicului.

FINALIȘTII
Mașina Anului 2015 în Europa 
Volkswagen Passat
Nissan Qashqai
Ford Mondeo
Citroen C4 Cactus
Mercedes-Benz Clasa C
BMW Seria 2 Active Tourer
Renault Twingo

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Câștigătorul ediției 2015 va fi desemnat de un juriu format din 58 de jurnaliști, reprezentând 22 de țări europene. Reprezentarea pe naţiuni în juriu este realizată în funcţie de importanţa pieţei auto și a producției de automobile la nivel european. Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania au fiecare câte şase membri, adică numărul maxim. Membrii juriului sunt aleşi în funcţie de competenţele personale, nu în funcţie de publicaţia pe care o reprezintă.

Vă reamintim că de-a lungul ultimilor ani modelele Dacia au fost și ele nominalizate în lista candidaților pentru Mașina Anului în Europa. Cea mai bună performanță datează însă din 2011, atunci când Duster ajungea în finală, dar pierdea la Geneva în fața unui model electric, extrem de contestat pe atunci: Nissan Leaf.

ANALIZĂ: Cum s-a votat la Car of the Year - între Nissan Leaf şi Dacia Duster


Comentarii (24)

  • 1. BMW serie 2...sper
    2. Cactus...cred
    3. Passat...nu m-ar mira
    7 24
  • 1.Pe ce criterii le-ai ales si le-ai vota, daca ai putea ?
    2. De ce se voteaza masini din viitor, de pe urma carora nu avem feedback ? Culoare? Stralucire la soare ? Volum ocupat in parcare ? Roti fosforescente ? Stiu ca toata lumea face asa...dar nu mi se pare normal
    17 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • LauCalin
    Cred ca va castiga Passat sau Mondeo, desi as vrea sa castige Nissan.Quahqai.
    12 15
  • mishazaitev
    @iulohir

    Asa se alege masina anului de cand se acorda titlul asta. E un pic nedrept, dar asta e. Nu-mi explic asta decat prin faptul ca se premiaza modelele nou lansate.
    12 1
  • Un premiu care n-are nicio valoare. Fiat a luat o groaza si tot degeaba...
    17 14
  • clasa C o sa castige.
    10 7
  • C4 sau C class!!! acum o sa vedem!
    5 9
  • eu as vota Nissan Qashqai
    17 11
  • Renault Twingo
    13 12
  • Vasilica
    Din ce am citit in testele facute si de alti jurnalisti cred ca Passatul va rupe tot din nou.
    13 17
  • Passatul o sa rupa si service-urile cu toate problemele de fiabilitate.
    22 18
  • Draga Vasilica - cred ca doi are dreptate. O sa rupa service-urile. Eu nu stiu draga Vasilica ce ai citit tu - dar nu o sa ia nada Pasatul - motivul - este la fel ca cea veche. nimic schimbat . zero - o masina insipida incolora si inodora.

    De asemenea nu stiu ce ai vaut tu dar intre 1992 si 2010 -brandul asta nu a mai castigat nimica. In cazul in care nu ati inteles - detesc acest brand.
    16 18
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • mondeo sau passat
    7 9
  • Merg pe Ford Mondeo sau Mercedes C-class...oricum "car of the year" are importanta ZERO, cata vreme nu ajuta cu aproape nimic vanzarile masinii sau marcii castigatoare
    8 10
  • yellowstone
    Pariez pe Mondeo,am vazut masina asta zilele trecute si mi-a placut mult,e o masina superba.
    10 9
  • Din lista cu laureatele anterioare, XM-ul mi se pare de departe cel mai tare. Design (interior/exterior), dotari foarte bune (bununicele si dupa standardele de acum 5-6 ani), motorizari potente (gurmande dar potente), coeficient aerodinamic excelent...si un confort cu care doar varfurile de gama de la producatori de lux din perioada respectiva se puteau lauda, asta in conditiile in care Citroen era de volum ca si acum.
    5 2
  • Nou si nu prea
    Ford Mondeo a fost lansat in SUA acum 3 ani.
    Nu ar fi atat de imbecili incat sa scoata masina anului rebuturi vechi de'ale americanilor.
    8 2
  • Eu zic ca o sa castige masina care are cele mai multe beculete colorate.
    In zilele noastre asa se aleg masinile, parca ar fi alese numai de femei care habar nu au despre masini si o iau pe cea care e mai frumoasa.
    Dar nu vad nici un "Angel Eyes" in lista finalistilor, sa vezi acum problema la juriu.
    Mercedes si BMW nu au ce cauta pe aici, ar trebui aleasa o masina de volum, nu una premium pe care nu toata lumea si-o permite, deci batalia cred ca se va da intre primele 3 si cel mai probabil va fi Mondeo sau poate Passat daca nu s-a saturat lumea de TDI si DSG cu probleme. Si noul Mondeo are ceva de Aston Martin care da bine la cei care aleg cu ochii si nu cu capul.
    Citroen C4 Cactus e o caricatura de masina si nu stiu cum de a ajuns in finala. O fi fost beat juriul.
    Si inca un amanunt care nu trebuie uitat: Golf a iesit masina anului in Germania datorita inmultirii rezultatelor cu 10 "fara a schimba insa ierarhia", deci daca vor germanii, iese Passatul anul asta in Europa si neamtul plateste :)
    3 9
  • Istoricul ne demonstreaza ca aceste premii se acorda destul de suspect, prin tragere....aleatorie la sorti. Cel mai bun exemplu este Nisan LEAF, de care n-ai loc in Europa....Vorba lui @Iuliohir, de fapt ce primeaza la acordarea votului? Inovatia, designulexterior, cel interior, volumurile spatiilor utile, consumul sau ce? Poate ca toate acestea dar pt. multe criterii nu ne putem pronunta deoarece modelele inca sunt la inceput de drum, sa nu zic altfel.Ma uit la '96-97 cand probabil a concurat si Golful 4 si vad cine l-a batut...no comment Fiat iar Scenicul, sa fim seriosi! Golf care si azi inca se uita de sus la modele noi aparute.Da, da inclusiv cu motorizarea 1.9. ca sa nu mai vorvim de rezistenta la coroziune, confort samd.Dintre pretendente, probabil va castiga VW sau Ford, cu toate ca n-am vazut una pe strada in schimb Nissan sunt f. multe. Twingo este ca sa ...existe iar BMW seria 2....la cat costa, nu cred.Mercedesul insa.... nu stiu, vreo surpriza, mai ales ca este des vazut si chiar e masina. Eu pe el l-as vota.
    9 8
  • antonny
    FORD Mondeo CASTIGATOR
    7 8
  • Nissan Qashqai e adevarata noutate ! Nu Ford ! Qashqai e 2014 !
    Qashqai mi se pare practica, sigura (4x4 performant, 5stele la noile standarde), arata bine, impozanta, aduce gadget-uri si tehnologie premium pe o masina de volum, deci preturi rezonabile, interior bine gandit, de calitate, se conduce bine, foarte silentioasa, rafinata. Eu zic ca merita!
    8 6
  • Eu nu stiu prin ce considerente si metode a castigat noua Corsa premiul de masina anului in Romania ! Parerea mea este ca a fost un blat de zile mari ! O masina care nu e foarte schimbata fata de generatia anterioara , ci mai degraba un facelift , a castigat acel premiu .

    La nivel European cred ca C4 Cactus sau noul Mondeo / Passat . Unul dintre ele ... altele nu au sanse raport pret / calitate / ergonomie / tehnologie
    3 2
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • @ingerulol
    Nu conteaza cum si cine castiga masina anului in Romania, Corsa este super ok fata de Mitsubishi Colt alegerea din 2004.
    1 1
  • andy.s
    Lucrurile aiurea nu merg mereu aiurea !
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru