Audi prezintă noua generație A3 Sedan: modificări estetice consistente, spațiu interior îmbunătățit și motorizări de până la 150 CP

de Cornel Șocariciu
Marti, 21.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Audi a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație A3 Sedan. Modelul producătorului german propune atât îmbunătățiri estetice, cât și modificări la interior. Gama de motorizări va fi disponibilă și cu versiuni mild-hybrid cu sistem electric la 48V.

La începutul lunii martie, Audi a publicat primele imagini și detalii referitoare la noua generație A3 Sportback. La scurt timp de la prezentare, nemții au deschis și listele de comenzi, iar pe piața din România, hatchback-ul de clasă compactă are un preț de pornire de 28.070 de euro.

Acum, Audi a prezentat noul A3 Sedan. La fel ca în cazul lui A3 Sportback, producătorul german propune o mulțime de schimbări de design, modificări majore pentru interior și motorizări îmbunătățite, inclusiv versiuni mild-hybrid cu sistem electric la 48V.

Noul Audi A3 Sedan: date esențiale

● Noua generație Audi A3 Sedan măsoară 4.5 metri lungime, cu 40 de mm mai mult comparativ cu vechiul model și cu 160 de mm mai mult față de varianta A3 Sportback. Lățimea noului sedan măsoară 1.82 de metri (+20 de mm față de vechea generație), în timp ce înălțimea comunicată de producător este de 1.43 de metri (+10 mm raportat la vechiul A3 Sedan).

● Ampatamentul a rămas neschimbat la 2.64 metri, în timp spațiul pentru pasageri a crescut. Totodată, portbagajul măsoară 425 de litri, valoarea fiind identică cu cea a vechii generații.

● Partea frontală a noului A3 Sedan este acum dominată de grila Singleframe și de noile faruri. Acestea sunt disponibile în versiune Matrix LED, iar luminile de zi sunt alcătuite din 15 segmente LED care formează semnătura luminoasă specifică modelului de clasă compactă. 

● În partea din spate, Audi propune un "umăr quattro" bine profilat deasupra aripilor, în timp ce plafonul a fost arcuit astfel încât, aspectul general să se apropie cât mai mult de cel al unui coupe cu patru portiere.

Micuțul eleron va fi disponibil și într-o versiune din fibră de carbon. Totodată, Audi a ținut să menționeze că noul A3 Sedan are un coeficient aerodinamic de 0.25 (0.28 pentru A3 Sportback). 

● Producătorul german a pregătit o serie de noutăți și pentru interior. Clienții vor putea opta pentru un instrumentar digital de bord cu diagonala de 10.25 inch sau pentru versiunea Audi Virtual Cockpit cu diagonală de 12.3 inch. Sistemul de infotainment este unul modern și va fi disponibil alături de un ecran tactil cu diagonala de până la 10.1 inch. 

● Sistemul de infotainment va fi compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar nemții au pregătit și alte servicii moderne precum Car-To-X și Audi Connect. Oficialii producătorului german nu au uitat nici de sistemele de siguranță. Standard, A3 Sedan va fi echipat cu un sistem de frânare automată de urgență cu și cu un sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare. Opțional, nemții vor veni cu următoarele tehnologii: Lane Change Assist, Exit Warnings, Cross-Traffic Alert sau Park Assist

● În momentul lansării, noul Audi A3 Sedan va fi disponibil cu două motorizări, una diesel și una benzină. Noul Audi A3 Sedan 35 TDI va fi echipat cu motorul diesel de 2.0 litri cu 150 de cai putere și va fi cuplat la o cutie automată cu șapte trepte. Fanii motoarele pe benzină vor putea opta pentru varianta 35 TFSI cu motor de 1.5 litri și 150 de cai putere.

Aceasta va fi disponibilă atât cu o transmisie manuală cu șase trepte, cât și cu o cutie automată cu șapte rapoarte și sistem mild-hybrid la 48V.

● Ulterior, gama de motorizări va fi completată de un propulsor pe benzină de un litru cu trei cilindri capabil să livreze 110 cai putere, dar și cu o unitate diesel de 2.0 litri cu 116 cai putere. Opțional, motorul pe benzină de un litru va putea fi comandat cu o transmisie automată și sistem mild-hybrid.

● Noul Audi A3 Sedan va fi disponibil cu trei tipuri de suspensii: standard, sport și versiune cu amortizoare adaptive. În cazul lui A3 Sportback, versiunea cu amortizoare adaptive permite coborârea caroseriei cu 10 mm, în timp ce suspensia sport coboară garda la sol cu 15 mm. 

● Listele de precomenzi pentru noua generație Audi A3 Sedan vor fi deschise la finalul lunii aprilie. Pe piața din Germania, varianta 30 TFSI (motor pe benzină de un litru și 110 CP ) va avea un preț de pornire de 27.700 de euro, în timp ce versiunea 35 TFSI va porni de la 29.800 de euro. 

Comentarii (27)

  • Design exterior inspirat, deși unii i-ar putea reproșa prea multe gonfleuri-bombeuri, dar interiorul prea *liniar* nu mă dă pe spate.
    Și prețul pare acceptabil la prima ochire, mai ales după teste cu A1 1.0 TSI la 35.000...
    Nu faceți totuși imprudența vizionării listei de opționale și mergeți mai bine la dealerul Skoda, că Octavia are și hayon.
    29 2
  • ACE - Craiova
    Gurile de ventilatie si linia bordului sunt chiar ...HORROR!

    Pacat ca nu au marit si volumul portbagajului, daca tot s-a marit intreaga masina - a crescut practic la volumul unui AUDI A4 vechi!

    In rest, sa auzim numai DE BINE!!!!
    19 4
  • In Spania preturile modelului incep de la:
    35 TFSi / 150 29.970 €

    Toate preturile de acolo:

    https://www.autopista.es/novedades-coches/articulo/nuevo-audi-a3-sedan-2020-toda-su-informacion-y-precios-para-espana
    10 3
  • fan skoda
    Noul Audi A3 Sedan, are coeficientul aerodinamic de 0.25.
    Noua Skoda Octavia Sedan, are coeficientul aerodinamic de 0.24.

    Mie imi place. Este ok, frumusica. Pe exterior, nu prea inspira agresivitate. Are niste lini subtile agresive. Interiorul este luxos, cu o tableta mare si bine aranjata si piele. Gurile de ventilatie sunt foarte agresive. Linia bordului are aspiratii sportive-luxoase cu agresivitate. Un interior putin bland, cu tehnologii. Un interior interesant si agresiv.
    Gurile de venilatie arata foarte agresive si sportive. Pe exterior, masina nu tradeaza agresivitatea si confortul din interior. Pe exterior, este o masina blanda si Audi. Dar in interior...
    8 13
  • Ciudată aerisirea din dreapta volanului... dar e ok... în general



    Păcat de un amarât de mild hibrid. Trist tare.
    9 11
  • Un Audi A3 sedan foarte bine echipat cu motor de 2.0 tfsi ,190cp si cutie automata,incepe la americani,cu tote taxele incluse de la 30 000 de euro. Forte bine echipata,repet,nu cheala cum o arunca pe piata la milogii de europeni. UN 45TFSI guatrro s tronic cu jante de 18,trapa panoramica,pielesistem de sunet bang and olufsen si navigatie,toate in standard,costa 36 000 dolari la ei,adica 33000 de euro. Sa dati voi banii pe ele in Europa,mie mi se pare prosteala pe fata.
    15 6
  • *incepe de la 30 000 dolari,27 000 euro.
    11 1
  • Da, preturile practicate in UE sunt bataie de joc. De aia e bine sa cugete omul de 10 ori inainte sa puna banu' jos. Eu ma gandesc tot mai mult la o Kia/Hyundai. Pur si simplu m-am saturat de jecmaneala practicata de germani. In fond si la urma urmei, trebuie sa mai incerce omul si altceva, nu numai panzere.

    A3-ul asta e frumos, designul e reusit, echilibrat, "nervos", linii drepte si taioase. Zici ca e un robot in devenire. Nu e pe placul tuturor, aia e clar, dar sunt multi care sunt innebuniti dupa cerculetzele de pe volan. Mie imi place, dar n-as "scuipa banu"' pt asa ceva.

    Apropo de Kia: ati vazut ca a aparut Kia hibrid cu Diesel de 1.6? :D

    DRACIA DRACULUI! :))

    Asa-mi place cand mizeriile verzi le explodeaza direct in moaca progresistilor watermelnos. Asa cum bine am intuit, prosti ar fi producatorii sa nu se prevaleze de ploaia de avantaje guvernamentale si sa nu scoata niste modele "verzi domne!" Le pun o baterie mica pe undeva pe sub scaune, cum e la Golf 8 de exemplu, si iacata: isi fac norma la ipocrizia-nonsens ceruta prin normele UE si vand mai bine. Toata lumea e fericita, nu? Si presa raporteaza record dupa record la productia de masini cu baterii si electrificare pe paine. :))

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
    15 9
  • @PMC: Ai perfectă dreptate (n.b. -- de data asta :-))
    Nici eu nu aș decarta deci atâta bănet pentru o compactă în definitiv (vb. de 40K € la o echipare onorabilă), chiar dacă marca în sine îmi trezește amintiri plăcute... dar la alte prețuri.
    Fiindcă, repet, cu un A4 Avant prima serie luat de nou am făcut 314.000 km fără probleme -- și probabil încă se mai mișcă.
    P.S.-erată: Ai totuși doar 99% dreptate, că A4-ul meu era benzinar. Din partea mea deci, dieselu dedesubtul tuturor !!! :-)
    24 3
  • @kirotractor. Am un prieten de familie care a avut tot la fel,audi a4 de prin 1996,luat de nou. In 400 000 km a schimbat doar bobinele de inductie si curelele,atat. Tabla pe ea era ca de tanc,refuza sa rugineasca.
    16 1
  • @pmc. Chiar ca jecmaneala nemteasca,un vw passat b6 venea in varianta highline cu frana de mana automata dar butonul de autohold optional,costa in plus cam 80e fara tva. Uitai sa bifezi asta la sutele de optiuni,plecai din rampa tinand masina din ambreiaj.
    12 2
  • fan skoda
    PS: Masina este facuta pe platforma de VW Golf 8/Skoda Octavia 4/Seat Leon 4.
    5 2
  • @fan skoda pe premisa asta nu mai isi mai cumpara nimeni Bentley Bentayga ca e pe platforma de Touareg ce rost are sa dai 100.000 in plus? Asa si cu A3-ul vs Octavia. Difera materialele, tinuta de drum, nivelul de zgomot din habitaclu, si nu in ultimul rand imaginea de marca. Poti sa iti iei pantofi sport Nike la 700 lei sau pantofi sport fara sa fie un brand mai putin celebru la 200 lei. E bine ca avem de unde alege. Legat de masina mi se pare foarte reusita.
    10 4
  • @Kirotractor : chiar imi pare bine sa vad ca ai revenit pe aici de ceva vreme, sper ca nu doar testezi apele , "binevoitori" o sa tot mai fie ca vad ca asa merg lucrurule p-acilea.
    Revenind la subiect , sunt insa nedumerit de aprecierea ta la adresa design-ului exterior , ce anume iti pare inspirat aici ? Mie personal imi pare grosolana si de-a dreptul incredibila exact LIPSA de inspiratie a bavarezilor din Ingolstadt cand vine vorba de design. Stiu ca ei sunt poate cei mai traditionalisti in acest aspect si chiar au reusit cumva sa duca actualele linii de design ( ma rog , la ei actuale insemnand cele pornite acu vreo 15 ani) la rang de arta pe unele modele - vezi A7 Sportback sau Q8 , dar continua evolutie 'cu picatura" ale acestor linii vechi devine exasperanta , chiar si pt. clientii lor fideli ( Audi se bazeaza mult pe acestia). Altceva in afara de niste muchii mai ascutite sau alte muchii in plus nu prea mai vezi pe nici-un model nou de multi ani incoace. Iar in cazul de fata chiar , multitudinea de muchii si linii de pe caroserie imi pare extrem de deranjanta . Ma rog , una peste alta acest nou model A3 sedan nu imi da nici-un motiv in plus sa-i inteleg rostul cum nu l-am inteles nici pe-al vechiului . Ma asteptam sa-l duca din punct de vedere al design-ului spre o zona moderna, cosmopolita .
    16 1
  • @Kiro: ti-am dat verde ca ai zis de bine si m-am facut ca nu vad ca te-ai atins de Dieselul-totem. :))))

    Am uitat sa spun ceva: intre asta si A-Klasse cu portbagaj, as merge pe stelutza norocoasa. La orice ora. Fara sa stau pe ganduri. Si, bine-nteles, sa aiba un Diesel canceros sub capota. Dar asta cred ca nu mai trebuia s-o precizez. Sau? :))
    12 4
  • @kiro, Aaa-ha-ha diesel dedesubtul tuturor :):):) Bine ca macar @PMC mai are simtul umorului :)

    Mie nu prea imi place stilul incarcat la design, mai ales la exterior. Si nu-mi plac nici farurile "sparte" gen honda 2008. Dar fiecare cu design-ul lui. In rest masina pare foarte dinamica. Nu pot sa nu remarc cat a crescut in dimensiuni.

    Imi place insa interiorul foarte mult. Eu zic ca e la ani lumina de fostele A3. Pe mine interioarele alea din trecut totdeauna m-au dat peste cap. Astazi insa e totul foarte curat si modern. Gurile de aer de la sofer sunt separate de bord probabil pentru o service-are mai usoara? Oricum, tehnic sunt sigur ca masina e beton. Si da, nici eu n-as lua-o in detrimentul unui A Class. Chestie personala.

    @pipo welcome back to you too :) Azi am mai invatat ceva. Habar-n-am avut ca Ingolstadt e in Bavaria :)
    11 0
  • andrei
    cum or fi scazut coeficientul ala aerodinamic de la 0.28 la 0.25? ca masina e practic identica in fata si pe dedesubt, cu a3 sportback (modelul nou) si acolo se face cea mai mare diferenta la aerodinamica la astea obisnuite.

    faptul ca e pe aceeasi platforma nu inseamna nimic pentru cumparator. inseamna mult pentru producator. dar nu inseamna ca iti da aceeasi masina.
    10 6
  • Aproape 30.000 pentru o compactă de 1.0? Haaa... haaa... De banii ăștia iei un Ford Puma și îți mai rămâne de un concediu in Tenerife sau un Stepway , ori mai pui ceva și iei două Megane echipate corespunzător, Business.
    Nu mă omor după nemțești, hai, facem excepție la Mercedes, dar o mașină mai are și linii curbe nu e făcută numai din isis la planșetă. Umărul ăla quattro, sau cum ii spune, umflătură aia deasupra rotilor din spate, se potrivește fix că nuca-n perete. Mă rog, gusturile nu se discută, găsesc ei mușterii. Snobi.
    7 5
  • fan skoda
    @Andrei

    Sedanul este mai aerodinamic decat un hatchback.

    @Aha

    Se vor gasi cumparatori.

    @dan.sv7

    Da, este foarte bine sa existe varietate, sa existe optiuni.
    Platforma este cea VW.
    Dar masina nu inseamna ca este aceasi.
    Bentley Bentayga il iei daca ai bani si vrei sa fi nobil.

    Fiecare cu gusturile sale.
    5 3
  • LUCCI LUCIANO
    DE CE SA IEIE O MASINA MAI MICA SI MAI SLAB DOTATA ( AUDI), LA 28.000 EURO, CAND POTI SA IEI O MASINA UN PIC MAI MARE SI CU MULTE OPTIONALE SI POATE SI CU MOTOR MAI OK .IN ACEEASI BANI . ADICA OCTAVIA...
    4 7
  • @ pipo & @zărne: Exteriorul îmi place datorită proporțiilor generale bine nimerite, dar și tușei retro / quattro a bosajelor aripilor. Din păcate, doar primul enunț poate fi argumentat *concret*.
    Ultima nostalgie (sursă exact... psihanalitică -- gonfleurile respective îmi amintesc de răposatul meu Clio Williams) nu mă face deci vreun deținător al gusturilor supreme.:-)

    Pe lungimi de undă subiective, de ex. Seria 2 GC a... ălorlalți bavareji e un rateu baroc perfect pentru mulți, dar place altora.
    De Clasa A Sedan (ori CLA, sau ultimul CLS, tot un drac) ce să mai zic? -- pt mine un gen de înghețată lăsată la soare și deprimată din cauza asta, :-) dar pentru alții -- un design genial...

    Lăsând deoparte totuși nuanțele, a susține că A3 e desenat cu echerul îmi pare nu doar exagerat, ci fals de-a binelea. La fel, acuzația de *lipsă a curajului* (prea tupeiști designerii chiar după mine cu prizele alea de aer pentagonale, unicul element de stil deplasat... pe orice versiune non-RS -- tot după mine, clar.)
    S-or fi săturat însă și ei de restricții, mai știi? (ca genialul Daniel Simon, plecat de la Audi în 2005... la Hollywood, că era lăsat să lucre doar la concept-cars -- poveste lungă, dar v-o zic când oi intra în carantină poate :-P)

    Concluzie: sănătoși să fiți/fim, că Audi-BMW-Merc își văd de ale lor și fără noi... (Na că era să susțin în continuare că formează de fapt un cartel, dar mă abțin că n-am bani de avocați.:-))
    16 1
  • skoda fan
    face palm:
    "Platforma este cea VW."

    cocalar in actiune:
    "Bentley Bentayga il iei daca vrei sa fi nobil".

    PS portbagajul are dimensiunile unei papornite. La Skoda e mai mare. Asa ca acest A3 nu merita!
    7 2
  • As zice ca interiorul este in acelasi tip de abordare regasit la DS7. Parerea mea
    4 2
  • Nu stiu ce nu le place unora pe aici,dar mie mi se pare extrem de frumoasa atat la interior cat si la exterior. volanul a ramas uratel, dar ne-am obisnuit cu treaba asta la Audi de ani buni. Iar la partea de motorizari, era evident ca vor fi aceleasi motoare gasite pe Golf 8 si noul Skoda Octavia deci nimic nou sub soare. Motorul de 1.5 si 150 cp cu mild hybrid mi se pare f ok, acum sa vedem si fiabilitatea.
    8 1
  • @Kirotractor, imi mentin afirmatia. Este o parere strict personala si nu am pretentia sa mi se dea dreptate. Da este desenata numai cu echerul, in buna traditie nemteasca si imi asum ceea ce spun. Am spus-o de foarte multe ori si o s-o repet. Designerii teutoni au lipsit la lectia de geometrie in care se vorbea despre linii curbe. Alatura poza oricarui model bmw, audi, vw, unei poze cu DS, citroen, peugeot, alfa romeo, masserati sau lancia si apoi mai vorbim. Singurele exceptii sunt Mercedes & Porsche, atat.
    1 5
  • @Adi 10 - mild hibrid între este clar un plus, de fiabilitate, demonstrat şi pe Suzuki, dar mă aşteptam la Audi ca să conducă schimbarea fiind cele mai scumpe decât VW şi Skoda...

    @Aha - sunt de accord cu dvs, de altfel şi vânzarile Mercedes şi Porsche sunt mult mai bune, în pofida preţului mai mare a celor două
    2 3
  • @Zarnesteanu : Salut , da, sunt chiar din inima bavariei si cei din Ingolstadt , desi dintr-un motiv sau altul majoritatea ii asociaza doar pe cei de la BMW cu land-ul in cauza , probabil notorietatea Munchen-ului isi spune cuvantul aici.
    Nu am fost plecat de tot, doar ca interesul mi-a scazut mult datorita circului ..cu aspecte grobiene de multe ori ..care se petrece p-aici de la o vreme. Las' ca voi ati evadat in gasca o vreme , crezi ca nu am vazut ?
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru