Autoliv va transfera 70 locuri de muncă din Germania în România: grupul invocă scăderea vânzărilor

de Paul Cosma
Luni, 24.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoliv, unul dintre cei mai mari producători de airbaguri și sisteme de siguranță auto din lume, va transfera în România o parte din locurile de muncă în dezvoltare, logistică și administrație de la o fabrică din Germania. Grupul spune că a luat această decizie pe fondul scăderii vânzărilor și din cauza lipsei de perspective a unei recuperări pe piața auto.

Autoliv are un plan amplu prin care vrea să elimine 500 de locuri de muncă în Europa, până la sfârșitul lunii martie 2021, plan ce va include și închiderea unor uzine.

Grupul vrea să taie 70 de posturi la fabrica din Elmshorn (landul german Schleswig-Holstein), pe care le va transfera 70 de posturi spre România, potrivit informațiilor profit.ro.

Alte 200 de posturi în producție ar urma să fie relocate spre Ungaria, grupul suedezo-american intenționând să oprească producția centurilor de siguranță la Elmshorn până la jumătatea anului 2023. În prezent, aproximativ 900 de persoane lucrează la Autoliv în Elmshorn.

Autoliv a intrat în România în 1997 și are 10 fabrici și 2 centre de inginerie în șapte orașe - Brașov, Timișoara, Lugoj, Sfântu Gheorghe, Reșița, Onești și Iași.

Via profit.ro

Comentarii (6)

  • Cum sa elimine locuri de munca din Germania? Parca germanii aveau nevoie de milioane de oameni ca forta de munca,d'aia au si deschis granitele si au lasat sa intre la greu fara acte,fara pasapoarte. Ma amuza stirea cu 70 de locuri de munca noi in Romania,dupa ce s-au ras toate fabricile si uzinele romanesti,am ajuns sa ne bucuram ca vine o firma straina sa ne mai arunce un oscior de 70 de locuri de munca pe aici pe unde cam toate firmele isi externalizeaza profiturile,sunt bagate prin tot felul de offshoruri iar noi ne multumim sa colectam doar taxele de pe salariile angajatilor.
    6 3
  • @Tatraurs : esti cam intr-o mare eroare. Autoliv este un gigant in automotive si suntem dependenti in buna masura de companii ca Autoliv. Este o veste extraordinara ca nu inchid fabrica/ile din Romania in conditiile in care piata automotive va scadea cu cel putin 30% anul asta si nu ne asteptam sa-si revina prea curand. Ceea ce a realizat grupul asta in Romania este enorm,are multe divizii , inclusiv in cerecetare si dezvoltare tehnologii. Oscioare !!??...da...un sistem osos bine dezvoltat este compus din foarte multe oscioare ..
    O companie ca Autoliv "da de mancare" la incomensurabil mai multi oameni decat zecile de mii de angajati directi pe care ii are. Asta sa ar trebui sa retii si tu...si puteau sa fie in alta tara.
    p.s : nu exclud ca sunt si companii care se incadreaza in cele expuse de tine mai sus ,doar ca aici (cred) ca nu e cazul.
    6 1
  • @Tatraurs Au nevoie de forta de munca, dar pentru munca de jos, pe salariul minim. Pentru joburile decente, prefera sa externalizeze pentru reducerea costurilor.
    6 2
  • @pipo.Nu stiu daca e chiar asa extraordinara vestea pentru Romania,s-o iau babeste,in 2018 au avut un profit de 160 milioane de lei si 9.403 de angajati,in 2019 au avut un profit declarat de 4.083.059lei,adica 850 000 de euro si 8.581 angajati,cu aproape 1000 de angajati mai putini. In 2020 citesc ca mai angajeaza 70 de oameni dupa aia 1000 disponibilizati.ps850 000e profit declarat in 2019 la 8581 de angajati e tare putin pentru un gigant auto,sunt fabrici de salam cu 10 angajati care scot mai mult.
    5 0
  • @tatra
    din niste simple enumerari de cifre n-ai cum sa tragi o concluzie. Cu siguranta ca orice om normal la cap ar alege o multinationala din asta in loc de o fabrica de carnati. Nu mai enumar motivele. Personal imi doresc firme din astea cat mai multe pe tot cuprinsul tarii. Trebuie sa ne dezvoltam chiar si asa cu managementul altora si munca noastra. Poate ca intr-un viitor, sper cat mai apropiat sa fie si managementul romanesc performant, astfel incat sa construim si noi fabrici si firme in tara si chiar si peste hotare.
    PS Managementul la Autoliv Romania e romanesc bineinteles cu knowhow strain si mai sunt si alte firme mari asa. Un prim pas s-a facur deja. Bravo.
    4 1
  • @Tatraurs : da, e un gigant in automotive in Romania ( si nu numai), iar aia nu inseamna babeste, inseamna extrem de superficial . Daca chiar vrei ,ia situatia pe...macar ultimii 10 ani (vezi ca sunt la noi de prin '97- dar stiu..nu conteaza pentru tine..sunt doar neste "bampiri" care au supt sangele tarii pana acuma'), dar ma rog...nu ma transform eu acuma in avocatul lui Autoliv ,ia un analist financiar sau macar un contabil ca sa-ti explice si ai sa vezi ce si cum...Comparatia pe care o faci tu e de-a dreptul penibila (pe langa faptul ca este exagerata) si-mi arata modul cum gandesti tu si ca nu vrei sa "agreezi" vreodata astfel de companii ,fara a incerca sa te judec pentru asta. Firma aia ipotetica de produs salam nu va face decat sa-l imbogateasca pe un om (patron) daca are 10 angajati si profitul ala, singurul lui gand este sa dea "un tun" cat s-o mai putea...si e mai mult decat evident ca aduce infinit mai putin in economie, la bugetul de stat sau unde vrei tu.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru