AUTOMARKET INFO: Comparație între Mercedes-Benz EQA și Mercedes-Benz GLA

de Bogdan Mirică
Marti, 02.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz EQA este cel mai accesibil SUV electric al constructorului din Stuttgart. Asemănările dintre EQA și actualul Mercedes-Benz GLA ne-au făcut să le punem unul lângă celălalt, într-un nou colaj Automarket Info.

Mercedes a apăsat din nou pedala de accelerație în segmentul electricelor și, după ce ni l-a dat pe EQC în 2019, acum facem cunoștință cu noul EQA. Este cel mai mic SUV electric și, asemeni fratelui mai mare, este dezvoltat pe platforma unui model convențional: în cazul său, Mercedes-Benz GLA.

De altfel, dacă dai la o parte blocurile optice față și spate în cazul ambelor mașini, o să observi că ele seamănă foarte mult. Nu mai vorbim despre interior, unde asemănările sunt evidente.

În acest context, n-am putut să ne abținem și am așezat cele două SUV-uri compacte unul lângă celălalt. De ce? Pentru a vedea care sunt avantajele unui SUV electric cu 190 de cai putere și care sunt avantajele unui SUV diesel cu 190 de cai putere.

Prețurile pentru un plin cu energie electrică au fost calculate raportându-ne la valoarea de 1.9 lei/kW, practicată de rețeaua Renovatio. Întrucât o alimentare convențională pentru un automobil cu ardere internă se face rapid la pompă, am luat în calcul cea mai rapidă modalitate de alimentare și pentru mașinile electrice.

TOATE DETALIILE DESPRE NOUL Mercedes-Benz EQA

TOATE DETALIILE DESPRE ACTUALUL MERCEDES-BENZ GLA

LISTĂ PREȚURI MERCEDES-BENZ GLA

Comentarii (29)

  • Strict în opinia mea (ca să nu fiu acuzat de exclusivism), nici nu încape îndoială care ar fi învingătorul (din toate punctele de vedere) : GLA!

    Bogdan nu ne-a plasat concluzia lui personală (evident, din motive deontologice; faza cu obiectivitatea jurnalistică), dar ar fi interesant ce-ar alege el, pentru sufletul lui…Replici precum “Fiecare dintre cele două maşini are avantajele ei” sau “Fiecare merită încercată” ar fi ambigue, nu persuasive…

    Încă o dată menţionez, ca să iasă şi electropaţii din bula lor dragă, cu efect matern, unde se simt perfect protejaţi de junghiurile nemiloase şi perpetue provocate de conştiinţă (de aceea obişnuim să fugim cât colo de dânsa!) : aşa cum “termicele” constituie o afacere foarte profitabilă în zilele noastre (doar nu pentru prostimea planetară!), fix aşa se va întâmpla şi cu “electricele” (despre “autonome” n-ar fi cazul să discutăm; ele aparţin altui plan ontologic), chit că diferenţa faţă de primele ar consta în substratul (eco)ideologic. LOR (de la stăpânii “nevăzuţi” până la sclavii lor nelipsiţi mediatic, dar, totodată, stăpânii noştri direcţi!), personal, nu le pasă neam nici de mediu, nici de mulţime!!! Ah, da, ei declară contrarul cu fermitate/frenezie, fiindcă, una la mână, nu-i costă nimic şi, doi la mână, tendinţa naturală (dar, totodată, păguboasă) a omului din popor este să asocieze minciuna cu scena politică (mai precis, cu partidele), dar NU şi cu instituţiile publice!!! – culmea, ştiind şi ei că ambele entităţi se alimentează una pe alta. Cu alte cuvinte, dacă un tâlhar se transformă în tehnocrat, este absolut în regulă, invers însă se declanşează indignarea civică.
    15 19
  • Vasile
    Nu prea înțeleg cum s-a ajuns la concluzia că au același cost pe suta de kilometri (23,5 lei), în codițiile că la EQA costă 99 lei/480 km și la GLA costă 255 lei/915 km (plin/autonomie)
    15 4
  • Foarte interesant, ceva mai important, piata a scazut in ianuarie cu 51,9% fata de aceeasi perioada din 2020, asta este realitatea, in timp ce foarte multi viseaza cai verzi pe pereti.

    Nu in ultimul rand, VW, Daimler si Bmw au adunat in ultimul semestru din 2020 rezerve mari de cash, asa numitul cash flow, in timp ce piata era preocupata de viitorul productiei de modele electrice. Se pot trage mai multe concluzii, unii nu vor sa inteleaga, finantarea viitoarelor electrice se va face in continuare de la cele clasice, cine se arunca acum doar cu electrice, care nu sunt profitabile, va avea surprize in viitorii ani, mai trebuie sa afle si politicienii care sunt obsedati de 2030-2035, de aceea Toyota nu se grabeste cu electrice, pentru ca stiu ca nu pot deveni profitabile in mai putin de 10 ani.
    13 6
  • Johnny
    Automarket parea ca sunteti pt promovarea electricelor dar in articolul asta le desfiintati...lol.
    In afara de emisii, la toate capitolele EQA e jalnic...Adevarul e ca nu- i nici macar umul dintre cele mai bune electrice de pe piata.
    Eu sustin electricele, dar deocamdata cumparati- le voi
    9 9
  • electric
    Prin asemenea simulari de electrificare, brandurile consacrate se pun in pericol si pun in pericol economia Europei.

    Performantele sub varianta diesel a Mercedes indica cu certitudine mimarea dezvoltarii de masini electrice.

    Piata va compara masinile din acelasi segment de pret si le va judeca dupa performante si autonomie...Tare ma tem ca va castiga Tesla, urmata indeaproape de Hyundai/Kia....
    8 10
  • Pun in pericol economia Europei :). O sa vedeti cand vor fi interzise motoarele cu ardere interna, cate fabrici si furnizori vor disparea, si nu, nu este aceeasi situatie ca trecerea de la caruta la masina, dar acest subiect mai tarziu.

    O sa castige Tesla, da, care face profit cu credite de emisii, fara ele pierderi pe linie, mai dureaza putin pana cand msi lanseaza ceilalti cateva electrice si nu vor mai avea nevoie de credite de emisii.
    13 6
  • Mai lipseste:
    - Plin EQA de la 8 la 24 de ore
    - Plin GLA 5 minute
    21 4
  • La un pret de 0.65 lei /KWh, asa cum reiese din ultima factura pt electricitate, inseamna ca 100 km parcursi te costa 10 lei, daca incarci acasa (nu 23.5). Iar un plin ar fi 43 lei. E doar aritmetica...

    Sau trebuie neaparat sa platesti exact cat pt motorina ???
    16 7
  • Ce scapă foarte mulţi din vedere, este faptul că comparăm o maşină electrică nouă, de generaţie nouă (prima) cu o maşină termică a cărui motor (plus alimentare, infrastructură, etc) a fost dezvoltată în decurs de zeci de ani de zile !!!

    Dacă comparăm cu diesel de la începuturi, unde aveau un consum de 12-24 litri la 100 km, accelerări la 100km/h de peste 15-25 secunde, şamd.

    Apoi, un alt aspect care este scăpat din vedere la comparaţie este fiabilitatea şi costul ownership, costul total, unde electrica bate lejer orice termică.

    Bateriile evoluează şi cred că singura problemă rămasă - a vitezei de încărcare este îmbunătăţită an de an, la electrice.

    Range nu o văd ca problemă, pentru că azi un 300 km iarna dură sunt suficienţi pentru deplasarea înafara localităţii, iar în localitate electrica este deja rege.

    Infrastructura deja, fiind la început se dezvoltă, aici Tesla singură le-a dat clasă tuturor constructorilor auto dinozauri.

    Preţul va scădea odată cu apariţia multor modele de la diverşi producători şi deci a concurenţei care azi este evitată cu furie de producătorii auto dinozauri.

    Aşa încât, câştigătorul este clar EQA, care are tot viitorul în faţă.

    Apoi un alt punct de vedere este cel legat de COVID şi sănătate, şi unde cei cu bani pot spune, uite încarc 90%-99% doar acasă şi prefer o electrică ca să nu intru în contact cu nimeni de la nicio benzinărie.

    Deci.... alegerea e clară.

    PS oricum GLA diesel este uzată moral de nouă.
    14 20
  • niste troace
    7 7
  • Oftalmologul
    Edica, tota lumea vede scris negru pe alb ca in urma testului castigatorul e fara de tagada GLA-ul numai tu vezi invers? Cum naiba? Acum nu mai te pot suspecta de analfabetism functional, ci pur si simplu de analfabetism. Stii sa citesti? Sau poate nu vezi bine ar fi explicatia cea mai onorabila pentru tine.
    Concluzia logica e ca nu merita achizitia unei electrice in momentul de fata. Electrica nu are niciun avantaj fata de o "clasica". Poti sa ti-o cumperi daca tii neaparat sa crezi in minciunile cu copilasii bolnavi de cancer si cei 97% din oamenii de stiinta care stiu cum va fi clima in viitor ei nestiind sa (pre)zica cum va fi vremea peste o saptamana. Cam scumpa credinta, ca orice credinta de altfel care iti cere sacrificii acum pentru un viitor luminos care nu stim daca e va intampla.
    14 10
  • Johnny
    Cred ca e important ca electricele sa fie sustinute insa la modul cel mai serios, au nenumarate dezavantaje momentan. Sunt pentru cei care au bani de o jucarie interesanta, au deja alte masini in curte, si o vor folosii ca sa se dea intetesanti. Poate as face chiar si eu asa cv, fara sa tin cont de multitudinea de dezavantaje, doar ca m- ar costa prea mult distractia asta.
    Daca constructorii si guvernele vor sa dezvolte electricele, trebuie sa vina cu tehnologie imbunatatita considerabil.
    Nu vad prea multi cumparand electrice cand reiese clar ca nu- i avantajos si problema majora nici nu a fost specificata aici: incarcarea....
    9 8
  • @dan_grc

    esti sigur, sigur, sigur???

    cash-flow = rezerve de numerar?
    8 4
  • @Oftalmologu'
    @ "Concluzia logica e ca nu merita achizitia unei electrice in momentul de fata."

    vorbesti niste cretinatati! sunt segmente de pret in care alegerea este clara!

    Nicio fosila nu poate sta in fata noii Tesla Model S nici ca pret nici ca performanta.

    Gradual tehnologia va cobori si la modele mai ieftine...

    In 1970 un personal computer HP 3000 se vindea cu 95.000 $ ---echivalentul a 500.000 $ astazi...

    In ziua de astazi tu detii un PC cu performante SF pentru 1970, la un pret de nimic si ne bombardezi cu o gramada de tampenii de pe el...

    ...exact asa se va intampla si cu masinile electrice! Trebuie doar sa dam o sansa tehnologiei si cu banii nostri sa finantam electricele nu fosilele!
    10 11
  • @Automarket
    Va rugam sa faceti un comparativ identic insotit si de pret intre Bugati Veyron si Tesla Model S Plaid+

    Va rog sa faceti in fiecare zi o comparatie completa, inclusiv la pret:
    - Tesla Model S Plaid+ vs ce Lamorghini vreti voi
    - Tesla Model S Plaid vs ce Ferrari doriti
    - Tesla Model S Plaid vs McLaren F1
    - Tesla Model S Plaid vs Porsche Carrera GT
    - Tesla Model S Plaid vs Mercedes-Benz SLR McLaren
    - Tesla Model S Plaid vs Koenigsegg
    - Tesla Model S Plaid vs Aston Martin
    - Tesla Model S Plaid vs Pagani Huayra

    Dupa asta puteti aborda si masinile de serie din acelasi segment de pret!

    Nu aveti curaj sa faceti asa ceva! :))
    9 12
  • @@Oftalmologu'
    Draga, eu nu dau nicio sansa nimanul pe banii mei. Pentru ca eu am transpirat muncind pentru ei. Poate ca tu dai pomana cersetorilor cand iesi de la biserica, dar eu nu. Nu cred ca electricele vor evolua mai mult decat nivelul la care sunt acum. Ce a facut Tesla in ultimii 10 ani? S-a dublat cumva autonomia? A scazut cumva timpul de incarcare? Nu. Autonomia asta uriasa de la Roadster nu e ca foloseste o baterie mai noua si mai smechera ci ca foloseste una mai mare. Atat. Ca tu ni vrei sa vezi asta sau nu intelegi este problema ta. Asa cum e si faptul ca vrei sa le dai bani la astia. Sunt banii tai, fa ce vrei cu ei, dar nu-mi da mie sfaturi ca nu tine. Nu-s de ieri de azi pe lumea asta si vad destul de repede o escrocherie. Ceea ce este la momentul actual masina electrica.
    8 9
  • Ăsta Oftalmologul, lasă-ne cu credinţa că ... şi aşa acum recent avem povestea cu bebeluşul mort pentru că deh preotul vrea să facă scafandru bietul bebeluş, care plângea cu gura deschisă, că nu era îndeajuns cu palma uşor udat puţin creştetul capului, trebuie aşa ca la scafandri !

    CRIMĂ clar, dacă mă întrebi pe mine !

    Tu şi restul, dieseliști, puteţi trage orice concluzii (proaste), asta e.

    Shell cumpăra una din reţelele de încărcare electrică din Europa, iar Rivian este curtată de Arabia saudită să facă o fabrică de maşini electrice la ei, la arabi.

    Dar tu, culmea - oftalmolog, vezi diesel acolo, că e bun tare.

    Mai ales când stai la ţeava de eşapament.

    Dăi draq de urşi polari şi restul faunei şi florei...

    Mda
    11 11
  • ACE - Craiova
    @Ciprian.Iacob

    Ai perfecta dreptate

    Daca incarci acasa, de la priza trifazata: pretul unitar este acum 0,6-0,65 lei/kW, depinde de furnizorul energiei electrice.

    @AM
    Chiar ar trebui sa dati preturile CORECTE!!!!!

    SA PRECIZATI - EXPLICIT - DE LA CINE ATI LUAT PRETUL UNITAR: Lei/kW!!!!

    Altfel, chiar induceti in eroare opinia publica!!!!
    9 3
  • netam-nissan
    habar n-aveti buei electrolizatilor de calculele real-mioritice.
    kilovatu costa deci 2 lei la statie si gipanu cu stecher consuma 20 kW la suta real.
    rezulta 40 lei pe 100 km.
    dizalu ia 6 la suta pe bune, deci arde sub 30 leusteni pe 100 km.
    si asta daca fericele posesor nu e sofer de TIR, cum cred ca e de fapt prietenu PMC.
    11 9
  • Oftalmologu
    Bah Edica, tu esti dus? Unde vezi in comentariile mele cuvantul Diesel? Ai un fix cu asta? Ce e cu tine baiete, desteptarea? Si ce legatura are bebelusul cu ce vorbim noi aici? Ai dat in beri-beri si aiurezi? Iar ai dat cu oistea-n gard, ca de atatea ori, nu se mai mira nimeni. Si ce au ursii polari si fauna si flora? Eu vad ca prospera. lasa prostiile, ierburile cresc singure.

    PS.
    Numarul ursilor polari a crescut de cateva ori din anii 70 pana acum datorita interzicerii vanatului.

    PS2
    Poza cu ursul trist pe o bucata de gheata prezentat ca o victima a incalzirii globale (care nu mai exista fiind inlocuita cu schimbari climatice), poza aia s-a dovedit a fi Photoshopata, adica e un fals grosolan, cauta sa vezi care-i adevarul. nu mai pune botul la toate fake-news urile. Serios, esti cel mai manipulat copil de pe aici. Penibil de-a dreptul.
    8 5
  • @AM ...

    Da' prietzu' ... unde-i ?

    m-am uitat in cele doo articole cu iesplicatiuni dasp'e ele si nu am vazut pret decit la mqa: 38.540 de euro ...
    despre gla ...
    ioc pret, si multe detalii despre varianta de baza pe benzina ...
    adecatelea, un soi de "reno" cu alta sigla ...
    no, apoi imi pare cam rau dar comparativul e o tzira cam incomplet ...

    oricum, personal nu as da banii aia pe nici una din masinile alea ...
    b-hul-ektrik are autonomie prea mica, desi cam e la bataie cu id4-ul lui vw ca pret ... si anumite caracteristici ...

    ala pe fotoghin ... conform
    https://www.mercedes-benz.fr/?group=all&subgroup=see-all&view=BODYTYPE

    e 42.299,19 Euro !!!
    ba frate ce pret bengos !!!!! cu virgula !
    de-astea nu am vazut pina acu ... ca nu m-am prea uitat la astia pe site !
    deci ... gla e MAI SCUMP DECIT EQA !!! APROAPE 4000 EUROI !!!

    no, sariti ficiori pe b-hule-ktrik !!!::))

    la mine in sat ma uitai sa fac un comparativ intre hyundai kona, benzina vs electrica ...
    deci Kona benzina e 29,534.78$
    deci Kona ev. e 43,611.39$ + 13.000$(subventia de la guverne) = 56,611.78$
    (preturile cu transport, tva, taxe peste taxe incluse !!!)
    deci ... si cu o subventie generoasa e muuult mai scumpa !
    totusi, la mine in sat e f ieftin curentul electric, cam 0,10$/kw (adeka aproximativ 0,31 RON/kw) si mi-am facut socoteli cum ca la vreo 30.000 km/an as economisi cam 2.200$/an; in halu asta, diferenta pretului subventionatei s-ar amortiza in vreo 5-6 ani ...
    daca nu as capata subventia ... ar fi de recuperat cam 26.000$, adica vreo 12 ani de utilizare ...

    dupere cum bag io sama, la mb, in ioropa, e ceva mai usor de recuperat kashkavalu' pt eqa decit aci la mine pt o koana ev !!!

    asta tinind cont de "prognoza/pronosticul AM" : adica de pretul anuntat aci pe site ...

    la mine in sat, ca si la franci, nu e dat nici un pret pt eqa !!!
    deci d-lor de la AM, de unde ati luat pretul de eqa ?
    ma facura-ti corios ... nevoie-mare !::))

    dar ...
    varianta diesel e atragatoare pt ca e vb de motorul 2,2L care e f bun si durabil ... atit ca la mine in sat nu se mai baga la mezat diesel-uri si ... chiar de ar fi, e cam prea mica kikineatza de gla pt ce as dori eu ...
    mi-ar fi util minim un glc daca nu gle !!!
    numai ca alea-s cu mult mai scumpe !
    si nu m-as baga la sume asa "hidoase" !!!

    drumuri bune s-aveti !!!

    ps: pina s-or mai "eftini" mai umblu cu benzinarele noastre ...
    mai ales ca acilea iernile nu-s ca in RO ...
    4 2
  • @mip

    pretul la Kona E mi se pare eronat. E chiar 43.000 + (plus) 13.000 ?

    Verisunea sa zicem ca nu e importanta, cu toate ca intre cea de baza si cea de varf, in Ro (Europa) e de aproximativ 10.000 diferenta. Dar pretul final care ti-a rezultat tie ~56.000 o face putin interesanta.
    1 2
  • Pentru cine nu este convins încă

    1) introducerea de taxe de mediu - în sfârşit - în care poluatorul plăteşte, preţul maşinilor termice va depăşi pe cel al maşinilor electrice (vezi recent Franţa)

    2) cui îi mai vinzi peste 10 ani hârbul tău termic, când piaţa este deja inundată masiv de maşini SH, iar preţul reparaţiilor şi service (până şi în fundătura Europei,
    România) cresc de la an la an ????

    Adaugaţi la preţ total, pe toată durata de exploatare şi amortizare şi vedeţi singuri - cine este câştigătorul.

    Ok?

    :)
    4 5
  • @fanel
    Sunt la munca
    Iti raspund dupa ce ies
    Cu legatura si explicatii
    Pina atunci, intra pe hyundai canada, la provincie alegi quebec
    Faci build&price
    Alegi kona preffered la benzina
    Deschizi alt buton cu aceeasi adresa si faci alta constructie cu kona preffered ev ...
    Daca nu te descurci iti trimit eu legatura

    Vorbim dupa
    O sa vezi ...
    Drumuri bune !
    2 1
  • @mip, merci

    da, am configurat cel mai scump Kona + vopsea + covorasele de cauciuc = 56.078 - 4.348 (grantul federal) - 6.960 (grantul guvernamental) => 44.770

    Aici pretul final e 31.250Eu (fara optionale care oricum sunt nesimnificative)
    2 0
  • @fanel ...

    deci te-ai convins ?

    ce vreau sa subliniez, e ca nu in toate provinciile au aceleasi subventii pt ev !!!

    quebec si british columbia au cele mai mari stimulente.
    in quebec energia electrica e obtinuta "verde", hidrocentrale ...
    am inteles ca si in bc e un plan mare de investitii pt hidrocentrale ...
    de aia anul trecut s-au vindut 99.000 ev din cam 450.000 cit se vind anual masini noi in provincie (quebec) !!!
    si aci e grosul pe toata canada !

    si tot de aia se vind ca aci e cel mai ieftin curent electric din canada si o mare parte din sua ...

    preturile ce le-ai vazut sunt inainte de taxe (echivalentul tva din ro)
    deci ai pretul afisat de producator sa zic
    $46.149
    la care adaugi taxa de transport si preparare vehicul (1500-2000$) in cazul hyundai e 1825$ si inca o
    taxa de
    614$ si ajungi la
    $48,588
    la banii astia adaugi taxa federala si cea provinciala (cam 15%) si ai
    $55.864,05 !!!
    si abia acuma, dupa ce ai pretul final vei scadea cele doua subventii:
    5.000$ de la guvernul federal si
    8.000$ de la cel provincial. (total de 13.000$)
    deci: $ 55.864,05 - $ 13.000 = $ 42.864,05

    si asa cum ti-am zis, am facut ceva calcule ...
    care le poti vedea si tu ...
    iata :

    https://www.hydroquebec.com/transportation-electrification/electric-vehicles/calculate-your-savings.html

    aci e site-ul companiei de curent care e de stat !!! ...
    si poti face o simulare de calcul de energie daca o incarci acasa ...

    eu am pus valorile urmatoare:

    energia consumata de masina:
    20kwh/100 km
    consumul masinii pe benzina:
    8 L/100 km
    km parcursi anual:
    30.000 km
    pretul carburantului:
    1,17$/L
    costul curentului pe an:
    $647.40 for 6000 kWh consumati
    (atit consumam si platim sa incalzim casa in 64 zile pe timp de iarna grea, cu temperaturi de -20 gr.C !!!)

    Cost to drive electric 100 km:
    $2.16 for 20 kWh

    Cost anual pt benzina:
    $2,808.00

    Cost to drive on gas 8L/100 km:
    gas $9.36

    deci facem scazamintul:
    2.808$ - 647,40$ = 2.160,6$

    adica, as plati cu $2.160,6 mai putin in fiecare an !

    deci ...
    raportat la cazul mb eqa vs gla ...
    putem zice ca in europa, preturile de cumparare ale vehiculului sunt mult mai apropiate benzina/diesel vs electric, dar nu stiu acolo cum va descurcati cu pretul curentului ...

    aci, curentul e f ieftin, impedimentul e pretul masinii si reteaua de incarcare ... care chiar daca e mult mai buna decit in RO, totusi e drum de facut !!!

    alta chestie ... de care nu s-a zis in articol, care e pretul intretinerii si verificarilor periodice in cele doua cazuri la mb gla vs eqa ???

    in mod clar, masina electrica e muuult mai ieftin de intretinut de unde rezulta o diferenta si mai buna pt electrica ... mai ales in cazul mb din europa;
    acum aci nu stiu cum o fi ca nu e pret deocamdata pt eqa ...

    sunt si dezavantaje ...
    discutia se poate lungi ... nu are rost acuma.

    cum am mai zis, io mai astept putin sa vad cine cu ce mai sare la cap ...

    as fi f tentat de model y pt ca e mai polivalenta, are si autonomie mai mare, dar pretul e muuult mai barosan; se ajunge la 80.000$ inainte de subventii, unde pui ca nu se incadreaza in conditiile impuse de guvernul federal (sa nu fie mai scumpa de 45.000$) si va avea parte doar de subventia de 8.000$ provinciala !!! deci un 72.000$ pt o masina cu 500 km autonomie vs 43.000-55.000$ pt una cu 400 km autonomie si mai mica si mai putin practica masina in sensul ca e ca gabarit mai mic o kona sau e-niro sau id4 vs model y ...

    om trai si-om vedea !

    drumuri bune sa ai !

    PS: nu ma arunc la electrice cu ideea de a face pe ecologu ! ma gindesc la pretul transportului ... atit ! cum ajung mai ieftin din A in B ? ice vs ev ... ?
    3 1
  • Multumesc mult pt informatii. Algoritmul de calcul e logic si asa trebuie facut de oricare dintre noi. Asta daca nu tii mortis sa bifezi un anumit de motorizare. Motiv pentru care te intreb, dar un hybrid simplu nu ar fi mai OK?

    Pretul la intretinere si a verificarilor nu il poti aprecia cu a altor modele de la Mercedes? As lua ca referinta pretul de vanzare de baza. Pana la urma aici cred ca sunt niste costuri orecum identice (ora munca, consumabile)

    Interesant consumul tau de e.e. pt incalzirea casei. Nu imi dau seama daca e mare sau mic. Mie imi trebuie aici in N Romaniei 17kw/m3/an pt incalzire (dar ian 2019-ian 2020 a fost cel mai cald an de cand ma stiu)

    Inca o data multumesc pentru efortul de a fi foarte exact si informativ si sa ne tii la curent cu alegerea finala.
    4 1
  • erata:

    ian 2020-ian 2021 a fost cel mai cald an de cand ma stiu
    3 1
  • @fanel ...

    Hibrid ...
    nu ma atrage, in special pt ca se folosesc, aproape peste tot, cvt-uri (cutii de vit. cu variatie continua a turatiei) si astea sunt cam sensibile; plus ca adauga plictis masinii ... daca ma pot exprima asa ! dar primul motiv e teama de probleme, desi toyota e cea mai fiabila si sigura ...
    dar de cind am vazut ca jnapii l-au alungat pe nea carlos de la nissan, apoi am o ciuda pe ei !!!
    unde pui ca ciuda e mai veche ca eram atras de toyota ca sunt fiabile si ieftin de intretinut, dar datorita faptului ca au niste preturi agresive, arogante, finantari obraznice, mult peste ce ofera concurenta ...
    asa ca am zis ca nu mai iau jape !!!
    din asia ...
    deocamdata iau coreene ... mi se par cei mai seriosi, chiar daca sunt cu ceva in urma jnapilor, acum cu electrificarea ... sunt sigur ca ii vor depasi !

    am 2 masini de la hyundai ...
    cumparate cu anumite ocazii, am obtinut rabaturi serioase pt ele ...
    cind am luat-o pe prima, in 2011, nu aveam asteptari prea mari, dar iata ca au trecut aproape 10 ani si se tine bine, acu am 228.000 km si e ok ...
    a doua ... am dat peste ea intimplator in 2019 si am capatat un pret fff bun ... altfel nu o luam, as fi cumparat-o ... voiam cu totul altceva ...

    daca te intereseaza, intri pe canalul meu yt si vezi despre ce e vorba :
    https://www.youtube.com/channel/UCDkdDXECTEW7zhTht3sDbeA/videos
    sau aci, in romana, unde am mai putine filme ...
    https://www.youtube.com/channel/UCJs_NLeCFu1WRyTxPlvKjRg/videos

    pretul intretinerii ...
    pai ca sa ai o idee cit mai corecta, compari produse ale aceleiasi companii;
    adica precum in articol, e vb de mb gla vs mb eqa ...
    ai acelasi garaj ... aceleasi preturi la manopera si cam atit.
    in ambele cazuri ai piese de uzura, consumabile cum li se zice, dar daca la motoarele ice ai de schimbat ulei, filtre ulei + aer, la masinile ev nu ai astea ...
    sa zicem ca se suprapun frinele ...
    dar la ev e vb de frine cu regenerare si alea au o uzura mult mai mica decit la masini cu ice, de unde vei avea o alta economie la intretinere;
    la capitolul suspensie, directie, s-ar putea sa fie mai scumpa intretinerea la ev pt ca masina e mai grea, dar sunt ferm convins ca inginerii aia care le-au proiectat, le-au dimensionat in consecinta ...
    timpul ne va spune cum a fi ...
    din ce am vazut pina acum pe net, se pare ca nu ar fi diferente in directia asta ...
    la intretinere nu e corect dpmdv sa compari intretinerea ice facuta la coltul strazii cu cea a unei ev facuta la reprezentanta !

    factura de curent ...
    apoi sa sti ca nu mi-am calculat volumul interior al casei !:))
    e casa pe 3 nivele, subsol, parter, etaj, cred ca are vreo 150m2 utili, fara garaj, macar ca si acolo e pus un calorifer !
    e de stiut ca apa calda o incalzim cu boiler electric, la bucatarie masina de gatit e electrica, vara avem aer conditionat, o unitate de 18.000btu ... masina de spalat si uscat care consuma destul de mult, capacitatea lor e cam dubla fata de ce e pe la RO in vinzare .....
    vara cheltuim pe doua luni, cam 100-110 $ in fc de cit e de cald si cit functioneaza aerul conditionat ... cam 1.000 kwh ...
    iarna ... am avut si ani gerosi cind am platit 600$/2luni, dar au fost ani cind am platit 550$ sau anul asta care a fost mai caldut cind am avut 473$ la 2 luni ... si am folosit 5000-6500 kwh ...
    spre comparatie, la parinti acasa in RO, se folosesc pina in 100 kwh/luna !!!!!
    deci noi aci si vara folosim cel putin de 5 ori mai mult curent electric ...
    pt ca totul e pe curent !
    doar gratarul e cu gaz la butelie ...
    cam 10$/butelie de 9,5 kg gaz lichefiat sau propan cum ii zic astia ...

    cit despre alegere ...
    daca asta vara ma lasa nevasta, saream pe un chevy bolt ev, ca au avut reduceri de 2.700$ inainte de tva (cam 3050$ cu tva inclus) si alea s-ar fi adaugat la subventia guvernamentala ... adica vreo 16.050 $ reducere !
    bolt e cotat aci la 417 km autonomie, dar e mai mic putin decit kona ...
    din ce am vazut pe aci, e o masina f reusita la capitolul motor electric, incalzire/racire, incarcare, etc ...
    e cam nasol interiorul, materiale cam slabe si inconfortabil in spate ...
    as prefera totusi o masina mai mare ca suntem 4 si vara iesim la plaja/baie la 200 km de casa si sa fie incapatoare pt calabalic dar si bateria sa fie mare sa ne aduca inapoi ca pe acolo nu prea sunt borne, fiind parcuri naturale situate mai in afara zonelor urbane ...
    baiul a fost ca nevasta nu mi-a dat unda verde sa vind masina veche, caruia ii gasisem cumparator !!!
    acu, si sa mi-o ia careva nu m-as avinta ca urmeaza sa vina tot mai multe: mustang mach-e, id4, model y ...
    pe de alta parte, ideea unui wrangler unlimited rubicon sau grand cherooke ma cam siciie ...
    in fine ... nu-i graba !

    drumuri bune sa ai !
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru