Autonomia oficială a lui Kia e-Niro a fost supraestimată cu 30 de kilometri: SUV-ul electric parcurge 455 de kilometri cu o încărcare

de Cornel Șocariciu
Marti, 04.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizația independentă care a omologat autonomia SUV-ului electric Kia e-Niro a utilizat o procedură eronată pentru calculul final. Astfel, Kia a refăcut testele, iar autonomia modelului electric a scăzut cu 30 de kilometri în cazul versiunii de top. Și "fratele" Hyundai Kona Electric va trece printr-o nouă procedură pentru recalcularea autonomiei.

Trecerea la noul ciclu WLTP a cauzat o serie de probleme și în rândul organizațiilor independente care se ocupă de testarea vehiculelor. Conform oficialilor Kia, autonomia modelului electric e-Niro a fost supraestimată.

Organizația independentă care a aprobat rezultatele testelor a utilizat o metodă greșită pentru calcularea autonomiei. Reprezentanții Kia spun că timpul alocat pentru testul în modul urban a fost unul greșit, iar acest lucru a dus la supraestimarea autonomiei oferite de SUV-ul electric.

Eroarea a fost identificată de reprezentanții Kia în momentul în care omologau un nou vehicul electric. Producătorul asiatic nu a anunțat numele noului model, dar cel mai probabil oficialii fac referire la proaspătul Kia Soul EV. Modelul electric a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles și folosește tot o baterie cu capacitatea de 64 kWh.

Totodată, Kia a comunicat și noile valori obținute de e-Niro. Versiunea echipată cu bateria de 64 kWh oferă o autonomie WLTP de 455 de kilometri, cu 30 de kilometri mai puțin față de valoarea anunțată inițial.

Varianta de bază echipată cu bateria de 39.2 kWh promite o autonomie de 289 de kilometri, cu 23 de kilometri mai puțin față de valorile comunicate în momentul prezentării.

În același timp, Hyundai a anunțat că noul Kona Electric, fratele lui Kia e-Niro, a fost testat după aceleași reguli, motiv pentru care, în scurt timp vom primi valorile corecte în ceea ce privește autonomia.

În momentul lansării, Hyundai a anunțat că SUV-ul Kona Electric echipat cu bateria de 64 kWh are o autonomie de 449 de kilometri, în timp ce versiunea cu acumulator de 39 kWh "se laudă" cu o autonomie de 289 de kilometri.

Comentarii (12)

  • Anonim
    Cand autonomia reala va fi de minim 900 de km , reicarcare in maxim 15 minute si statii de incarcare pe tot drumul atunci voi lua in considerare achizitia unei astfel de masini pana atunci......alimentez de la arabi
    10 21
  • @Anonim, pana atunci inhaleaza nox grupa mare, cancerul pulmonar e in floare. Oare cand o sa va treziti la realitate ?
    11 10
  • On topic:
    Eu stiam alte rezultate pentru E-Niro:
    500 km - one charge - 90 km/h
    https://www.youtube.com/watch?v=ZnYWWtUNykA

    In mediul urban, valoarea creste undeva la peste 600 km autonomie.
    Si care ar fi sursa articolului ?
    2 3
  • @LLL: Sursa este cominicatul de presa al Kia, in care scrie asa: "Kia Motors previously communicated that the WLTP combined cycle range for the e-Niro was 485 kilometres (301 miles) for the long-range 64 kWh battery pack, and 312 kilometres (193 miles) for the standard (39.2 kWh) battery pack."
    3 3
  • ACE - Craiova
    https://insideevs.com/kia-niro-ev-new-lower-range-ratings-europe/
    5 1
  • hazard
    mai usor cu ipocrizia legata de noxe. E la fel de toxica. Pana sa apara hibrizii si electricele, sau sa dea publicitatii mizeriile facute de vw si altii , abia daca se plangeau de noxe vreo doi trei.
    9 7
  • @daniel.popescu multumesc pentru info!
    2 1
  • @hazard, ipocrizia nu e acelasi lucru cu ignoranta
    5 2
  • someone
    e altceva cand kia comunica oficial aceste cifre, si ar fi altceva daca acest consum ar fi facut/comunicat de o alta parte
    3 1
  • un necunoscator
    unele studii, este internetul plin de exemple, dovedesc ca atat fabricarea unui acumulator pentru vehicule electrice poate elibera în atmosferă tot atâta dioxid de carbon cât ar rezulta din conducerea unui vehicul pe benzină timp de 8 ani de zile, cat si reciclarea acumulatorilor la finalul ciclului de viaţă este in sine un proces consumator de energie şi permite doar recuperarea materiilor prime, astfel că impactul ecologic lăsat de folosirea acumulatorilor Li-ion rămâne la un nivel ridicat.
    4 2
  • Anonim
    Daca americanii nu descopereau faza cu maimuta pe care toti producatorii au practicat-o in cazul masinilor diesel acuma erau inca multi care credeau in reclamele clean diesel ha ha ha . Pentru toti ecologistii aparuti peste noapte nu motoarele diesel sunt cele mai mari poluatoare ale platetei asa cum sunt prezentate acuma de unii cu interese ascunse . Doresc o masina electrica dar pe care sa o pot folosii ca pe cea actuala si sa nu coste dublu . Momentan industria auto nu poate mai mult la capitolul asta
    5 1
  • halatu?cit e halatu?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru