Autonomie mai mare pentru Ford Focus Electric: compacta primește și în Europa bateria cu autonomie de 225 km

de Daniel Popescu
Luni, 13.02.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford Focus Electric este disponibil și în Europa cu noul acumulator cu autonomie de 225 de kilometri, însă performanța este în continuare sub cele oferite de modele rivale.

La sfârșitul anului trecut, Ford anunța că versiunea electrică a popularei compacte Focus primește pe piața din Statele Unite un acumulator îmbunătățit cu capacitatea de 33.5 kWh, care promite o autonomie de circa 225 de kilometri conform standardului NEDC.

Noua baterie este acum disponibilă și pe piața europeană și reprezintă o îmbunătățire semnificativă comparativ cu precedentul acumulator de numai 23 kWh, care oferea o autonomie estimată de numai 160 de kilometri.

La fel ca și motorul eectric, aceasta este răcită pe bază de lichid, pentru a eficientiza și mai mult consumul de energie. În plus, Ford Focus Electric beneficiază acum de sistem de încărcare rapidă DC, astfel că bateria ajunge la 80% în numai 30 de minute.

Celelalte componente de natură tehnică rămân însă neschimbate, inclusiv motorul de 107 kW, care generează echivalentul a 145 de cai putere. Astfel, Focus Electric ajunge de la 0 la 100 km/h în 11.4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 137 km/h.

Chiar și cu acest update, Ford Focus Electric este în continuare în urma constructorilor rivali, întrucât modele precum Renault Zoe sau Opel Ampera-e oferă autonomii mult mai generoase, de 400 și, respectiv, 500 de kilometri.

Fanii Ford vor fi nevoiți probabil să aștepte viitorul SUV electric planificat pentru 2020, care va oferi o autonomie de circa 480 de kilometri.

Via Ford

Comentarii (5)

  • Hilar de-a dreptul. Dupa ce ca autonomiile comunicate sunt intotdeauna mai mari decat cele reale....
    Eu in locul lor nici nu mai anuntam asta.
    Adica o sa poti sa mergi de acasa pana la mall si inapoi. Eventual prinzi o priza libera la mall si mai mergi si la piata :):):):):)
    10 6
  • Din păcate, are același preț ca cel al unui Mercedes Clasa E.
    Așa că, indiferent ce autonomie are, nu mă interesează absolut deloc această mașină.
    12 2
  • @ABC&G

    Sunteti niste dusmani ai planetei, niste barbari care se opun progresului omenirii... Auzi la ei! Sa refuze o masina cu care sa mearga 200 de km si dupa aia sa cheme asistenta tehnica sa-i tracteze pana la urmatorul punct de alimentare! Sa refuzi ei ca prima grija pe care o au atunci cand isi fac vacantele sa fie aceea de a-si gandi traseeul in functie de statiile de alimentare! Sa refuze ei sa faca de doua ori mai multe opriri decat daca ar utiliza o masina cu combustibil conventional! Cata ignoranta! Cata lipsa de grija pentru mediu! Cata indiferenta fata de tendintele metrosexuale care se vor a ne fi impuse! Se poate asa ceva?! Sa-ti doresti sa mai auzi zgomotul natural al motorului! Sa-ti doresti sa mai ajungi cu masina si in zone "nelovite" de progres! Cata indecenta, domnilor!

    PS
    Randurile de mai sus se doresc un pamflet si ar trebui luate ca atare!
    8 2
  • @mishazaitev baiete, aceasta masina e buna numai de naveta la servici intr-un oras nu prea mare, atat. Sa dau o valiza de bani numai pentru atat, in momentul de fata e aiurea. Tehnologia acestor masini e la inceput, poate peste cativa ani da, si ma refer aici la: pret foarte mare, lipsa infrastructura (mai ales la noi), autonomie mica, timp de incarcare mare. De aasta spun ca numai pentru naveta in oras. Plus ca aceste masini in momentul de fata sunt ca o picatura de apa intr-o piscina. Trebuie sa terminam mai repede cu motoarele cu ardere interna ca sa simtim adevarata protectie a mediului. Nu sa stau la semafor si sa vad o Yaris hybrid langa o duba de bulgaria care scotea fum la ralanti, iti dai seama. Cu ce ajuta acel hibrid mediul in clipa aceea?
    3 0
  • @Rona

    Fetito (ca sa pastram nivelul exprimarii). legat de motivele pentru care nu-ti cumperi o masina electrica, acestea sunt, pe langa altele, si motivele pentru care eu nu-mi cumpar una. Comentariul meu viza momentul prezent, nu ce se va intampla peste zexe ani.De aceea, te intreb daca ai citit fraza de dupa PS si daca stii ce-i ala un pamflet.

    In alta ordine de ideil, te-as intreba daca ai habar cat de multa poluare este necesara pentru a produce energia care-ti este tie necesara ca sa te dai aparatoare a mediului? Cat de mult polueaza producerea bateriilor ce echipeaza masinile electrice (pentru ca la acestea ma refeream nu la yarrisul tau hibrid)?

    Legat de duba aceea cu numere de Bulgaria care scoate fum, ei bine, lipsa de reactie a autoritatilor in ceea ce priveste starea tehnica a vehiculelor si stupizenia introducerii taxei de mediu care sa-i determine pe foarte multi romani sa-si inmatriculeze masini in Bulgaria, astfel incat sa nu poate di controlati, nu-mi pot fi puse in carca mie sau tuturor celor care au masini care utilizeaza combustibili conventionali si trec RAR-ul pe bune.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru