Autoritățile din America vor investiga cât de sigur este noul volan instalat de Tesla pe Model S și Model X

de Bogdan Mirică
Duminica, 31.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volanul introdus de Tesla odată cu faceliftul lui Model S și Model X ar urma să fie evaluat de NHTSA pentru a determinat dacă există riscuri în materie de siguranță.

Tesla a lansat faceliftul lui Model S și Model X. Prilej de comentarii, dar nu referitoare la putere sau autonomie, ci la controversatul volan. Primele imagini ale faceliftului ne-au făcut cunoștință cu un volan care seamănă mai degrabă a manșă de avion. Este un semicerc, o soluție pe care o vedeam cel mult pe concepte futuriste.

Însă, așa cum ne-a obișnuit, Tesla caută să inoveze și să marcheze premiere cu orice preț. A fost primul constructor care a oferit o funcție de rulare semi-autonomă sau primul producător care a instalat uși de tip fluture pentru pasagerii spate, pe Model X. Așadar, decizia de a folosi un astfel de volan poate părea controversată, dar este tipică Tesla.

Bineînțeles, nu au întârziat să apară comentariile și întrebarea esențială: „ridică probleme în materie de siguranță acest volan cu formă de semicerc”?

Jurnaliștii publicației Motor1 au adresat această întrebare celor de la NHTSA, autoritatea americană pentru reglementarea siguranței în trafic.

Răspunsul celor de la NHTSA nu a întârziat să apară. Autoritățile au declarat că vor cere o poziție oficială din partea producătorului și apoi vor determina cât de sigură este soluția aleasă de Tesla.

„În acest moment, NHTSA nu poate determina dacă volanul respectă standardele federale pentru siguranța vehiculelor. Vom contacta producătorul pentru a obține mai multe informații”, se arată în poziția oficială emisă de NHTSA.

Vom urmări și noi subiectul pentru a vedea în ce măsură volanul propus de Tesla va putea fi folosit în Statele Unite. Rămâne de văzut dacă vor exista probleme de omologare și în Europa. Vă reamintim că faceliftul modelelor Tesla (Model S și Model X) va ajunge pe piață la începutul anului viitor. 

via / motor1

Comentarii (19)

  • Cel mai mare dezavantaj este ca nu poti sa tii mana stanga la ora 12:00 si cu dreapta sa tii telefonul, NHTSA trebuie sa decida rapid aceasta chestiune.
    23 4
  • Johnny
    Nu vor primii autorizare in Europa si probabil nici in US. Tehnic vorbind, eu il gasesc periculos. Nu poti face o rotire completa prea usor
    23 3
  • Numai semicerc nu e ăla...
    11 0
  • Mircea
    Acest volan vine ca alternativa la volanul standard in urma numeroaselor stiri care incep fix asa: "Un tânăr, aflat la volanul unui autoturism marca BMW a pierdut controlul volanului......."
    Dati pe Google cautare daca nu ma credeti.
    Deci ce conteaza daca e rotund, oval, partrat, semicerc sau orice firma?
    Daca e sa pierzi controlul, poate fi joystick ca la elicopter.
    8 13
  • @mircea... practic cum poți pierde controlul volanului?... eu zic ca este exclus asta... de pierdut pierzi controlul mașinii nicidecum al volanului fie el și semicerc
    13 0
  • MMM – Mircea, Marian, Mafia. Precum ai zice BBB – Benga, Bafomet, Belzebut.

    Mai just ar fi însă MMMF…
    4 10
  • O găselniţă Tesla prin care vor să facă vâlvă, ei mizând pe faptul că maşina are un nivel foarte înalt de autonomie, inclusiv la parcare.

    Atunci, şoferul de fapt nu trebuie decât să ţină mâna la mişto pe volan.

    Fiind o mănuşă aruncată celorlalţi producători auto a produs puţină furie şi deci plângeri.

    Este clar că maşina se va vinde cu versiunea de volan rotund.

    PS la fel cu Audi e-tron, în care majoritatea covârşitoare a vânzarilor în Norvegia, sunt cu oglinzi normale şi nu cu sistemul cameră - ecrane.
    5 2
  • mircea badea
    e ok fiindca zbori cu tesla!
    6 3
  • Și prin anii 60-70 apăruseră tot felul de inovații, ba joystick- uri, ba un fel de butoane gen potențiometru, ba manșă ca la avion. Toate au fost sortite eșecului. Cred că in privința formei volanului nu prea sunt multe opțiuni, poate, cel mult, in privința diamentrului, ceva gen Peugeot.
    10 0
  • Direcția este asistata electronic, asta înseamnă ca la viteze mici efortul din volan este mic, cu cat creste viteza, efortul de rotire al volanului creste. In plus bracarea rotii in funcție de rotirea volanului este data de „demultiplicarea” sistemului de direcție (nu știu cum s-o denumesc altfel). Am condus mașini la care obțineam bracarea maxima din 2 rotații de volan, la altele din 3,5 rotații. Daca va uitați la F1, piloții nu învârt foarte mult volanul ca sa i-a curbe la 180°
    Mai exista si sistemul de direcție si pe rotile din spate. Am condus odată o mașina ca asta, in parcare rotile spate bracau invers fata de rotile fata. Din ce am citit la viteze mai mari rotile spate brachează in aceeași direcție cu rotile fata. Lucru acesta diminuează mult cursa (rotirea) volanului pentru bracarea maxima.
    Acum nu știu daca Tesla are roti directoare pe spate si nu am condus Tesla ca sa știu de cate ori învârtești volanul astfel încât sa obții bracarea maxima, dar acest tip de volan nu este o „imposibilitate” tehnica.
    12 8
  • @xxx Eu obtin bracarea maxima dintr-o rotire a volanului. Nu cred ca ar fi asa mare lucru sa fie fie din jumatate de rotire. Cu siguranta se poate si nu e atat de strigator la cer.
    2 5
  • @Liviu
    Tehnic se poate, dar o mica neatenție poate duce la accidente grave, șoferii care folosesc astfel de mașini le-ar trebui câteva ore de condus ca sa se obișnuiască cu mașina( ca exemplu încearcă sa conduci un Nissan Leaf cu e-pal, la început nu o sa-ti fie simplu)
    6 0
  • @xxx Cu mici neatentii se ajunge mereu la accidente. Cat timp e progresiva bracarea, micile ajustari de la centru nu au efect asa mare.
    6 1
  • @xxx Si cu orice masina noua iti ia cateva ore sa te obiesnuiesti. Nu o conduci din prima la limita, ci treptat.
    7 0
  • Marian
    @Liviu Problema nu este la obisnuinta in timp la gradul ei de rotire/demultiplicare ci la schimbarea frecventa cu masinile normale. O Tesla este de multe ori a 2-a sau a 3-a intr-o familie, restul fiind clasice..sau chiar daca mai ai o Tesla deja, si aceasta are tot volanul clasic de pana acum. Deci mergi cu asta noua si te inveti cu ea cu minim rotație..dar apoi trebuie sa iei masina sotiei si te trezesti ca rotesti mai putin decat trebuie intr-o manevră urgenta de evitare in trafic aglomerat. Si apoi revii din nou la a cu semivolanul asta. Si faci un mers cu spatele, te intorci din obisnuinta si te uiti prin luneta si tot din instinct dai sa apuci partea superioara a volanului..si ia.o de unde nu.i!! Vorbim de reactii si manevre de urgenta sau neasteptate, nu de mers lejer pe un drum drept si liber. Deci nu e asa simplu sa modifici forma functionala a unui element vital la un automobil, forma pe care ai invatat sa conduci si ai codus zeci sau sute de mii de km. Iar o norma de siguranta trebuie gandita pt toti oamenii si toate situatiile de trafic.
    10 0
  • “Dacă mai ai o Tesla deja”…Mafioso, o fi visul tău umed, dar cert este că tu n-ai o Tesla deja. Şi şezi mumos în banca ta, că niciun om serios (inclusiv din Occident) nu se uită la bizareria asta turnată taman în duhul “reducerii costurilor” şi, tocmai de aceea, lipsită de orice gust (mda, în numele sacrosanct al minimalismului utilitarist – sau invers), ca să fiu elegant, adică să nu conchid că este pocită de nu poţi dormi noaptea.
    4 8
  • Marius
    Dacă funcționează ca volanul unei mașini de F1 nu ai nevoie să rotești niciodată volanul complet deci, se poate iar adaptarea devine repede obișnuință
    2 2
  • Simplu, masina se conduce pe jumatate singura. Deci, nu nevoie decat de jumatate de volan.
    10 0
  • Ce volan îți mai trebuie când îl ai pe Geralt of Rivia pe consola centrală?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru