BMW şi Audi conduc clasamentul mărcilor premium în acest an. Mercedes e departe, pe locul al treilea

de Mircea Meșter
Luni, 10.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Între BMW şi Audi se află doar 11.000 de maşini în clasamentul vânzărilor la nivel mondial în primele cinci luni ale anului. Mercedes-Benz e la aproape 100.000 de maşini mai jos şi pierde teren.

Esential 651.000 de unităţi a vândut BMW în lume în perioada ianuarie-mai 2013.
640.000 de maşini se regăsesc în dreptul celor de la Audi în clasamentul vânzărilor la nicel mondial.
563.000 de unităţi a reuşit Mercedes-Benz să vândă în primele cinci luni ale anului.
Lupta vânzărilor la nivel mondial între cei mai mari producători premium ai lumii continuă. Iar BMW şi Audi conduc lupta la vârf, cei doi constructori bavarezi fiind despărţiţi de doar 11.000 de maşini vândute în lume după primele cinci luni ale anului. Mercedes-Benz se află de departe pe locul al treilea, constructorul din Stuttgart aflându-se la circa 90.000 de maşini în spatele celor de la BMW în clasament.

Cei de la BMW au reuşit să vândă 139.161 de maşini în mai 2013 (+8% faţă de aceeaşi lună a anului trecut), în timp ce Audi s-a clasat puţin mai în spate, cu 137.200 de clienţi care au cumpărat maşini ale mărcii din Ingolstadt.

Mercedes a încheiat podiumul lunii mai cu 121.360 de maşini vândute în lume. În perioada ianuarie-mai 2013, BMW are 651.158 de unităţi vândute, Audi vine cu 640.200 de exemplare vândute, iar Mercedes-Benz vine cu greu din spate, înregistrând 562.824 de comenzi.

Conform unui comunicat oferit presei de BMW, creşterea a venit pe fondul unor vânzări mai degrabă modeste în Europa. Dacă piaţa continentală a suferit în acest an o scădere semnificativă, BMW a reuşit să egaleze vânzările de anul trecut. Creşterea vine, deci, de pe restul pieţelor importante pe care este prezent brandul bavarez. "Am reuşit să scăpăm de furtuna de pe piaţa europeană prin creşteri solide în zone precum Statele Unite, China, Japonia şi Rusia", declară Ian Robertson, şeful vânzărilor BMW. Statisticile arată că BMW a scăzut în Europa cu 0.6% în  lunamai, celelalte pieţe aducând creşteri: +10% în SUA şi +11% în China.

DIFERENŢE ROMÂNEŞTI

În România, statisticile înmatriculărilor arată că BMW conduce clasamentul mărcilor premium, cu 606 unităţi vândute în perioada ianuarie-aprilie 2013, marca bavareză scăzând cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Audi şi Mercedes-Benz fac rocada pe piaţa românească, marca din Stuttgart fiind pe locul al doilea, cu o creştere de 5% şi cu 567 de unităţi vândute pe piaţa internă. Audi vine pe poziţia a treia în clasament, cu 499 de maşini vândute (scădere de 2% faţă de anul trecut).

Comentarii (27)

  • Crestere solida pt Bmw si-n Japonia, dar exista o explicatie, deducerea tva de 5%, altfel un japonez sanatos la cap nu-si va cumpara un Bmw.
    La astfel de articole ar fi bine sa fie prezentat un clasament mai detaliat, nu doar cu primele 3 pozitii, toti constructorii premium pe fiecare piata, poate vad si altii cat vinde Lexus pe piata din Japonia de exemplu, dar pot eu sa spun cat vinde, putin mai mult decat Bmw , iar in Europa "cocalara" nu exista, dar unii confunda vanzarile ridicole cu exclusivismul, doar unele modele pot fi exclusiviste, cand ai toata gama "exclusivista" este altceva.
    24 8
  • e incredibil cat de mult a decazut Mercedes in ultimi ani........mare pacat
    si cam asa sa intamplat si cu Nokia.......la fel .....mare pacat.......
    oricum Mercedes face automobile impresionante din toate pct. de vedere..........S-ul face abia a debutat va fi cu siguranta cea mai 'tare' masina construita vreodata......asteptam S65AMG sa vedem cei vor face..........
    17 5
  • @dan_grc
    Bine zis cu Europa "cocalara". Japonezul care prefera BMW in loc de Lexus e un imigrant sau are probleme cu neuronii, altfel nu se explica alegerea facuta.
    1 25
  • @@dan_grc
    Ce-i mai @mafia sau @samba, ce s-a intamplat? Japonia este o piata foarte inchisa, inclusiv in privinta imigrantilor, deci nu sunt asa multi acolo, accepta realitatea.
    23 1
  • @tzenu
    eu zic sa nu-i plangem prea mult pe cei de la mercedes, deoarece ei puncteaza foarte serios cu vanzarile de vehicule comerciale (dube, camioane) unde nu prea au rival la nivel global
    9 0
  • @ @dan_grc
    In link-ul urmator poti vedea vanzarile de masini noi in Japonia in primele 3 luni din 2013 ( http://es.autoblog.com/2013/04/30/ventas-enero-marzo-2013-japon/ ) si vei vedea ca VW este cea mai vanduta marca de import in Japonia ( aprox. 60,000 de unitati pe an ) . Deci sunt destui japonezi care conduc si marci straine nu numai autohtone .
    9 1
  • poni_2013
    Nu stiu de ce dar am o presimtire ca baiatul de sus @dan_grc, copie din ideile altora. Ideile acelea ii apartinea la unu @Marian parca , nu mai stiu sigur.Oricum tipul avea dreptate in ceea ce priveste impozitele si tva-urile la stat.S-ar putea sa fie si asta un adevar greu de inteles pentru unii. Probabil pentru cei paraleli care nu au avut niciodata de unde sa castige comision. Ca proprietar de Mercedes, recunosc ca am cumparat masinile si le-am inscris pe firma pentru as putea justifica cheltuielile. Am avut TVA mai mic la achizitie intr-adevar, si inca am asta datorita faptului ca Mercedesurile nu mai sunt la fel de fiabile ca inainte, si pot face cheltuieli pe firma . De BMW si Audi, cu siguranta sunt sub Mercedes, adica mult mai proaste la fiabilitate.
    3 17
  • @poni

    Nu stiu de ce, dar cred ca n-ai inteles, si era alt tip care abera cum ca Mercedes si Bmw vand doar pt ca le cumpara lumea pe firma pt deducerea tva-ului, chiar si-n tarile unde nu exista tva, de exemplu SUA, si pentru ca vorbesti de fiabilitate cand in stire se vorbeste de altceva presimt ca si tu copii din ideile altora, nu mai dau nume.
    17 3
  • Ar trebui sa vedeti care e deficitul bugetar in tara soarelui rasare.Sa tot traiesti acolo.
    6 1
  • BMW conduce deoarece are cele mai sportive mașini atât motoare cât si design se pare ca oamenii sunt atrasi mai mult de sportivitate decât de confort.
    Oricum BMW e deosebit totul e la alt nivele feeling-ul e cel mai sportiv din toate aceste 3 mărci .
    Oricum respect Audi si Mercedes indiferent ca sunt fan BMW respect rivalii si spun la toți ca se mai fac mașini si la Stuttgart si Ingolstadt la fel de bune ca la MÜNCHEN !!!
    8 4
  • @dan grc???
    Cum nu exista in SUA TVA ????
    Exista băieți si încă mare TVA.
    De ce vorbiti cei de acasă lucruri care nu le știți ???
    Sunt in SUA ei TVA exista in dependenta de la stat la stat.
    4 6
  • poni_2013
    Dragul meu eu cred ca ti-a spalt cineva creierul, cred ca ai confundat uscatorul de par cu masina de spalat.....deci lol.......nu mai pot cu cretinismul...lol.....ma imbolnavesc cand va aud.Gramatica nu prea ai, de incurcat incurci orice si de copiat copii orice dupa ceilalti. Sau cumva te oftici ca ti-am lovit intr-un mod dureros marca, cu care te etalezi ? Adica SH-ul tau ? Deci lol sunteti culmea. Atata incapacitate de gandire rar mi-a fost dat sa intalnesc. Vad ca nici dupa cele spuse nu te-ai invatat minte sa mai copiezi pe altii. Stii tu '' nu stiu de ce dar ...'' . Alta expresie nu puteai sa folosesti ? Dar lasa asa, nu te mai face de ras.
    Oricum din punctul meu de vedere ( fiindca eu stiu ca le-am condus pe toate trei , si MB si Audi si BMW ), este ca BMW si Audi mai au de invatat de la MB, iar MB mai are de invatat de la cei mai buni .
    2 14
  • inexorabil
    Formidabil de cate ori se repeta "stirea stirilor" despre musculatura mercantila a lui Bemwudi; gata, am inteles, este cele mai bun (scuze: sunt cea mai bune) din parcare, un fapt atat de previzibil in urmatorii x-shpe ani......
    AM, nu mai folositi cuvantul "premium" atata vreme cat vizeaza numai tandemul "solitar" din fruntea topului, deci incercati varianta "bemwudium" --- pare mai adecvata in context, nu? IIHS a pus barosul pe ele si tot degeaba, caci, in genere, lumea pare batuta in debla cu maiul globalizarii. Dar nu eu ma pretez la "comparative", ci tot voi, cei din redactie, care ar fi trebuit sa tineti cont de rugamintea mea de a nu mai insera niciun fel de clasamente! "Mercedes este departe", "pierde teren"......poftim "spirit jurnalistic echidistant". Mircea, n-ar fi fost mai indicat sa fi conceput o exprimare "dezamorsata" precum "Si acum va prezentam clasamentul vanzarilor premium pe anul in curs" ?......si-l postai tot, nu doar "podiumul" ! Pardon, "bemwudiumul". Las' ca o sa trec eu pe la fabricile lui Cadillac, Buick, Lexus, Infiniti si Acura si o sa le bat in geam: "Opriti productia, nu va mai agitati in van, caci voi nu puteti fi premium, ci pramatium".
    Asa ca sa nu va mirati cand veti vedea peste ani si ani ca nu s-au disipat "clinciurile" pe forum, ci, dimpotriva, vor prolifera......Si ghici cine le va intretine.
    5 9
  • Adica AUDI si BMW :D
    1 2
  • @inexorabil: cifrele doar sintetizeaza realitatea si intotdeauna, in orice domeniu, numai cei din top conteaza si sunt sub lumina reflectoarelor. Nu prea intereseaza pe nimeni cine ocupa locul 9 sau 12 sau 15, desi pe aceste pozitii pot fi marci faine precum Alfa Romeo, Cadillac sau Porsche, dar.....asta e.
    14 1
  • Adrian
    De la Audi cele mai reusite sunt A6 Allroad si R8, de la BMW seria 6 grand copue si de la Mercedes CL si SLR. Restu sunt restu....
    1 7
  • @poni
    Te-ai plictisit de nickul @mafia? Vezi ca te tradeaza stilul.

    @inexorabil
    Exagerezi, dar tocmai de asta am spus sa se prezinte toate locurile, cate sunt, 8-9, pt ca chiar daca de obicei se premiaza podiumul, nu inseamna ca nu trebuie prezentat tot clasamentul.
    11 1
  • inexorabil
    Am fost putin nervos, ce-i drept, si de aceea am omis sa enumar Chrysler (divizia), Lincoln, Mazda 6, Legacy (de la Subaru, de ce nu???), Volvo (maraie careva?), Alfa Romeo.......Maserati !!! Sa crap daca exista vreo luxoasa mai sportiva decat Maserati in clipa de fata. Dar, ma rog, oi fi eu tampit sadea, deci, intr-adevar, "numai cei din top conteaza" (radacina lexicala fiind "cont"). Iar cei tampiti se duc de se culca cand ii trimite lumea ;)
    PS: Am inchis doar un ochi, nu inainte de a va reaminti ca, totusi, Audi nu-i premium. Un adevarat specialist mi-a explicat de ce: Mercedes = lux la superlativ cu putina sportivitate / BMW = sportivitate la superlativ cu putin lux / Audi = atat de preocupat de a crea un echilibru intre cele doua aspecte, incat nu i-a reusit nici unul, nici altul. Si nici compromisul. Sforrrrr......
    7 7
  • Audi cel putin de la A6 in sus este premium, mai ales la A8 nu prea ai ce sa reprosezi ca si calitate a constructiei si tehnologie, iar aceasta stire este despre vanzari, nu despre o marca care poate fi cea mai luxoasa sau care chiar este, e ca-n motorsport, se vorbeste de cei care se bat la campionat si care se regasesc cel mai des pe podium, nu inseamna ca cei de la jumatatea clasamentului nu sunt buni, dar de obicei cei care sunt in fata sunt ceva mai buni, dar mai pot fi si exceptii in care cei din fata nu sunt neaparat cei mai buni, problema este ca e greu sa fie simple intamplari de clasari pe podium an de an timp de multi ani, atunci se cheama dominare si nu este intamplatoare.
    15 2
  • inexorabil
    Dane, m-am trezit asa, somnambul, ca sa-ti dau dreptate cu A8-ul. Insa limuzina autentica, in viziunea mea, ramane Audi V8. Emana intelectualitate calda, rafinata, distinsa. Iar daca iti "scapai" talpa pe acea pisicuta, se transforma intr-un ghepard. Chiar m-a mirat un V8 pe strada. Mladios si, totusi, nervos. Pe vremuri mergea ţuţ in curtea lui Audi compromisul de care pomeneam mai sus. Pe urma, nemtii au inceput sa se gandeasca la afurisitul ala de grafic de pe perete......
    A8-ul este tot un aristocrat prin vocatie, dar nu radiaza personalitate. Pare doar un monstru high-tech umflat cu steroizi. Scuze pentru @Scorpyon, dar sunt sigur ca el n-ar renunta, de pilda, la miticul Audi Quattro pentru un R8 cu care se falesc zuzele in clipuri "muzicale". Noapte buna!
    2 3
  • Premianti
    Super tare triada asta germana. Felicitari lor.
    Se pare ca, cu cat scade fiabilitatea si siguranta (in studiu Waranty Direct 1 din 45 BMW pica si 1 din 27 Audi au aceeasi soarta iar INHS a aratat ce pot germanii), creste numarul de vanzari. Deci asta e tot un fel de reclama, panteru stupizei, parerea mea.
    Deci cat de tare trebuie sa fii cand vezi ca Audi si BMW sunt varza la fiabilitate si tu sa te mandresti cu lucrul asta ? :))
    Eu am crezut ca premium inseamna masini cu motoare fiabile la care se adauga extra optiuni. Dar mai nou clasamentul e condus de jafuri cu pretentii de premium. Adica se ia una bucata caruta, se pune motor de PSA, scaune imbracate in piele, sistem audio JBL, emblema de BMW si suntem cei mai tari.
    Numarul de unitati vandute la categoria premium este invers proportional cu nivelul studiilor. Daca nu ma credeti, faceti un studiu. Vedeti cati cu BMW si Audi au studii superioare si se pricep la masini (au mai condus si altceva ca sa poata compara). Sau mai simplu: cautati "idiot with BMW" pe Google si veti vedea ca numarul rezultatelor e mai mare decat cel de anul trecut.
    Si pentru a nu fi inteles gresit: ma refer la majoritate (pentru cine nu stie, majoritatea inseamna 50%+1).
    6 10
  • @inoxerabil - si eu am observat lipsa totala de echidistanta a AM, mai ales in comparativele BMW cu restul. Cum naiba 88.334 este aproape 100.000??? Adica, nu mai avem niciun pic de obiectivism jurnalistic? Daca nu facem titluri bombastice si cancaniade nu ne mai citeste lumea???
    Cum sa mai cred ca AM mai este obiectiv, cand pt faceliftul seriei 5 de la BMW au scos imediat un articol lung si cuprinzator (http://www.automarket.ro/stiri/bmw-seria-5-facelift-imagini-informatii-si-preturi-pentru-romania-51130.html), iar lansarea S-Class a trecut la rubrica anunturi de mica publicitate?
    11 4
  • Vasilica
    Pe cine credeti ca intereseaza opiniile unor romanasi=nimeni. Important e ca ei vand pe cand altii vand dar scad. Daca as fi actionar la una din marcile astea premium as fi avut ceva de zis dar asa ei vand banu intra la ei iar unii altii cum spuneam mai sus adica "nimeni" ne vorbesc de fiabilitate ei neconducand decat cazane si nimic mai mult.
    9 2
  • @raduvlase
    AM nu are vreo vina, de vina este importatorul care e cu nasul pe sus, daca se duc la Bmw primesc orice model vor pt teste, la Mercedes e mult mai dificil.
    7 0
  • George
    Pentru a intelege de ce se vinde bine BMW, am sa citez o parte a unui articol aparut de curand in AM:
    "Accidentul petrecut pe autostrada A72 a fost unul cu urmări serioase. Maşina de test circula cu viteză destul de mare în momentul în care a lovit şi apoi desprins gardul de protecţie pe o distanţă de 50 de metri. Bucăţile de caroserie şi metal au zburat înspre ceilalţi participanţi la trafic, însă nu au fost înregistrate alte victime.

    De asemenea, pilotul BMW a scăpat fără a fi rănit grav, semn că germanii pot garanta viitorilor clienţi de Seria 2 o maşină cu o integritate bună şi rezultate de top în cadrul testelor EuroNCAP."

    Deci inca un pilot, atentie PILOT de curse nu agarici cu figuri sau mucea de pe la noi, pierde controlul unui BMW. UAU, super siguranta si super meserie. Daca imi aduc aminte a mai fost unul care a murit. Dar are si meseria asta satisfactia ei.
    Cand conduci asemenea masini trebuie sa iei in considerare si faptul ca au si ele limitele lor.
    http://www.automarket.ro/stiri/pilot-de-teste-de-la-bmw-implicat-intr-un-accident-grav-cu-un-prototip-46867.html
    Deci haideti baieti, dati mai tare si faceti motoare cat mai bune, asa dati exemple de cat de buni sunteti si ce puteti face.
    Si acum retarzii se vor bucura ca toata lumea a scapat cu viata si e masina super sigura. Daca nimerea vreun tir, era al doilea pilot pierdut in mai putin de un an. Eu cred ca mai bine era daca super sistemele de pe BeHeMWeu il faceau pe pilot sa nu piarda controlul masinii. Sa-i zica: BA PROSTULE, MERGI PREA REPEDE SI ESTI PE O STRADA PUBLICA NU PE CIRCUIT !!! Adica daca moare un pilot, nu-i mare paguba, dar daca prostul da peste altii care circula regulamentar, atunci e o problema mare.
    Deci astea da masini PREMIUM. Alerg sa-mi iau si eu una care prinde 300 km/h, ca tare bune mai sunt. Premium si varza ca cele 2 BMW-uri din poze. De fapt cred ca imi iau vreo 5 sa am si de rezerva ca oricum la cat sunt de varza, sunt sansa mari sa le schimb pe toate intr-un an.
    1 9
  • Draga George, e vorba de o portiune fara limita de viteza, crezi ca un pilot profesionist pierdea controlul la 130 la ora? Iar pt ca este un prototip pe o strada publica fara limitare de viteza, ideea e sa mearga cat mai repede, nu cat mai incet, pt a vedea cum se comporta, iar pilotul care a murit n-a avut vina si nici masina, s-a urcat un tir peste el.

    Eu zic sa faci o petitie in Germania pt a se impune limita peste tot pe autostrazi, asa o sa dormi mai bine, dar eu am o intrebare, in tot comentariul tau despre ce vorbesti mai concret? Stiu ca sunt un fan Bmw care stie cateva litere din alfabet, totusi nu prea am inteles eseul tau, oricum esti amuzant.
    10 1
  • Tocmai am luat un ML 350.
    De reprosat lipsa meniu in limba romana.
    Tinuta si cuplu....imperiale.....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru