Ofensiva chinezilor de la BYD pe piața din România continuă. Inițial, constructorul asiatic a anunțat că românii vor avea la dispoziție patru modele și anume Sealion 7, Atto2, Seal și Seal-U.
Acum, reprezentanții companiei vorbesc despre un nou model. Este vorba despre Dolphin Surf, cel mai accesibil model al mărcii. Prezentarea este programată pentru data de 21 mai.
BYD Dolphin Surf (cunoscut pe alte piețe ca Seagull) este un model urban cu o lungime de 3.8 metri. Prețurile sunt încă necunoscute, dar, sunt șanse mari, ca acestea să înceapă de la mai puțin de 20.000 de euro.
BYD intenționează să deschidă noi centre de vânzări în 15 orașe mari din România. Pe listă regăsim orașe ca Baia Mare, Buzău, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Miercurea Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Oradea, Pitești, Ploiești, Satu Mare, Sibiu, Târgu Mureș, Târgoviște și Timișoara.
via BYD
2025 BYD Seagull EV is available starting at just 56,800 yuan ($7,800).
in europe de ce costa 3x ?
Pentru că în industria auto din Europa sunt 13 milioane de locuri de muncă și ea contribuie cu 7 % la PIB-ul UE. Nu poți vinde produse subvenționate la greu de statul chinez și să-ți tai singur creaca de sub tine. D-aia!
De ce costa de 3 ori cat in China, sa ne spuna jurnalistii auto. Sau macar sa incerce.
Eu tot astept sa vina chinezii si sa rupa piata cu preturile dar se pare ca preturile chinezesti au o puternica interdictie la export din motive necunoscute.
Urmaresc si piata din Australia si acolo Atto 3 costa echivalentul a 23k eur fara taxe (AU$40k) ceea ce-l face nu foarte indepartat de pretul din EU cu taxe ~37k. Iar Australia e "in coasta" Chinei nu pe cealalta parte a globului cum e Europa. Australia i-a primit pe Chinezi cu bratele deschise pentru ca nu au o industrie auto de aparat. Din contra, chiar furnizeaza multe materii prime catre China deci au un interes crescut ca sa se inteleaga bine.
Asta nu-i masina, este o ricșă. Veritabilă.