BYD Tang este cel mai puternic SUV hibrid al momentului: 505 CP

de Sebastian Toma
Joi, 22.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la BYD au prezentat versiunea de top a SUV-ului Tang, numită Ultimate Edition, care promite să fie cel mai puternic model hibrid al acestei clase din întreaga lume, cu 505 CP în total şi un timp 0-100 km/h de 4.4 secunde.

Esential 83.400 de euro este preţul echivalent al lui BYD Tang Ultimate Edition în China.
Chinezii de la BYD au prezentat cel mai puternic SUV hibrid din lume, Tang Ultimate Edition. Acesta are o motorizare 2.0 turbo de 205 CP şi 320 Nm, căreia i-au fost asociate două motoare electrice a 150 CP şi 200 Nm fiecare. Resursele cumulate sunt gestionate de o transmisie automată cu şase trepte, care distribuie cei 505 CP şi 720 Nm celor patru roţi. Modelul poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.4 secunde şi are un consum mixt anunţat la mai puţin de doi litri la sută. Pe piaţa din China, un BYD Tang Ultimate Edition costă echivalentul a 83.400 de euro.

Există şi o versiune mai puţin rapidă a lui Tang, numită Tang Limited, echipată cu jante din aliaj de culoare roşie şi cu un interior cu ornamente speciale. Aceasta din urmă are preţul echivalent de 41.629 de euro şi va fi disponibilă în doar 98 de unităţi.

Spre deosebire de Tang Ultimate Edition, acesta are un timp 0-100 km/h cu 0.5 secunde mai lent, ceea ce înseamnă că are nevoie de 4.9 secunde pentru această accelerare. Motorizarea şi trenul de propulsie sunt aceleaşi, nefiind specificat motivul pentru care varianta Ultimate Edition este atât de rapidă în comparaţie cu versiunea Limited.

Urmareste Automarket
Potrivit celor de la BYD, numele modelului Tang provine de la o dinastie chinezească cunoscută la vremea respectivă ca fiind cea mai prosperă dintre măreţile dinastii care au domnit în ţara respectivă.
Această dinastie a domnit între secolul VII şi IX şi este considerată unul dintre vârfurile civilizaţiei chinezeşti. Având în vedere seria limitată în care este oferită această variantă a SUV-ului hibrid de la BYD, nu este probabil debutul său pe pieţele străine.

Via WCF | CarNewsChina | BYD

Comentarii (8)

  • Chiar interesant... Dupa ce clientii ne-au obisnuit cu copy paste-uri, incep sa emita pretentii. Din punctul meu de vedere acesta nu poate fi decat un plus.
    8 4
  • Just me
    Cu siguranta BYD-ul asta e una din acele nenumarate companii la care WAG are mai mult de 0.5% si a caror vanzari se tot chinuie sa le contorizeze la valorile finale ale fiecarui an fiindca doar asa (dupa matematica specifica WAG) si valorile toatale ale motoarelor (si pun aici si cele ale stergatoarelor) se aduna pur si simplu pt a le da o valoare nemaintalnita puterilor totale finale.
    Zic si eu...
    Si apropos, Sebi sau oricare din voi, nu sunteti curiosi sa studiati putin treaba sa faceti odata pt todeauna lumina in problema aceasta fiindca e cel puti curios cum unii producatori nu insumeaza pur si simplu valorile de putere ale motoarelor (termice+electrice) dintr-un ansamblu hibrid si altii o fac?
    Apreciez din partea voastra un raspuns pertinent, la subiect si cat se poate de corect.
    12 8
  • @Just me
    Bună întrebare.
    O explicaţie cât mai simplă şi "pe repede înainte" ar fi următoarea:

    Unii constructori publică puterea potenţială, iar alţii puterea ”practică”. Prin potenţială ne referim la totalul cumulat al propulsoarelor termice şi electrice din dotare dacă acestea ar funcţiona simultan la capacitate maximă. Cum acest lucru nu se întâmplă niciodată în cazul multor modele, o numim putere maximă potenţială a sistemului hibrid.

    În cazul puterii ”practice”, aceasta reprezintă valoarea care ajunge la roţi în situaţii reale, la sarcină maximă.
    11 7
  • Spatele de Renault Koleos, fata de Hyundai Genesis, aeratoarele copiate de la noile modele Mercedes. Foarte interesant.
    12 4
  • este un produs destinat exclusiv pt china, asa ca daca ne place sau nu (sau daca copie pe cineva) este prea putin relevant, important este sa placa chinezului. pe de alta parte, chinezii se ocupa de fabricatia bunurilor de consum ale lumiii de ceva vreme si nu au fabricat doar junk-uri (iphone de ex), asa ca in momentul de fata china are o forta de munca calificata si chiar obisnuita cu standarde inalte de calitate, care coroborat cu sarcinile celui de al 12-lea plan cincinal care pune accent pe calitate si marci autohtone, putem intui cu usurinta ca in scurt timp china va produce marfuri autohtone dezirabile, iar daca mai tinem cont si de faptul ca 90% din resursele de pamanturi rare apartin chinezilor (din care se fac bateriile), putem concluzia ca viitorul electric al industriei auto electrice cam e la mana lor (asa cum petrolul e la arabi, doar ca spre deosebire de acestia, chinezii mai pun si man la lucru), deci uitati de vw sau toyo, in curand great wall va fi pe cai mari.
    5 5
  • qwerty
    @Just me, depinde cum sunt folosite motoarele. Daca acestea actioneaza rotile simultan atunci puterea poate fi adunata. Mai sunt totusi hibride la care motorul termic functioneaza exclusiv ca generator caz in care puterile nu se aduna. Ex Fisker Karma are 2 motoare electrice de 201hp care actioneaza rotile si unul termic de 260hp care are rolul de generator de curent electric. Din aceasta cauza, puterea masinii este de 402hp (nu 662hp)
    3 4
  • Just me
    @qwerty
    Inteleg perfect ce spui, insa aici, la fel ca la Volt, masina este prezentata drept un model electric (si nu Hybrid), motorul termic fiind promovat doar ca unul care sa vina sa extinda autonomia si deci o excludem din discutie, problema apare strict doar in cazul unui hybrid (clasic) in serie sau in paralel (vezi Toyota, Honda, Ford) unde puterea totala a sistemului de propulsie nu se insumeaza pur si simplu, asa cum se intampla la saraciile care hop-top si ei de un an-doi s-au pus sa fac ansambluri hybride cu sute de cai...
    5 4
  • Oare de ce nu indraznesc sa-l "scoata" din tara? :)
    Nici eu n-as fi indraznit... :)
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru