Carlos Ghosn: "Alianța Renault-Nissan nu își caută noi parteneri"

de Sebastian Toma
Vineri, 05.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, a declarat că sinergiile grupului și colaborările actuale sunt suficiente pentru a asigura succesul alianței în viitor, nefiind nevoie de un partener suplimentar.

Esential 1999 este anul în care a fost formată Alianța Renault-Nissan, condusă în prezent de Carlos Ghosn.
Renault-Nissan, alianța franco-niponă condusă de Carlos Ghosn, nu are nevoie de un partener suplimentar în viitorul apropiat. Vestea vine dintr-o declarație directorului concernului, care consideră că poate să atingă toate țelurile pe termen lung ale companiei fără să-și extindă lista de colaborări. În 2014, Renault-Nissan a economisit peste trei miliarde de euro prin sinergiile de grup și împărțirea de costuril și tehnologii, o creștere față de economia din 2013, de 2.8 milioane de euro. Datorită acestor economii realizate prin împărțirea costurilor în diferite direcții, cei de la Renault-Nissan pot să rămână competitivi fără să-și caute noi parteneriate pe piață.

Până în 2016, scopul Alianței Renault-Nissan este economisirea a 4.3 miliarde de euro pe an. Alianța dintre cei doi producători a fost semnată în 1999 și a salvat partea japoneză de la problemele financiare întâmpinate. Carlos Ghosn a fost unul dintre oamenii responsabili de revenirea la profit a acestei companii și este în prezent CEO-ul ambelor mărci. Printre elementele care ajută alianța Renault-Nissan să facă economii se numără dezvoltarea la comun a tehnologiilor necesare vehiculelor electrice, sistemelor de siguranță pasivă și activă și a tehnologiilor de conducere autonomă.

Evident, cele două companii economisesc și prin producția de componente comune între modelele lor și la transportul acestora către reprezentanțele din întreaga lume.

Urmareste Automarket
Declarațiile lui Carlos Ghosn sunt legate, cel mai probabil, de intențiile lui Sergio Marchionne de a forma o nouă alianță cu un alt producător de automobile. Directorul Fiat Chrysler Automobiles și-a propus să semneze o asemenea alianță până se va retragede la conducerea companiei.
Marchionne a motivat necesitatea unei alianțe cu încă un producător, oricare ar fi acesta, în vederea aducerii de reduceri de costuri pentru susținerea investițiilor ridicate necesare dezvoltării noilor generații de automobile, care trebuie să fie semnificativ mai sigure și mai eficiente decât cele pe care le înlocuiesc, iar vânzările acestora nu reușesc întotdeauna să compenseze costurile dezvoltării.

Via Automotive News (înreg.)

Comentarii (3)

  • ion ghidon
    Unde sunt marii comentatori?? Sunteti buni la comentarii pe langa subiect si ca ce seamana masina asta cu aia.
    0 5
  • pai ce mai poti comenta cand o usa iti este inchisa in nas?

    pentru ca exact asta a primit Marchione
    12 4
  • Azazel
    Nu cred ca este vorba de usa inchisa in nas. Fiat a propus ceva, Ghosn a considerat ca nu are nevoie... poate nu are nevoie acum. Asta nu inseamna ca Marchionne si-a luat-o peste bot sau Ghosn i-a ras in nas ca este un milog. Pe bune, este o replica de fan ultras. Constructorii se inteleg mult mai bine intre ei decat se inteleg fanii. Si poate ca stiu ei mai bine de ce. Asa e si-n fotbal. Stelistii si dinamovistii se injura, se scuipa si se bat. Cei din conducerea cluburilor in schimb isi dau mana, vorbesc frumos intre ei, se respecta si uneori cam fac ceva pe fani... ca asa e in fotbal si afaceri (chiar si cu masini).
    9 10

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru