Carlos Ghosn vrea Renault-Nissan în Top 3 mondial: "Suntem optimiști că vom depăși General Motors"

de Mircea Meșter
Vineri, 06.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Clasamentul vânzărilor la nivel mondial va suporta modificări importante până în 2018 dacă ambițiile lui Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan, se vor confirma. Brazilianul vrea ca Alianța să ajungă pe podium.

Esential 4 este locul pe care-l ocupă Renault-Nissan în clasamentul vânzărilor la nivel mondial în 2014. Pe locurile 1-3 se află Toyota, Volkswagen și General Motors.
2018 este anul în care Carlos Ghosn previzionează depășirea celor de la General Motors. Întâmplător sau nu, este și ultimul an în care brazilianul va conduce Alianța.
Rezultatele de vânzări ale ultimilor ani ne-au demonstrat că cei mai mari constructori auto ai lumii rămân Toyota, Volkswagen Group şi General Motors, chiar dacă ordinea lor a suferit modificări din cauze externe, aşa cum a fost dezastrul natural care a lovit Japonia în 2011. În acest context, faptul că CEO-ul Renault Nissan, Carlos Ghosn, anunţă că grupul său îşi propune să ajungă pe podium până în 2018, retrogradând GM pe poziţia a patra, poate părea o surpriză pentru mulţi. Nu şi pentru directorul de origine braziliană a Alianţei.

"Sunt optimist că cifrele noastre vor crește", spune Carlos Ghosn într-un interviu acordat la Salonul de la Geneva publicației Automotive News. "Pe unele piețe elanul ne e tăiat de faptul că vântul bate invers, dar cu toate acestea am reușit să vindem 8.5 milioane de mașini anul trecut.

Numărul 3 (n.r. General Motors) se află la 1.4 milioane în fața noastră, însă în această industrie lucrurile se schimbă rapid", continuă oficialul Renault-Nissan. 

Întrebat dacă Renault-Nissan nu și-a propus să ajungă la aceste cifre printr-o alianță, Ghosn exclude această posibilitate: "Parteneriatele sunt o chestiune de oportunitate, de sinergie și de complementaritate. Nu pui la cale colaborări doar de dragul de a avea volume mai mari. Numărul de mașini vândute este o problemă, bineînțeles, dar în cazul nostru vorbim de 8.5 milioane de unități, ceea ce înseamnă că nu avem probleme la acest capitol. Alții trebuie să-și facă griji la acest capitol, nu noi".

Alte declarații interesante ale lui Carlos Ghosn

► "Piața din Rusia se prăbușește doarte repede, dar își revine foarte repede"
► "Piața din Europa nu crește, ci își revine. E o mare diferență. Europa e încă la 20% sub vârful din 2007"
► "Recuperarea pieței din SUA s-a încheiat, acum vorbim de o pantă ascendentă de creștere. Nu cred că SUA a ajuns încă la vârful potențial"
► "Vreau o cotă de 10% din piața din SUA, iar calculele mele arată că suntem în cărți. Planul funcționează"
► "China va continua să crească, dar ritmul încetinește, ceea ce e normal.

Nu consider că piața din China riscă să fie o bulă care să explodeze. Pot exista excese ici-colo, însă nu există niciun element major care să amenințe industria auto din China"
► "Mă voi retrage până la finalul acestui deceniu. Nu știu care vor fi succesorii mei, pentru că mai sunt trei ani și jumătate până atunci (n.r. în 2018, mandatul lui Ghosn se încheie)"
► "Renault-Nissan își dorește să fie un vârf al mașinilor autonome, ceea ce înseamnă să-i dăm posibilitatea șoferului să conducă sau nu atunci când dorește asta. Vrem să readucem în prim-plan plăcerea de a conduce. Pentru că ce plăcere ai atunci câns stai cu ochii pe mașina din față și cu mâinile pe volan atunci când te afli în trafic aglomerat? În același timp, nu ne interesează mașinile fără șofer. Este un subiect complet diferit"
► "Acum cinci ani, eram singurul producător auto care avea în gamă mașini electrice pure. Acum avem mărci care vin după noi, cum sunt BMW, Mitsubishi, Volkswagen și alții, deci nu ne simțim singuri. Sunt convins că mașinile electrice vor reprezenta o mare parte a viitorului". 

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (11)

  • Vise placute bosorogule! GM va ramane cea mai tare companie auto din istoria automobilului!
    15 35
  • dupa declaratiile "bosorogului" ma astept ca Renault sa vina cu o gama mult (foarte mult) imbunatatita. Cu Nissan (in USA are 9,4% cota)au rezolvat cumva...dar cu o floare nu se face primavara.

    eu ii urez succes
    27 9
  • TC1900
    poate nissan si dacia sunt niste branduri f bune

    renault si infinity insa sunt jos de tot
    18 10
  • Deci rotim manutele astea doua, zicem din buze de trei ori UU-UU-UU, pocnim din degete si ... voila, suntem pe locul 3. Bai Gicule, paseaza ma mai repede iarba aia pana nu-mi dispar viziunile!!!!
    14 21
  • Domnule Ghosn, din ce punct de vedere vreţi să depăşiţi Opel Motors? Ah, da, am înţeles: strict comercial…Dar cu ce v-aţi propus să vă atingeţi scopul declarat? Cu bizareria de Nissan Juke (Joke), eşuat din nou la IIHS-SOT? (în comparaţie, Buick Encore şi-a învăţat lecţia şi s-a prezentat altfel în acest an, la teribila probă). Cu Renault şi Dacia, care nici măcar nu fac obiectul cercetării din partea exigentei organizaţii americane a siguranţei? Cu Infiniti, care se pretinde premium (SUV-urile ca SUV-urile, dar, la categoria berline, Infiniti este ca şi inexistent în Europa!), deşi mie, personal, mi se pare că, de exemplu, eternul VW cel “non-premium” arată, în ansamblu, mai elegant?

    În loc de orgolii belicoase ( "Numărul 3" ?---La ce vă ajută această desconsiderare făţişă şi acest dispreţ dezonorant?), stimate Carlitos, mai bine aţi pune în balanţă punctele de calitate ale celor două tabere: OM şi R-N. De exemplu, abordaţi calitatea estetică a lui Opel Astra OPC şi cea a lui Renault Megane RS, chiar dacă performanţele tehno-dinamice înclină spre modelul francez (însă care dintre cele două “sportive” radiază mai multă…masculinitate?).
    15 24
  • Sandu al-III-lea
    Domnul Ghosn momentan viseaza.Ulterior daca va baga bani seriosi in alianta lui francezo-japoneza posibil sa reuseasca ce si-a propus.Dar pentru cine nu a inteles,explic.Banii pe care trebuie sa-i bage in alianta sunt multi,astfel incat productia sa se TRIPLEZE.Uitati unde e Toyota...zece milioane de masini fabricate.Bafta le doresc si un marketing fata greseala!
    1 6
  • nu se mai dau medicamente pe reteta compensata?
    7 6
  • @inexorabil, ai un "like" de la mine. Cu toate ca anumite zone din postare nu sunt chiar cele mai elocvente, dar sa zicem ca votul este unul care manifesta simpatia mea fata de tine.Ca inceput , iti voi spune ca nu sunt un fan "devotat" al marcii Renault, insa cu Juke ce ai avut ? Nissan chiar daca face parte din grup si sunt in alianta "targetul" lor e putin diferit in functie de piata , de exemplu Nissan dispune de cea mai larga gama de vehicule 4x4 ( crossovere mici-medii, pick-upuri, etc ) din Europa, iar faptul ca Qashqai si Juke vinde cel mai mult in segmentul lor , inseamna ceva. Cat despre bizareria numita " Joke" si IIHS ( compania de testare care face furori in randul constructorilor auto indemnandu-i pe acestia sa mai scoata cativa "bistari" din buzunar chiar cand totul parea Ok in scenariile EuroNCap ), el a punctat cv mai bn fata de Buick ( Opel Mokka ) care e in aceeasi clasa.Evident ca nu ma astept acum ca Nissan sa indrepte lucrurile precum a facut-o Toyota Motor Corporation, insa de la o marca cu pretentii ( model popular la vanzari ca Juke ) ma astept de la un compromis. Nu ma vad conducand vreodata ca masina personala " broscoiul Juke" insa cand ma gandesc cu sila ca majoritatea masinilor de azi au cam aceleasi trasaturi specifice de brand, ma face sa ma gandesc ca Juke este ceva "wow" cu totul diferit de designurile caracteristic aceleasi pe care majoritatea masinilor il abordeaza.
    Cat despre faza cu " primele locuri" , cine stie, poate cu aparitia noii generatii Megane si Kadjar ( mai nou ) si Twingo ( o masina simpatica de oras si care cred eu , va avea succes ), GM va zbura de pe locul 3 , iar aici este vina lor. Greseala le va fi fatala odata cu scoaterea marcii Chevy din Europa ( singura care oferea preturi bune ) , ei incearca sa bage pe gat doar Opel care in mod "traditional" ofera niste preturi mai mari. Insa sa nu uitam ca mai sunt si altii care vor sa "muste" din podium, de exemplu Hyundai-Kia care si-au invatat lectia. Dar pana ca unii din ei sa ocupe podiumul, au de infruntat "colosul" TCM, a caror clientii se vor slei sa treaca la Hyundai-Kia sau Renault-nissan.
    1 7
  • Da, într-adevăr, lucrurile se îndreaptă la Toyota (în direcţia IIHS-SOT). De fapt, toată lumea va fi obligată să se perfecţioneze. Tabloul panoramic din viitorul apropiat al automobilismului va arăta aşa:
    tehnologia---numai e-tehnologie, care va constitui politica prioritară
    mecanica---păi n-am pomenit deja de e-tehnologie?
    siguranţa---maximă
    simţul estetic---zero
    fiabilitatea---degetul mijlociu în sus
    originalitatea---ce dracu' mai e şi asta?
    responsabilitatea şoferului---păi n-am pomenit deja de e-tehnologie?
    pasiunea pilotajului---subiect de film clasic

    Strict în viziunea mea, Nissan ar trebui să se identifice cu o marcă sportivă prin excelenţă. Orice altceva în afară de GT-R şi Patrol n-aş vrea să existe în gamă. Din motive puriste, desigur.

    În general, în industria auto (deşi, practic, nu mai este “industrie” – să-i zicem “oligopol”), dacă s-ar întâmpla ceea ce mi-ar plăcea mie, ar rezulta profituri uriaşe, nu-i aşa?
    2 8
  • cineva
    Corect Sam93! GM va ramane cea mai tare companie auto din istoria automobilului! ... de pe pozitia nr 3.
    Bravo!
    1 2
  • Acolo unde GM a esuat, Alianta R-N a reusit:

    http://www.automarket.ro/stiri/cea-mai-vanduta-masina-electrica-din-lume-se-conduce-singura-schimba-67035.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru