Cât consumă pe bune? Peugeot și Citroen au publicat cifrele de consum real pentru 30 de modele din gamă

de Mircea Meşter
Luni, 11.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consumul de laborator luat ca reper până acum de constructorii auto în fișa tehnică a mașinilor e pe cale să dispară din peisaj. Acesta va fi înlocuit cu cifre rezultate în urma unor teste de consum în trafic real. Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au publicat primele astfel de calcule.

Așa cum au promis în urmă cu patru luni, francezii din Grupul PSA Peugeot-Citroen devin primii constructori care publică cifre oficiale de consum real pentru majoritatea modelelor din propriile game. Inspirată din proiectul european RDE (Real Driving Emissions), care își propune să armonizeze cifrele oficiale oferite de mărcile auto cu cifrele pe care șoferii le vor experimenta în viața de zi cu zi, strategia de transparență semnată de PSA este cu atât mai laudabilă cu cât diferențele față de consumurile de pe fișa tehnică sunt în unele cazuri de peste 50%, element care îmbunătățește credibilitatea demersului francez.

Pentru a stabili consumul real al mașinilor proprii, inginerii PSA Peugeot Citroen au ieșit cu ele în traficul real și au parcurs un traseu compus din 25 de kilometri în oraș, 39 de kilometri extraurban și 31 de kilometri pe autostradă.

Mai mult, mașinile testate au simulat prezența pasagerilor și a bagajelor acestora, iar sistemele de confort precum cel de climatizare au fost activate.

Conform producătorului francez, rezultatele testelor sunt foarte apropiate de cele experimentate de clienții mașinilor și dezvăluite într-un sondaj efectuat de organizații franceze independente. De altfel, următorul pas pe care îl vor face cei din PSA va fi un simulator online care le va permite clienților să afle o proiecție a cifrelor de consum real în funcție de stilul de pilotaj abordat și de condițiile de trafic pe care fiecare le experimentează în rulajul zilnic.

Model, Motor, Putere Cutie și anvelope Consum real
(test nou RDE)
Consum oficial
(omologare)
PEUGEOT
108 1.2 PureTech 82CP Manuală 5 trepte
Anvelope 15 inch
6.1 4.3
208 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.16" 4.7 3.5
208 1.6 BlueHDI 100CP Start-Stop Man.5, Anv.16" 4.7 3.0
2008 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.16" 5.1 3.7
2008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Man.6, Anv,16" 5.2 3.7
2008 1.2 PureTech 82CP Man.5, Anv.16" 6.4 4.9
2008 1.2 PureTech 110CP Start-Stop Aut.6, Anv.16" 7.1 4.8
308 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Man.6, Anv.16" 4.9 3.2
308 1.2 PureTech 130CP Start-Stop Man.6, Anv.16" 6.6 4.6
308 1.2 PureTech 110CP Start-Stop Man.5, Anv.16" 6.3 4.0
3008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Man.6, Anv.17" 6.1 4.1
3008 1.2 PureTech 130CP Start-Stop Man.6, Anv.17" 7.6 4.9
508 2.0 BlueHDI 180CP Start-Stop Aut.6, Anv.17" 6.3 4.0
Partner 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.15" 6.1 4.3
CITROEN
C1 1.2 PureTech 82CP Man.5, Anv.15" 6.1 4.3
C3 1.2 PureTech 82CP Man.5, Anv.16" 6.3 4.6
C3 Picasso 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.16" 5.7 3.8
C3 1.6 BlueHDI 75CP Start-Stop Man.5, Anv.15" 4.9 3.0
C4 Cactus 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.16" 5.1 3.6
C4 Cactus 1.2 PureTech 110CP Start-Stop Man.5, Anv.16" 6.1 4.3
C4 1.6 BlueHDI 100CP Man,5, Anv.16" 5.1 3.6
C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Aut.6, Anv.17" 6.5 3.9
Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Man.6, Anv.16" 5.7 4.0
Grand C4 Picasso 1.2 PureTech 130CP Start-Stop Man.6, Anv.17" 7.4 5.0
Berlingo 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.15" 6.1 4.3
DS
DS3 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop Man.6 5.0 3.6
DS3 1.2 PureTech 110CP Start-Stop Man.5 6.0 4.3
DS4 1.2 PureTech 110CP Start-Stop Man.5 5.4 3.8

Comentarii (18)

  • Chiar credeam ca se pot scoate consumurile respective daca mergi economic, am testat o japoneza mica cu motor de 1 litru si la drum lung scoteam intre 4 si 5% si nu o menajam deloc.
    13 13
  • Matrixu
    Foarte frumos din partea lor. Pe de alta parte, asta inseamna si alte cifre de emisii. Deci alte taxe de platit fata de cele actuale. Ce se intampla cu cele care deja au platiti aceste taxe raportate la consumul oficial?
    28 4
  • Am cautat pe http://www.spritmonitor.de/en/ consumul mediu realizat de posesorii catorva din modelele de mai sus. Spre uimirea mea, noile consumuri declarate de PSA chiar sunt reale. Unele sunt mai mari, altele mai mici decat media spritmonior, dar diferentele sunt relativ mici (mi se pare normal sa existe niste diferente), si se anuleaza reciproc.

    Sper ca si alti producatori sa urmeze exemplu PSA.

    Cu toate acestea, tot nu as cumpara ceva de la ei ...
    19 26
  • Bravo PSA, o initiativa de urmat. Insa ce mi se pare interesant e ca la modele identice dar cu motoare diferite motorul mai mic sau mai puternic are un consum mai mare. Fie alt stil de condus, fie ceva dubios la mijloc.
    Ex:
    2008 1.6 BlueHDI 100CP 5.1
    2008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 5.2

    3008 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 6.1
    3008 1.2 PureTech 130CP Start-Stop 7.6

    2008 1.2 PureTech 82CP 6.4
    2008 1.2 PureTech 110CP Start-Stop 7.1

    308 1.6 BlueHDI 120CP Start-Stop 4.9
    308 1.2 PureTech 130CP Start-Stop 6.6
    308 1.2 PureTech 110CP Start-Stop 6.3
    9 16
  • Ce a facut PSA inseama mare curaj. Practic cine isi ia un HDI sau ceva cu sistem Start-Stop, crede ca va avea si un consum f mic. Iata ca nu e chiar asa. Si chiar PSA o spune. Iar cu niste consumuri apropiate se lauda si concurenta. Deci... intelegeti voi. Încă o dovada de curaj. Acum 10 ani Renault se hotara se investeasca masiv in electrice si nimeni nu le dadeau mari sanse. Acum PSA are curaj sa spună ca masinile lor consuma mai mult. Cei care stiau insa asta, erau f putini. Pentru ca nu multi care isi cumpara masina se si pricep la ele.
    19 3
  • Cornel
    Daca si germanii ar da consumul real al mașinilor produse de ei,posesorii acestor mașini ar avea un șoc !
    25 4
  • @gigi - BlueHDI sunt motoare diesel, PureTech sunt motoare pe benzina.
    11 2
  • 208 1.6 BlueHDI 100CP Man.5, Anv.16": - 4.7(real) vs 3.5(omologat)
    208 1.6 BlueHDI 100CP Start-Stop Man.5, Anv.16": - 4.7(real) vs 3.0(omologat)

    Pentru cei ce credeau ca start-stop-ul chiar aduce un beneficiu real ... au dovada ca nu prea.
    Cu un consum orar real de ~0.7 litri, ar insemna ca pentru o economie de 0.5 litri precum in exemplul dat de mine, motorul sa stea oprit in medie, cel putin jumatate de ora sau chiar spre 45 de minute. Nu prea se intampla asta in realitate.
    8 2
  • cine se ia dupa consumul dat de producator e f naiv. nici o masina nu o sa consume ca in fisa la traficul din Romania, la calitatea carburantilor etc. la consumurile cica reale puteti sa mai puneti inca 2 litri in plus pentru Romania! e valabil pentru orice marca.
    13 2
  • @noname00 Mersi, chiar nu sunt familiar cu denumirile PSA si mi se parea cel putin ciudat :)
    6 5
  • dovleac
    consumul depinde si de incaltamintea soferului:
    sandale - consum mediu 5.5
    bocanci - consum mediu 11.5
    (ps: benzina)
    8 3
  • cineva
    A nshpea mia oara: consumul dat de constructori e pentru a putea compara masinile intre ele. Fara acest consum nu o sa poti compara masinile, deoarece PSA iese in trafinc in Franta, BMW in Germania si asa mai departe. Asa ca consumurile reale o sa fie diferite, in functie de cat de aglomerat era in ziua respectiva.
    7 2
  • Consumul real pt motor 1.2 benzina in oras ajunge la 10 litri pt C4 cactus si 7 litri la 1,6 HDI !! Faceti un test in Timisoara sau Bucuresti..
    Dar mai mult conteaza ca te rup la piesele scumpe si manopera!!

    Fiabilitatea este indoielnica..deoarece cureaua de distributie se unge cu uleiul motor fierbinte si ar trebui sa fie extrem de rezistenta,ca sa nu sara nici macar un dinte!! detalii mai jos..
    http://www.citroenet.org.uk/miscellaneous/puretech/puretech.html
    0 5
  • confirma ceea ce stiam, intotdeauna adaugam 1-2 litri la consumul declarat si pare-se ca nu m-am inselat
    acum ca sa fie fair asteptam si raspunsul competitorilor
    4 0
  • Florin
    Mai bine o lasau asa cum era stiai ca la fiecare consum adaugi 1.5 -2.2 litri si obtii un consum cat de cat real.Asa numai stii ,nu fac decat sa sporeasca confuzia.
    0 2
  • Berlingo
    Eu am un berlingo din 2013, 1.6 hdi 90CP si nu am reusit niciodata sa cobor sub 6.5 l in medie, cu toate ca am incercat sa conduc leger.
    0 2
  • @dovleac
    oricum arata ca o ghiata
    0 0
  • F bine
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru