Chrysler 200 a primit astăzi o nouă generaţie

de Sebastian Toma
Luni, 13.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chrysler a lansat la Salonul Auto de la Detroit noua generaţie a lui 200. Modelul de clasă medie se bucură de prima schimbare de generaţie din ultimul deceniu şi vine cu un design proaspăt, o transmisie automată cu nouă trepte şi un interior îmbunătăţit.

Chrysler are nevoie de un model de clasă medie competitiv dacă vrea o creştere a cotei de piaţă.

Tom Libby
Automotive analyst la IHS Automotive
Chrysler 200, berlina de clasă medie din gama producătorului deţinut de Grupul Fiat, a primit o nouă generaţie la Salonul Auto de la Detroit. Noul Chrysler 200 înlocuieşte modelul cu acelaşi nume, care a debutat sub forma unui facelift major aplicat lui Sebring. Spre deosebire de vechiul Chrysler 200, noul sedan se mândreşte cu o platformă tehnică nouă, preluată de la Alfa Romeo Giulietta, asociată unei game de motorizări dedicată pieţei din Statele Unite ale Americii şi unui interior redesenat.

Toate schimbările de mai sus au rolul de a-l aduce pe Chrysler 200 pe podiumul vânzărilor din Statele Unite ale Americii, loc în care marca nu a mai avut un reprezentant în ultimii ani. Lansarea noii generaţii a lui Chrysler 200 pe piaţa din Europa, prin vânzarea în showroom-urile Lancia sub numele de Flavia, nu va mai avea loc, a declarat Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, în cadrul conferinţei de presă. Iniţial, pe piaţa din Europa a fost oferită doar versiunea cabrio a lui Chrysler 200, sub numele de Flavia.

TRANSMISIE AUTOMATĂ CU NOUĂ TREPTE ÎN STANDARD

Esential 9 trepte are transmisia automată oferită standard în gama Chrysler 200.
Gama de motorizări a lui Chrysler 200 include două unităţi, ambele alimentate cu benzină şi asociate unei transmisii automate cu nouă trepte, realizată de germanii de la ZF. Revenind la motoare, vorbim despre unitatea "Tigershark" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie, care livrează 184 CP şi 234 Nm şi de motorul "Pentastar" V6 de 3.6 litri, care asigură 295 CP şi 360 Nm.
Opţional, Chrysler oferă un sistem de tracţiune integrală, capabil să decupleze complet puntea spate atunci când condiţiile de aderenţă le sunt favorabile roţilor anterioare. Totul se întâmplă fără ca şoferul să intervină sau să simtă ceva, se laudă reprezentanţii mărcii americane.

Selectorul treptelor de viteză al lui Chrysler 200 este rotativ şi controlează transmisia automată cu nouă trepte, o premieră în segmentul D.

Platforma tehnică a noului Chrysler 200 este denumită "Compact U.S. Wide" şi este o versiune modificată a celei găsite în Europa în gama Alfa Romeo Giulietta. Principala modificare este la nivel de ampatament şi ecartament, pe lângă schimbările de caracter rutier necesare configurării modelului conform preferinţelor şoferilor americani. Pentru cei care doresc manevrabilitate demnă de un model sportiv din Europa, cei de la Chrysler recomandă modul sport integrat.

DODGE DART, CHRYSLER 200 ŞI JEEP CHEROKEE AU 50% DIN COMPONENTE COMUNE

Noul model Chrysler reprezintă al cincilea produs din portofoliul Fiat-Chrysler bazat pe această platformă, după Dodge Dart, Fiat Viaggio şi Jeep Cherokee. Dodge Dart, Jeep Cherokee şi Chrysler 200 împart între 50 şi 70% dintre componente, spune Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs al companiei americane. În ciuda componentelor comune, nu există legături vizibile între aceste modele şi fiecare dintre ele are propria sa personalitate.

SUCCESUL LUI 200, CRUCIAL PENTRU VIITORUL CHRYSLER

Lansarea noului Chrysler 200 este esenţială pentru viitorul mărcii americane. Segmentul D este cel mai popular pe piaţa din SUA, berlinele de clasă medie reprezentând 17% dintre automobilele cumpărate în 2013 pe acea piaţă. Vechiul Chrysler 200 a fost surclasat la vânzări de Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, Ford Fusion şi Hyundai Sonata.

Potrivit datelor furnizate de specialiştii de la Autodata, doar versiunea americană a lui Volkswagen Passat nu l-a depăşit pe Chrysler 200 la vânzări în anul 2013, cu toate că modelul german a fost cumpărat de 109.652 clienţi.

Interiorul noului Chrysler 200 a fost schimbat complet şi promite un salt important în materie de calitate. Acesta reprezintă unul dintre punctele forte ale noului model.

Urmareste Automarket
Vânzările slabe realizate de Chrysler 200 în 2013 sunt printre cauzele care au dus la o creştere infimă a cotei de piaţă a mărcii americane, de la 11.4 în 2012 la 11.5% în 2013. Americanii intenţionează să crească vânzările şi cota de piaţă în 2014, iar noua lor platformă este aşteptată să fie vândută în peste un milion de unităţi pe an până în 2016. Unele dintre modelele care vor beneficia de acea platformă nu au fost încă apropate pentru producţie, explică Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs de la Chrysler.

Via Chrysler

Comentarii (21)

  • @ Automarket
    Aceasta noua generatie de Chrysler 200 nu va ajunge in Europa, cel putin nu sub numele Lancia . A spus-o foarte clar Sergio Marchionne saptamana trecuta cand a anuntat practic decesul marcii Lancia, marca italiana urmand a se comercializa doar in Italia iar ca modele doar derivatii ale actualului Y ( peste 2 ani cand actualul model va iesi din productie, cel mai probabil marca Lancia va inceta sa mai existe ) . Ramane de vazut daca Chrysler se va reimporta in Europa ( in prezent se vinde doar in Marea Britanie insa vanzarile sunt ridicol de mici ) insa sansele sunt mici .
    8 6
  • Nu e rau deloc,e o evolutie spectaculoasa.Imi place cum e desenat spatele,le-a iesit excelent.Daca nu as stii ce model e,as zice ca interiorul e de la o masina premium in toata regula.Bravo lor!
    19 4
  • razvanis
    Impresionant cum scot atat de putin din motoare asa mari "2.4 litri, cu patru cilindri în linie, care livrează 184 CP şi 234 Nm" , cam ca un 1.4TSi 150CP 250NM .
    Inca super hitech la capitolul motoare macar au ajuns in rand cu lumea la cutii automate, de fapt la numarul treptelor cutiilor automate, sa vedem si cum se misca
    8 15
  • Andrei.P
    Compari motoarele turbo cu astea normal aspirate, mai ales in conditiile in care in USA sunt alte norme de poluare :)
    20 4
  • @razvanis

    Tu compari mere cu pere,nu sunt motoare turbo.
    La capitolul cutii de viteze nu doar au ajuns in rand cu lumea,ci chiar au depasit ''lumea''(modelele europene). Cate modele europene cu transmisii cu 9(noua) rapoarte stii in segmentul asta?
    19 5
  • HECTOR
    are ceva dintr-un audi...parca...partea laterala si spatele...oricum e reusit,mai ales interiorul.
    9 6
  • mihnea
    Masina asta are un maaare defect: nu are patru cercuri pe capota! Sau un singur cerc, dar cu 2 patratele albe si 2 albastre in interior!
    4 15
  • Stiai ca ZF este un producator de transmisii din Germania ? Acest Chrysler 200 are o cutie automata cu 9 trepte semnata ZF ...
    12 8
  • @razvanis
    exista chiar si 1.4 tsi de 180 cp si 250Nm
    8 12
  • razvanis
    @9pm - eu compar motoare benzina in oferta in acest moment, fiecare e liber sa le supraalimenteze sau sa faca ce vrea, sunt oferite pe piata si cand sunt net superioare este clar ca ceilalti au o problema de adaptare si asta nu inseamna ca nu mai avem voie sa le comparam , nu ?
    8 10
  • @razvanis

    Prietene,aceste motoare sunt destinate pietei din sua.
    In America nu sunt taxe si impozite nesimtite pe cilindree cum sunt la noi.Deci,care ar fi motivele pentru care americanii ar renunta la motoarele aspirate cu cilindree mare in favoarea motoraselor turbo fortate la maxim?? Consumul? Stai linistit,ca un motor 1.4 de 180cp consuma la fel sau chiar mai mult decat un tigershark 2.4 de 180cp.Si cred ca stii care dintre ele face mai repede cunostinta cu service-ul.
    13 4
  • Sa speram ca LANCIA nu va muri in 2-3 ani, totul depinde de Sergio, care este slab, manager depasit..... are 10 firme in portofoliu si nu face mai nimic. sa speram ca ne va demonstra contrariul....

    in SUA pretul de plecare va fi de ~ 21.000 $, la noi, ar trebuie sa fie sub 25.000 euro.
    7 8
  • @ CLUBLANCIA.RO
    Din pacate pentru fanii Lancia, viitorul marcii italiene este foarte sumbru . Citat din Al Volante la stirea despre interviul dat de Sergio Marchionne saptamana trecuta celor de la " La Republica " in care anunta planul pentru fiecare marca a grupului inclusiv Lancia : " CIAO LANCIA - E la Lancia? L’intervista non omette neanche questo capitolo, seppure ormai oggettivamente marginale. «La Lancia diventerà un marchio soltanto per il mercato italiano, nella linea Y». Insomma, la grande partita del gruppo Fiat si gioca sul marchio Alfa Romeo. " . Si varianta in limba spaniola a celor de la autoblog a avut o stire despre Lancia : http://es.autoblog.com/2014/01/11/adios-lancia-cronica-de-una-muerte-anunciada/ . Pacat !
    8 5
  • Multumim frumos de stire.
    daca citesti comentariile de aici:

    http://europe.autonews.com/article/20140110/ANE/140119999/fiat-may-issue-bond-to-boost-liquidity-after-chrysler-merger#axzz2q4vL9E8N

    de ce nu se vinde marca, la chinezi sau VAG ( lucru imposibil ) decat s-o inchizi.

    sau e un plan miselesc de-al lui Sergio.

    ceva pute aici....

    poate LANCIA va deveni cum este gama DS la Citroen !!!
    4 5
  • PS - sergio mai sta 3 ani :(

    http://europe.autonews.com/article/20140113/ANE/301139895/marchionne-will-stay-at-fiat-chrysler-at-least-another-3-years#axzz2qHN9fYdQ
    2 3
  • @ Automarket
    Este oficial, aceasta generatie de Chrysler 200 nu va fi adusa in Europa nici sub marca Lancia si nici sub brand Chrysler . A confirmat-o astazi la Detroit Sergio Marchionne la prezentarea modelului Chrysler 200 : Modello che, contrariamente a quanto si pensava, non sarà importata nel Vecchio continente, né col marchio Lancia (e il nome Flavia) né con quello Chrysler. Lo ha escluso risolutamente lo stesso Marchionne: "un modello di quelle dimensioni non ha abbastanza mercato. I volumi ridotti non giustificherebbero l'investimento per la commercializzazione in Europa. Escludo l'omlogazione europea".
    5 1
  • sper totusi sa nu omoare lancia, este o aparitie inedita (chiar daca nu place la toata lumea) intr-o lume auto din ce in ce mai terna, unde coreenii au ajuns sa dea lectii de design.
    eu tot mai sper sa relanseze Delta Integrale.
    5 3
  • De designul masinilor coreene ( Hyundai-Kia ) este responsabil un anume Peter Schreyer .....
    8 2
  • Foarte-foarte frumoasa masina. Poate cu ajutorul lui "Dumniezo" il vom vedea si in Romania!
    6 2
  • fainutz ...
    parerea mea :
    - un mare pas inainte la aspect exterior
    - un salt foarte mare la aspect interior !!!

    anul trecut am fost la un anumit salon auto ...

    desi nu m-a prea interesat standul chrysler, am mers si pe-acolo sa vad cum e 300-le ...
    m-am suit de curiozitate si in 200 ... ce greseala !!! pe linga ca aspectul exterior nu-mi placea, interiorul m-a dezgustat ... ma credti ori ba, mi s-a parut mai rau facut decit la modelul precedent pe care-l inlocuise(chrysler sebring/dodge stratus/plymouth breeze) !!! totul era negru, plastice nasoale, asamblare slabuta ... nu stiu cum sa spun ...
    rezultatele slabe la vinzari erau mai mult decit evidente, cel putin pt. mine !
    fara sa te apuci sa compari motorizare, transmisii, date tehnice, etc.-etc. ... erau cu mult, cu foarte mult in urma concurentei ...
    acum ca in articol scrie despre toyota, honda, nissan, ford si hyundai ... asa ca dimensiuni ext. 200-le precedent era mai mic decit toate !!! asta implica automat un spatiu int. mai mic, si cum pe piata nord-americana spatiul int. e una din gaselnite/prioritati la alegerea unui model, e clar ca pierdea "duelul" cu concurenta ...
    deci din start cu 2 mari handicapuri cum ar fi putut sa ajunga "best-seller" ?
    apoi motorizarea/transmisia ... era la fel cu mult in urma concurentei ... se plingea presa de specialitate ca erau motoare nerafinate, zgomotoase si cu putere inferioara concurentei ...
    deci ... bine au facut ca l-au reinnoit !!!
    vechile chrysler sebring/dodge stratus erau chiar elegante raportat la 200-le asta total neinspirat ... nu stiu ce s-a intimplat pe la chrysler ca a fost o perioada in care s-au cam prostit de cap si la capitolul aspect ext./int. au creeat 200-le asta si jeep compass ... cred ca-s cele mai urite masini ale lor facute in ultimii 20 de ani !

    asa cum arata acum e ... mai la zi ... partea din fata nu e grozava dar oricum imi place mult mai mult decit ce avea modelul dinainte ... interiorul in schimb, daca arata la fel de fain si in realitate precum e in "chipurile" astea ... atunci vor avea sanse nu neaparat sa ii bata pe concurenti, dar macar sa se apropie foarte mult de ei si sa ii simta "rasuflarea in ceafa" sa stie si ei ca desi detroit-ul schioapata, inca n-a murit si se pare ca da semne de inviorare, revigorare, revenire ...
    americanii atit asteapta ... desi apreciaza mult produsele de import, sint mindri de industria lor si de apar modele "casnice" cu priza la public nu stau pe ginduri ce sa aleaga ...

    oricum ... avind motorizari chrysler si fiat ... transmisii ZF ... un aspect mai ingrijit si mai elegant ... vor avea - cred eu mai multa priza la public decit pina acum - acuma depinde si de politica lor de preturi; sa speram ca vor fi suficient de destepti sa nu supra-evalueze modelul si sa ceara preturi ridicole nici pt masina si nici pt finantare ... daca va veni si pe-aci pe la salonul auto (care incepe la sf. de sapt.) o sa merg sa-l vad pe viu ... si voi reveni la acest articol al AM-ului cu detalii, eventual poze despre acest model ...

    bravo chrysler !

    drumuri bune s-aveti !
    6 1
  • P.S.: Are acelasi interior cu Dodge Dart!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru