Clasa X este doar începutul: Mercedes-Benz va elimina mai multe modele din gamă

de Daniel Popescu, Foto: Mercedes-Benz
Miercuri, 04.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a confirmat că va elimina mai multe modele, platforme și motoare din gamă cu scopul de a reduce costurile. Constructorul a anunțat deja că producția pick-up-ului Clasa X va fi întreruptă în luna mai.

Mercedes-Benz este unul dintre constructorii care au extins semnificativ gama de modele și versiuni în ultimii ani, însă acest lucru generează pe termen lung o creștere a costurilor de dezvoltare.

Producătorul german a anunțat însă acum că va începe o amplă campanie de reducere a numărului de modele, platforme și motoare ca parte a măsurilor pentru reducerea costurilor.

"Revizuim portofoliul nostru, în special pentru că am anunțat atât de multe modele electrice. Cunoscând complexitatea după creșterile din ultimii ani, cu siguranță vom revizui gama de modele. Ideea este să eliminăm variante, dar și platforme, motoare și componente", a explicat Markus Schafer, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al Mercedes-Benz, pentru publicația Autocar.

Mercedes-Benz a confirmat la începutul acestui an că producția pick-up-ului Clasa X va fi întreruptă începând din luna mai, ca urmare a vânzărilor modeste. Nu este clar ce alte modele și versiuni vor fi eliminate, însă Schafer afirmă că deciziile vor fi luate în curând.

"În viitor, vom avea diverse modele cu aceeași platformă și veți vedea rezultatele destul de curând", a adăugat el.

În privința motoarelor, o decizie va fi luată în funcție de specificațiile tehnice care vor fi implementate pentru viitorul standard de poluare Euro 7, care ar urma să intre în vigoare în 2025.

"Planul este să nu renunțăm la V8 sau V12, dar motoarele cu 4 cilindri vor avea mai mult sens decât un V12", a mai precizat Schafer.

Via Autocar, Motor1

Comentarii (8)

  • Clique
    "Pentru a reduce costurile" Aham, deci să înțeleg că treburile merg "foarte bine" în domeniul auto
    6 0
  • Aceşti oameni nu mi se par zdraveni la bostan…Cum poţi să te numeşti Departamentul de CERCETARE şi DEZVOLTARE (subl. mea) şi să afirmi, în mod public, că vrei să renunţi, de-a valma, la motoare şi platforme (neluând în calcul atuul calităţii, ci doar…raportarea la “cerinţele vremurilor”) şi mai ales că vrei să realizezi cât mai multe modele pe aceeaşi platformă?...Mai degrabă i s-ar potrivi o denumire precum Departamentul de Snobism şi Conformism. Şi nu numai în curtea lui Daimler.

    “Nu este clar ce alte modele vor fi eliminate” ? Sedanurile, în primul rând! Li s-a declarat război total şi global…Lor şi, adiacent, motoarelor “incorecte politic”, recte “nepermis” de mari. Pentru că e-prostituarea.

    Ce, nu concepeţi un apus (cum altfel decât dezolant) al imperialei…S-Klasse? Poate nu în perioada imediat următoare, dar, citându-l pe agentul Smith din “The Matrix”, “Ceea ce auzi este sunetul inevitabilităţii”.
    6 9
  • Vânzări nu erau mari de Mercedes X

    Iar în state se vând Ford, Dodge, RAM că sunt ţăranii foarte naţionalişti şi este normal

    În Mexic sunt prea scumpe...
    5 3
  • gica contra'riatu
    Normal .Este doar un NISSAN NAVARA cu stea in frunte,iar lumea s-a prins 1
    3 0
  • @Inexorabil

    Domnule, dumneata ai descoperit apa calda!
    3 0
  • Exorabil
    @fanel
    Aoleu, l-ai stârnit!
    Acum o să-ți explice pe trei pagini cum e mersul pe jos.
    2 0
  • Fănel (adică un fan mai mic…eventual vreun pigmeu), da’ tu ce spanac cu borş ai descoperit/inventat???

    Cât despre “profetul” care îi ţine isonul, a nimerit-o şi ăsta ca nuca-n şmirghel.

    NOTĂ. Drag(c)i “inexofobi”, v-am mai asigurat şi altădată, dar pare-se că aţi rămas tot cu creierii vraişte: de 2000 de ani se tot încearcă să I se pună botniţă…Adevărului (alias Dumnezeu Cuvântul), pe toate căile/prin toate mijloacele posibile şi imposibile. În acest (non)sens, nu se va schimba chiar nimic până la Înfricoşata Judecată…Mai sigur de atât nu mă pot simţi.
    Implicit, sunt vizaţi (ca ţinte vii ale “triadei” mârşave şi necontenite negare-stigmatizare-persiflare) toţi cei care Îl cunosc (nu doar Îl validează! – fiindcă întotdeauna deviza creştinului în duh şi în adevăr va fi “înţelege şi apoi crede”, nicidecum “crede şi nu cerceta”), Îl preţuiesc, Îl iubesc, Îl propovăduiesc şi nu se tem de absolut nimeni/nimic în privinţa mărturisirii, apologeticii şi – atunci când se va ivi sorocul – muceniciei…
    Aşadar, încetaţi odată…poate nu realizaţi cât sunteţi de ridicoli. De fapt, eu nu vă voi mai riposta, ci prefer să vă las la mâna…reacţiei/atitudinii altora de aici! Nu exclud ca dânşii să se dovedească mai inteligenţi decât mine…cum? Pur şi simplu ignorându-vă cu desăvârşire! Apropo, la acest capitol…dificil de controlat psihic, clar că mai am de lucrat. Dar semnele actuale promit! Şi nu că n-aş avea tăria de caracter a lui…Mister K (care, totuşi, nu încape îndoială că ne mai “bântuie” ici-colo, dar în manieră “undercover” sau “camuflată”, vorba lui @mip), dar eu n-am “părăsit incinta” (şi nici nu mă voi preta vreodată – desigur, câtă vreme va exista acest site) tocmai datorită faptului că îmi merg direct la inimă anumiţi utilizatori şi chiar un anumit redactor (chiar dacă…eh! “glasul datoriei” îl impinge, volens nolens, şi spre tărâmurile întunecate ale “noile vremuri”…dar măcar nu în mod regulat), după părerea mea jurnalistul auto de departe cel mai bun şi, totodată, cel mai “gustos” (din România, cel puţin), căruia am ajuns să-i recunosc negreşit stilul doar citind titlul expunerii sale.
    1 1
  • Noi, cei fideli Tradiţiei, mai devreme sau mai târziu, vom dărâma capiştile noilor idoli (cel puţin în rromanika). Dar s-ar putea ca, în prealabil, să-i înghesuim în ele pe zombii fără irisuri din “popor”. Iar cu milă îi vom blagoslovi numai pe cei cărora li se cuvine. Să ţineţi minte voi, cei cu “musca pe căciulă”.

    Iar acum iacă, a sosit ceasul să constat cum este să vă…ignor complet. Mister K, rezervaţi-mi un loc la masa spiritelor detaşate. Căci am plantat destule “guri de tun” pe AM. Practic, am “atins” fiecare aspect e(co)-incriminator! Aşa că, “fanilor”, în urmă (recte în arhivă) să vă uitaţi cu luare aminte, ori de câte ori veţi mai nesocoti legile firii…

    Rămân, totuşi, pe metereze, aşa cum am promis…Chiar dacă va părea că am “amuţit”. Poate doar dacă voi mai simţi pe aici vreo boare “americană” sau general-clasică să mă încumet la câteva rânduri. A, şi cât încă se va îndura soarta de un WRC net “fosil”.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru