UE vrea să interzică vânzările de mașini diesel și pe benzină: doar mașini cu emisii zero în Europa după 2040

de Paul Cosma
Miercuri, 15.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini diesel și pe benzină ar putea fi interzise la nivel european după anul 2040. Un proiect depus în Parlamentul European propune ca, după 2040, în țările membre UE să existe la vânzare doar mașini cu emisii zero. În plus, proiectul vizează și introducerea noului standard Euro 7 din 2025.

Până în 2050, Uniunea Europeană vrea să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor gazelor cu efect de seră.

În acest sens, autoritățile europene au prezentat mai multe planuri și proiecte pentru susţinerea “Green Deal”, cea mai importantă strategie europeană a următoarelor decenii.

Unul dintre proiectele depuse în Parlamentul European prevede introducerea unui nou standard de poluare Euro 7, începând cu 2025. Parametrii vor fi stabiliţi în perioada următoare pentru noul standard care va fi impus atât autoturismelor, vehiculelor comerciale, dar şi camioanelor.

Cea mai importantă propunere este legată de viitorul mașinilor diesel și pe benzină, care ar putea fi interzise după 2040. Autoritățile vor ca, după 2040, în Uniunea Europeană să fie comercializate doar mașini cu emisii zero.

Din nou, obiectivul declarat este ca UE să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor. Documentul arată că unele state membre vor fi nevoite să ia măsuri mai drastice pentru a se alinia cu normele până la termenul limită.

Proiectul va fi înaintat atât Comisiei Europene, cât și tuturor guvernelor și parlamentarilor din Uniunea Europeană.

Via economica.net

Comentarii (82)

  • Tembelus Rex
    De ce asa tarziu....? Sunt pentru benzina, hibride, electrice.......Motorina doar pentru utilaje agricole si partial transporturi NU pentru utilizare casnica........Toate NOI. Trebuie marite impozitele, taxe peste taxe, amenzi pentru rable ..... Oamenii trebuie fortati sa renunte la rable si la marci premium. Luati de volum....nu sunt partinitor cu vreo scoala anume....franceza, asiatica, americana, nemteasca, italienesca....luati de volum si nu premium. PS. Mi se va spune ca sunt frustrat.....daca ziceti voi.....
    28 53
  • Clique
    Aha, și cine-i bagă în seamă ?
    Mai bine să zică că industria auto în UE mai are puțin și intră în colaps, iar ei vor să forțeze piața să cumpere pocnitorile astea electrice ca omul să fie la mâna băieților isteți (adică constructorii auto & dealeri auto).
    Ei știu foarte bine că o mașină normală o mai cârpești și merge, pe când la una electrică stai și te uiți ca boul la poartă nouă.
    Niște escroci, ce băieți cuminți, cum se gândesc ei la salvarea planetei mda..
    Se gândesc la salvarea planetei cum mă gândesc eu să plec pe marte.
    Cine e cu capul pe umeri știe despre ce vorbesc, restul să continue să fie spălați pe creier de toată propaganda asta.

    O să mă amuz copios când să zicem că toate mașinile vor fi electrice, însă poluarea încă va exista și posibil să fie mai mare, atunci pe ce o să mai dea vina.

    Mai vorbim noi peste câțiva ani buni, oricum viitorul nu este electric.
    47 20
  • andrei
    dar cum este? ca termic sigur nu. intra in colaps? lol. la cate milioane de masini s-au vandut anul trecut, cred ca esti complet pe langa cu estimarile. o corectie de 2% in minus dupa an dupa an de crestere nu inseamna colaps.
    14 23
  • @Tembelus - păi să-ți explic sa nu ramai frustrat. În 20 de ani mai mult de 20% din populația Europei va dispărea din cauza îmbătrânirii în special. Copii vor fi din ce în ce mai puțini datorită gardasil și noului tip de trai pe vătrai. Adăugăm aici și prostirea tinerilor, așa ca tine, care cer singuri taxe/impuneri/blocări ce vor afecta pe cel mediu/sărac, în timp ce jmecherii/bogații vor încălca aceste norme pe motiv că ei au bani de taxe. Este suficient că învățământul creează aceste granite greu de trecut de mulți prin impunerea de taxe aproape imposibil de plătit dacă nu devii legat de bănci pe o perioadă f mare de timp.
    Ce vedem acum este doar o perpetuare a secolelor anterioare unde bogații făceau ce vroiau doar pt că rangul și avuția le permitea, deci 0 în ceea ce privește conștiința universală mult dorită. Interesant este și cum boii cer jugul singuri
    49 11
  • Clique
    @andrei
    Și Toyota este complet pe lângă estimări ?
    De ce acum câțiva ani când Toyota a recunoscut la un congres că vor fi probleme grave în industria auto, iar șansele ca industria auto să intre în colaps sunt suficiente.
    De ce majoritatea brandurilor, inclusiv gigantul GM, au strâmbat din nas atunci ?
    Nici măcar o replică n-au avut să zică înapoi.
    Poate că nu am doctorate, facultăți, ca alții, însă încă am o memorie bună.

    De ce nu s-a pus problema poluării și înainte, de ce a explodat după scandalul Diesel Gate ? Hai...
    Propaganda asta cu electrice este doar un tun, dat celor ce cred în vorbele ecologiștilor și a statelor.
    E genul cine o mușcă o mușcă.
    Ei știu că electricele nu sunt de viitor, aruncă acum pastila cu electrice, apoi după câțiva ani vor veni, cu scuza că nici electricele nu sunt bune, trebuie căutat altă alternativă și iar se ajunge la același subiect.

    Și uite așa se va face trecerea la hidrogen, iar guguloii vor fi obligați să cumpere pe hidrogen, iar hidrogenul va domina destul de mult timp ( se știe că este o alternativă bună însă ei vor sa mai facă niște munți de bani pe spatele neiformaților-zombificaților, prin schema electricelor)
    Sunt foarte multe mărci auto ce au probleme grave economice, însă nu recunosc.
    32 10
  • Mie mi se pare cam tristă direcția în care merge UE. Tot mai multe restricții, cică spre binele nostru. Iar mulți îi cred orbește. Ne îndreptăm spre un suprastat orwellian de tip chinezesc. Ce a fost la început o idee bună, sfârșește în dezastru (UE adică). Și apoi se plâng de creșterea euroscepticismului.

    Chiar de ar fi astea spre binele nostru, e complet inutil odată ce celelalte continente nu fac asta. Nu vom rămâne decât cu gândul suav că suntem eco. Și nici aia măcar pentru că bateriile alea au niște compuși nu tocmai ușor de reciclat - ca să nu mai zic că provin din țări (un exemplu RD Congo) unde sclavia e în floare.

    Imaginați-vă câtă energie va trebui pentru atâtea mașini electrice, milioane și milioane. Cum o produci curată? Nu cred că poți produce atâta energie doar cu panouri solare sau hidro.

    Eu vă zic: atât timp cât va exista tehnologie și industrie, poluarea nu va înceta pe planeta asta. Doar dacă ne întoarcem la un stil de viață antic.
    33 11
  • Hunter
    Eu nu va inteleg de ce dezbateti o stire legata de o idee/propunere. Nu este nimic concret. Nu putem noi stii ce va fi si cum va fi peste 20-30 de ani. Va consumati energia vorbind nimic despre nimic. Toate povestile astea care rasar asa de pe o zi pe alta, legate de tot felul de norme, reguli, legi, reglementari sunt praf in ochi. Atat in trecut, cat si in prezent si in viitor, niste unii putini, cu putere decizionala si influenta, i-au carmit pe aia multi de jos. Deci stati voi linistiti si vedeti-va de viata de zi cu zi si problemele voastre. Industria auto daca va rezista sau va intra in colaps tine de aia de sus, interesele unora sau a altora. La fel si economia lumii. La fel si saracirea populatiilor. Interese au fost, sunt si vor fi mereu, in orice domeniu, in orice sector economic, social, politic. Decizii cretine, in defavoarea oamenilor sau mai bine zis a unor categorii sociale mereu au fost si vor fi. Cand unii castiga, altii pierd. Nu va mai lamentati pe povesti fara sens si incercati sa razbiti in lumea asta care a ajuns asa cum a ajuns. Ca alta alternativa oricum nu este.
    20 21
  • Foarte bine, dar un vot in cadrul UE in care sa se ieftineasca electricele, pe cand ? In acest ritm, cat vor reprezenta, 25-30 % in 2040 ? Inseamna ca dupa acest an, cei cu motoare clasice le vor tine cat se va putea, dar productia se va prabusi. Nu se poate face asta cu forta, cel mai bun exemplu este China, care este o piata " pionera la electrice ", spun unii, dar dupa investitii enorme in infrastructura, electricele reprezinta sub 5%, iar vanzarile sunt in SCADERE, ca toata piata, nu stiu cum cred unii ca daca scade o piata, electricele sunt scutite.
    21 4
  • Pot să impună aberații cât vor practica te omoară.

    Am mai scris aici, dar hai să mai scriu pe scurt.

    Putere instalată totală a sistemului energetic din România: 20.000 MW

    Putere instalată 1 milion mașini electrice cu baterie de 50 KW: 50.000 MW.

    Toată infrastructura energetică a României s-a făcut în comunism. În 30 de ani de capitalism abia se menține ce s-a construit în comunism.
    Singurul plus în acești 30 de ani a fost introducerea producției energiei eoliene în cuantum de 3000 MW, care de fapt n-a fost un plus de capacitate, a compensat închiderea altor centrale electrice pe baza de combustibili fosili.

    De unde ia România bani să electrifice încă două Românii actuale (centrale de producție și distribuție)?

    Și asta numai pentru un milion de mașini electrice.

    Parcul auto al României este de 6,8 milioane, deci ca să susții alimentarea atâtor mașini electrice faceți și voi calculul ce presupune un astfel de sistem energetic.

    6.800.000 x 0,050 MW = 340.000 MW

    Comparați acum cu sistemul energetic al României: 20.000 MW

    Pentru conformitate
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Energia_electric%C4%83_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia




    .
    41 5
  • corect spus de ignis cu precizare ca puterea instalata de 20 mii megawati e teoretica si productia efectiva de curent e de aproape 3 ori mai mica
    oricum UE nu cred sa mai existe in 2040 parerea mea
    dar daca euro.nealesii cred ca pot ridica un zid contra smogului din china sau india... parerea lor
    40 4
  • Un comentariu aparent pe langa subiect: Armata US, la initiativa lui Trump, a anihilat practic reteaua ISIS. Un rezultat adiacent al povestii a fost ca au capturat SI 800 de luptatori ISIS care sunt cetateni UE, cu acte-n regula. :)

    Ei bine, UE nu e capabila sa ia o decizie in ce priveste acesti cetateni UE pe care si i-a crescut la piept si care s-au gandit ca cea mai importanta misiune a lor in viata e sa se alature unei miscari teroriste care are ca scop fundamental distrugerea civilizatiei Occidentale si a Crestinismului. Chiar si acum, la aproape un an de la capturarea lor, aia traiesc in tabere/inchisori improvizate tot pe banii americanilor, si pe logistica lor.

    Despre asta e vorba: UE nu e capabila sa isi rezolve problemele imediate si urgente, dar viseaza cai pe pereti peste 20 de ani. E doar un proiect asta, dar n-ar fi nicio mirare sa treaca.

    Pentru ca asta e unul din trucurile "specialistilor" in protejarea planetei: spui ca peste 50 de ani n-o sa mai fie nori si ploaie, si o sa murim de foame. O chestie indepartata pe care nimeni n-are cum s-o verifice. Peste 50 de ani tu n-o sa mai fii activ si cu mare probabilitate o sa fii deja mort. Dar mizeria pe care ai lansat-o in spatiul public o sa-ti asigure un trai excelent pentru ani buni de acum, ani in care o sa vii cu alte asemena ineptii cu urgentze climatice inventate in timp ce stai pe WC.
    29 9
  • Sa interzica sunt de acord dar sa nu se schimbe nimic :),pana in 2040 mUE o sa se interzica singura nu numai motoarele cu ardere interna,sunt sceptic daca mai duce 10 ani sandramaua neomarxista .Partea trista e ca mizeria UE o sa se transforma in ceva si mai nasol.Partea buna e ca tari din Europa de V o sa ajunga foarte eco,o sa fie ceva normal sa vezi camile strict pentru naveta detinute de familii mixte in Franta sau englezi care o sa doarma cu calul in casa in loc sa aiba masina in garaj.Asta e,poporul a vrut...
    27 5
  • netam-nissan
    va zic io ce vrea ue cu planurile cincinale dupa un vis de fapt cosmar avut azinoapte poate si dupa o zi grea de roboteala la carfur
    se facea ca intrasem in epoca motostivuitoarelor ca lumea era transportata in stive dada nu va mirati in un fel de europaleti cu sertare unde te bagai pe branci si la destinatie erai ejectat pe niste role
    hait vine sefu va povestesc cum s-a sfirsit mai tirziu
    44 4
  • @Tatraurs: asa e, cu mare probabilitate, magaoaia marxista n-o sa mai reziste mult. Ceea ce fac birocratii acum e sa acapareze cat mai multa putere si sa complice cat mai mult lucrurile in asa fel incat orice iesire din linie sa fie un proces interminabil - vezi cazul UK.

    Ceea ce nu pricep cei de la UE si toti tolomacii care sustin proiectele eurocratilor e ca masurile astea inseamna de fapt un alt fel de a calca pe grebla. Toate tampeniile astea de masuri anticapitaliste, daca vor intra vreodata in vigoare, for pune pe butuci industria auto europeana si nu numai pe cea auto. Pentru ca industria conexa celei auto da de lucru probabil mai multor oameni decat ind auto in sine. Rezultatul final, daca nu ne vom trezi, va fi exportul de bunastare spre alte zari (Asia, India, chiar si Africa). Adica exact ce au facut democratii in US si motivul pentru care a castigat Trump alegerile.
    22 6
  • @ignis cred că ceva e totuși gresit în calculul tău.
    Ce înseamnă putere instalată totală a sistemului energetic din România? Cat poate să producă/susţină la un anumit moment de vârf al consumului. Tu faci un calcul conform cărora 1 milion de maşini se alimentează simultan la prize de încărcare de 50KW, corect? Dar în prezent crezi că 1 milion de autoturisme alimentează cu combustibil în acelaşi timp?
    Pe de altă parte, media puterii de încărcare ai stabilit-o la 50KW, ceea ce cred că e mult.
    11 9
  • @netam-nissan-site-ul asta avea nevoie de unul ca tine! Ai talent!
    17 1
  • netam-nissan
    gata scapat de sefu era catranit ca iar ii pleaca oameni ameninta la misto ca angajeaza vietnameji pina apar roboti docili doar curent vor si poate unsoare la balamale nu concedii nu nimic

    deci motostivuitoarele din vis erau de doua marci nisan si visan mai precis ni.san.fundat sau vi.san.fundat dar toate fara sofer doar cu roboti tot japonezi de impins si incuiat lumea in sertare
    de unde si gindirea mea prosteasca de fan nissan ca branduiala cu marci iti suceste mintile si in somn

    speranta din cosmar a fost ca se pornise o rascoala cu aruncatori de magneti suruburi piulite acizi chei franceze in angrenaje
    o conducea unu zdrahon de il strigau inexo ailalti din trupa mai micuti dar iuti la stricaciuni dispareau rapid luati de un elicopter diesel condus de altu zis pmc
    nu a fost chiar hepi-end la sfirsit da va mai zic cind ies din tura
    39 0
  • @nică
    Puterea instalată arată câtă energie poate produce un sistem în unitatea de timp.

    Într-o oră sistemul energetic al României poate produce energie 20.000 MWh maxim.

    Asta dacă ar exista consumatori pentru această energie (ceea ce nu se întâmplă).

    Bineînțeles, că nu toate mașinile electrice se vor încărca simultan la prize de 50 KW.
    Pentră că exact cum am scris, dacă prin absurd ar exista 6,8 milioane de mașini care s-ar alimenta de la 6,8 milioane de prize sumultan, ar consuma într-o oră energie de 340.000 MWh.

    DAR, să luăm în considerare un scenariu, să zicem că o mașină electrică se alimentează o singură dată pe lună, timp de o oră, de la o priză de 50 KW.

    Probabilitatea ca să se întâmple asta la o ANUMITĂ oră aleatorie din LUNĂ este de 1/(24*30) adică 1/760 din cazuri.

    La un parc auto de 6,8 milioane mașini electrice ar însemna 9440 de mașini alimentate simultan. Asta înseamnă 470 MWh energie trasă din sistemul energetic.

    Puțin nu? Oricum mai trebie un reactor nuclear pentru acest consum. Dar cine îți garantează că o mașină se va alimenta o dată pe lună timp de o oră ca să-și facă plinul?

    Dacă majoritatea oamenilor își pun mașina la încărcat seara (un interval de 3 ore), o dată pe săptămână?

    Probabilitatea devine 1/(7 zile*3ore), 1/21. adică cam 323000 de mașini ce se încarcă simultan timp de o oră, energia consumată fiind de 16.190 MWh.

    Absurd consumul, nu?

    Poți să faci orice calcul, cu priză de putere mai mică (dar atunci crește timpul de încărcare și probabilitatea ca mașinile să se încarce simultan crește), tot la consumuri de energie electrică aberante ajungi.

    Asta din cauză că lumea nu are simțul proporției în ceea ce privește producerea de energie, care de fapt este o conversie. Contează ce, cât și unde convertești.
    29 0
  • Că sunt la ora de calcule, hai să vedem cât oxigen (purtătorul energiei chimice convertite în lucru mecanic) consumă cele 6,8 milioane de mașini termice ale României.
    Date de intrare
    6,8 milioane mașini
    emisii de CO2: să luăm o valoare (mică) de 130 g CO2/km adică 0,13 kg/km
    Consum de oxigen corespunzător: 32/44 x 130 g = 94 g/km, adică 0,094 kg/km
    Kilometri parcurși într-un an: o valoare (mică) de 10.000 km

    Consum total de oxigen.
    6,8 milioane x 0,094 kg x 10,000 km = 6,392 milioane kilograme oxigen.

    Hai să scriu altfel

    6.392.000.000 kilograme oxigen consumat pentru ardere (producere energie în motoarele ternice într-un an, în mașinile din România).

    Întrebare:
    Ați avut vreodată habar cât oxigen a fost consumat în motoarele termice ale mașinilor cu care vă fâțâiți pe șosele în România?

    Răspunsul este peste 6 MILIARDE de kilograme.

    Întrebare:
    Oxigenul ăsta l-a produs cineva?
    Da, plantele (dar ni l-a adus la nas ca să-l mai și repirăm).

    Întrebare:
    Ați dat bani pe oxigenul ăsta?
    Nope.

    Întrebare:
    Ați transportat cumva cu mașinile voastre oxigenul ăsta?
    WTF?

    Acum înțelegeți de câtă energie electrică este nevoie să miște cele 6,8 milioane de mașini?
    26 3
  • Viitorul automobilelor e în mod sigur electric. Doar bateria s-ar putea să fie înlocuită cu altceva care stocheaza mai repede și mai eficient energia. Motoarele termice sunt prea primitive și murdare pentru secolul 21.

    Cât despre 2040, mi se pare realizabil, mai ales dacă ne gândim ce era acum 20 de ani. Electrice atunci erau doar mașinuțele de golf și câteva experimente nereușite despre care nu știa nimeni. Acum se apropie de main stream, iar peste 20 de ani vor fi în mod sigur banale.
    17 28
  • "obiectivul declarat este ca UE să devină neutră din punctul de vedere al emisiilor"
    Este un obiectiv absurd care nu va duce la nici o schimbare palpabila la nivel climatic.
    UE se comporta ca o gaina fara cap. Nu are strategii, nu are directii, nu intelege ce se intampla in jurul ei si in interiorul ei si nici nu o intereseaza. Sunt o gasca de politruci care se ocupa cu traficul de influenta zi de zi. A si cu reglementarea formei castravetilor. Si cu protectia gandacelului de Pitesti - Sibiu.
    29 5
  • Cred ca e timpul sa emigrez in Canada/SUA.
    14 3
  • Destul de multă vorbărie pentru un proiect depus nu știm de cine și nici cu ce șanse la Parlamentul European. La ce zărghiți trimit unele state acolo nu mă miră să existe și asemenea aberații.
    Ne aducem aminte de specimene ca EBA, Berbecali sau Veorica (nu din Clejani, din Videle). Și să nu uităm că trimiși de teapa Mariei Grapini (”mulțumim” P$D și Dan Voiculescu) încă populează băncile PE.

    Însă văd că e un bun prilej ca un troll episodic să încerce să toarne gaz peste această nemulțumire și să inoculeze cititorilor minciuni ce duhnesc a propagandă tip sputnik.

    P$D prin OUG 114 a distorsionat grav piața energiei electrice și de gaz, sufocând producția internă și favorizând importul de gaz rusesc.
    Oare P$D a negociat sau chiar a vrut să gonească investitorii ca Exxon, de vreme ce o firmă de 2 angajați a devenit principal importator de gaz din 2018? Cine e curios să citească despre Valahia Gaz și AIK Energy, controlate de priateli de la răsărit.
    O să vedem ce vor face peneliștii, însă preș s-au făcut alții, care pe șpagă au concesionat oricui, on sau off shore. Da da, penalul Moliceanu, care însă este doar un fals liberal, tovarăș de ciolan și mizerii cu pe$edeaua până în mai 2019.
    14 17
  • netam-nissan
    dl alpine77 multumesc nu am talent doar umor poate alfel nu luam o masina asa urita ca nissan tiida si sedan pfui de ii zicea versa la dvs americanii stiti cred ca s-a votat cea mai nasparlie de acolo
    in tot raul e un bine deci ca a fost ieftina dar buna la fel cosmaru povestit cind doar raul robotistic trezea vulturi din gainile ametite zise cetateni ue viitoare sue

    dar hm sfirsitul de final a fost si nu a fost bun depinde cu ce ochelari il benoclezi ca la horoscop cu neti sandu. e dusa tanti dar daca o crezi poate ca muti munti din loc zic si eu
    deci se facea ca vedeam ultimu sabotaj al echipei inexo pmc tatraurs clichet ignis etc dar fara kirotraktor ca murise saracu electrocutat atacind un robot de inalta tensiune c.un pistol cu apa chiar daca sfintita

    atuncea li se arata un inger unisecs dalb blind sfatos care i-a convins sa lase lupta ca doar el trimes de f sus poate sa dribleze sistemu stivo-satanic ue ori sue nu mai retin bine minte
    zis si facut a ruginit ca prin minune roboti intepeniti descuiat sertare stivuitoare colorate roz cerul la fel auzeam harpe coruri de sus si chemari la unit rasculatii in parlamentu libertatii

    ei si atunci cu extazu din graba de neatentie nu a bunghit nimeni cum cresc coarne colti solzi copite din inger na belea era anticristu
    clar ne-a matrasit pe toti in flacari ca la rotiserie dar culmea nu m-am trezit transpirat speriat decit dupa ce am simtit urcatu spre un fel de insula misto pe o plaja aterizam relaxat fara stres dusmanii datorii etc
    desi locu nu avea doar verdeturi in echiparea de serie cum zic popii ba tot felu de acareturi exact cum visa fiecare pe aici chiar si ponei-muscle-car V8 parcate ca la siab cu hostesse tari langa ele la care normal s-a repezit inexorabil
    la masini doar nu va ginditi la prostii

    intelegeti deci ce vreti ca eu multe nu am reusit asta e viata de neintelectual dar mai sti poate om avea si alta
    drumuri bune sa aveti ca ale mele sint cum vedeti cam nebune
    31 3
  • @netam-nissan-ai umor si chiar mult. Imi imaginez cum ar fi ceea ce scrii tu pe aici interpretat de Celentano di LAs Fierbinti. Nu urmaresc serialul dar am vazut cateva clipuri cu el si cred ca ar iesi ceva foarte amuzant.
    16 0
  • @kap

    Sunt cativa pe aici care urla ca lumea este oarba si pune botul la propaganda americana, dar ei incearca sa ne spuna ca propaganda ruseasca este mai misto.

    UE are multe bube, au si idei bune, dar si proaste, logica acestei uniuni a fost de a crea o regiune economica ce poate rivaliza cu SUA, China, Asia-Pacific. In 2017 PIB-ul UE a fost de peste 15.000 miliarde euro, peste SUA. Intrebarea romanului ar fi " asa si, noua ce ne iese " ?

    Iese Anglia din UE, se va destrama ? Daca mai ies si altii, poate. Ideea este alta, unii de abia asteapta sa se intample asta, ca sa pice Germania in nas, unii adica romani " ca nu vor mai avea piata de desfacere in Est"...Realitatea este ca Germania exporta mai mult de jumatate in afara Europei, iar in interior, mare parte in Vest, desigur ca vor fi pierderi, gen cateva sute de mii de masini, cateva mii tone de carnati, etc...dar nu se intreaba unul dintre acesti " vizionari si nationalisti ", bai, dar Romania ce va face, va zburda catre noi culmi de dezvoltare ? Care este planul, batem cu pumnul in masa, ca suntem urmasii dacilor ? Sau poate ne salveaza doar faptul ca suntem crestini ortodocsi ? Intreb serios, ce facem in afara Europei, nu suntem Anglia, ei isi permit. Deocamdata.
    20 12
  • @dan_grec Pacat ca nu cunosti faptul ca parintii fondatori ai Ue au fost comunisti,probolsevici,membrii deplini ai partidelor comuniste ai socialiste(exp. Altiero Spinelli &co) asa ca lasa gargara cu pus botul si alte mizerii propagandistice. UE a fost creata cu ajutor american pentru a face statele sa renunte la suveranitatea lor,sa le inglobeze pe toate sub aceeasi "cupola" sa fie mai usor de controlat.
    20 13
  • @Tatraurs
    USA nu va controla UE sub nicio forma niciodata....
    Poate ca vor contribui si ei la niste sfori trase in stanga si-n dreapta dar de controlat neee
    Europa e prea diversificata din pct. de vedere cultural..
    Pomenea cineva mai sus ca electricele nu sunt viitoru si cele pe hidrogen sunt!?!?!?
    Poi BMW, Honda Toyota experimenteaza cu hidrogen de 20 de ani incontinuu...deci in 20 de ani si avem doar vreo 2 modele pe piata momentan si alea in anumite zone,,,,,,deci nici in urmatori 20 de ani nu vor progresa....
    Hibridele sunt in opinia mea viitorul...benzina-electric....
    9 2
  • Eu las gargara, spune tu ce face Romania in afara UE, acest organism de control, cum vom fi noi suverani si independenti ?

    Spune-mi te rog, cum de Rusia, suverana, puternica, cu resurse, cu o populatie de 144 milioane de locuitori, are o piata auto de doar 1.7 milioane masini pe an ? De ce are un PIB mai mic decat al Canadei, o tara de 38 de milioane ? Rusia trebuia sa fie cea mai mare economie a Europei si nu numai, dar sa-mi spui tu de ce nu este. Da, are cateva orase grozave, peste orice are Romania, are cateva milioane de persoane care o duc foarte bine, dar marea parte nu prea.

    De fapt, inaintea unei uniuni economice, UE a fost creata pentru garantia ca principalele tari ale Europei nu se vor mai razboi intre ele, la propriu.
    16 10
  • Elvira
    20 de ani sunt chiar suficienti pentru producatorii de masini sa renunte la motoarele cu combustie interna. Deja au inceput sa pregateasca aceasta trecere la automobilul electric si sa prezinte tot mai multe modele din aceasta gama. Sunt convinsa ca si cei sceptici vor intelege de ce este nevoie de aceste schimbari si avantajele lor. Eu, personal, astept mai degraba masinile ce se conduc singure sa nu ma mai agit la volan prin aglomeratia si poluarea din Bucuresti :))
    6 27
  • @dan_grec. Viitorul Romaniei nu suna bine oricum ne-am da,cu americani,rusi,chinezi,pentru romani viitorul e sumbru,Romania nici macar nu mai e romaneasca,dar zi-mi si mie,cand o vezi pe una ca Federica Mogherini si aflii ca a facut parte din tineretul comunist si si-a dat lucrearea de licenta despre islam nu zici nimic,in schimb,cand se intampla ceva nasol in Europa saritibrepede cu Putin si rusii sunt de vina.Spui ceva de razboi,poate aflii ca Europa a pierdut mai multi oameni pe timp de pace decat in razboi,vezi Franta si populatia ei de dupa 1970 incoa.
    18 4
  • Edikkk
    Corul de babe bocitoare şi iubitoare de diesel a început

    Corul nesimţiţilor, care nu le pasă de copii şi nepoţii lor ci de cwrwl lor gras să meargă cu TDI

    HAI SICTIR tuturor nesimţiţilor !

    Staţi să vedeţi temperatura din vara aceasta iar în 50 de ani omorâm sigur planeta.
    Dar noi o să fim morţi atunci şi atunci dă o dracului de planetă.

    Nesimţiţilor.
    9 25
  • inexorabil
    Hopa! Supercorectul și ultraimparțialul AM trece cu vederea ieșirea în decor (cât se poate de...necivilizată) a eco-epilepticului Electrikkk.

    Tanti Elvira, ți s-ar potrivi postul de selecționer al echipei naționale de fotbal: 0-6...

    Și da, @nissan este realmente dăruit cu simțul umorului. Pentru unii cu simțul omorului (reciproc), chiar este binevenit, că altfel ne vlăguiește încrâncenarea aferentă (chiar obligatorie) Războiului Lumilor...

    Mențiuni speciale pentru inteligența, verticalitatea (ne-cambrată în fața noilor "dumnezei", democrato-socialiști practicanți, eco-panteiști devotați și pro-milenariști jurați --- că tot suntem martori la jalnicul spectacol tipologic probat de cobaii/zombii din cireada Globală) și curajul atitudinii dumnealor (de sus în jos) : Clique, Yo, Moldovean, Hunter, ignis, cifre, alex, Tatraurs și PMC. Îndrăznesc să susțin (și să-mi imaginez) că, dacă dânșii ar fi trimișii României în PE...stop visare :D Fiindcă, sincer, n-ar avea ce să caute acolo; ar urla ca surzii în clopote și atâta tot.

    Apropo, AM fără... Mister K este ca floarea fără miros.
    19 7
  • @ignis

    Foarte bine explicat. Poate vor intelege ceva din explicatia ta si sectantii eco spalati pe creier, (in special fanaticul eDikkk), dar slabe sanse... ca daca vor fi doar masini electrice, va trebui crescut cu mult productia energiei electrice.
    Iar aceasta crestere nu poate fi facuta doar prin resurse nepoluante, imposibil acest lucuri, ci va fi necesar si cresterea centralelor pe carbune, care tot vor polua. Deci, tot nu se va rezolva problema poluarii.
    Deci, aceasta lozinca ca, odata cu masinile electrice va disparea poluarea este doar o mare MINCIUNA si dora o PROPAGANDA.

    Iar in al 2-lea rand, cresterea productiei energie electrice va avea ca efect scumpirea elctricitatii, si atunci se va scumpii totul in lant.
    Nu numai pretul curentului la statiile de incarcare va fi mai mare ca acum, dar vor fi afectati atat consumatorii casnici cat si consumatorii industriali. Deci, atunci si factura la curent va fi mai mare, dar si alimentele si toate produsele nealimentare.
    Dar din ce vad nimeni din secta eco nu s-a gandit la acest lucru, nu ia in considerare acest efect, care pana la urma va fi un dezastru economic.
    12 3
  • inexorabil
    Ca să fie clar pentru totdeauna --- nu glăsuiesc eu, "înfumuratul", ci Realitatea, bașca din teren: este absolut necugetată și imbecilă echivalența clocită superficial de eco-electrocutați și anume: Europa = UE. Pentru că Europa înseamnă pur și simplu creștinism, cultură, tradiție, epopee, istorie, într-un cuvânt: savoare! UE apare doar ca...fum în vânt (de stomac --- aluzie la componenta ei exclusiv și prioritar frivolă, consumeristă, dobitocească). Vânt stârnit de marele rebel din tenebre...

    Așadar, fără putere de tăgadă, principalul dușman (și unicul!) al Europei milenare și perene nu este Rusia, SUA, China sau Jihadul, ci...UERSS cea descreștinată, multiculturală, ultramaterialistă și eco-milenaristă, adică strașnic nihilistă...
    13 7
  • @ignis Uneori sunt mai greu de convins...poate defect profesional.
    Eu zic să pornim altfel.
    Din cele 6.8 milioane masini cred că doar vreo 5 milioane sunt efectiv utilizate.
    Dacă înmulțim 5000000 cu o medie de 10000 km/an rezultă 50.000.000.000 km/an.
    consumul actual al unei masini electrice este de cca 15kw/100km ( a se vedea testul făcut de automarket -turul electric) deci dacă ar fi numai electrice ar consuma într-un an cca 75.000.000.000KW.
    într-o oră ar fi 75.000.000.000 /365 zile/24 ore =856165KW/h deci 856MW/h, rotunjit 900MW/h.
    Poate că din cele 24 de ore, ar fi mai folosite cele de noapte unde ar putea fi un consum să zicem de 3 ori mai mare (8 ore) de ci 2700mw.
    Credă că un plus de 5000MW e arhisuficient.
    Da. e puţin, foarte puţin în comparaţie cu cei 6 MILIARDE de kilograme oxigen consumat .
    Şi energia asta poate fi produsă ecologic (ex eoliene, solar,).
    De produs se poate produce cu costri 0 de către Romania. Cu anumite facilităţi fiscale, furnizorii de energie şi nu numai vor produce pe banii lor.
    Si vorbim de tehnologia actuală a bateriilor şi de consumul actual al electricelor.
    Gândiţi-vă cum a fost cu telefonuia mobilă , priviţi cu 20 de ani în urmă.
    11 4
  • @Tatraurs: gresesti profund in ce priveste UE. Nu stiu de pe unde-ti iei informatiile, dar vad ca ai o optica total eronata.
    Fondatorii UE au fost in primul rand profund crestini si s-au bazat pe perceptele moralei crestine si astfel, pe libertatea individuala si prosperitatea individului cand au pornit acest proiect al UE. Dupa cum presupun ca stii, comunismul e un dusman total al crestinismului si al lui Dumnezeu. Nu e vorba de nicio influenta malefica a Americii. UE a fost creata in primul rand pentru ca noi, aici in Europa, ne bateam ca chiorii intre noi. Te-ai fi asteptat ca in secolul XX, omenirea sa se fi desteptat un pic si sa inteleaga ca binele individual, binele unei natiuni, a unui popor, nu poate exista fara binele tuturor. Ei, ash! Nici vorba! S-au trezit destui imbecili cu vise umede de "obermenschen" care sa se apuce sa-si duca poporul criminal "über alles!" Asta e rasa umana: daca zgarii putin pojghitza de civilizatie, dai peste acelasi barbar, criminal cu sange rece de acum 1000 de ani.

    Revenind, cei care au gandit UE au fost oameni cu cretintza, care si-au dorit un organism prin care statele sa fie interdependente in asa fel incat sa fie o nebunie sa te gandesti macar sa ataci militar vreun vecin si in acelasi timp, sa ai numai de pierdut daca ai face-o. Ei bine, acest proiect care s-a numit Comunitatea Europeana a Carbunelui si Otelului se poate spune ca a reusit: Europa n-a mai avut o perioada asa de lunga de pace in toata istoria ei. Si asta NU e putin lucru. E o realizare fenomenala.

    Ceea ce a devenit UE in ultimii ani (mai putin de 10 ani!!!) e cu totul alta poveste. Iar daca eu am devenit eurosceptic e pentru ca UE a luat-o pe o cale ireversibila si cu foarte mare probabilitate, se va autodistruge. Daca nu se schimba nimic. Problema e ca cel mai probabil nu se va schimba, pentru ca un asemenea aparat birocratic e aproape imposibil de restructurat. Dar sa ne-ntelegem: eu nu cred ca UE trebuie sa dispara. Ar fi foarte bine pentru toata lumea ca UE sa se reformeze, sa se restructureze si sa faca ceea ce a fost gandita sa faca, nu s-o dea in balarii ca in ultimii ani, cu urgente climatice si reglementarea dopului de PET.

    Cateva citate din fondatorii UE:

    Konrad Adenauer, 1950: „Această Europă, cu a sa cultură clădită pe creştinism, trebuie să fie salvată cu orice preţ. Aceasta este marea datorie a partidelor creştine. Trebuie să salvăm Europa de dragul întregii lumi. Nu putem permite ca Europa să fie înghiţită de Asia. De aceea spun: ne vom opune oricărui colectivism, indiferent cum se numeşte acesta. Dorim să salvăm pentru lumea întreagă libertatea persoanei, aşa cum a dezvoltat-o creştinismul, şi vrem să salvăm Occidentul creştin de dragul lumii întregi.”

    Winston Churchill: „trebuie să construim un soi de State Unite ale Europei” pornind de la „sursa credinței și a eticii creștine”. „Dacă Europa ar fi unită în împărtășirea moștenirii sale comune, nu ar există limită pentru fericirea, prosperitatea și gloria de care s-ar bucura cele trei sau patru sute de milioane de oameni”.

    Robert Schuman: “Aici intervine doctrina creștinismului, căci democrația datorează acestuia existența sa. Ea a luat naștere în ziua în care omul a fost chemat să realizeze pe timpul vieții sale demnitatea persoanei umane, prin libertatea individuală, prin respectul drepturilor fiecăruia şi prin practicarea dragostei frăţeşti față de toți. Niciodată înainte de Hristos asemenea idei nu au fost formulate. Democraţia este astfel legată de creştinism din punct de vedere doctrinar şi cronologic. Ea s-a format odată cu el, încetul cu încetul, prin îndelungi tatonări, uneori chiar cu preţul greşelilor şi al recăderii în barbarie.” “Integrarea europeană trebuie, de manieră generală, să evite greșelile democrațiilor noastre naționale, și mai ales excesele birocrației și tehnocrației”.


    Ei bine, cand vezi acum ce a devenit UE, o institutie care neaga in mod oficial, chiar si in tratate si acte oficiale baza sa crestina, iti dai seama ca zilele i-s numarate. UE promoveaza marxism pe paine, drepturi pentru toti deranjatii la cap, isi bate joc de crestinism si protejeaza islamul prin toate parghiile posibile, isi injura aliatul traditional care este America, si leaga coalitii cu Iran, care promoveaza terorismul ca plitica de stat.

    Absolut tot si toti cei care lupta impotriva crestinismului si a lui Dumnezeu, in cele din urma pierd. E un fapt usor verificabil in toata istoria, recenta si indepartata, chiar daca stiu ca multora li se pare câh! acum acest adevar simplu... Nu sunt habotnic religios, din pacate nu prea merg deloc la biserica. Sunt doar lucid.
    10 8
  • @pmc "Francezul"Schuman crestin :))) Daca mi-l dai exemplu pe churchill,unul dintre cei mai josnici oameni din istoria contemporana e clar.Nu stiu de unde iti ieintu informatiile.
    12 4
  • @PMC

    UE este creatia grupului Bilderberg, Adica creatia masonilor de rang inalt, de cei care fac parte din oculta mondiala. Daca si astia sunt crestini, atunci eu-s papa...
    Si la baza crearii UE sta multiculturalizmul, vezi Planul Kalergi.

    În ultimii ani au început să apară dovezi copleșitoare că Uniunea Europeană a fost încă de la conceperea sa o uriașă înșelătorie pusă la cale de diferite servicii secrete controlate de organizaţii masonice. Cotidianul The Telegrapf a publicat în 27 aprilie 2016 articolul The European Union always was a CIA project (UE a fost dintotdeauna un proiect CIA), în care arată că administrațiile de la Washington au orchestrat formarea UE și a NATO încă din anii ‘40. În această direcţie media alternativă şi chiar anumite cărţi oferă argumente extrem de concludente, bine documentate, prin care arată că în spatele constituirii Uniunii Europene nu a stat doar CIA, ci mai ales importante organizaţii masonice.

    Astfel de informaţii sunt dezvăluite de exemplu în lucrarea publicată în anul 2003 de Christopher Booker şi Richard North, The Great Deception – A Secret History of the European Union (Marea Amăgire – Istoria secretă a Uniunii Europene). Autorii evidențiază că aşa-numitul „părinte al Uniunii Europene”, Jean Monnet, a fost în realitate reprezentantul oficial la Paris al bancherului american J. P. Morgan, membru al grupului Bilderberg şi al altor societăţi secrete preocupate de dominarea întregii planete.

    Un alt articol deosebit de documentat pe această temă este The Bilderberg Group and the project of European unification. Autorul evidenţiază că la originea formării UE s-au aflat grupurile masonice Council on Foreign Relations (CFR), Trilateral Commission şi Bilderberg.

    Site-ul www.PrisonPlanet prezintă chiar documentele desecretizate ale unei şedinţe Bilderberg din anul 1955, în care se făceau planurile concrete despre cum să fie creată o federaţie europeană care să aibă o monedă comună. Bilderbergii concluzionau atunci că „Este mai bine să favorizăm crearea printr-un tratat a unei pieţe comune decât să instituim o nouă înaltă autoritate”. Şi, într-adevăr, exact aşa cum au hotărât membrii Bilderberg, nu a durat mult şi în data de 25 mai 1957 a fost semnat Tratatul de la Roma prin care a fost inaugurată Piaţa comună europeană, moment care a constituit practic naşterea oficială a Uniunii Europene.

    Masoneria internaţională a creat şi apoi a condus din umbră Uniunea Europeană şi continuă să o facă şi astăzi. În prezent însă, din ce în ce mai mulţi politicieni sau diferite organizaţii nu se mai sfiesc să afirme făţiş că Uniunea are cu totul alte scopuri decât bunăstarea popoarelor. Unii dintre reprezentanţii statelor Europei au început să demaşte public că în realitate UE nu este decât o etapă în demersurile făcute de „Oculta Mondială” pentru instaurarea Guvernării Globale, sau aşa cum le place francmasonilor să spună, a „Noii Ordini Mondiale”.

    O altă dezvăluire explozivă a fost făcută chiar de un ziar al presei centrale din Belgia. The Brussels Journal a publicat în data de 17 aprilie 2008 un articol intitulat Masonic Influence in the EU, în care a citat un comunicat de presă emis de Federația Franceză a Drepturilor Omului, o organizație masonică declarat anti-creștină. În acest comunicat se spunea că Președintele Comisiei Europene, José-Manuel Barroso, s-a întâlnit cu mai mulți importanți lideri masoni și recunoştea că aceea întâlnire „a constituit un eveniment major ce evidențiază rolul francmasoneriei în construcția Europei”.

    Unul dintre cei mai „reputaţi” profesori de „Studii Europene”, profesorul Didier Doucet, care este în acelaşi timp şi membru al Marii Loji Naţionale Masonice a Franţei, a recunoscut public, plin de mândrie, că „parlamentarii fac uneori (a se citi „deseori”, n.n.) legi al căror conţinut a fost elaborat în interiorul lojelor„. Aşadar, atenţie! Cu ce putere au ajuns masonii să elaboreze legi care să fie apoi promulgate de parlament? De când e masoneria un for superior Parlamentului?

    O poziție foarte fermă faţă de liderii masoni ai UE a adoptat şi premierul Ungariei, Viktor Orban. Într-un discurs ținut de ziua națională a țării sale, Orban a scos cu mult curaj în evidenţă că există anumite organizații care doresc să preia controlul Europei: „Forţe mondiale ascunse, fără chip precis, vor să elimine tot ce este unic, autonom, tradiţional şi naţional în Europa. (…) Sarcina care revine poporului maghiar, naţiunilor central-europene, celorlalte naţiuni europene care nu şi-au pierdut încă bunul simţ este să înfrângă, să rescrie şi să transforme soarta care ne este hărăzită pe ascuns.” Referindu-se la valurile de imigranți care au invadat Europa, Orban a spus că „Este astăzi interzis (de către reprezentanții UE, n.n.) să arăţi că nu este un lanţ accidental şi neintenţionat de consecinţe, ci o operaţiune planificată şi orchestrată dinainte”. De altfel, în prezent Ungaria a dat deja afară din țară bancherii FMI, și-a plătit anticipat datoriile și a reușit astfel să își redreseze economia.

    Cu privire la uriaşul flux de imigranţi ce a invadat în ultimii an Europa, este deja un fapt recunoscut că migraţia a fost finanţată de George Soros, membru al grupului masonic Bilderberg. Prin venirea milioanelor de arabi se creează comunităţi masive care divid naţiunile Europei, le şterg gradat identităţile şi le minimalizează valorile morale, ce sunt fundamentate în special pe bazele religiei creştine. Exact acestea au fost obiectivele stabilite încă din 1922 de masoneria mondială (şi în special de gruparea B’nai B’rith) pentru a fi puse „la momentul potrivit” în acţiune prin Planul Kalergi.
    16 3
  • Adminii, de ce imi stergeti comentariile??
    @Moldovean

    "Mie mi se pare cam tristă directia în care merge UE. Tot mai multe restric?ii, cică spre binele nostru. Iar multi îi cred orbeste. Ne îndreptăm spre un suprastat orwellian de tip chinezesc."

    Am spus si eu ca UE peste un deceniu sau doua se va transforma intr-o tiranie, unde libertatea oamenilor va fi luata sub asa zisa "lupta impotriva poluarii".
    UE nu este altceva decat o dictatura pe modelul Imperiului Roman. Unde toti oamenii si toate statele membre vor fi obligate sa puna in practica tot ce dicteaza si impune acest "imperiu" ocult de la Bruxelles.
    Este exact ca in Imperiul Roman.
    Ca si Imperiu Roman, UE are propria moneda, propria limba, propria capitala, si se axeaza pe paganism/ateism.
    Iar in viitor se va ajunge sa aiba si propria armata, deja se discuta despre acest proiect.
    Deci, daca facem o comparatie intre UE si IR putem vedea foarte clar asemanarile. Si nu intamplator UE chiar a fost fondata la Roma.
    UE a fost fondata pe principiul Imperiul Roman, de oamenii care au avut fantezii cu fostul imperiu.
    UE n-a fost fondata pt a rivaliza cu SUA, sau pt a crea o economie unita, ci a pt a le lua suveranitatea statelor si ca oameni si aceste state sa fie mai usor controlate. Este mai usor sa controlez o uniune decat sa controlez separat mai multe state.
    11 5
  • @clique

    "O să mă amuz copios când să zicem că toate masinile vor fi electrice, însă poluarea încă va exista si posibil să fie mai mare, atunci pe ce o să mai dea vina"

    Si eu am spus asta de mult, iar si eu o sa rad atunci cand nu vor mai fi masini termice si numai electrice, dar poluarea tot va exista... iar atunci spalatii pe creier din secta eco ce o sa mai zica, pe ce o sa mai dea vina?
    Poate atunci se vor trezi la realitatea, ca totul a fost doar o inselare, dar atunci va fi prea tarziu.

    Iar poluarea nu va disparea deloc, pt ca nu doar masinile polueaza. Intreaga industrie polueaza. avioanele polueaza, si pana la urma si omul polueaza pt ca expira CO2.
    14 3
  • @Tatraurs: uita-te la declaratiile lor despre ceea ce imaginau ei atunci ca o sa fie UE, nu la el ca persoana privata. Aia e irelevant. Relevant e contextul in care s-a creat si rezultatul obtinut, iar rezultatul e usor de vazut pentru orice individ cu toate tziglele pe casa: UE a produs bunastare si a creat oportuinitati fantastice pentru cetatenii statelor membre. Astea sunt fapte, sunt adevaruri pe care daca le negi... nu pot sa-ti spun decat -Succes in lumea ta!. Realitatea e una, e clara, si nu incap discutii. Ca se putea mai bine, ca in ultimii ani eurocratii au luat-o cu vaca pe camp, asta e de asemenea adevarat, dar rezultatele palpabile din ultimii 70 de ani nu se pot nega.

    @VJ: stiai ca exista teorii conspirationiste despre avioanele de pasageri care arunca fluor peste populatie ca sa ii poata controla nu stiu ce "oculta" ca si aia de care zici tu? Nu poti trai intr-o realitate paralela a conspiratiilor CIA si Bloomberg si Gutemberg. Ia faptele, ia cifrele si poti sa te convingi singur. Ca or fi existat interese in spate, ca or fi fost concerne care si-au dorit asa ceva, se poate. Asa, si? Care e problema? Bine e ca s-a facut si s-au evitat cel mai probabil alte milioane de morti in alte zeci sau sute de conflicte mai mici sau mai mari.

    Am spus si eu, UE are mari probleme in ultimii (putini) ani. Dar nu poti arunca totul la gunoi. Nu poti face abstractie de ceea ce e bun si sa vezi doar problemele.

    E pacat sa fii genul de individ care gaseste o problema pentru orice solutie.

    Incepe sa-mi fie sila sa mai discut cu oameni care traiesc in lumea lor...
    10 6
  • @PMC

    Stiu ca sunt multe teorii ale conspiratiei, dar unele sunt chiar reale. Cine spune ca unele nu-s real, se inseala amarnic si este naiv.

    Si da, avioanele spreaza, cu tot feluri de metale grele, care sunt nocive pt sanatate. In acest caz, unde-s aparatorii eco??

    Si daca nu ma crezi, uita-te la ce "dâre" isi lasa anumite avioane, care persista minute bune. Daca ar fi doar fumul sau aburii nu ar trebui sa persiste atat, si sa lase dungi asa lungi.
    Tu cum explici fenomenul?

    Iar in ceea ce priveste UE, ceea ce am zis eu, nu-s teorii ale conspiratiei, ci sunt lucruri recunoscute chiar de unii dintre cei care conduc UE din umbra.

    Presedintele grupului Bilderberg, Étienne Davignon: "Grupul Bilderberg a contribuit la crearea monedei Euro".

    Asta pt tine este o teorie a conspiartiei, cand presedintele grupului Bilderberg afirma acest lucru??
    Mi-e clar ca UE este creatia ocultei mondiale!
    12 4
  • inexorabil
    @VJ, felicitări pentru documentarea pertinentă! Pare că ai urmat o școală a elocinței care sfărâmă toate redutele imposturii sau "doar" ale ignoranței...

    Din păcate, puțina presă de investigație (și, nu întâmplător, singura independentă!) nu poate să răzbată, în ziua infamă de astăzi, prin stratul teribil de gros (bașca de consistența granitului) al Ersatz-ului ocult, asiduu și perseverent implantat în mintea prostimii planetare...De fapt și spre edificare, dacă i-am pune, în balanță, pe exponenții celor două sisteme antagonice, recte pe Răzvan Savaliuc și pe CTP, nu putem deduce decât că primul se exprimă întotdeauna "pe concret" (cu documente autentice și persuasive, adică incontestabile, imbatabile), iar ultimul, sclav al minciunii...conștiente, se zbate să "asigure" lumea că propovăduiește "adevărul" pe baza "charismei" lui grandilocvent-filosofice. Cu alte cuvinte, în meciul evidențe zdrobitoare vs. joc de glezne & artificii verbale, cine va învinge? --- mai ales în opinia spectatorilor de...Sus, desigur.

    @PMC, ah! Cu profund regret, trebuie să te reneg...Am sperat până în ultima clipă că...Mi-este însă limpede acum că tu confunzi creștinismul cu...meliorismul. Teoriei "unei vieți mai bune pe pământ" nu poate fi decât de inspirație oculto-demonică. Hristos Și-a trimis și lăsat oile într-o "vale a plângerii" și...atât. Singura lor nădejde trebuie să se îndrepte doar către adevărata viață, recte cea...veșnică, imaterială (deci nedegradabilă), în lumina aparte a slavei Sale. Totodată, ca unic inventator și descoperitor pentru omenire, El a ușurat povara noastră în epoca firesc modernă, dar --- repet a mia oară --- mai departe, anume în elaborarea "înaltelor tehnologii", implicit a metodelor & tehnicilor de manipulare, uniformizare și control --- este la mintea cocoșului că nu vrea să Se implice! Cum Dumnezeu nu poți pricepe chintesența prezentului cu bătaie spre viitor?! Hai, n-am (niciun fel de) pretenții de la alde ACEdikkk, dar de la domnia ta...Ce decepție!
    8 4
  • @ VJ

    Cum se face ca tarile vecine n-au fost nevoite sa-si vanda resursele, sau sa-si distruga industria pentru a fi primite in UE ? Cumva la noi s-a intamplat datorita romanasilor nostri care " nu-si vindeau tara " ? Cumva s-au primit spagi grase pentru asta, traiasca Bombonel si toti care au luat cu ambele maini. Sa nu-mi spui c-au fost obligati, n-au fost, asta este cea mai comoda scuza.

    Inca n-am vazut alternativele, UE este naspa, diavolul intruchipat, cum iesim din asta ? Orice poate sa fie refacut, inclusiv industria, nu merge o alianta cu Rusia, exclusiva, sa ne refacem fabricile si uzinele ? Nu i-ar primi pe fratii lor ortodocsi ?
    12 9
  • geroberto
    Inca un motiv sa iesim si noi din UE. Aveam deja destule motive si pana acum. Iata unul care va indemna lumea sa inteleaga (daca nu sunt numai maimute cu buletin) , ca conglomeratul acesta (III Reich) nu a adus nimic bun pentru Romania. Adevarata poluare se face din industria chimica, transporturile maritime cu combustibili de calitate foarte joasa, transporturile aeriene cu boom-ul specific (bine ca s-a renuntat la Concorde). Producerea energiei electrice la momentul actual, daca nu provine din Atomo sau Hidro,este mai poluanta decat toate autovehiculele vechi si noi care vor aparea pana atunci.
    13 2
  • @nică

    Hai să luăm calculul pe care l-au făcut tu.

    Hai să ne referim strict la consumul de energie electrică .
    Tu ai calculat un consum 75.000.000.000 KWh pe an.

    Asta înseamnă 75 TWh pe an.

    Acum citez prima propoziție de pe Wikipedia:

    "Producția de energie electrică a României a fost de aproximativ 64,7 TWh în anul 2008"

    Producția este echivalentă cu consumul de energie.

    Voi tot nu înțelegeți că trebuie să înlocuiți energia din 6.000.000.000 kilograme de oxigen (care se găsește peste tot în jurul nostru, dar de care nu aveți habar) cu energia provenită de la ALTĂ SURSĂ capabilă să producă aceeași cantitate de energie?

    Nu înțelegeți că problema se mută din motoarele a 6.800.0000 de mașini în ALTĂ PARTE unde trebuie produsă energia pe care nu o mai produc aceste milioane de motoare?

    Voi nu înțelegeți cât de MARE trebuie să fie această PARTE?

    Voi nu înțelegeți că nu există un sistem energetic care să preia această colosală producție de energie SUPLIMENTARĂ, iar construirea lui este exorbitantă?

    Voi nu înțelegeți că energia se convertește nu se produce?
    Să desenez o schemă simplificată?

    ai motorul termic - INDEPENDENT de sistemul energetic:
    energie chimică de legătură-> lucru mecanic

    ai sistemul energetic:
    energie chimică de legătură (centrale termice combustibili fosili) ->
    energie electrică -> (energie chimică de legătură - baterie) -> lucru mecanic

    energie potențială gravitațională (centrale hidroelectrice) -> energie
    electrică ->(energie chimică de legătură - baterie) - > lucru mecanic
    energie

    lucru mecanic (centrale eoliene) -> energie electrică ->(energie chimică de legătură - baterie) - > lucru mecanic

    energie electromgnetică (centrale solare) -> energie electrică ->(energie chimică de legătură - baterie) - > lucru mecanic

    energie atomică de fisiune (centrale atomo electrice) -> energie electrică ->(energie chimică de legătură - baterie) - > lucru mecanic

    Dacă tai din ecuație motorul termic, ce ramură de producere din sistemul energetic preia producția a celor 75 TWh?

    centralele termoelectrice pe combustibili fosili? NU, muți problema dintr-un loc în altul cu pierderi majore de randament + investiții colosale

    Centralele hidroelectrice? NU, deja ești limitat fizic și și-au atins deja capacitatea maximă + investiții colosale

    Centrale solare? NU, puterea este mică, sunt constrângeri legate de vreme și producția fluctuază aleator + investiții colosale

    Centrale eoliene? NU, puterea este mică, sunt constrângeri legate de vreme și producția fluctuază aleator + investiții colosale

    Centrale atomoelectrice? Singura soluție fezabilă de creștere a capacității, dar investițiile sunt COLOSALE.

    "În anul 2006, energia nucleară produsă a fost de 5,6 TWh, la o putere instalată de 707 MW"

    Deci până nu construiești în România încă 14 centrale nucleare plus rețelele de distribuție aferente nu vei putea să produci atâta energie cu care să încarci mașinile electrice cu cei 75 TWh necesari mișcării celor 5 milioane de mașini electrice pe o distanță medie de 10000 km/an în anul 2041.

    Viitorul electric va deveni fezabil numai când vor apărea centralele cu FUZIUNE + costuri COLOSALE.
    Dar asta se va îmtâmpla când se va întâmpla,nu când vrea UE.
    9 1
  • @inexorabil: omule, incearca sa discuti despre ceea ce spun si nu despre persoana mea. E irelevant cine sunt eu. Aici discutam niste idei pe marginea industriei auto. Atat.
    Respect faptul ca esti asa de credincios. Pe undeva, te invidiez chiar. Eu nu pot sa fiu. Sunt prea ancorat in realitate ca sa-mi iasa asa ceva.

    Am vrut sa-ti raspund doar pentru un punct pe care l-ai amintit: teoria unei vieti mai bune e cat se poate de crestina. Ajutorarea aproapelui, un concept de baza al crestinului, e pentru a-i face viata un pic mai buna pe pamant. Pentru a-i face bucurie sau a-i usura suferinta.

    Nu e rau sa vrei sa fii fericit. Rau e sa faci si sa gandesti rau. Nu e rau sa fii bogat. E rau sa te inavutesti furand sau inseland.
    10 1
  • @ignis.
    Cred că am scris greşit un 0 , e vorba de 50.000.000.000 (5.000.000 maşini*10000KM/an)*15/100 =7.500.000.000KW/an deci 7,5 TW şi nu 75TW.
    Nu spun că această energie există în prezent dar nu este chiar imposibil de produs.
    Trecerea la electrice se va întâmpla pentru că trebuie să se întâmple.Este o evoluţie, vrem sau nu vrem să recunoaștem (ştiu că sunt foarte mulţi care consideră că inima maşinii e motorul termic - iar pentru că iubesc această inimă, anulează DPF-uri, catalizatoare, instalează software să mascheze erorile produse de noxele în exces).
    Înţeleg de asemenea că, fiind şi alte surse de poluare (industrie, aviaţie, etc) ar trebui ca motoarele autoturismelor să rămână neschimbate.
    Dacă va fi poluare şi peste 20 de ani, 30 de ani sau 50 de ani când mașinile vor fi electrice sau cine ştie cum. Da, cu siguranţă va fi. Dacă poluarea va fi şi mai mare, posibil.
    Întrebarea e, cum va fi poluarea dacă vor mai rămâne mașinile termice.
    Caţi dintre cei care scriu pe site şi-ar ţine copiii la mai puţin de 1m de ţeava de eşapament a unui autoturism cu ardere internă cu motorul pornit şi turat la 2000rpm cat are aporximativ în mers un autoturism?
    Poluarea produsă de maşini este o problemă reală, vrem sau nu să recunoaștem, care este în creştere din cauza producerii/utilizării din ce în ce mai multor maşini.
    8 1
  • inexorabil
    @PMC, totuși, nu sesizezi o contradicție...logică? Nu insinuez că ești incapabil de gândire, Doamne ferește! O viață "mai bună" (în sensul de "mai ușoară", nu de "mai îmbelșugată", nu?) oare nu ne coboară silnic de pe...Cruce? Bine, ne scuzăm întotdeauna că suntem vulnerabili d.p.d.v. moral, principial, că nu rezistăm in fața ispitelor, dar, deși nu putem fi "aidoma lui Dumnezeu", unde, când sau cum se petrece...lupta noastră cu noi înșine, adică cu propriile slăbiciuni, cu propriile pietre de moară care ne trag puternic în jos de pe scara duhovnicească îndreptată către Cer, către eternitate?...Eu, unul, n-o văd...n-o simt! Nici măcar în cazul meu...

    Mă amuzi! După părerea ta, să fii bogat este una, să furi și să înșeli alta. Uite, pot să-ți enumăr x persoane licențiate și paralicențiate, bașca întruchiparea onestității, care trudesc "zi de vară până-n seară" --- și unii dintre ei nu pe un singur front al muncii --- dar, ce să vezi? fatalitate, tot sărăci sunt! Când oare or ajunge și ei la nivelul de...500 trilioane de dolari avere, atribuit doar lui Sir Evelyn de Rothschild? Care, nu te supăra, o fi muncit cu un milion de creieri laolaltă și concomitent în capul lui? I-o fi strâns numai datorită meritelor personale și în condiții invariabile de virtute impecabilă?...Iar dacă îți închipui că un bogat "mai modest" și care "nu deranjează pe nimeni" ți-ar permite...EMOL să devii (prin intermediul activității suculent capitaliste de tip IMM), ei, află și fii sigur că nu vei mai putea, la confluența inevitabilă cu tipicul NWO. Cel puțin te-ar strivi Statul-Corporație, grație instrumentarului extraordinar de care dispune, în mod garantat, discreționar și securizat, tradus ca o fiară bicefală: Fiscul și Monopolul (dar primul nu-l vizează pe ultimul :D).
    8 6
  • Eu nu sunt impotriva electrificării. Departe de mine gândul ăsta. Problema este că nimeni nu ia în calcul magnitudinea problemei.
    Teoretic este orice posibil. Chiar să ajungem pe Lună.
    Dar de 45 de ani nimeni nu a mai făcut-o, pentru că este prea complexă mtreaba și prea scumpă.

    Hai să mai fac o paralelă.

    Ai o casă de vacanță undeva într-un loc izolat fără rețea electrică dar cu acces la gaz.

    Energia utilizată în casa de vacanță o iei din două susre:

    - energia electrică
    de la un generator electric pe benzină de 5 KW
    Generator curent (generator electric) HONDA EM 5500CX2G, 5KVA

    https://www.vexio.ro/generatoare-curent/honda/90326-generator-monofazat-ecmt7000k1-gv-7-kva-11-cp-97-db-cu-roti/?ref=compari&utm_source=compari&utm_medium=pricegrabbers&utm_campaign=Generatoare+curent&utm_content=Honda&utm_term=Generator+monofazat+%2C+ECMT7000K1+GV%2C+7+kVA%2C+11+CP%2C+97+dB%2C+cu+roti

    preț 10.445,82 Lei

    Ramura de conversie a energiei (identică cu o centrală termoelectrică)

    energie chimică de legătură (eliberată de oxigen prin reacția de oxidare) -> energie electromagnetică (căldură) -> lucru mecanic -> energie electrică -> energie electromagnetcă (căldură)-mașina de spălat, energie electromagnetcă (lumină) -iluminat; lucru mecanic-mașina de spălat, frigider, mixer, aspirator etc


    -energia termică
    de la o centrală pe gaz cu puterea de 33 kW
    VIESSMANN Vitodens 050-W 33 Kw, kit evacuare inclus

    https://www.roinstalatii.ro/centrala-termica-in-condensatie-viessmann-vitodens-050-w-33-kw-p2572

    preț 4250.00 lei

    Ramura de conversie a energiei:
    energie chimică de legătură (eliberată de oxigen prin reacția de oxidare) -> energie electromagnetică (căldură)

    Acum, vrei să începi marea electrificare (din varii motive, că e poluantă că e risc de incendiu, că e risc de intoxicare cu CO etc.) și vrei să înlocuiești centrala termică pe gaz cu încălzire electrică.
    Îți cumperi calorifere (radiatoare) electrice în fiecare cameră să încălzești casa și îți iei boiler electric la baie pentru apa caldă.

    Făcând abstracție de randamente vei avea nevoie de radiatoare însumând o putere de 33 KW (echivalentă cu centrala termică pe care o înlocuiești).

    Câte generatoare suplimentare (că alte surse de energie nu ai la îndemână) îți vor trebui să alimentezi aceste radiatoare cu energie electrică?

    De 6 generatoare suplimentare care să meargă simultan.

    Deci înlocuiești o centrală de 4250.00 lei cu 6 generatoare a 10.445,82 Lei = 62.674,92 lei, ca să produci aceaași energie termică, dar pe calea electrică.

    În plus ai mutat producția de energie problema dintr-un loc (focarul centralei termice) în alt loc (motorul termic al generatorului) cu tot ce presupune investiția în afară de gereratorul propriu zis, cabluri, tablouri de distribuți, sistem de management etc.

    Acum gândește-te că România este casa aia de vacanță, motoarele termice ale automobilelor sunt reprezentate de centrala termică, iar generatoarele sunt centralele termoelectrice producătoare de energie electrică.

    E o paralelă sugestivă, zic eu.
    12 1
  • Adica nici macar hibrizi nu vor mai fi in viitorul indepartat(2040). Oricum nu inteleg de ce astia se grabesc sa zica ca peste 20 de ani nu vor mai exista benzina si motorina, nici macar hibrizi.
    @Edickkkcacat
    Hai sictir tu de pe site-ul asta. Motoarele TDI au o tehnologie anti-poluare foarte buna si nu polueaza cum poluezi tu site-ul asta. Sunt de acord cu tine ca trebuie sa reducem poluarea, dar sa sti ca motoarele TDI sunt cele mai bune si nu polueaza foarte mult.Motivul poluarii este faptul ca exista foarte multe logane si masini sub Euro4. Motoarele TDI mai vechi sunt Euro4 iar cele noi doar Euro6, sunt putine cu Euro5. Nu stiu de ce tot injuri cele mai bune motoare de pe pamant adica TDI, in loc sa injuri pe cei cu logan si motoare sub Euro4.Motoarele VW sunt TDI si TSI iar ambele au niste tehnologi extraordinare.

    Nu inteleg cum vor functiona gipanurile fara motoare adevarate. Probabil ca vor avea cum este la Tesla Model X.
    3 8
  • @inexorabil

    Multumesc pt aprecieri.
    6 3
  • Edikkk
    Nesimţit = nu îi pasă (că face rău lui şi altora)

    Am maşină termică, da, dar HAI SĂ RECUNOSC ce este bun şi ce este rău !!!

    Că Uniunea Europeană este rea..... ALOOO... Dacă nu eram, noi România, în UE - eram între nivelul Ucrainei şi Rep. Moldova !!!!!

    Sub Ucraina!! Ştiţi cât teren agricol are Ucraina sau câtă energie nucleară produce???? Ne întrece pe departe.


    Cât despre mediu: toate incendiile din Australia echivalează cu.... 75% din emisiile CO2 ale Australiei an de an (fără incendii! ) !!!

    Hăcuim planeta asta de o ia dracu şi ne kkm pe noi că tot felul de motive puerile !



    PS
    https://edition.cnn.com/2020/01/13/world/climate-change-oceans-heat-intl/index.html

    Ardem atât de multe hidrocarburi noi omenirea că echivalează caldura produsă cu câte o bombă de la Hiroshima pe SECUNDĂ !

    Şi vine Africa din urmă CU CRESTEREA POPULAŢIEI şi vor maşini şi ei.... top 100 ţări, oraşe populate va fi dominat de Africa !


    So... nu ne permitem ca bani, ok, dar hai să nu ne mai minţim. Avem zăpadă anul acesta în oraşe, câmpie????
    Când eram mic mă dădeam cu săniuţa în zăpadă în fiecare an, în faţa blocului, din decembrie până în februarie !!!

    Deci? Despre ce vorbim?
    4 6
  • @skoda in speranţa că ştii de glumă... nu am înţeles ce ai vrut să spui, tehnologii extraordinare sau software extraordinare. În general cam toate motoarele sunt la fel, nu sunt unele cu mult mai bune decât altele că ar lua lumea doar pe cele bune.
    6 1
  • @ignis

    Felicitari pt explicatiile date si munca depusa.
    Cred ca ai terminat facultatea de Inginerie Electrica, specializarea Managementul Energiei.
    10 1
  • Edikkk
    @skoda

    ORICE maşină termică prin ARDEREA de HIDROCARBURI produce
    1. CO2 şi alte noxe nu numai cu efect de seră dar şi foarte toxice
    2. Gaze EXTREM DE FIERBINŢI !

    Portavionele SUA nu mai intră în Golful Persic pentru că apa mării este aşa de caldă că nu se mai poate raci reactorul nuclear !

    Sunt pârtii de schi din Alpi unde se schia de zeci de ani, dacă nu sute, închise că nu au zăpadă...


    Soluţia intermediară este PHEV că dacă mergi 80% în oraş este deja ok şi restul pe CNG cel mai "verde" fuel.

    Apoi în SUA cu tot sprijinul lui Trump centralele pe cărbune dau faliment, darămite în ţările mai civilizate unde sunt şi taxă pe poluare.
    Din fericire. Şi asta pentru că solarul bate cărbunele, în curând şi eoliana.
    Vezi UK dar e mult de scris.
    3 6
  • @Edikkk

    Lasa manipularea. Daca pe tine Mainstream Media precum CNN te-a spalat pe creier, asta nu inseamna ca pe toti ne-a spalat.

    Am mai postat acum cateva zile un articol in care este specificat clar care este motivul principal al incalzirii globale.

    Iar referitor la acele cifre date de CNN in ceea ce priveste incalzirea globala, nu este exclus sa fi fost falsificate, cu scopul de a manipula prostimea.
    Cifrele in ceea ce priveste incalzirea globala, incalzirea oceanelor, samd pot fi falsificate usor cu scopul de a manipula.

    https://evz.ro/incalzirea-globala-falsificata-in-beneficiul-lui-obama.html?utm_source=evz&utm_medium=recomandari_AI
    8 2
  • Pt sectantii eco, am un articol interesant:

    https://evz.ro/sfanta-greta-si-adorarea-climatului-noul-paganism-bate-la-portile-cetatii.html?utm_source=evz&utm_medium=recomandari_AI
    10 3
  • inexorabil
    Haideți să simplificăm tărășenia: Electrikkk, tu cum de mai scrii pe aici?! La cât de "apocaliptic" zugrăvești "realitatea" cu impact Global a "putorii fosile", cel puțin tu ar fi trebuit, logic, să fii deja...mort. La propriu. Sau probabil că tu constitui excepția din bancul cu "Nu părăsim incinta" (ori groparul era beat și, deci, neatent, ori a acceptat, ca mită, aurul sau pietrele prețioase cu care ai fost așezat în cutia veselă).
    7 6
  • @ignis.Am început această discuţie pentru că ai făcut în primul comentariu următoarea afirmaţie "Parcul auto al României este de 6,8 milioane, deci ca să susții alimentarea atâtor mașini electrice faceți și voi calculul ce presupune un astfel de sistem energetic.

    6.800.000 x 0,050 MW = 340.000 MW".
    din calculul făcut de mine, pe care nu l-ai contestat, a rezultat un necesar de 7,5 TWh pe an. În condițiile unei producţii actuale de 65 TWh/an ar rezulta o necesitate de producţie cu cca 15% mai mult-aproximativ.
    Sigur că pe lângă producţie mai sunt şi aspecte legate de distrubuţie/staţii de încărcare, etc., dar cred că lucrurile vor evolua mai repede decât ne imaginăm acum. Să trăim cu toţii sănătoşi şi să vedem ce va fi
    6 2
  • Edikkk
    Dle Inex cei care sunt trecuţi de 40 de ani îşi aduc aminte bine ce fel era pământul.

    Este foarte clar că ne îndreptăm spre marginea unei catastrofe.

    Nu am maşină electrică dar următoarea va fi 100% PHEV sau full EV.
    Nu am încălzire prin pompă de căldură dar sigur îmi voi monta în 10-20 de ani.
    Nu am panouri solare dar am aplicat la programul, care acum este suspendat.

    Adică încerc cu familia să fim cât mai verzi, dacă nu acum, pe viitor.

    Nu am pretenţia la cei săraci, dar chiar şi aşa să nu recunoaştem realitatea mi se pare O PROSTIE CRASĂ !

    Că producerea de baterii poluează, că ce? Pentru că sunt din metale, metalurgie.... ALOOOO dar vreţi să fie făcute bateriile prin voodoo !!??

    Dar ditamai industria de cărbune şi termocentrale pe cărbune, nu vedem.

    Sau că încalzirea globală este o minciună, că epoca glaciară... ALOOO trecerea de la o epocă la alta se face în sute de mii de ani şi durează milioane!!

    Încalzirea globală de azi o vedem noi, în durata unei vieţi de om !!!

    Că nu avem atâta energie electrică, cum am mai spus România AVEA CAPACITAȚI DE PRODUCŢIE MULT MAI MARI decât azi şi deci de... TRANSPORT.
    Azi cele de producţie au mai scăzut mult - vezi distrugerea industriei comuniste energofage, dar capacitatea de transport a rămas.

    Nu există nici cea mai mică problemă la reţeaua naţională pentru a avea toţi maşini electrice.

    PLUS dacă îmi instalez panouri de 16-18 kw și power wall încarc doar acasă, de exemplu, şi nu am treabă cu nicio reţea naţională.

    În UK se produc schimbări, poţi avea panouri legate în reţea şi power wall şi când cade reţeaua sau vrei tu, te decupezi automat de reţeaua naţională!!

    Marele GP se mută de pe NUMAI petrol pe energie verde, cu program instalare minim 1 încărcare electrică pe benzinărie !!


    Şi noi visăm la un trecut murdar şi mort tehnologic.

    Centrală pe gaz, maşină diesel, ...

    Nu suntem bogaţi ca britanicii dar măcar să vedem care este direcţia bună. Nu?
    5 4
  • Edikkk
    PS ratat "la milimetru" instalarea de pompă apă apă sau apă aer pentru că nu am încalzirea prin pardoseală.

    Dar în viitor, voi relua acţiunea, prin găsirea unor soluţii la trecerea pe pompă de căldură eventual convertoare, etc.

    Ca să vedeţi în SUA au boilere electrice cu... POMPĂ DE CĂLDURĂ de ani şi ani de zile !!!
    La noi abia au apărut. Şi uscătoarele de rufe cu pompă de căldură.
    3 3
  • Edikkk
    Experimentul broaştei (proaste)

    Se i-au două broaşte
    Se pun fiecare într-o oală cu ceva apă
    Se dă drumul la aragaz, una la foc foarte mare şi una la foc foarte mic

    Cea la foc mare simte că arde şi sare din oală îşi salvează viaţa
    Cea la foc mic moare fiartă


    Cam aşa şi cu încalzirea globală.

    Cine nu vede încalzirea globală se poate lua de mână cu cei care cred că pământul este plat și cu cei care cred că fumatul ţigărilor nu produce boli şi cancer.

    Aka cei cu IQ mic.
    3 5
  • @Edikkk

    Tu vb de termocentrale pe carbune, dar in acelasi timp vrei doar masini electrice.
    Pai pt asta ai nevoie de cresteraa energiei electrice cu mult... si cum cresti cu asa mult productia?? Doar prin eoliene si solare?? Gresesti daca crezi asta.
    Vei fi nevoit sa cresti si cele pe carbune, iar astea tot polueaza.

    Deci, trecerea pe masini electrice NU rezolva problema poluarii. Dar din pacate tu asta nu vrei sa intelegi.
    8 2
  • inexorabil
    AM, cert este că sunteți excelenți...cosași. Dar probabil că așa sună ordinul pe unitate: să aveți permanent grijă ca inexo & afinii să nu devină prea incorecți politic...Nu că, vezi Doamne, "off topic", "deraieri de comportament" sau ce alte motive mai invocați domniile voastre.

    Eh, asta e. Lupul iluminat-stalinist a năpârlit în staroste al oilor "libere", "democratice" și "occidentale".

    @VJ, mulțumiri pentru articolul din EvZ. Nu știam de el, dar, cu bunăvoința ta, l-am parcurs...Da, exact așa stau lucrurile. Suplimentar, amintesc că seculara "taină a fărădelegii" (pe care a menționat-o primul Sf. Apostol Pavel) sau Invazia Păgână (asupra ansamblului panideologic O-O, care, către sfârșitul lumii, vor "fuziona" într-o singură entitate, potrivnică lui...Antihrist: Ortodoxia și Occidentul) comportă patru planuri de acțiune (deși, la prima vedere, nu par, ele sunt interdependente) : eco-panteismul (sau reabilitarea cultului Gaiei), LGBT, feminismul și imigrarea melioriștilor din "lumea a treia". Sunt patru năpaste pe care le-aș descrie drept cei patru cavaleri ai Apocalipsei, deși sunt conștient că altfel se cere tălmăcit ultimul subiect.
    7 6
  • Edikkk
    Sunt deja o serie de ţări care au declarat că vor fi 100% verzi.

    Dacă fiecare casă din România, vile, şcoli, instituţii chiar şi blocuri (ştiu blocuri şi clădiri de birouri din UE15 unde au panouri solare şi acestea) ar avea panouri solare cred că am putea să tăiem cărbunele şi o parte din gaz de pe listă.

    De curând, în UK au fost zile când toată energia a fost verde, datorită creşterii mari a eolienelor.
    Da, a fost ceva temporar, dar să vedem în câţiva ani când termină şi celelalte parcuri eoliene offshore cu lame mari, noile modele...

    Danemarca fusese prima ţară care atinsese 100% pe verde şi tot pe baza eolienelor.

    Şi România poate deveni 100% verde.
    Trebuie investiţii, da. Se poate? Sigur, da.
    3 5
  • @nică
    Da, am verificat și eu și e corect rezultatul corectat referitor la cazul pus în discuție (5.000.000 de mașini, 10.000 km/an, consum 15 kw/100 km) energia electrică transformată de motorul electric în lucru mecanic în AFARA sistemului energetic..

    Rezultă că ar trebui "trași" suplimentar din sistemul energetic 7,5 TWh.

    As a side note în realitate ar fi vreo 10 TWh (nu că ar avea vreo importanță), consumul fiind mai mare de 15 KWh/100 Km (un Reanult Zoe consumă 20 KWh/100 km).
    http://www.autolatest.ro/stiri-masini/masinile-electrice-au-un-consuma-real-mult-prea-mare-consum-kwh-100-de-km

    Iar pe timp de iarnă un BMW i3 consumă 25 kW/100 km.

    Dacă media de distanță parcursă per mașină crește la 15.000 km anual, consumul crește la 15 TWh.
    Asta înseamnă în plus producția unei centrale nucleare pe un an.

    Să lăsăm energia, problema nu e însă de energie, ci de putere.

    Consumul de energie din sistemul energetic este dată de înmagazinarea de energie în baterie, care se face într-un timp scurt (deci trebuie putere mare). Energia electrică este transformată oarecum lent în lucru mecanic în afara sistemului energetic.

    Problema o reprezintă etapa de încărcare.

    Dacă ai foarte mulți consumatori mari la care puterea instalată depășește cu un ordin de mărime capacitate energetică a sistemului, și acești consumatori nu se pot distribui uniform în timp pentru consum (încărcarea bateriei), apar fluctuații majore în sistemul energetic.
    Sistemul energetic e foarte complex, trebuie să producă pe măsură ce se consumă.

    La o putere instalată atât de mare, cum crezi că poți regla sistemul energetic?

    Știți că de exemplu în timp de minim zilnic de consum, se decuplează turbine/generatoare de la sistemul energetic, iar dacă sunt vârfuri de consum (de obicei seara, când vine lumea acasă) se pornesc generatoare?

    http://www.sistemulenergetic.ro/

    Eu am dat un exemplu, la un număr atât de mare de automobile electrice pot să apară fluctuații majore, referitor la energia care este trasă la un moment dat din sistemul energetic.
    Ce faci atunci? Stai cu 2-3 centrale nucleare în stand-by să le cuplezi numai la anumite ore?

    Câți se vor duce la 4 dimineața sau la 1 după masa să-și pună o oră mașina la încărcat? Majoritatea o s-o pună seara, să se încarce noaptea.

    Nu mai detaliez aici dar se poate creea o diferență de putere de la oră la oră de aproape 1800 MW (3 reactoare nucleare), care trebuie cuplate/decuplate, în vederea echilibrării sistemului energetic datorită încărcării mașinilor electrice la o priză cu putere de 2,5 kW (o încărcare săptămânală, seara, 8 ore pe timpul nopții pt. încărcare 30% capacitate baterie de 60 KW).
    Orice creșterea a puterii prizei, sau un număr mai mare de mașini ce se încarcă simultan, presupun fluctiații și mai mari de putere în sistemul energetic (cuplare/decuplare generatoare).
    10 1
  • @ignis daca se doreste, se gasesc solutii. Ex sisteme de acumulare a energiei electrice
    2 2
  • Edikkk
    Dle Ignis dar oare cum se descurcă TESLA în SUA ???

    Au vânzările de toate modelele pe stoc zero, au instalate super chargere toată SUA şi continuă să extindă reţeaua şi mai mult. FĂRĂ NICIO PROBLEMĂ !!!

    Toate aşa false probleme se vor rezolva de către piaţă.
    Va exista cerere va exista şi ofertă.
    3 3
  • @Edikkk

    Da asa este masinile PHEV sunt foarte bune si este o solutie foarte buna dar nu cred ca mia-i inteles comentariul. Eu am spus doar ca nu inteleg de ce injuri atat de mult motoarele TDI. Cum am mai spus ai vazut cat fum scot loganele si basinile cu motoare sub Euro4? De fiecare data cand m-am uitat la un VW nici unul nu a scos fum ca la logan. Stiu ca masinile conventionale polueaza dar avem nevoie si de ele.Inteleg ca esti foarte "electric" si ecologist dar sa injuri motoarele conventionale, totusi.Oricum nu ne mai "spala" pe creier. Sper sa intelegi si sa nu mai spui aberatii
    2 6
  • Edikkk
    @skoda DVS ŞTIŢI SĂ CITIŢI?

    AŢI CITIT TOT CE AM SCRIS?

    Orice, dar orice maşină termică poluează masiv !!!
    Când bagi benzină sau motorină sau GPL în rezervor PESTE O TREIME ESTE CARBON deci când alimentezi şi pui în rezervor 70 litri atunci cu mâna ta VEI PRODUCE ÎN DRACI POLUARE !!!

    Şi nu oricum ci
    1) gaze toxice
    2) gaze extrem de fierbinţi
    5 2
  • Edikkk
    Dle Inex, nu vă cunosc, dar înclin să cred că nu sunteţi deloc creştin.

    Nu ştiu nici eu cât sunt, atâta timp că să fii creştin cu adevărat ţi-ai da haina ta pentru altul care nu are.

    Dar ca mediu, a fi creştin presupune să ai grijă de lucrarea Domnului, care este şi natura, Edenul.

    În momentul în care ardeam lemne, făceam foc, natura mai era în echilibru, pentru că ardeam "energie solară " produsă atunci (vezi noţiunea de "mană cerească" din biblie)
    în momentul când am trecut la ardere de hidrocarburi, aka energie produsă milioane de ani brusc acum întro sută de ani AM RUPT DRASTIC echilibrul natural... al naturii... distrugând puternic atmosfera pământului.

    Aşa încât a fi verde este o acţiune foarte... creştină, dacă e să o dăm în religioase. Vezi discursul recent a lui Viktor Orban.
    7 4
  • raport a 500 savanti redutabili, ignorat de onu si mass-media... normal

    „Lumea s-a încălzit într-un ritm de două ori mai mic decât cel prognozat inițial;
    Politicile climatice se bazează pe modele inadecvate;
    Mai mult CO2 este benefic pentru natură, ajutând la înverzirea Pământului;
    Nu există nici o dovadă statistică că încălzirea globală intensifică uraganele, inundațiile, seceta și alte dezastre naturale asemănătoare, sau că le sporește frecvența;
    Nu există o urgență climatică, de aceea nu există motiv de panică. Ne opunem cu putere dăunătoarei și nerealistei politici «CO2 zero» propuse pentru 2050.”
    11 2
  • Tot mai rentabile electicele astea...
    https://www.caradisiac.com/borne-ionity-jusqu-a-70-euros-le-plein-d-une-electrique-180792.htm

    adica 0,79 euro kilowatu haha inapoi la tico ACEdikkk
    12 2
  • mircea badea
    sa fie obligatorii numai hibride gen ampera din 2021!
    1 7
  • @MK8 ne raportăm în viitor dar cu datele din prezent.
    În primul rând, în prezent producătorii auto nu doresc electrificarea Costul unei maşini electrice este nejustificat de mare în comparaţie cu cel al uneia convenţionale.
    În al doilea rând, fiind puţine staţii de încărcare, se practică preţuri mari pentru că se poate. Ex dacă pe o rază de 200km ar fi o singură benzinărie, ce preţ crezi că ar practica (exagerez evident).
    Dacă ne raportăm la România, cât costă un KW?
    Haideți să înmulțim cu 15KW/100 km (consumul cu tehnologia actuală şi să comparăm cu costul /km al unei maşini cu combustie internă.
    4 3
  • Edikkk
    @cifre minţi de îngheţară apa.... sau creierul

    SE TOPESC GHEŢARII DIN MUNTI CARE NU S-AU TOPIT DE MII ŞI MII DE ANI acum în perioada de când omul a făcut industrializarea

    Ce IQ aveţi domnilor, unii dintre voi ????
    2 4
  • @ElectricEdikkk

    Da am citit tot ce ai scris si inteleg ca vrei sa nu mai fie atata poluare in tara asta si in restul lumi, dar sa sti ca masinile polueaza 40%-60% din procentul de poluare. Restul 40%-50% de poluare este din vina tigarilor si oamenilor care le fumeaza. Tot mai multi oameni fumeaza si deci normal ca poluarea este atat de mare. Ar trebui sa se interzica fumatul si vanzarea de tigari ca sa avem o planeta mai curata. Daca vor exista tot mai multe masini electrice si hibride am putea sa traim pe o planeta curata.Intelegi? Nu doar masinile conventionale polueaza ci si insusi oameni care fumeaza si arunca gunoi pe jos si peste tot. Sper ca ne-am inteles si ca tu ai inteles cauza poluarii.Eu as vrea sa existe nu doar masini electrice ci si masini hibride la care sa functioneze si motorul conventional si cel electric impreuna. Astfel poluarea va fi foarte scazuta.

    Mesaj pentru cei care fumati: va rugam sa va opriti din ce faceti nu este bine pentru voi, plante, planeta, copii si ceilalti din jur.
    1 3
  • inexorabil
    Electrikkk, ce uşor îi poţi acuza pe alţii că nu sunt creştini…Sugerându-le în substrat că, în schimb, tu ai fi, deci “se cuvine” să te ia drept model…Mă rog, aşa să fie. Însă! Milioane de ani?!?! Ne aflăm în anul Creaţiei 7528. Păi ce facem, nene, slujim la doi stăpâni? Poţi să zici “Eu cred în Dumnezeu şi în evoluţia materiei, vii şi nevii” ?

    Îmi pari un obtuz incurabil…În mod axiomatic, Dumnezeu are grijă de…tot (noi să avem grijă să-L ascultăm întru totul şi întocmai – iată datoria noastră spirituală şi morală). Pe de altă parte, tu nu gândeşti chiar deloc? Presupunând prin absurd că omul ar putea să distrugă literalmente natura (aşa cum insinuezi şi cum te temi tu), se nasc instantaneu două chestiuni:

    1) N-ar fi conştient că, implicit, s-ar condamna la moarte inevitabilă? Prin urmare, de ce s-ar încumeta? Hai, poţi considera ca duşman un continent, o regiune, o naţiune, o armată, o castă (fie ea şi EMOL), câţiva indivizi fără legătură între ei sau unul singur, dar şi întreaga viaţă???

    2) Nu reiese deloc din Sf. Scriptură sau din orice altă lucrare ortodoxă că natura n-ar rămâne intactă până la Judecată (în pofida nuclearului şi, deci, devastatorului WW3). De altfel, următorul verset înlătură orice echivoc: “De acum (n.m. : de la Potop încolo), cât va trăi pământul, semănatul şi seceratul, frigul şi căldura, vara şi iarna, ziua şi noaptea nu vor mai înceta!" (Geneza 8:22). Cum traduci o asemenea afirmaţie, că tot te-ai autoconfigurat ca un “creştin” din acela “smerit”, care cică “nu bate toba” precum “făţarnicul” inexo?

    Ar mai fi multe de “disecat”. Nu ne permit nici timpul, nici dispoziţia sufletească. Aaa, da, suntem, în general, nesăbuiţi. Numai că nu doar poluarea fizică constituie hiba noastră – exploatăm (tot mai) sălbatic resursele planetei, robiţi unei patimi demenţiale a consumului în privinţa căruia nu realizăm cât este de…inutil şi de vătămător de propria…mântuire. Iată ce nu pomeneşti nici măcar aluziv! Şi cred că sunt tâmpit repetând întruna că, GRAŢIE “putorii fosile”, transporturile (inclusiv de mărfuri) au asigurat, vreme de peste 100 de ani, funcţionarea economiei mondiale (de Dreapta, de Stânga, de Vest, de Est, de Nord, de Sud şi alte clasificări, mai mult sau mai puţin oportune), automat (şi în mod incontestabil) ţi-au adus şi ţie bunăstarea sub nas! Cu alte cuvinte, au apărut “deştepţi” care să susţină cât de “proastă” şi chiar “criminală” a fost lumea până la momentul epocalei lor “revelaţii”, deşi, chiar în clipa criticii lor “întemeiate” şi “moralizatoare”, ei încă se ghiftuiesc, exclusiv datorită “năravurilor”...”nesimţiţilor” (remember?). Dar câtă…indiferenţă (ca să n-o numesc altfel, recte ca tine) să zacă în viscerele tale, ca să nu dedici o minimă recunoştinţă atât unei stări reale, cât şi celor care au făcut-o posibilă…şi mai ales Celui Care le-a coordonat şi binecuvântat pe toate. La urma urmei, dacă ţi-a luat minţile o tipă, începi s-o crezi depăşită pe…mama ta şi, într-un final, o arunci pe fereastră?...

    @cifre şi alţii, n-are rost…Hipnotizatul nostru complet e-subjugat nu vede decât pendulul NWO (sau BNW).

    În definitiv, ce să ne mai sfădim? Pur şi simplu astăzi se află straşnic la lucru, pretutindeni pe Glob, principiul hegelian PROBLEMĂ (stârnită din tenebre, cu consecinţe “foarte grave pentru bieţii oameni nevinovaţi” şi cu cauze extrem de greu justificabile în faţa oricărei minţi vigilente, adică ne vizează o “problemă” cât se poate de falsă, artificială, ilogică şi de neintuit raportat la legea şi evoluţia firii) – REACŢIE (instinctivă, alarmistă, “civică” şi “morală”, a maselor) – SOLUŢIE (provenită tot din zona ocultă, recte de la tartorii “problemei” ; “soluţia” este, de asemenea, prefigurată şi, desigur, ea curge numai în favoarea înalt calificaţilor sforari).
    Şi tot aşa ne va surprinde sfârşitul lumii…Punct şi de la capăt.
    6 6
  • MISTOLEGE
    Romani nu vedeti ca tot ue sunt o adunatura de psicho-cretinism politic?
    Ajungi tu sa dai ordin tarilor europene sa omoare porku cu electrosocuri cica sa nu sufere....sanchi.
    Akuma alta vrajeala in ADN...S-a aprobat legea in ue cum ca nu conteaza daca ai masina achizitionata noua sau second hand deci tot ce este pe benzina si motorina la scrap.Pai daca este asa sa dea o lege ca l;a fiecare cetatean eu sa livreze in cont banii pentru o masina electrica noua.La prezenta lege statul i-ti da 500 euro si restul pana pe la 30-40 mii euro pui tu diferenta.Bravo vericilor.
    Singura solutie viabila pentru Romania este sa iasa imediat din ue.
    1 0
  • Kurbasinometru
    Referitor comentariilor de mai sus eu as propune in consiliul europei o lege cat se poate de urgenta si anume sa fie montat la curul fiecarui cetatean ue cate un aparat numit kuro-purifier (aparat folosit impotriva eliminarii basinilor umane trase in atmosfera).De asemenea sa se inceapa comercializarea la scara larga a acestui aparat foarte util in combaterea poluarii mondiale dar in special pe intreg teritoriul ue.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru