Conflict de muncă la Dacia: sindicaliștii cer măriri salariale și prime anuale mai mari

de Bogdan Mirică
Miercuri, 07.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sindicatul Automobile Dacia a anunțat declanșarea unui conflict de muncă. Angajații nu vor să semneze un nou contract colectiv fără măriri salariale și prime mai mari.

Urmareste Automarket
Apele încep să devină din nou tulburi la Uzina Dacia din Mioveni, după încheierea Contractului Colectiv de Muncă la finalul anului 2015. Sindicatul Automobile Dacia reaprinde scânteia conflictului major din urmă cu doi ani, refuzând să semneze prelungirea contractului colectiv de muncă fără creșteri salariale substanțiale.

Potrivit unui comunicat emis astăzi, reprezentanții Sindicatului Automobile Dacia au refuzat prelungirea contractului și au declanșat un conflict de muncă.

Asta înseamnă acțiuni de protest în perioada următoare și posibile perturbări ale fluxului de producție.

Esential 400 de lei este creșterea salarială revendicată pentru operatorii Uzinei Dacia.
2300 de lei este prima de rezultat pe care și-o doresc angajații Dacia.
Revendicările sindicaliștilor sunt considerate a fi exagerate de către conducerea Dacia, care s-ar vedea nevoită să onoreze creșteri salariale de 15% pentru operatori (echivalentul a 400 de lei). De asemenea, angajații cer și o primă de rezultat cu 65% mai mare decât cea acordată în 2014 (adică aproximativ 2300 de lei la final de an, dacă profitul companiei a fost pozitiv). Din fericire pentru conducerea Dacia, membrii sindicatului s-au arătat dispuși să negocieze aceste valori.

Ca răspuns la cererile angajaților, Dacia a declarat că este deschisă către negocieri, dar că își dorește semnarea viitorului Contract Colectiv de Muncă pe o durată de doi ani (2015-2016) pentru a putea menține un flux de producție ridicat și pentru a asigura volumele cerute de piața mondială.

Dacă angajații vor semna contractul numai pe un an, așa cum se vehiculează în prezent, volumele nu pot fi garantate și, prin urmare, nici primele de rezultat.

Comentarii (11)

  • Iar la Tanger muncitorii marocani cer ore suplimentare

    oficialii francezi sunt in dilema...
    18 10
  • Costica Mecanicu'
    Daca cei aia de la Tanger, sa le dea. Cand nu le mai convine nici alora, vor fi aia din India care vor cere ore suplimentare. Sa munceasca doar aia din China si India ieftin si restul sa stam pe somaj :p
    13 10
  • Am o vaga banuiala ca cineva interesat sa mute toata productia in Maroc ii starneste... Sper sa fie numai o banuiala, ca urmasii nostri sa nu citeasca in presa ca undeva in lume se produc masini cu numele tarii stramosilor nostri...
    16 4
  • De principiu nu tin partea marilor multinationale, insa de multe ori cei care "strica" treaba sunt tot "sefii" romani. Angajatii Dacia au poate cele mai bune conditii salariale (bonusuri, prime, ore suplimentare platite, concedii la pret redus etc) si de munca din tara, pentru nivelul lor de pregatire si cred ca la un moment dat se vor satura si francezii de miting-urile astea anuale. Nu zic sa nu ceara nimic, insa cred ca o negociere pasnica pentru niste procente amiabil agreate de ambele parti ar fi fost solutia mai buna!
    19 5
  • anul trecut la sfarsit de an, prima in fabricile Volkswagen a fost de 8000 EUR. Aia in Germania de ce nu fac greva? Alora de ce le convine sa produca in Germania? Ca fapt divers: unele dintre ciudatele probleme cu care s-a confruntat uzina Dacia din Maroc a fost ca o parte din salariati nu veneau dimineata la servici pentru ca in particular faceau Taxi si dimineata erau cei mai multi clienti sau daca nu aveau chef sa vina a doua zi la munca trimiteau in loc sotia, fratele, vecinul de se trezeau maistrii din sectii si nu stiau cum sa reactioneze.
    Prin urmare trebuie pastrat un echilibru intre munca prestata, cunostiintele tale ca salariat, profesionismul de care dai dovada si remuneratia.
    Momentan trebuie sa ne acceptam situatia de tara bananiera dar asta nu inseamna ca trebuie sa ramanem asa
    17 6
  • Lasa ca dupa atentatul din Paris o sa le dea francezii de lucru la marocanii aia din Tanger! Prosti sa fie cei de la Renault sa nu se retraga din tarile astea de doi bani.
    11 11
  • @MM

    orice tara isi trimite "vestitorii primaverii". Romanii isi au reprezentantii proprii mai colorati sau mai romani care fura, ucid, cersesc...nu as judeca o tara din prisma unor dereglati mintali. Dupa acelasi principiu romania e o tara de tigani care fura si cersesc la oice colt de strada.

    apropos de tarile astea de doi bani....
    15 5
  • 15%....hmmm, cam mult pt. zilele astea!Totusi, nu sunt chiar cei mai prost platiti din tara iar la Craiova n-am auzit sa bazaie vreo musca, nu ...sindicatul.Deja problema sata de la Dacia , devine obisnuinta inceputului de an. Si in 2014 a fost la fel...
    9 4
  • joe.giorgica
    in INDIA cam greu,, se munceste de parca sta,,,ba ora de ceai ba rugaciune,ba pauza! cunosc situatia de tip naval!.poate la CHINA...!/Capul plecat sabia nu taie" este o veche intelepciune populara care pe termen lung este paguboasa si dezonoranta. Este o filosofie de sclavi.
    4 7
  • mishazaitev
    @vianu

    De data asta e randul meu sa va spun ca regret sincer ca nu va pot acorda decat un singur vot pozitiv! Asa este! Nu poti judeca o intreaga religie sau o intreaga natiune doar raportandu-te la crimele infaptuite de o adunatura de dezaxati. A face asta echivaleaza cu a judeca lumea occidentala raportandu-te strict la rugurile inchizitiei si la crimele Camorrei. Daca procedam asa, daca ignoram faptul ca, in vreme ce la Stambul existau toalete si bai publice intr-o perioada in care in Europa splatul era considerat un pacat si capetele incoronate ale Evropei isi faceau nevoile prin gradinile palatelor si se scarpinau de paduchi, pe sub peruci, cu furculite din metale pretioase, inseamna ca avem mintile cel putin la fel de inguste cu cele ale celor mai imbecili fundamentalisti!

    @joe-georgica

    Ie-te fleosc! De aia e India tara cu cea mai mare crestere economica in 2015 si de aia industria de otel a Europei nu e dominata de concerne la conducerea carora se afla Indieni.
    6 3
  • Daca astia care au intr-adevar productivitate si asigura poate salariile si celor din Franta nu cer, atunci cine sa ceara? Daca merita si se pare ca merita sa li se dea! Pentru invidiosii care criticati aici va spun ca multinationalele sunt printre singurele firme care platesc catre stat TOATE impozitele. In caz contrar ne vom plange mereu ca avem preturi ca in occident si salarii la coada europei. Si mai retineti ca unul de la dacia care are pe hartie sa zicem 3500 ron da statului direct 33% din acesti bani sub forma de cas, cass, impozit.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru