Constructorul chinez BYD intră pe segmentul mașinilor de pasageri din Europa: SUV-ul electric Tang EV600 va fi disponibil în Norvegia

de Daniel Popescu, Foto: BYD
Marti, 05.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul chinez BYD a anunțat că va debuta pe segmentul mașinilor de pasageri din Europa prin intermediul SUV-ului electric Tang EV600 cu autonomie de 520 de kilometri, care va fi comercializat în Norvegia.

BYD este unul dintre cei mai mari producători auto din lume, însă constructorul chinez a fost prezent până acum pe piața europeană în special prin intermediul unor autobuze dedicate serviciilor de transport public.

BYD a anunțat însă în această săptămână că intenționează să concureze în Europa inclusiv în segmentul mașinilor de pasageri. Deloc surprinzător, primul model BYD care va putea fi achiziționat pe Bătrânul Continent este un SUV electric.

Pe numele său complet BYD Tang EV600, SUV-ul electric de segment compact care beneficiază de un acumulator de 82.8 kWh ce asigură o autonomie oficială de 520 de kilometri. Autonomia a fost calculată însă conform vechiului standard NEDC, mai puțin realist decât actualul test WLTP. Prin urmare, autonomia reală este estimată în jurul pragului de 400 de kilometri.

Pe piața din China, BYD Tang este disponibil în versiune cu un motor electric de 245 de cai putere, dar și într-o versiune cu două motoare electrice care generează împreună 490 de cai putere. Este posibil ca doar una dintre aceste versiuni să ajungă pe piața europeană.

Pentru început, BYD Tang EV600 va fi comercializat doar în Norvegia, una dintre țările europene care înregistrează vânzări semnificative de mașini electrice.

În paralel, BYD susține că până la sfârșitul acestui an va introduce în Europa mai multe utilitare electrice, dar și un camion electric.

Via BYD

Comentarii (15)

  • Ii urez un mare " succes ".
    7 6
  • Am vazut un review la un model chinezesc, parca tot BYD si nu stiu ce denumire in coada. M-a surprins calitatea materialelor dar si desgnul interior.

    Eu zic sa ne tinem pumnii, chinezii invata si vin din urma. Vom ajunge ca in povestea lui Creanga cu drobul de sare. Si apoi ne vom mira ca virginele ca ce mare o au chinezii. Cota de piata in Europa.
    12 4
  • Marius
    Eu cred ca va avea succes mai mare decat BMW IX3 made in China. :)
    Sa vedem si ce zice piata. Prin Norvegia nu sunt la fel de multi cocalari fani diesel, deci e altceva :)
    8 12
  • Cel mai corect ar fi sa ne spui cat de mult au crescut chinezii dupa ce-ti vei achizitiona un BYD cu o denumire in coada.
    10 4
  • Stiu ca te zgandara ca Volvo este la chinezi @ Marus, si pe mine, dar baieti, cel mai bine e sa va puneti banii la bataie.

    Fanel, stii bine ce s-a intamplat cu Qoros, care a venit cu-n model compact si-un SUV parca, lansat fiind acum 5-6 ani, 5 stele EURONCAP, iar dupa un an s-au retras, intr-un moment in care piata era in plina crestere. Tu si cu @ Marus puteti fi primii clienti, asa a inceput oricine.
    11 5
  • Edikkk
    Să sperăm că nu acaparează China piaţa auto mondială că o să le fim slugi

    BYD este o companie enormă care se oftică că nu intră în Europa şi SUA, dar chiar dacă rămân la China lor sunt foarte mari

    Toate autobuzele din Shenzen , silicon Valley chinezesc,
    oraş de peste 10 milioane locuitori, sunt electrice şi toate taxiurile sunt electrice şi sunt marca BYD !!

    Eu nu aş cumpăra din China absolut deloc, din principiu
    Sau Chinese based ca Volvo

    Fură apoi dau afară orice vestic (vezi Suedia)

    Este un razboi economic dur şi inegal (China fură, depreciază moneda, are la degetul mic forţa de muncă, cine comentează direct în puşcărie)
    8 3
  • Edikkk
    Şi noi din Vest ca să rezistăm ar trebui să facem acelaşi lucru, doar că nefiind ţări comuniste, nu putem face asta şi deci FĂRĂ TAXE VAMALE FOARTE MARI nu se poate lupta cu China

    China, care ştie foarte bine şi până la Trump nimeni nu a pus piciorul în prag sau măcar punctul pe i !!!

    De aceea, prost sau nu, cu gafe sau nu, Trump este extrem de important şi benefic pentru SUA şi noi Europa !

    Să nu uităm că China este ca Rusia, dar mult mai perfidă, are Macao şi Hong Kong înapoi, fură insule de la Japonezi, teritoriu maritim de la Filipine, Thailanda, etc !

    Dacă nu ar fi SUA ar invada Taiwan, precum Turcia Ciprul

    Nişte nemernici
    8 5
  • @dan_grc

    Totul are un inceput. Ai impresia ca Europa sau SUA vor ramane vesnic lumina calauzitoare? Iti inteleg sarcasmul dar nu intelg de ce iti place sa iti bagi capul in nisip. Crezi ca se rezolva ceva?

    Qoros am impresia ca a fost o smecherie financiara. Firma era cu capital israelian. Majoritar. Acolo nu cred ca s-a vrut cu adevarat succesul intreprinderii.
    8 3
  • Nu sunt sarcastic cand spun ca trebuie sa-ti pui banii la bataie, cea mai buna apreciere a unui produs este sa-l cumperi, nu vorbesc de cazuri extreme, daca ne place Lamborghini trebuie sa cumparam, dar o marca chinezeasca, cat poate sa coste ?
    6 1
  • @dan_grc
    Pai a alege intre Volvo care si-a vazut de drum si a prosperat dupa ce a ajuns la chinezi (vezi customer satisfaction index prin Germania in ultimii ani unde Volvo e cel mai apreciat brand premium,iar BMW, Audi si Mercedes ocupa locurile de la coada) si BMW amendata pentru pacalit emisii si complicitate alaturi de Mercedes si VW la pretul otelului, e simplu: clar Volvo.
    Imi pare rau, dar nu sustin coruptia si prostia, asa cum fac altii :)
    Voi continuati, ca pe spatele prostilor se dezvolta germanii.
    Nu ezitati sa ii curatati de jafurile diesel vandute la preturi foarte bune.
    Ei au tara cu cele mai mari vanzari la electrice ca sunt fraieri. Voi sunteti adevaratii afaceristi cu dieselurile lor cu km dati inapoi:))
    Mare noroc au germanii ca sunt multi prosti pe pamant:))
    11 9
  • Exact, Volvo este cel mai apreciat brand premium, dar nu inteleg de ce esti atat de frustrat atunci, ce incerci sa spui de fapt ? Volvo si-a vazut de drumul catre chinezi. Tot tu erai ala care incerca sa induca lumea in eroare ca Bmw este pe locul doi, dupa Ferrari, la profitul pe masina, asa si cu aprecierea brandului.
    8 3
  • @dan_grc (vechiul dan_grc)

    poate ai sarit articolul asta?

    https://www.automarket.ro/stiri/ferrari-cel-mai-profitabil-constructor-in-functie-de-profitul-obtinut-97387.html
    3 3
  • Ferrari este cu profitul cel mai mare, dar dezinformatorul de serviciu spunea ca pe locul doi este Bmw, ceea ce este fals, Porsche este, urmat la mare distanta de Mercedes si Bmw.
    8 3
  • @ dan_grc
    Deci dupa Ferrari, cei mai multi bani de pe seama " bogatilor" ii fac germanii cu Porsche, BMW,Audi, Mercedes:)
    Bravo lor.
    Lasa Dane nu fii suparat, ca tie la BMW iti fac germanii service gratuit si iti dau piese la jumatate de pret. :))
    3 3
  • Edison
    Prețul acestei mașini este de 35000 €.
    Dacă aș avea de ales între BYD și Tesla Model 3 (sau alt model mai scump), aș alege-o pe-asta.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru