Dacia a depășit Skoda, Opel și Hyundai la numărul de mașini vândute în Europa, în noiembrie

de Tiberiu Safta
Joi, 15.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, piața auto din Europa a crescut cu peste 17% în luna noiembrie. Același raport relevă și faptul că Dacia s-a apropiat de 40.000 de mașini vândute în noiembrie la nivelul Uniunii Europene și a reușit să depășească mărci consacrate precum Skoda, Opel și Hyundai.

Cel mai nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile relevă o creștere de 17.4% a pieței auto din Europa în luna noiembrie. Această creștere include atât țările din Uniunea Europeană, cât și Marea Britanie și țările membre EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstein). Strict la nivelul Uniunii Europene, piața auto a crescut cu 16.3% în noiembrie față de aceeași perioadă din 2021.

În total au fost vândute peste 1 milion de mașini în luna noiembrie pe Bătrânul Continent. Aceasta este o creștere semnificativă față de intervalul similar din 2021, atunci când au fost comercializate 864.046 de autovehicule.

Cu toate acestea, piața auto din Europa a scăzut cu 5.8% în ultimele 11 luni, fiind vândute 10.1 milioane de mașini până la începutul lui decembrie. În România au fost vândute cu 3.5% mai puține mașini în noiembrie față de intervalul similar din 2021. După primele 11 luni, însă, piața auto din țara noastră s-a bucurat de o creștere de 7.4% față de anul trecut, fiind vândute 116.891 de mașini noi în România până acum.

La capitolul mărci, Volkswagen a fost cea mai bine vândută marcă în noiembrie, cu 112.573 de exemplare vândute, adică o creștere de peste 44% față de anul trecut.

De altfel, întreg Grupul Volkswagen a reușit să vândă 254.465 de automobile în ultima lună din toamnă, ceea ce se traduce printr-o creștere de 36.8%.

Pe de altă parte, grupul german înregistrează scăderi de 7.9% în ultimele 11 luni, fiind vândute 2.5 milioane de automobile.

Revenind la luna noiembrie, Stellantis a fost al doilea cel mai mare grup în Europa, cu 165.231 de mașini vândute, o scădere de 3.7% față de noiembrie 2021. Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 95.997 de mașini vândute și o creștere de 4.3%.

La nivelul țărilor din Uniunea Europeană, Dacia a vândut 39.802 de exemplare și a reușit, astfel, să depășească mai multe mărci consacrate precum: Skoda (38.175 de exemplare), Fiat (31.469 de mașini), Hyundai (35.616 bucăți), Kia (32.396 de automobile), Ford (33.511 mașini) și chiar Opel (25.352 de exemplare).

În încheiere, constructorul de la Mioveni a vândut 393.574 de mașini în ultimele 11 luni la nivel UE și a reușit să înregistreze creșteri de 14%.

Dacă luăm în considerare Marea Britanie și țările EFTA, Dacia a vândut 43.757 de mașini în noiembrie și 427.191 de mașini în ultimele 11 luni. Asta înseamnă creșteri de 16.1%, respectiv de 16.5% pentru constructorul român.

Cu toate că piața auto europeană a crescut semnificativ în perioada recentă, aceasta rămâne sub nivelul atins în 2019, înainte de pandemie.

via ACEA

Comentarii (4)

  • O să rog pe domnul Safta ori să fie mai atent din ce tabel ia datele ACEA ori să mai arunce un ochi la comentarii.
    I-am atras atenția și acum 2 luni, dacă articolul se referă la ”piața auto din Europa” atunci tabelul cu cifre mai apropiat de realitate e cel care relevă vânzările pe grupuri și modele în ”EUROPEAN UNION + EFTA + UK”.
    Nu de alta dar nu cred că interesează strict piața din zona euro, ci dintr-o zonă cât mai extinsă pe continent.
    8 1
  • Exact ce povesteam. Este “disperata” lumea după tehnologie. Toți vor electrice si condus autonom, update over the air, recunoaștere faciala, 500 CP, 3 secunde pana la 100…. si multe alte aberații care n-au nici un folos real, dar se răzgândesc pe ultimul moment si-si iau masini sub 20.000.
    Printre singurele avansuri reale si utilizabile sunt pilotul adaptiv si frânarea de urgență… ar fi util șocuri electrice in volan dacă se trec marcajele (dintre benzi) fără utilizarea semnalizării… nu știu care-i faza, dar parca utilizarea semnalizării devine o chestie facultativă.
    13 1
  • inexorabil
    @Dutz, păi şi ce-ar fi de mirare? A semnaliza doar ca latitudine, iar nu ca obligaţie regulamentară, corespunde Sindromului Global CCC (Conformism-Comoditate-Confort), la rândul lui metastază a cancerului atotparalizant pe nume ABULIA. De fapt, dacă nu s-ar fi provocat în prealabil (graţie concursului albinei lucrătoare conştiincioase şi neobosite MSM) această tumoare cvasi-incurabilă a minţii (prostimii planetare), nicio manevră a Puterii (oculte sau legitime) n-ar fi fost posibilă…Pas du tout.
    0 10
  • ...mai ales că există și semnalizatorul pentru autostradă, unde efortul depus este minim. Pe lângă șocuri electrice ar trebui ca mașina să se oprească automat și s-o poți reporni doar după 30 de minute :))
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru