Autoritățile vor să stimuleze dezvoltarea regională prin investiții semnificative, în baza unei scheme de ajutor de stat.
În acest context, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, tocmai a înmânat două acorduri de finanțare. Unul către Automobile Dacia SA și cel de-al doilea către Draxlmaier Romania Sisteme Electrice SRL, unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto de la noi din țară.
Automobile Dacia primește de la stat 37.5 milioane de lei pentru modernizarea procesului de vopsire a vehiculelor, o investiție totală care se ridică la 85 de milioane de lei.
De partea cealaltă, Draxlmaier primește 133.7 milioane de lei pentru extinderea capacității de producție de cablaje, pentru mașini electrice, în unitatea din Satu Mare. Proiectul are o valoare totală de 297.2 milioane de lei și va crea peste 400 de noi locuri de muncă până în 2030.
"Investițiile majore susținute de stat în domenii strategice pentru România contribuie la o economie mai puternică și mai competitivă, generând locuri de muncă în industrii cheie.
Prin acest tip de parteneriat, sprijinim companii care aduc valoare adăugată, promovează inovația și asigură creștere durabilă, pe termen lung," a declarat Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor.via Economica
Ai stat mult să clocești prostia pe care ai scris-o?
Învățământul a primit majorări în fiecare an, de la 3.2% din pib în 2022 la 4.5 în 2025. Asta în condițiile în care numărul elevilor scade de la an la an. Și dacă tot te-ai băgat în discuție, Automobile Dacia are parteneriat cu Liceul din Mioveni, printre altele asigură și burse.
Iar dacă dai cu piciorul la firmele ce-ți asigură cele mai mari exporturi este dovadă de prostie crasă...
Macar ai gandit inainte sa scrii? Pai nu sunt romani, sunt marocani. Dar Statul marocan ajuta Renault pentru angajatii marocani?
Credeam ca cititorii pot intelege un text si nu sunt A.F. ;-))
fiindca dacia a fost intodeauna favorizata fie cu pomana rabla pt electrice, pardon electrocaznice chinese, derogari de la aplicarea normelor depoluare si tot asa
@12.55
Stai liniștit, eu chiar am făcut școală pe bune, dacă tot te f...reacă grija. Problema este că voi nu puteți vedea mai departe de vârful nasului. De priceput nici atât.
Veșnica boală a românului puturos și aurist: Să ni se dea!
Investițiile astea înseamnă locuri de muncă mai multe, vreo 400 numai la Dacia!, bani care se întorc în comunități.
Puneți capu' la contribuție, citiți, informați-vă că nu doare. Nu mai bateți câmpii că voi nu ați fi în stare nici să conduceți o tonetă de covrigi dar vă dați cu părerea despre investiții. Amărâților!
"Beneficiari eligibili: întreprinderi din industria prelucrătoare care realizează investiții inițiale în România, cu costuri eligibile între 50 și 500 milioane lei. Investiția trebuie finalizată în maximum 3 ani de la demarare și să utilizeze active corporale și necorporale noi.".
Deci statul încurajează investiții de 2,59 miliarde prin cofinanțare vizând avantajele dezvoltării: ”Contribuția companiei la dezvoltarea regională prin plata taxelor și impozitelor va fi de 18,7 milioane lei” în cazul Dacia și ”400 de noi locuri de muncă” în cazul Draxlmaier.
Ca de obicei experții chitiți să critice Renault România au găsit motiv de scăldat în noroi, deși dacă e ceva discutabil atunci acelea ar fi criteriile programului de stat, de care însă evident nu au habar.
Aceste ajutoare sunt similare programului Startup Nation, care oferă granturi pentru a porni o afacere pentru micii antreprenori, sau schemelor de ajutor de stat multianuale pentru IMM-uri, numai că sunt o categorie superioară.
Dar, cum am spus, voi, săraci intelectual fiind, o țineți una și bună: "Să ni se dea". Amărâților!
Pai tocmai de aceea am intrebat daca Statul Maroc da ajutoare Renaultului?
Ca persoane "cu scoala" si "care stiu ce vorbesc" (cum te autodefinesti) sa ne explice si noua, celor mai "prosti". Asa, sa jigneasca stie orice Bolovan.
Tocmai, ideea era ca Marocului nu ii e frica de faptul ca Renault va pleca din Maroc sau va lua alte masuri neplacute, daca nu primeste ajutor?
dacă asta este grija ta, eu zic să întrebi guvernul marocan. Eventual poți demonstra cu steagul marocan in față la sediul aur. Succes!
@15.24
Nu face pe prostul, știi bine că "să ni se dea" este un slogan pe persoană fizică. Mă rog, o anumită categorie a concetățenilor. În articol se face referire la investiții in viitor. Una-i una, alta-i alta.
Tocmai de aceea am zis că nu sunteți in stare sa rumegati o informație.
Nu te infoia degeaba ca nici tu nu excelezi nici lingvistic si nici in materie de idei. Vocabular de baza, idei putine si fixe cum e aia cu AUR ... de parca ar fi la guvernare si ar fi cumva responsabili de vreo initiativa aa guvernului.
Cat despre ajutorul de stat catre companii rivate, e binevenit. Cred ca daca nu am avea povara cu Ucraina si Moldova, s-ar pute creste ajutorul si de 10 ori. In functie de sursa, estimarile oscileaza intre 2-3% de in PIB care se duce anual in ajutorarea vecinilor.
Bravo, dac liber!
Dar de ce ce va ustură la ficați când e vorba de aur, Ucraina și Moldova?
Bravo. Eu intreb serios si tu vii cu un raspuns "non-raspuns". Deci habar nu ai, doar vorbesti aiurea si te infoiezi cat esti de scolit si priceput, si cat suntem noi de prosti.
Ok, m-am lamurit, ca e doar gura de tine. Si nu inteleg ce legatura are AUR si Dacii liberi ??
Nu mai putem purta o discutie, ca trebuie sa catalogam oamenii in diferite categorii, fara ca macar sa cunosti acei oameni. Foarte "matur" ;-))
Pai, da, și eu am răspuns tot serios. Te poți adresa guvernului marocan. Eu nu știu dacă Maroc dă, sau nu, ajutoare. Legătura cu dacii liberi și restul consta in faptul ai scris "Bolovan". Probabil autocorectul, fără nicio aluzie, nu? Hai, mă, uite acum ai contextul și ocazia de a zice și "Mucușor", că să fie tacâmul complet și treaba treabă. Numai bine!
Deci NU STII, daca trebuie sa ma interesez eu la marocani :-)))
Legat de Bolovan, pana am ajuns eu la bolovan, tu deja ai improscat cu noroi in noi toti. Deci, despre ce vorbim?
Oricum, nu e prima data cand vorbesti pe langa subiect, tot felul de ineptii, dar de alte dati m-am abtinut sa deschid subiectul si sa imi pierd vremea cu tine. Au facut-o altii. :-)))
Cât despre învățământ, există o lege din 2011 care obligă statul român să investească minim 6% din PIB, an de an, începând din 2012, nu s-a întâmplat, poate în 2035 .
”The government offered subsidies of up to 35% for manufacturers to put factories in the rural hinterlands outside of Tangiers, where Renault now produces Clios as well as Dacia Sanderos, Europe’s most popular passenger vehicle, and soon will start manufacturing hybrid Dacia Joggers.”
https://www.africanews.com/2024/05/15/moroccos-automotive-industry-shifts-gears-to-prep-for-ev-era//
S-a construit o fabrică de la 0, marocanii între timp au creat cel mai mare port din Mediterană, au dus acolo autostrada și calea ferată, plus au dotat fabrica și cu un centru de școlarizare.
Vedeți ce subvenție au oferit, în plus din câte știu taxa de import în Franța pentru mașinile produse acolo e 0.
Noi am dat câteva subvenții pentru investiții mărunte punctuale și ne-am chinuit 20 de ani să modernizăm nenorocirea aia de drum Pitești - Mioveni. Plus i-am gonit când au vrut să cumpere ce mai rămăsese din ARO.
Asa se raspunde, precum "Kap", nu ca "ds".
Am cititi cu atentie ce spunea un domn foarte scolit pe bune . Maestre, invatamntul nu este un S.A , S.R.L nu produce piulite ,saibe, suruburi sa poata deveni profitabil si sa aduca bani la bugetul de stat . Invatamantul din anul 2011 trebuiea sa primeasca in fiecare an 6 % din PIB ! De cate ori a primit suma asta ? De ce este praf invatamantul ? Pai din 1990 si pana in ziua de astazi au fost peste 30 de ministrii ai educatiei care toti fara exceptie au vrut sa reformeze din temelii sistemul . Acest aspect si rezultatele reformelor profunde se vede foarte clar astazi . Zabaucul care este acuma ministru se stradueste sa ii dea lovitura de gratie . Cizmarul cu doua clase a construit gradinite si scoli in toate catunele . Acuma desfintam scoli unele chiar reabilitate, dupa mintea ingusta a ministrului si a unora care ii aplauda ca nu sunt rentabile economic . Pe bune ? Ati fost toti prin Europa de vest in toate satele sunt gradinite si scoli primare nu cara nimeni ca pe cartofi cu microbuze fara ITP copii la scoala zeci de km pe drumuri desfundate , rupte de gropi ca in Romania . Fara scoala si sanatate o natiune este supusa disparitiei se pare ca spre asta ne indreptam . Sa inchei postarea care nu are chiar legatura cu titlui articolului , invatamantul a ajuns asa si din cauza ca salariile mici au atras in sistem doar absolventii mediocrii si in al doilea rand daca nu primul motiv la invatamant se pricepe toata lumea ca la fotbal . De la grupurile isterice de mamici pana la tot felul de indivizi cu "scoala pe bune" care vin in fata cadrului didactic si il intreaba , tu stii cine sunt eu? Copilul meu este de 10 pe linie....vrei sa iti pierzi slujba ?
Noapte buna Romania !
Nu mai bine se subvenționa achiziția a 600 de BEV-uri???
Cat de mocofan să fii să nu-ți dai seamă că este o chestiune politică, adică la nivel de grup directorii de fabrici se bat pentru volume și pentru a-și ține fabricile la capacitate maximă.
Dacă guvernul din Maroc ajută fabrica de acolo iar costul de producție se reduce avem două opțiuni. Să “murim” cu fabrici goale sau să încercăm să rămânem actuali și să arătăm in interiorul grupului că statul Român contribuie și asta menține fabrica competitivă și cu salarii decente.
O prostie nu???
Din pacate, Renault detine 99.97% din Dacia SA.