Dacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAP

de Tiberiu Safta
Luni, 27.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice.

GreenNCAP este o organizație relativ nouă înființată de către cei de la EuroNCAP. Față de cea din urmă organizație, GreenNCAP se ocupă cu monitorizarea emisiilor de gaze cu efect de seră și cu consumul de energie al mașinilor pe perioadele de fabricație și de utilizare. Tocmai pentru asta, GreenNCAP a lansat programul Life Cycle Assesment pentru a testa aceste emisii și consumul de energie.

Potrivit rezultatelor, Dacia Spring este considerată cea mai eficientă mașină electrică pe piața din Europa. Specialiștii de la GreenNCAP au ajuns la concluzia că modelul produs în China are un volum de 21 de tone de dioxid de carbon pe toată durata sa de viață, de la momentul fabricației, până la sfârșitul utilizării sale pe o durată medie de 16 ani și 240.000 de kilometri.

Mai mult, pentru a fi produs și utilizat în condițiile stabilite de acest test, Dacia Spring are nevoie de numai 134 de MWh de energie, consum mediu.

Pe locul 2 în clasamentul mașinilor electrice se află Tesla Model 3, cu un volum de 28 de tone de CO2 pentru toată durata sa de viață și cu un consum de energie mediu de 158 de MWh.

Ultimul loc pe podium este ocupat de Renault Megane E-Tech, tot cu un volum de 28 de tone de CO2 pe parcursul vieții, dar cu un consum de energie mediu de 167 de MWh.

Ford Puma, CEL MAI EFICIENT MODEL CU MOTOR TERMIC

În clasamentul mașinilor cu motoare clasice, pe benzină, diesel sau cu etanol E85, Ford Puma este cea mai eficientă mașină din Europa. Versiunea cu motorul de 1.0 litri pe benzină emite, în medie, 51 de tone de dioxid de carbon pe tot parcursul vieții și are nevoie, în medie, de un consum de energie de 206 MWh.

Modelul produs la Craiova este oferit și cu un motor de 1.0 litri alimentat cu etanol E85. Cu acest motor, Puma emite, în medie, doar 38 de tone de CO2 pe parcursul vieții sale, dar are nevoie de mai multă energie. Astfel, consumul mediu pentru această versiune este de 322 de MWh.

Locul secund în acest clasament este ocupat de versiunea cu motoare termice a lui Fiat 500 (emisii de 43 de tone CO2 și consum de 172 MWh), în timp ce ultima treaptă a podiumului este ocupată de Toyota Aygo X, cu emisii medii de 45 de tone de CO2 și un consum de energie mediu de 179 MWh.

La final, în clasamentul modelelor hibride, primul loc este ocupat de Lynk&Co 01, urmat de Toyota Yaris Cross și de Honda HR-V.

Rezultatele tuturor mașinilor construite din 2020 până în prezent pot fi accesate aici.

via Green NCAP

Comentarii (8)

  • Cand faci putina masina,normal ca emiti putin CO2.
    19 6
  • Banditos
    iar daca faci raportul emisii-masa masinii, Spring numai este cea mai eco.
    7 19
  • ACE - Craiova
    Asteptam cu nerabdare prezentarea FORD Puma Electric spre sfarsitul anului acesta.

    Se pare ca vor produce in Craiova atat motoarele cat si bateriile (era si un zvon initial ca acestea din urma s-ar putea importa din Polonia - de la fabrica LG).
    8 19
  • Studiul relevă faptul că un Range Rover produce mai mult CO2 decât Spring. Ar fi fost interesat de inclus în studiu și o trotinetă cu baterie mică.

    Ar fi interesant de studiat și cât CO2 și gaz metan produce o persoană normală față de una obeză.
    18 9
  • capACE - Filiași
    Culmea e că nu interesează pe nimeni zvonurile despre Puma. Estimările sunt teoretice, fiabilitatea ecoboost e fapt, lipsește cu desvărșire, sunt șanse foarte bune ca Puma să polueze chiar mai puțin.
    11 3
  • 3 mari probleme majore
    1. ce mizerie de organizatie fantoma a elitei mondiale, cu greenncap cacat, impingand o narativa mizera
    2. i-auzi tu la ei, o masina sa fie folosita doar 16 ani?! Mars ma, lepre nenrocite la corporatismului consumerist. In prezent exista masini de 100 de ani folosite in mod curent de proprietari pasionati.(Ford model A) si ei zic sa folosesti cacatul asta chinezesc doar 16 ani.
    3. 240.000km in 16 ani?! Masina de rezerva?! Asta e distanta care se parcurge in 5-10 ani pt un daily driver. Ca nu e vreo masina de weekend. Sau elita mondiala ne impune sa nu mai circulam, sa fim iobagi pe glie, care glie apartine corporatiilor care cumpara pamanturile pe degeaba de la oamenii saraciti cu "crize economice" pornite tot de ei.
    7 4
  • Catalin
    @capACE - Filiași
    Buna asta, daca n-ar fi de plans, cel putin in cazul meu. Cat timp am avut Fordul, eu eram cel mai eco, ca statea cotoarba mai mult trasa pe dreapta sau in service decat pe drum.
    Electricele lor, ca orice electrica, ar trebui teoretic sa fie mai fiabile, dar chiar si asa, eu nu ma mai uit in veci la Ford.
    12 1
  • capACE - Filiași
    "Ford is recalling 18 F-150 Lightnings due to a battery cell manufacturing defect"

    Deci, sunt la fel de fiabile.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru