Dealerii Dacia și Renault, investigați de Consiliul Concurenței: suspiciuni pentru înțelegeri la prețurile pieselor de schimb și manoperei

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 29.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Consiliul Concurenței a început o investigație împotriva dealerilor Dacia și Renault după ce a primit plângeri de la compania de asigurări Asirom că aceștia s-au înțeles pentru stabilirea unor prețuri mai mari la piesele de schimb și manopera.

Un conflict izbucnit între Asociația Concesionarilor Dacia Renault Nissan (ACODAREN) și Asirom, una dintre cele mai mari companii de asigurări RCA de pe piață, a declanșat o investigație din partea Consiliului Concurenței.

Potrivit unor informații dezvăluite de publicația Profit, Consiliul Concurenței are în plină desfășurare o anchetă cu privire la prețurile praticate de dealerii Dacia și Renault pentru piesele de schimb și manopera din service.

Astfel, Asirom a acuzat dealerii Dacia și Renault că au stabilit de comun acord prețurile pe care să le solicite clienților pentru piese de schimb și manoperă, însă cei de la ACODAREN afirmă că Asirom impune prețuri prea mici pentru astfel de servicii.

Urmareste Automarket
Potrivit sursei citate, ca parte a investigației, Consiliul Concurenței a ridicat deja mai multe documente și unități de stocare de la dealeri.
De asemenea, autoritățile au efectuat controale și la Asirom. Oficialii ACODAREN au refuzat să comenteze informațiile cu privire la ancheta desfășurată de Consiliul Concurenței.

Potrivit unui raport publicat la jumătatea lunii martie, Asirom este una dintre companiile de asigurări care plătește cel mai târziu daunele pentru RCA. Astfel, deși termenul legal este de 10 zile, Asirom plătește daunele în medie după 40 de zile, fiind depășită la acest capitol doar de City Insurance.

Via Profit

Comentarii (6)

  • Din ce am observat eu în ultimii 7-8 ani, firmele de asigurări impun prețuri cât mai mici la piese de schimb și manoperă și vor profituri cât mai mari. Atelierele de service nu pun piese de origine dacă plata e făcută de asigurători. De multe ori, piesele de schimb nici nu se potrivesc cu locul în care ar trebui montate (am observat asta mai ales la panourile de caroserie). Multe lucrări sunt de mântuială și dacă le ceri să remedieze problemele așa cum trebuie, devin nervoși, dau din umeri, îți zic că nu se poate etc. Vor doar să le semnezi formularele de recepție și să pleci. Am văzut prețuri de OEM pe devize iar piesele pe care le-au montat parcă erau făcute pe vapor. Iar lucrarea era o cârpeală. Unii băieți deștepți din ateliere fac înțelegeri cu agenții de asigurări și își împart ulterior profitul rezultat din învârtelile care afectează proprietarii de autovehicule.
    În concluzie, vinovați sunt atât asigurătorii, cât și dealerii / firmele de reparații. Dar cei mai vinovați se fac cei din instituțiile care ar trebui să supravegheze desfășurarea acestor lucruri (cum e ASF - alt cuib de mafioți). Puroiul a explodat acum. Se acuză reciproc. Punem pariu că e praf în ochi și nu se schimbă nimic? E la fel peste tot: case funerare, transporturi, sănătate, educație etc.
    25 0
  • Na, că iar m-a apucat greața!
    16 0
  • rotila
    sunt ateliere care lucreaza numai pe asigurare. contra unui comision gras li se deconteaza orice.
    4 0
  • @lr..confirm cele spuse in totalitate ...am avut o paguba cauzata de un sofer din alt judet,iar accidentul a avut loc in alt judet...omu si-a recunoscut vina,am facut amiabilul si pe aici ti drumu(noroc ca am semnalat accidentu si la 112),,,frate ce amiabil?ce paguba?am stat 1 luna cu masina demontata in service,cum ca am incercat fraudarea asigurarilor(masina avea 2 ani vechime,iar cel ce m-a ocnit din spate avea un golf5)...in sfirsit amenintari cu tribunalu etc etc,in final mi se face masina cu piese de origine zic ei(stopul ppe sppate a intrat prafu in el dupa 6 luni,spoilerul sppate abea s-a lovit cu caroseria,iar aripa dreapta spate as-a aliniat exact ca pisatu boului)aceste 3 repere pt un opel corsa d +manopera au costat 8500 ron!!??!?!?!..sa nu mai spunem ca am fost amenintat ca nu mi se va deconta costu reparatiei daca merg in alt service...cel care a cauazat accidentul era asigurat la city insurence..imi pare rau ,dar acesti asiguratori +service-urile care le deservesc sint o mare mafie..unde mai pui ca asigurarile sint obligatorii,dar nu plafonate...pai mai statule, daca ma obligi la un serviciu pe care eu nu-l doresc,trebuie sa ai grija si ca mafiotii de sub ocrotirea ta sa nu-si bata joc de mine in ultimu hal!!!...nu crezi???
    4 0
  • mda,
    nu-i lăsa pe mafioți să te calce în picioare! Scârbele astea profită de lipsa noastră de reacție.
    La fel și clasa politică; dacă lăsăm garda jos, politicienii ne vor călări cum au ei chef.
    0 0
  • nemultumit
    un senzor presiune roata fluence 253 lei !!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru