Feedback

Decizie fără precedent în Europa: Volkswagen trebuie să plătească despăgubiri de 20 de milioane de euro către clienții din Cehia afectați de Dieselgate

Publicat Joi, 20.06.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 5
Decizie fără precedent în Europa: Volkswagen trebuie să plătească despăgubiri de 20 de milioane de euro către clienții din Cehia afectați de Dieselgate - Poza 1
Cehia este prima țară europeană care obligă Volkswagen să plătească despăgubiri în scandalul Dieselgate, așa cum s-a întâmplat în Statele Unite. O instanță din Praga a decis că Volkswagen trebuie să achite circa 20 de milioane de euro către 2.435 de clienți din Cehia care au fost afectați de Dieselgate, potrivit agenției Reuters. Decizia nu este definitivă, iar VW are dreptul la apel.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate continuă să bântuie oficialii VW, care acum se confruntă cu o decizie fără precedent în Europa.

O instanță din Praga a decis că Volkswagen trebuie să plătească despăgubiri de circa 20 de milioane de euro către mai mulți clienți Skoda și Volkswagen din Cehia, potrivit Reuters. Procesul a fost lansat de organizația Safe Diesel în numele a 2.435 de persoane. Decizia instanței poate fi atacată cu apel, VW anunțând deja că va face acest lucru.

Unul dintre avocații Safe Diesel a spus că este o “decizie fără precedent”, întrucât organizația a reușit să obțină o decizie de despăgubire a clienților europeni, așa cum s-a întâmplat cu proprietarii de mașini afectate de Dieselgate în Statele Unite.

Decizia din 22 martie, nepublicată până acum, a fost luată fără o audiere în instanţă pentru că grupul Volkswagen nu a depus obiecții la solicitarea Safe Diesel până la data stabilită de instanţă. Conducerea Volkswagen credea că acţiunea în instanţă va fi respinsă.

Potrivit Safe Diesel, mai mult de 165.000 de mașini din Cehia au fost afectate de scandalul Dieselgate.

Via Reuters


Comentarii (5)

  • ACE - Craiova
    CEHII - smart guys...BRAVOS !!!!!!!
    A invatat ceva VW din Scandalul Dieselgate ?! Sute de mii de masini pe motorina din grupul VW - si nu numai - abandonate pe campuri, in SUA, despabubiri platite catre americani in valoare de peste 15 miliarde USD, finantarea de catre VW a mii de statii electrice (Electrify America), etc....
    Dar CEILALTI producatori auto - si nu putini, care au procedat la lucruri similare...mai putin TOYOTA si MAZDA, din cate stiu eu ?!
    N-ar fi rau daca VW ar acorda un discount de 30% pentru achizitia unui ID3 nou proprietarilor de fumegatoare VW ....
    Noi romanii, ce zicem ?! Noua ne plac TEPELE ?! Nu auzit ca proprietarii din Ro sa se uneasca si sa solicite ceva concret de la VW.....Sau asteapta sa le rugineasca masinile pe motorina si sa le caseze peste cativa ani.... ?!
    14 1
  • Apropo de “sânge în instalaţie”…Cehia, dar mai ales Polonia şi Ungaria, sunt acele ţări din categoria “inferioară” pe care o presupune “Europa cu două viteze” (citire de la Berlin, pardon, Bruxelles) care arată lumii întregi ce înseamnă demnitatea naţională…Cât despre noi însă, coloana noastră vertebrală nu stă dreaptă, adică ne place să ne plecăm, până la pământ, în faţa “maeştrilor” în sforării (corporatocratice) din UERSS, să-i venerăm ca pe nişte idoli, fără de care cică n-ar fi posibil raiul pe pământ, chiar şi dacă primim semnale clare din partea conştiinţei că îi idealizăm forţat…

    Mi se pare cel puţin straniu ca susţinătorii din prostime ai “principiilor, valorilor şi standardelor democraţiei occidentale” (de fapt, germane), implicit ai “dictaturii legii” şi ai “statului de drept”, să treacă cu vederea potlogăria lui VAG sau, mai grav, să se zbată a-i găsi justificare. De regulă, dacă vorbeşti despre Dreapta şi pretinzi că o îndrăgeşti ca pe ochii din cap, trebuie să fii conştient că, adiacent, preţuieşti desăvârşirea morală (sau măcar tentativa de a o atinge), însă, dacă te faci că nu vezi deosebirea fundamentală dintre abilitate şi perversitate, atunci nici nu-ţi dai seama că gâtul tău se află între…seceră şi ciocan.

    Dacă VAG s-ar fi străduit să se poarte în mod smerit, recunoscându-şi în public păcatul greu al MINCIUNII şi dovedindu-se dornic de a înlătura TOATE consecinţele, inclusiv eu aş fi sărit în apărarea lui, în situaţia în care ar fi fost vizat de critici post-căinţă (cum altfel decât injuste şi inutile?), dar, în realitate, colosul din Wolfsburg n-a făcut altceva, de patru ani încoace, decât să încerce (într-o manieră indiscutabil stângace, penibilă) să se disculpe, să arunce vina pe “comploturi” interne (inginereşti, carevasăzică), să se “delimiteze” de foşti şefi şi să invoce o legislaţie judiciară comunitară care cică nu incriminează asemenea fapte, adică n-ar fi infracţiuni.

    Prin urmare, dacă un organism suprastatal vrea să aplice o viziune ecologică discriminatorie (care, de pildă, sancţionează drastic depozitarea deşeurilor în zone interzise, dar care, totodată, tolerează “softul mincinos” instalat pe milioane de maşini sau “gunoiul ascuns sub preş” în cazul “electricelor”), atunci, din postura de cetăţean care, volens nolens, face parte din acest tip (federal) de sistem politic-economic-social, consider că sunt îndreptăţit nu numai să dezavuez retorica eco (fie ea prestată la nivel oficial), ci şi să nesocotesc reglementările care o însoţesc…
    9 1
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • mircea badea
    noi am votat un klaus...deci inghitim tot ce ne va da germania...le luam noxele inapoi..:/
    9 9
  • Hai sa le luam pe dos:
    @Mircea: Daca presupunem stat de drept si independenta justitiei, Santa (adica mr. Klaus) nu are treaba in povestea asta.

    @Inexo: Mi se pare gresit sa presupui ca doar cei care se declara de dreapta trebuie sa aspire la moralitate sau stat de drept. Astea sunt valori care trebuie impartasite de toti actorii care vor un sistem politic corect (fie liberal sau socialist). Altfel intram in dictaturi si altele.

    Bravo Cehilor si in special celor care au dat in judecata VW. Sunt curios daca au fost deschise procese si in alte tari europene, ca totul de acolo pleaca. In primul rand trebuie ca niste cetateni (fie si unul singur) sa dea in judecata VW si sa-i ceara despagubiri pentru un produs neconform ->inselaciune. Pe de alta parte nu cred ca VW are personalitate juridica in Ro, deci de dat in judecata putem da doar dealer-ul care sa dea la randul lui pe producator....nu stiu cum functioneaza dar cred ca de acolo pleaca drumul lung al despagubirii.
    6 1
  • @Green, în primul rând socialismul şi liberalismul sunt cele două feţe ale aceleiaşi monede…Ambele sunt îndreptate nu împotriva unei alte ideologii politice, ci împotriva unui modus pensandi/operandi/vivendi care le irită la culme şi anume conservatorismul, implicit vizează ori distrugerea, ori eliminarea creştinismului, ceea ce oricum nu le va reuşi…Şi nu uita de nenumăratele milioane de victime (morţi de-a dreptul) ale guvernărilor de Stânga – vei zice că, “de fapt”, este vorba despre Extrema Stângă, dar istoria a dovedit că toţi simpatizanţii Stângii au blamat excesele şi chiar crimele “colegilor” radicalişti pentru a-şi justifica “etic” propria lor orientare (vezi URSS post-Stalin, în care acoliţii şi adepţii cruntului dictator au fost chiar prigoniţi de PCUS, stare care s-a transmis şi…PCR-ului). Astăzi a venit rândul “afirmării” al unui alt tip de crimă al socialismului (de data asta Sistemul se prezintă cu faţă “liberală”) : uciderea sufletelor în mod…plăcut, adică prin ademenirea la consum liber, democratic, nelimitat (şi degeaba, păgubitor lăuntric, dar asta “nu se spune” sau se evită din răsputeri a se dezbate cumva, undeva, cândva), inclusiv (dar din ce în ce mai accentuat) sub raport transumanist. Iar dacă în situaţia masacrului propriu-zis au rezultat milioane de victime, mă tem că, în noua “formulă”, vom avea miliarde de “morţi”, incluzând “Vestul”…Statistică, aşa cum concluziona, cinic, criminalul nr. 1 din istorie.

    În continuare, nu ataci taman miezul problemei: înalta protecţie politică asigurată lui VAG de către autorităţile central-europene. Lasă deoparte, deci, apologia civismului celor care îşi caută dreptatea prin chemarea în judecată a făptaşului (că şi eu îi laud, nu-i bai) şi explică-ne ce înseamnă sau cum trebuie interpretată această perpetuă amorţeală judiciară a “statului de drept” bruxellez, care probabil că se desfată (şi) în limuzine Audi (fostei protipendade “roşii” îi plăceau…”americanele”). Sau te pomeneşti că UERSS are nevoie de timp ca să citească…realitatea/evidenţele, precum Klaus al nostru în cazul constituţionalităţii revocării Codruţei.

    Voi încheia tot cu o paranteză “off topic” : nu cred că există duplicitate mai dezgustătoare pe lume decât politicianismul care cică se ridică la luptă şi vrea să combată…politicianismul (musai al altora). La urma urmei, modelul ideal al “anticorupţiei” a fost brevetat tot în sinistrul Gulag, iar linşajul mediatic montat împotriva “burghezilor”, “trădătorilor”, “duşmanilor poporului”, tot acolo şi-a aflat geneza. Trist este că noi, ca naţiune, n-am învăţat nimic din experienţele traumatice ale trecutului care aparţin categoriei “inginerii sociale”. Ba chiar se pare că ne vine ca o mănuşă faptul că putem lesne să atribuim cauzal orice neîmplinire personală de-a noastră “vinovaţilor” de serviciu cu costum şi cravată, pe care ni-i indică, în mod expres (cu nume şi prenume, cu subiect şi predicat), “îngerii anticorupţie”, în frunte cu mult iubitul şi stimatul nostru tovarăş preşedinte (nu întâmplător ales de Sistem să fie portavocea persuasiunii propagandistice, graţie principiului de tip orwellian “Dacă primul om din stat susţine conştient, ferm şi sistematic ceva, atunci musai că are dreptate mai mult decât oricine altcineva din stat, deci nu te poţi îndoi de acest adevăr”).
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru