Dimensiunea dezastrului: Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen 78 de miliarde de euro

de Bogdan Mirică
Luni, 05.10.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate ar putea costa Grupul Volkswagen 78 de miliarde de euro, cu 60% mai mult decât ce a cheltuit BP după deversarea de petrol în Golful Mexic.

Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Volkswagen va resimți din plin efectele scandalului Dieselgate. Consecințele financiare pentru grupul german ar putea fi dezastruoase, potrivit analiștilor de la Credite Suisse. Aceștia susțin că scandalul Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen mai mult decât i-a costat pe cei de la BP (British Petroleum) deversarea de petrol în Golful Mexic.

În cifre asta ar însemna 78 de miliarde de euro sau 87 de milioane de dolari, cu 60% mai mult decât costul scandalului Deepwater Horizon al celor de la BP.

Volkswagen a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru a remedia situația vehiculelor care au trișat la testele de emisii, însă această sumă ar putea fi insuficientă. Oficialii grupului german sunt conștienți că Dieselgate va cere mai mult decât această rezervă, însă contrazic ferm cifrele înaintate de Credit Suisse. Un purtător de cuvânt al companiei germane a declarat că ”aceste cifre sunt pure speculații. Calculele sunt un nonsens”.

Credit Suisse a calculat și valoarea minimă a scandalului Dieselgate pentru VAG. Dacă cea maximă se apropie de 80 de miliarde, cea minimă se oprește la 23 de miliarde de euro, de 3.5 ori mai mult decât estima VAG.

Cum a calculat Credit Suisse?

Esential 78 de miliarde de euro i-ar putea costa scandalul Dieselgate pe cei de la Volkswagen.
23 de miliarde de euro este cea mai optimistă prognoză Credit Suisse pentru valoarea scandalului VW.
21.5 miliarde de euro reprezintă lichiditățile VAG în acest moment.
Calculele Credit Suisse au avut în vedere rezolvarea tuturor problemelor: repararea celor 11 milioane de mașini afectate, recompensarea clienților și stingerea tuturor acțiunilor legale.
Analiștii Credit Suisse estimează că cea mai mare pagubă, aproximativ 33 de miliarde de euro, va fi produsă de compensațiile oferite clienților. Aceștia vor primi bani pentru pierderile pe care le vor suferi în momentul revânzării automobilului.

Volkswagen va rechema mașinile în service pentru a găsi un remediu. Acest remediu ar putea duce inevitabil la o creștere a consumului. Acest aspect negativ, precum și lovitura suferită de brand în urma scandalului, ar putea duce la o depreciere serioasă a mașinilor VW afectate, în momentul revânzării.

Pentru a evita astfel de cheltuieli, Volkswagen ar putea să le ofere clienților afectați o serie de reduceri importante la achiziția unor mașini noi.

Volkswagen Financial Services, divizia de creditare a grupului, ar urma să primească, la rândul ei, o lovitură serioasă în urma scandalului. Credit Suisse este de părere că această divizie va avea nevoie de o infuzie de capital pentru a trece peste acest episod.

Ce impact financiar are scandalul asupra VW?

Aceste cifre sunt pure speculații. Calculele sunt un nonsens.

Volkswagen
În prezent, Credit Suisse evaluează acțiunile Volkswagen la aproximativ 82 de euro, deși la sfârșitul săptămânii trecute, costul unei acțiuni VAG era de 101 euro.
Estimarea Credit Suisse se bazează pe o depreciere cu încă 20% a activelor. Ele au scăzut deja cu 37% de la izbucnirea scandalului.

Cele 11 milioane de mașini rechemate în service înseamnă mai mult decât a vândut Volkswagen în tot anul trecut. De asemenea, cele 78 de miliarde de euro ar reprezenta de șapte ori venitul net al companiei pe 2014. Volkswagen se bazează însă pe o rezervă cash de 21.5 miliarde de euro, care ar urma să acopere o parte din cheltuieli.

via CNN

Comentarii (28)

  • Deja cred ca o dau in fabule cu cifrele alea extreme. Oare daca imi cumpar un 2.0tdi euro 5 care sunt sansele sa primesc bani ? :))))))
    21 11
  • Ieftin, chiar foarte ieftin avînd în vedere cu cât le-au vândut millioanelor de clienți ai lor cipul cu softul minune euro 5 .
    19 10
  • fa si tu socoteala daca solutia de remediere consta 1000euro sa zicem x 11 milioane cat vine? pe langa asta mai vin amenzi procese etc.. peste 33miliarde garantat
    17 3
  • sa zicem ca mai scapa de 100-200 de mii de masinii care au fost dauna totala :D
    16 1
  • Tu esti optimist cu 200.000 dauna totala, sau te gandeai doar la cate au ajuns in Romania ?
    Daca vreti sa invatati meserie, cititi aici:
    http://www.autolatest.ro/editorial-auto/vand-skoda-octavia-ii-dauna-totala-sudata-din-doua-masini-la-pret-de-model-fara-accident.
    Si am vazut atatea masini avariate pe drum catre Romania pe platforme, incat scenariul este foarte real.
    Dar de, meseriasii zic ca anul masinii conteaza.
    9 4
  • pai daca nu este nimic reglementat in aceasta uniune europeana! cine are aparat de sudura in romania poate face orice dupa cum se vede si stai linistit ca am vazut masini care erau transportate pe platforma cel mai probabil soferul a adormit si s-a rasturnat sau cine stie cert este ca s-au intors in fabrica crezi ca au fost reparate si vandute la sh sau vandute ca noi? o baza de date de ce oare nu exista cu accidente si poze ? pentru ca uniunea nu doreste sa ramana cu gunoaiele la ei in tara se gasesc destui amarasteni ca noi din romania sau alte tari membre !
    8 1
  • Daca pentru aceasta minciuna ordinara trebuie sa plateasca 70-80 de miliarde, atunci BP ar fi trebuit sa plateasca 200 de miliarde si sa nu mai existe. De sutele de bombe nucleare detonate doar pentru a face experimente, nu spune nimeni nimic.

    Chiar daca VW au gresit si mintit, mi se pare nedrept sa plateasca inzecit mai mult fata de oribile tragedii ecologice care au loc.
    Intre timp, exploatarile cu cianuri, fracturare hidraulica si defrisarile masive continua fara probleme si daca cumva ai tupeul sa comentezi, ti-o iei in freza, esti bagat in duba si dus la sectie.

    Unde-i dreptatea aici ? M-am bucurat cand i-au prins cu mata-n sac, dar deja povestea asta devine exagerata si atrage mai multa atentie decat tragedii reale, multe dintre care nici nu ajung in atentia publica.
    31 9
  • da mowgli dar tehnologia exista si puteau face un motor euro5. tu faci comparatia dintre un accident si ceva rau intentionat. bp nu isi pierde clienti si daca aplicau plati mai mari pentru bp se rasfrangea in buzunarele noastre pentru ca crestea pretu la statie. vw acum s-a rahatit pe fiecare client si masinile noastre s-au devalorizat destul de bine.
    14 3
  • Sa tai 50% din suprafata impadurita a planetei, nu mi se pare tocmai un accident. Sa defrisezi 7.3 milioane de hectare anual, iarasi nu cred ca e "din greseala". Actiunile astea duc la o crestere anuala intre 6% si 12% a dioxidului de carbon, an de an !. 70% din toate speciile de pe pamant sunt afectate de defrisari si mii de specii ar putea sa dispara complet in urmatorii ani.

    Si vin unii sa zica "pai da bo$$, dar eu nu-mi mai scot banii pe masina". Da ma, asta-i cea mai mare problema a omenirii acuma... devalorizarea TDI-ului.
    21 8
  • daca costul afacerii va creste prevad ceva vanzari de branduri din portofoliu: Bentley, Bugatti, Lamborgini, Ducati... de Seat nu cred ca e interesat cineva insa la disperare ar putea instraina inclusiv Porsche, Skoda sau Audi

    asta inseamna faliment pt Lambo si Bugatti probabil
    3 4
  • ai perfecta dreptate nu te contrazic dar nu vezi ca institutiile la care platim atatea taxe stau degeaba si decat aplica amenzi. noi suntem afectati oricum ar fi ! dar din ce cauza se ajunge aici ? din cauza ca sunt idioti care vor bani si iarasi bani !!! mai taiem din costuri ca merge si asa euro 4 cu update de soft la euro 5. la fel fac toti astia mai mari vor profit cu orice pret. si da boss am muncit pe bani aia nu sunt de la taticu sau mamica.
    6 3
  • si am luat o masina euro 5 sa poluez mai putin! tu ce masina ai de curiozitate euro cat?
    5 2
  • CRISTI
    masinile polueaza cu max 1% din totalul poluarii pe glob. nu-mi spune mie ca din cauza la grupul vag s-au defrisat paduri ca daca ii luam pe cei din covasna si harghita au taiat mai mult decat zici tu acolo.
    fiind posesor de tdi(si a mai multe masini in trecut, fara legatura cu VAG), chiar nu ma deranjeaza cat polueaza masina. nu ma ocup eu de asta, sunt cei de la mediu care trebuie sa aiba grija de asta. ma deranjeaza timpul pe care eu o sa il pierd stand in service si deprecierea masinii cu asa zisa problema.
    9 8
  • hazard
    bai si daca le ceream un discount de 10% ma dadeau afara pe usa! Niste nemernici, sa plateasca!
    15 3
  • Gata, s-a aflat informatia. Toti stiti cat or sa plateasca, deja ii vedeti in faliment, sa moara VW ! Bai frtatilor nu va mai hazardati la toate speculatiile aparute in presa, ca marii "jurnalisti" de abia asteapta sa arunce stiri nefondate doar de dragul unor clicuri. Mie imi place ca brusc toti am devenit interesati de cat de poluante sunt masinile noastre, dar cand mergem cu ele la ITP (si aranjam totul ) nu ne mai intereseaza. AU MINTIT SA PLATEASCA, dar haideti sa asteptam finalul povestii si dupa aia sa tragem conculzii de faliment, plati exorbitante..etc.
    5 2
  • CRISTI
    VAG a oferit tot timpul discount 15%. ai avut tu parte de oameni infumurati la vanzari. acuma ar trebui sa fie cel putin 20%
    8 4
  • @Cristi, ar fi bine sa fie adevarat ceea ce spui tu, dar din pacate nu au cum sa ofere un discount atat de mare pt masinile noi pentru ca le-ar vinde in pierdere. Spre exemplu la o masina de clasa medie un golf sau un polo ei au un profit de pana intr-o mie de euro. Ei "traiesc" foarte bine si banii le vin din serviciile post vanzare, service , piese, etc :) Oricum poate ne raspund si nou baietii de la automkt care au facut stirea asta, de unde au stiu ei lucrurile astea si cate dintre stirile date de ei de pana acum, referitoare la acest scandal au fost fondate. Anyone?
    2 1
  • Recunosc ca sunt nemultumit total de modul cum scrieti si atitudinea deccare dati dovadă când publicati. Dar este de remarcat faptul ca dupa acest articol, imediat la sugestia "citeste si alte articole" apare imediat unul de la sf lunii august in care grupul VAG devansează Toyota la vânzări in prima jumatate a anului. Articol cu aprox. 48 de comment-uri in coadă. Daca l-ati pus intentionat, sunteti tari, va felicit si jos pălăria. No comment, ce mai.
    Pentru cei care nu au citit încă acele comment-uri sau pentru unii care au postat atunci si listează si acum in scandalul asta mediatizat pe site, ce sa zic, enjoy !...:)
    1 1
  • Intr-un fel imi pare rau de VAG, si parca si merita. Adica oricum au preturi mai mari decat alte branduri de volum, fara se merite. Cu ce erau masinile lor mai speciale ca sa merite preturile mai mari ca Opel sau Ford, de exemplu? Niste gume mai moi la interior? Mare rahat! Si dupa ce ca aveau preturi mai mari, s-o si zgarcit la motoare si nu au respectat noxele pe bune. Asta dupa ce au facut o gramada de economi prin faptul ca au folosit aceleasi platforme timp de aproape 10 ani. Ei bine, acum sa plateasca ca au facut destul profit anii trecuti!
    9 4
  • @Sam93 chiar daca sunt de acord, degeaba strigam "sa plateasca !"
    Cine crezi ca o sa plateasca ? marii directori ? da... nu vor mai primi milioane de dolari din actiuni, salarii si prime... ghinion, tot sunt putred de bogati. Stai linistit ca n-o sa se mute in podul casei parintesti.

    Nu... o sa plateasca angajatii VW, ei vor fi singurii cu adevarat afectati.
    Si o sa plateasca mai multe brand-uri si ele importante, cu istorie.
    Adevaratii vinovati, cei care iau decizii, astia vor suferi prea putin.
    E ca in politica, si astia vin si pleaca si dupa ei ramane prapad si toata munca depusa de atatia mii de oameni, de-a lungul a zeci de ani, ca sa ajunga pana aici, se duce dracu.
    9 1
  • CRISTI
    stai linistit ca brandurile o sa existe in continuare. nu vor fi afectate prea rau. ceea ce e bine pentru noi..o sa aiba multe promotii. opel si ford nu se compara la confort si materiale orice ai face...si tot scumpe sunt.
    7 6
  • tacsi draiver
    "78 de miliarde de euro sau 87 de milioane de dolari" ... bah ! ce a crescut dolarul !... cred ca o sa schimb 87 dolari cu 78.000 Euro si imi iau doua Passat-uri pentru taximetrie! Super afacere !
    11 2
  • @Mowgli Din pacate, ai mare dreptate. Tot oamenii de rand vor suferi, nu smecherii de la conducere. Macar atat sper ca acest scandal le va face si lor viata putin mai grea.

    Si imi cer scuze pentru greselile facute in comentariul anterior. Ma grabeam si am uitat sa mai recitesc sa verific daca am facut greseli. Fara un buton de edit....
    6 0
  • Ba, da-o dracului de treaba! Auzi, 78 de miliarde!!Numai o banca putea calcula atata, gandindu-se cum sa puna mana ea pe 90% din bani. Si daca le ofera VW tuturor clientilor afectati cate o masina noua, si nu cred ca va atinge valoarea asta! Clar sunt in rahat dar sunt convins ca se ,,lucreaza,, la cel mai inalt nivel si, cumva, VAG va cadea in picioare. Totusi e un monstru la nivel mondial si daca atinge niste corzi sensibile la liderii de sindicate, cu spectrul somajului, inchideri de fabrici si altele de acest gen, sa vedeti ce empatizeaza guvernele cu ei. Facem pariu?
    9 3
  • Atata caz se face pe aceasta tema.
    Eu sunt mai mirat de faptul ca nu au fost demascat si altii. Mi-e greu sa cred ca VW au fost singurii care foloseau acest soft sau alte metode de inselare.

    Ce mi se pare gretos este faptul ca venim toti ca vulturii la cadavru. Cand am cumparat dieseluri ne-am bucurat ca sunt Euro5. Daca ne spunea dealerul ca putem alege sa fim corecti, sa le platim de Euro4, cred ca toti am fi ales sa acceptam inselatoria.

    Nu si-au luat multi VW pentru pentru ca consuma mai putin decat Ford sau pentru ca emit mai putine noxe. Sa fim seriosi cu noi insine. Cine si-a luat diesel si-a luat pentru ca asa a auzit el ca e mai economic (fara sa stie la cati km devine rentabil) iar cine si-a luat VW si-a luat pentru ca i-a placut modelul, marca sau pentru ca asa a auzit (pana la urma nimic de blamat. Reputatia se construieste si nu dureaza daca e bazata doar pe mituri).

    Altii au omorat oameni cu minciuni in industria auto.

    Eu zic doar atat: aici miroase a peste!
    9 10
  • Cel mai bun conentariu de pana acum este a lui Calingura.
    Restul sunt de umplutura si redundante fara un sens concret.
    Despre calculul alora , zici ca e cancan.
    Doar naivi si haterii spera/cred.
    4 8
  • Cornel
    @Calingura

    Inteleg ca suferi pentru onoarea Germaniei si a lui VW.
    E dreptul tau.
    Nu sunt de acord cu dorinta ta (wishfull thinking - cum ar spune anglosaxofonii), ascunsa sub nedumerirea ca "nu au fost prinsi si altii".

    Nu stiu daca nu au gresit si altii. Poate ca au gresit. Si atunci, sa plateasca. Dar asta nu e o scuza pentru VW.
    Dupa cum nici defrisarea padurilor de pe planeta nu e o scuza pentru minciuna VW.

    Daca vrei sa crezi pana in panzele albe in teorii ale conspiratiei si in faptul ca toata lumea are ceva cu VW si cu nemtii, in timp ce ei sunt virtuosi, n-ai decat sa te refugiezi in realitatea ta paralela, populata de nemti blonzi, cinstiti si mai inteligenti decat toti ceilalti.
    0 0
  • http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html

    Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii"

    editie 2016
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru