Din ce țări provin cele mai multe mașini second-hand vândute în România

de Alexandru Monenciu
Luni, 15.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu, realizat de platforma carVertical, cele mai multe mașini second-hand sunt importate la noi în țară din Germania. Podiumul este completat de Belgia și Olanda.

Românii sunt încurajați, prin programe precum Rabla și Rabla Plus, să achiziționeze mașini noi, fie ele echipate cu motoare convenționale, fie cu sisteme de propulsie electrice sau electrificate. Asta pentru că vârsta medie a parcului auto național este într-o continuare creștere.

În tot acest timp, românii continuă să înmatriculeze mașini second-hand. În primele 10 luni ale anului, la noi în țară au fost înmatriculate 338.241 de autoturisme rulate, cu 8% mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Multe dintre ele au fost importate din afara țării, iar carVertical a realizat acum un studiu care ne arată de unde vin cele mai multe mașini second-hand. Statisticile sunt realizate exclusiv pe baza datelor platformei și includ mașinile rulate verificate prin intermediul acesteia.

Pentru realizarea acestui studiu au fost analizate peste 75.000 de rapoarte carVertical.

Deloc surprinzător, Germania este țară preferată de români pentru importarea de mașini second-hand.

51.9% dintre mașinile verificate provin din Germania, principalul motiv fiind că mașinile rulate în această țară sunt considerate de calitate superioară.

Cu 14.3%, pe locul doi se plasează Belgia. În această țară, companiile de asigurări preferă să declare o mașină avariată drept daună totală decât să plătească pentru reparația ei. Așa se face că vânzătorii de mașini second-hand de la noi cumpără mașini din Belgia, pentru prețuri derizorii, le importă în România, le repară și ulterior le vând cu un adaos considerabil.

Pe locul 3 avem Olanda, țară răspunzătoare pentru 8.6% din importurile de mașini la mâna a doua în România. Locul 4 este ocupat de Italia (4.8%) și Franța (4.7%).

via carVertical

Comentarii (10)

  • Publicitate

    Nu era mai corect sa ceara/analizeze cineva datele de la DRPCIV?
    15 3
  • Andrei
    Foarte bune informatiile! Asta explica de ce avem asa multe masini de Belgia. Ar trebui sa evitam intotdeauna dealerii care fac afaceri de genul.
    3 6
  • Intr-un articol mai vechi se mentiona:
    https://www.automarket.ro/stiri/samsarii-romani-castiga-160-de-milioane-de-euro-pe-an-de-pe-urma-masinilor-68629.html
    O treime din masinile germane au deja km dati inapoi. Dupa ce ajung in Romania, se mai dau iarasi...si ajung la meseriasi.
    Vai mama lor, ce tara avem.
    Oare germanii de unde importa? Belgienii si olandezii fac la fel? Importa si ei din alte tari sau iau mai mult noi?
    3 3
  • @mihai ... si nu numai ...

    de vreo 2-3 ani cetisam aci peste ocean ca in Belgia cel putin 30% din masini au km trucati ...
    aci la noi, se vehiculeaza aceleasi valori ...
    eu am avut 3 masini cumparate la mina a doua si doar una avea km reali (oare ?) celelalte doua era prea evident ca au fost reculate ...
    ce va mirati ?
    peste tot sa fac tiganii ...
    mai ales acu, cu afisaj electronic nici nu iti dai seama ! inainte, daca se umbla, cifrele nu se mai aliniau ... era un indiciu sigur ...
    pe la noi acu sa zice ca la cele electrice inca nu sa umbla la # km ...
    de unde sa cumpere masini romani daca nu de pe piata cu cele mai multe masini din Europa ?

    drumuri bune !
    7 1
  • Pai și dacă reparația in Belgia costa 5000 euro e msi profitabil sa dai dauna totala mașina care costa 30 mii... oricum procentul mașinilor importate din Belgia vs Germania e net superior Germaniei, dar raportat la suprafața țării și nr de locuitori...
    4 0
  • Se deduce din acest text ca toate masinile din Belgia sunt de fapt niste epave.As fi mai atent la acest tip de declaratii,epave sunt in toate tarile,personal as putea spune ca cele mai prost intretinute masini sunt cele din Italia,Spania,Franta dar nu Belgia,belgienii alaturi de olandezi si germani fiind in topul tarilor cu cele mai ingrijite si intretinute autovehicule.

    "În această țară, companiile de asigurări preferă să declare o mașină avariată drept daună totală decât să plătească pentru reparația ei. Așa se face că vânzătorii de mașini second-hand de la noi cumpără mașini din Belgia, pentru prețuri derizorii, le importă în România, le repară și ulterior le vând cu un adaos considerabil."
    3 1
  • https://autolatest.ro/stiri/volkswagen-group-pierde-procesul-dieselgate-in-fata-curtii-supreme-din-sua/
    Cam astea se importa si cam de aia. Altii vor sa scape de ele si romanii le iau ca noi.
    2 4
  • Oare de ce unii germani, olandezi, belgieni, multi francezi, cumpara Dacii noi, iar romanii prefera sa importe sh de la ei? Cam care ar fi explicatia ca un german alege sa ia Dacia si nu un BMW sh de la el,care ajunge in Romania dupa ce are extra cheltuieli de facut cu importul??? Adica germanul, belgianul, olandezul sau francezul care e la granita cu Germania, nu pot oare cumpara sh de la ei din tara sau Germania???
    1 4
  • Seriff
    Asta e poveste ca germanii cumpara Dacii noi, du-te pana in Germania maine, sa imi zici cate Dacii noi vezi pe autostrazi si cate masini nemtesti, cei care isi iau Dacii noi le iau strict ca a doua masina in principiu de oras, pentru ca sunt foarte ieftine pentru salariile lor. In Romania unii oameni vor mai mult decat ce ofera Dacia, adica un motor mai decent, un confort, o antifonare mai buna, niste dotari in plus, o tinuta de drum mai buna, etc. Si la pret de dacie noua gasesti un sh vechi de maxim 5 ani destul de ok, e decizia fiecaruia ce vrea sa faca. Dar asta nu inseamna ca Dacia nu vinde, e pe primul loc la vanzari in Ro, e full de Dacii noi pe strazi.
    3 1
  • pentru ca un golf de 150CP consuma la fel ca o dacie de 100.
    pentru ca un golf are 5* si o dacie 2*
    pentru ca performantele dinamice sunt incomparabil mai mari.
    pentru ca fiabilitatea e la fel
    pentru ca durabilitatea golfului e mai mare
    pentru ca golful are confort mai mare
    pentru ca golful sh e mai ieftin
    pentru ca golful se revinde mai bine
    si daca ma mai gandesc mai gasesc cateva motive.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru