STUDIU: Pașii prin care poți negocia mai bine prețul unei mașini second-hand

de Alexandru Monenciu
Vineri, 20.10.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Prețul cerut pe o mașină second hand poate fi, în majoritatea cazurilor, negociat. Cei de la carVertical au realizat un studiu pe această temă și vin cu câțiva pași simpli care să te ajute să obții un preț mai bun.

Achiziționarea unei mașini second hand atrage după sine câteva riscuri. Spre exemplu, una dintre problemele de care te poți lovi este că nu ai de unde să știi cu siguranță cum a fost întreținută mașina respectivă.

Apoi, trebuie să știi că prețul cerut de vânzător poate fi negociat, în majoritatea cazurilor. Chiar și cu până la o cincime, după cum reiese dintr-un studiu realizat de carVertical.

Sunt câteva ponturi de care te poți folosi atunci când vrei să negociezi prețul unei mașini second hand.

Fiecare model are puncte slabe specifice, iar tu poți afla despre ele dacă citești recenzii online despre mașina pe care dorești să o cumperi. Forumurile sunt un loc numai bun de unde poți strânge informații. Ca slăbiciuni specifice, reaminim motorul N47 de la BMW, motorul 1.8 TSI de pe Superb 2/Passat, iar lista poate continua.

Așadar, trebuie, întâi de toate, să te interesezi de aceste probleme specifice. În cazul în care ești cu adevărat entuziasmat de o mașină, nu dezvălui acest lucru și vânzătorului.

Altfel, negocierea unui preț mai bun poate fi grea spre imposibilă.

INSPECTEAZĂ CU ATENȚIE EXTERIORUL ȘI INTERIORUL

Apoi, ar fi de preferat să inspectezi exterior și interiorul, pentru a vedea posibilele defecte. Cum ar fi coroziunea, problemele electrice, anvelopele uzate, scurgerile de lichide, zgârieturile și loviturile.

Neaparat, înainte să cumperi o mașină la mâna a doua, trebuie să o conduci. Acest lucru îți va dezvălui mai multe informații despre mașină decât orice altceva. Pe timpul test drive-ului, ar fi bine să conduci mașina pe diferite suprafețe de rulare, la viteze diferite, să încerci toate vitezele și frânele.

Desigur, există întotdeauna și verificarea istoricului mașinii. Așa poți afla dacă are odometrul dat înapoi, poți afla despre daunele suferite anterior, despre schimbările de titlu și despre modul în care a fost întreținută mașina. Toate acestea, îți oferă un avantaj în negocierea prețului.

Potrivit celor de la carVertical, 15.2% dintre toate mașinile verificate pe această platformă aveau kilometrajul măsluit și 52.3% au fost implicate în diferite incidente.

ESTE MAI SIMPLU DE NEGOCIAT CU VÂNZĂTORII PRIVAȚI

Același studiu mai arată că este mai ușor să negociezi cu vânzătorii privați, adică persoane fizice, decât cu dealerii.

Aceștia din urmă verifică, de cele mai multe ori, temeinic mașinile înainte de a le vinde, astfel că știu din start cât valorează.

Dar chiar și așa, "În funcție de starea mașinii și de prețul de pornire, puteți reduce prețul final cu până la 20%," explică Matas Buzelis, expert auto carVertical.

În final, există și posibilitatea în care unele mașini pur și simplu nu merită banii. Tocmai de aceea, cumpărătorii ar fi de preferat să își facă planurile pe termen lung și să evalueze costurile potențiale de întreținere și valoarea reziduală.

Altfel, ai toate șansele să cumperi o mașină în care vei investi foarte mulți bani și pe care îți va fi foarte greu să o vinzi mai târziu.

via carVertical

Comentarii (6)

  • N47 e motorul ala preferat al romanilor? 2.0 diesel?
    1 4
  • carcotasu
    Pro tip: adu un cutit ;)

    Lasand gluma la o parte, poate ca de la dealer nu e asa de rau daca obtii si garantie.

    Era vorba "sunt prea sarac sa imi iau lucruri ieftine".

    P.S. NU sunt dealer si nici nu am interes sa trimit omul la dealer.
    1 1
  • N47 a fost produs până in 2014… nu știu cum poți sa pui in categoria SH o mașină cu minim 9 ani vechime. Destul de trist că doar atâta ne permitem.
    3 2
  • Articole cam slabe în ultima vreme. Parca ați fi can can
    1 0
  • Pai tu crezi ca majoritatea isi permit ceva mai bun?
    Daca s-ar face si un raport cu ce pret mediu de achizitie se cumpara mașinile, s-ar vedea si la ce nivel de groapa de gunoi suntem.
    Si aici mentionam: cumparat cinstit, nu furaciuni cum se descopera la vama multe BMW, Audi, Mercedes...
    Tot in articol se mentioneaza ca poti lua teapa si baga foarte multi bani in masina dupa asta. Este Foarte adevarat, multi cumpara semnul BMW si apoi pentru ca nu au bani sa o intretina, dau spagi la ITP ca sa poata circula cu masina. Acum stiu ca mai exista si multi care zic ca ei nu fac asa ceva, dar am auzit ca sunt ingineri pe care nu ii duce mintea mai mult. Si daca inginerii dau spagi ca sa treaca MOT, la aia parliti si fara dinti in gura nu avem alte asteptari.
    0 2
  • Seriff
    @Mihai, mai du-te prin Europa sa vezi gropi de gunoi, in Romania sunt masini mult mai noi decat ce vezi prin Spania, Italia, Franta, Germania, sa nu mai zic de Grecia, acolo e jale.
    In Germania se merge la greu cu Golf 4 si Passat din 2001, e full de ele pe strazi, dar ce sa sti tu cand nu ai iesit din satul natal niciodata.
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru